Keyingi tahrirga qarang.
O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti devoni faoliyatini yanada takomillashtirish, samaradorligini oshirish va tuzilmasini maqbullashtirish, shuningdek uning tarkibiy tuzilmalari vazifalari va funksiyalaridagi takrorlanishlarni bartaraf etish, ularni ajratish va aniqlashtirish maqsadida:
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining konstitutsiyaviy vakolatlari amalga oshirilishini ta’minlash;
aholi bilan to‘g‘ridan to‘g‘ri muloqotni tashkil etish, jismoniy va yuridik shaxslarning O‘zbekiston Respublikasi Prezidentiga murojaat qilishga bo‘lgan konstitutsiyaviy huquqlari so‘zsiz amalga oshirilishi uchun sharoitlar yaratish;
O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti tomonidan kadrlarga oid davlat siyosatini, shuningdek davlat mukofotlari va geraldika sohasida yagona davlat siyosatini amalga oshirilishini ta’minlash;
davlatning ichki va tashqi siyosati asosiy yo‘nalishlarini shakllantirish, O‘zbekiston Respublikasining suverenitetini muhofaza qilish, xavfsizligi va hududiy yaxlitligini ta’minlash bo‘yicha takliflar ishlab chiqish;
oliy davlat hokimiyati va boshqaruvi organlarining bahamjihat ishlashini ta’minlashda ko‘maklashish;
mamlakatda qonuniylik va huquq-tartibotni, fuqarolarning huquqlari va erkinliklari, O‘zbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi va qonunlariga rioya etilishini ta’minlashda ko‘maklashish;
nodavlat notijorat tashkilotlarining huquq va qonuniy manfaatlari himoya qilinishi, ularga o‘z ustavlarida belgilangan maqsad va vazifalarini amalga oshirishlariga teng imkoniyatlar va sharoitlar yaratilishi kafolatlarini ta’minlash, fuqarolik jamiyati institutlari bilan ularning demokratik huquqiy davlat va fuqarolik jamiyatini qurishdagi rolini oshirish borasida samarali hamkorlik qilish;
davlatning iqtisodiy va ijtimoiy rivojlanish holati hamda tendensiyasini tahlil qilish, uning natijalari bo‘yicha samarali iqtisodiy, ijtimoiy, moliyaviy, pul-kredit siyosatini o‘tkazish, ilm-fanni, madaniyatni, ta’limni, sog‘liqni saqlashni, iqtisodiyot va ijtimoiy sohaning boshqa tarmoqlarini rivojlantirish bo‘yicha takliflar ishlab chiqish;
O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi tuzilmalarning, shuningdek uning vakolatlarini amalga oshirishga ko‘maklashuvchi maslahat va kengash organlarining faoliyatini tashkil etish;
O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti faoliyatini huquqiy, tashkiliy-texnik, axborot-tahliliy hamda protokol jihatidan ta’minlash;
O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti hujjatlari va topshiriqlarining ijrosini tashkil etish va ularning ijrosi ustidan nazoratni amalga oshirish.
O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti devonining Oliy Majlis, siyosiy va jamoat tashkilotlari bilan hamkorlik qilish xizmati hamda Huquqni muhofaza qiluvchi va nazorat idoralari faoliyatini muvofiqlashtirish xizmati tugatilib, O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti devonining Siyosiy-huquqiy masalalar xizmati;
Keyingi tahrirga qarang.
O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti devonining Siyosiy-huquqiy masalalar xizmatining tuzilmasida O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti devonining yuridik xizmati;
Keyingi tahrirga qarang.
O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti devoni tegishli xizmatlarining jamoat, nodavlat notijorat tashkilotlari faoliyati masalalari bo‘yicha, yoshlarga doir siyosat bo‘yicha, o‘zini o‘zi boshqarish organlari bilan ishlash bo‘yicha, millatlararo munosabatlar va din ishlari masalalari bo‘yicha shu’balari negizida O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti devonining Jamoat va diniy tashkilotlar bilan hamkorlik qilish xizmati tashkil etilsin.
3. O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti devonining Ommaviy axborot vositalari, madaniyat, san’at va ijodiy tashkilotlarni rivojlantirish masalalari xizmati Ommaviy axborot vositalari, ma’naviyat va ma’rifat, madaniyat, san’at va ijodiy tashkilotlarni rivojlantirish masalalari xizmati etib qayta tashkil etilsin.
O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi Davlat va jamiyat qurilishi, sud-huquq tizimining qonunchilik asoslarini isloh qilish bo‘yicha kengash;
O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi Islohotlar va investitsiyalar bo‘yicha idoralararo muvofiqlashtiruvchi kengash tugatilsin.
5. O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti devonining yangilangan nizomi va tuzilmasi 1 va 2-ilovalarga muvofiq tasdiqlansin.
O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti devonining tarkibiy tuzilmalari rahbarlari O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti devonining Tashkiliy-kadrlar xizmati va Siyosiy-huquqiy masalalar xizmati bilan birgalikda bir hafta muddatda O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti devoni tarkibiy bo‘linmalarining yangilangan nizomlari va tuzilmalari loyihalarini ishlab chiqsin va kiritsin.
6. O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti devonining xizmatlariga O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi tuzilmalarni, shuningdek uning vakolatlarini amalga oshirishga ko‘maklashuvchi maslahat va kengash organlarini 3-ilovaga muvofiq biriktirish haqidagi taklifga rozilik berilsin.
O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti devonining xizmatlari o‘zlariga biriktirilgan maslahat, kengash organlari hamda boshqa tuzilmalar faoliyati samarali tashkil etilishini, hamkorligini va muvofiqlashtirib borilishini ta’minlasin.
7. O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti devonining Siyosiy-huquqiy masalalar xizmati ikki oy muddatda:
O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti devonining xizmatlari hamda Vazirlar Mahkamasi bilan birgalikda O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti farmonlari, qarorlari va farmoyishlari loyihalarini ishlab chiqish, kiritish, ko‘rib chiqish va O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti devonining xizmatlari bilan kelishishning aniq tartibi va muddatlarini, ularning ijrosini nazorat qilish, shuningdek O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining boshqa vakolatlarini amalga oshirish mexanizmlarini nazarda tutadigan O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti devonining reglamentini ishlab chiqsin va tasdiqlash uchun kiritsin;
O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasining 93-moddasi 22-bandida ko‘rsatilgan O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining vakolatlarini amalga oshirishning aniq mexanizmlarini nazarda tutuvchi Siyosiy boshpana berish tartibi to‘g‘risidagi nizomni ishlab chiqsin va tasdiqlash uchun kiritsin;
Tashkiliy-kadrlar xizmati bilan birgalikda O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi Davlat mukofotlari va geraldika bo‘yicha komissiyaning nizomi va tarkibini ishlab chiqsin hamda tasdiqlash uchun kiritsin;
O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti devonining xizmatlari bilan birgalikda Xorijiy mamlakatlarga xizmat safariga chiqishi O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti devonining xizmatlari bilan maxsus kelishuvni talab qiladigan mansabdor shaxslarning toifasini keskin kamaytirish bo‘yicha takliflar ishlab chiqsin va kiritsin. Bunda davlat hokimiyati va boshqaruvi organlari rahbarlariga ushbu masalada ko‘proq erkinlik berish va mas’uliyatini oshirish nazarda tutilsin.
Keyingi tahrirga qarang.
8. 2017-yil 1-martdan boshlab O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti devonining shtatdagi xodimlariga nisbatan O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2002-yil 11-iyundagi F-1561-son “O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi Milliy xavfsizlik kengashi apparati shtatdagi xodimlarining lavozim maoshlariga oylik ustama haqlar to‘g‘risida”gi farmoyishi amal qilinishi tatbiq etilsin.
O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti devoni boshqaruv xodimlari uchun avvalgi ish joyida berilgan uzoq muddatli xizmatlari, harbiy va maxsus unvonlar (martaba darajalari, malaka darajalari, diplomatik darajalar va boshqalar) uchun qo‘shimcha to‘lov va ustamalar saqlab qolinadi;
O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti devonida ishlangan davr harbiy va maxsus unvonlarni olish uchun zarur bo‘lgan ish stajiga qo‘shiladi;
O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti devonida ishlangan davrda harbiy va maxsus unvonlarni berish tegishli harbiy va maxsus unvonlarni olish uchun zarur bo‘lgan vaqt o‘tgandan so‘ng avvalgi ish joyida belgilangan tartibda O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti devonining tegishli tarkibiy tuzilmasi rahbarining tavsiyanomasi asosida amalga oshiriladi;
O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti devonining boshqaruv xodimlari avvalgi ish joyida xodimlar uchun belgilangan barcha imtiyozlar, moddiy va ijtimoiy himoya choralaridan, O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti devonida amalda bo‘lgan mehnat sharoitlarini hisobga olgan va lavozim maoshi hamda boshqa to‘lovlar saqlangan holda, foydalanadi.
O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti devonining boshqaruv xodimlariga O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti devonidagi mehnat faoliyati tugatilgandan so‘ng avvalgi ish joyida egallagan lavozimi yoki shunga teng lavozim taqdim etiladi, bundan xodimning malakasi yetarli bo‘lmaganligi yoki sog‘lig‘i holatiga ko‘ra bajarayotgan ishiga noloyiq bo‘lib qolganligi yoxud mehnat vazifalarini buzganligi uchun mehnat faoliyati tugatilgan hollar mustasno.
Keyingi tahrirga qarang.
10. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining ayrim qarorlari 4-ilovaga muvofiq o‘z kuchini yo‘qotgan deb hisoblansin.
11. O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi bir oy muddatda qonun hujjatlariga ushbu Farmondan kelib chiqadigan o‘zgartish va qo‘shimchalar to‘g‘risida takliflar kiritsin.
12. Mazkur Farmonning ijrosini nazorat qilish O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining davlat maslahatchilari zimmasiga yuklansin.
Keyingi tahrirga qarang.
Mazkur Nizom O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti devonining asosiy vazifalari, faoliyati yo‘nalishlari, huquq va majburiyatlari, shuningdek faoliyatini tashkil etishni belgilaydi.
1. O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Devoni (bundan buyon matnda Devon deb yuritiladi) O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining axborot-tahlil va tashkiliy-nazorat organi hisoblanadi.
2. Devon O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti tomonidan shakllantiriladi, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentiga bo‘ysunadi va bevosita unga hisobdordir.
3. Devon o‘z faoliyatida O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasi va qonunlariga, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari, qarorlari va farmoyishlariga, shuningdek ushbu Nizomga amal qiladi.
4. Devon o‘ziga yuklatilgan vazifalarni bajarishda O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisining palatalari, O‘zbekiston Respublikasining Vazirlar Mahkamasi, sud hokimiyati organlari, davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, mahalliy davlat hokimiyati organlari, boshqa organlar va tashkilotlar bilan o‘zaro hamkorlik qiladi.
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining konstitutsiyaviy vakolatlari amalga oshirilishini ta’minlash;
aholi bilan to‘g‘ridan to‘g‘ri muloqotni tashkil etish, jismoniy va yuridik shaxslarning O‘zbekiston Respublikasi Prezidentiga murojaat qilishga bo‘lgan konstitutsiyaviy huquqlari so‘zsiz amalga oshirilishi uchun sharoitlar yaratish;
O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti tomonidan kadrlarga oid davlat siyosatini, shuningdek davlat mukofotlari va geraldika sohasida yagona davlat siyosatini amalga oshirilishini ta’minlash;
davlatning ichki va tashqi siyosati asosiy yo‘nalishlarini shakllantirish, O‘zbekiston Respublikasining suverenitetini muhofaza qilish, xavfsizligi va hududiy yaxlitligini ta’minlash bo‘yicha takliflar ishlab chiqish;
oliy davlat hokimiyati va boshqaruvi organlarining bahamjihat ishlashini ta’minlashda ko‘maklashish;
mamlakatda qonuniylik va huquq-tartibotni, fuqarolarning huquqlari va erkinliklari, O‘zbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi va qonunlariga rioya etilishini ta’minlashda ko‘maklashish;
nodavlat notijorat tashkilotlarining huquq va qonuniy manfaatlari himoya qilinishi, ularga o‘z ustavlarida belgilangan maqsad va vazifalarini amalga oshirishlariga teng imkoniyatlar va sharoitlar yaratilishi kafolatlarini ta’minlash, fuqarolik jamiyati institutlari bilan ularning demokratik huquqiy davlat va fuqarolik jamiyatini qurishdagi rolini oshirish borasida samarali hamkorlik qilish;
davlatning iqtisodiy va ijtimoiy rivojlanish holati hamda tendensiyasini tahlil qilish, uning natijalari bo‘yicha samarali iqtisodiy, ijtimoiy, moliyaviy, pul-kredit siyosatini o‘tkazish, ilm-fanni, madaniyatni, ta’limni, sog‘liqni saqlashni, iqtisodiyot va ijtimoiy sohaning boshqa tarmoqlarini rivojlantirish bo‘yicha takliflar ishlab chiqish;
O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi tuzilmalarning, shuningdek uning vakolatlarini amalga oshirishga ko‘maklashuvchi maslahat va kengash organlarining faoliyatini tashkil etish;
O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti faoliyatini huquqiy, tashkiliy-texnik, axborot-tahliliy hamda protokol jihatidan ta’minlash;
O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti hujjatlari va topshiriqlarining ijrosini tashkil etish va ularning ijrosi ustidan nazoratni amalga oshirish.
Jismoniy va yuridik shaxslarning murojaatlari bilan ishlashni nazorat qilish va muvofiqlashtirish xizmati;
6-bandning to‘rtichinchi xatboshisiga O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2017-yil 4-maydagi PF-5035-sonli Farmoniga asosan o‘zgartirish kiritilgan. Rus tili matniga qarang.
Ommaviy axborot vositalari, ma’naviyat va ma’rifat, madaniyat, san’at va ijodiy tashkilotlarni rivojlantirish masalalari xizmati;
Devon tarkibiga, shuningdek asosiy vazifa va funksiyalari, huquq va majburiyatlari O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining alohida qarori bilan belgilanadigan O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi Xavfsizlik kengashi apparati ham kiradi.
kadrlarga oid davlat siyosatining asosiy yo‘nalishlarni shakllantirish, davlat xizmati institutini takomillashtirish va ma’muriy islohotlarni amalga oshirish bo‘yicha takliflar tayyorlaydi;
O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti va Devon nomenklaturasiga kiruvchi kadrlarni (bundan buyon matnda boshqaruv kadrlari deb yuritiladi) tanlash, joy-joyiga qo‘yish, lavozimga tayinlash va lavozimidan ozod qilish, shuningdek ushbu lavozimlarga kadrlar zaxirasini shakllantirish bo‘yicha chora-tadbirlar kompleksini amalga oshiradi;
davlat hokimiyati, davlat va xo‘jalik boshqaruvi, mahalliy davlat hokimiyati organlari, boshqa organlar va tashkilotlarning boshqaruv kadrlari faoliyati samaradorligi monitoringini o‘tkazadi;
O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi Davlat boshqaruvi akademiyasi, shuningdek boshqaruv kadrlarini tayyorlash va qayta tayyorlash bo‘yicha boshqa muassasalar faoliyatini muvofiqlashtiradi va yo‘naltiradi;
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining davlat mukofotlari bilan taqdirlash bo‘yicha konstitutsiyaviy vakolatlarini amalga oshirilishiga ko‘maklashadi, geraldika sohasidagi yagona davlat siyosatini yuritilishini ta’minlaydi.
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining qonun ijodkorligi sohasidagi konstitutsiyaviy vakolatlarini amalga oshirilishiga ko‘maklashadi;
qonunchilik normalarining ijro etilishi amaliyotini joylarga chiqqan holda tahlil qilinishi va o‘rganilishini tashkil etadi, uning natijalari bo‘yicha qonunchilik va huquqni qo‘llash amaliyotini takomillashtirish yuzasidan takliflar tayyorlaydi;
parlament, siyosiy partiyalar, saylov komissiyalari, joylardagi davlat hokimiyati vakillik organlari bilan samarali hamkorlikni ta’minlaydi;
sud hokimiyati organlarining mustaqilligi, erkinligini yanada mustahkamlash, uning inson, tadbirkorlik subyektlarining huquq va erkinliklarini himoya qilinishini ta’minlashda mavqeyini oshirish bo‘yicha chora-tadbirlar ishlab chiqadi va amalga oshiradi;
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentini mamlakatda qonuniylik va huquq-tartibot, huquqbuzarliklar profilaktikasi va jinoyatchilikka qarshi kurash ahvoli to‘g‘risida xabardor qiladi;
adliya organlari, prokuratura va ichki ishlar organlarining ularga yuklatilgan vazifalarni bajarilishi bo‘yicha faoliyatlarini samarali muvofiqlashtirishni ta’minlaydi, ular faoliyatining tizimli monitoringini o‘tkazadi, ular tomonidan huquqbuzarliklarga yo‘l qo‘ymaslik va ularga imkon beruvchi sabablar va shart-sharoitlarni bartaraf etish bo‘yicha ta’sirchan chora-tadbirlarni ko‘radi;
sudlarda, adliya, prokuratura va ichki ishlar organlarida kadrlarga oid davlat siyosatini o‘tkazilishini ta’minlaydi, yuridik kadrlarni tayyorlash, qayta tayyorlash va malakasini oshirish tizimini takomillashtirish bo‘yicha chora-tadbirlarni amalga oshiradi;
O‘zbekiston Respublikasining fuqaroligi, siyosiy boshpana berish, amnistiya, O‘zbekiston Respublikasi sudlari tomonidan sudlangan shaxslarni afv etishga oid masalalariga doir O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining konstitutsiyaviy vakolatlarini amalga oshirilishini ta’minlaydi.
9. Jismoniy va yuridik shaxslarning murojaatlari bilan ishlashni nazorat qilish va muvofiqlashtirish xizmati:
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining Xalq qabulxonasi, Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahrida, shuningdek tuman va shaharlardagi Xalq qabulxonalari (bundan buyon matnda Xalq qabulxonalari deb yuritiladi), O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining Virtual qabulxonasi faoliyatini samarali tashkil etadi va muvofiqlashtiradi, shuningdek ularning faoliyatini me’yoriy-uslubiy va axborot-tahliliy jihatdan ta’minlaydi;
davlat organlari va xo‘jalik boshqaruvi organlarining jismoniy va yuridik shaxslarning murojaatlari (bundan buyon matnda murojaatlar deb yuritiladi) bilan ishlash borasidagi faoliyatini, shu jumladan joylarga sayyor chiqishlarni tashkil etishi hamda kelib tushayotgan murojaatlar bo‘yicha tezkorlik bilan tegishli chora-tadbirlarni ko‘rish orqali nazorat qiladi va muvofiqlashtiradi;
Xalq qabulxonalariga va O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining Virtual qabulxonasiga kelib tushgan murojaatlarni qabul qilish, qayta ishlash, ko‘rib chiqish va ular bo‘yicha qarorlar qabul qilinishi ustidan tizimli monitoring va nazoratni amalga oshiradi;
mazkur sohadagi huquqbuzarliklarning oldini olish va profilaktikasi, aybdor shaxslar javobgarligining muqarrarligini ta’minlashga doir chora-tadbirlarni ishlab chiqadi;
murojaatlarga asos bo‘lgan tizimli qonun buzilishlarning sabab va shart-sharoitlarini aniqlash yuzasidan doimiy tahlillar o‘tkazadi, murojaatlarni ko‘rib chiqishda aniqlangan tizimli qonunbuzarliklarning sabab va shart-sharoitlarini bartaraf etishga qaratilgan huquqni qo‘llash amaliyoti va amaldagi qonunchilikni takomillashtirish bo‘yicha takliflar ishlab chiqadi;
murojaatlar bilan ishlashni yanada takomillashtirish, fuqarolar bilan ochiq muloqotni kengaytirish, aholining davlat organlariga bo‘lgan ishonchini mustahkamlashga doir chora-tadbirlarni ishlab chiqadi va amalga oshiradi.
9-bandga O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2017-yil 4-maydagi PF-5035-sonli Farmoniga asosan o‘zgartirish kiritilgan. Rus tili matniga qarang.
mamlakatning iqtisodiy va ijtimoiy rivojlanish holati va tendensiyasining chuqur va kompleks tahlilini, makroiqtisodiy ko‘rsatkichlar dinamikasi, iqtisodiyot, uning tarmoqlari, ijtimoiy soha va respublika hududlarida sifat ko‘rsatkichlarining tizimli monitoringini amalga oshiradi;
makroiqtisodiy barqarorlikni mustahkamlashga, iqtisodiyotning yuqori sur’atlar bilan o‘sishini saqlab qolishga, tarkibiy o‘zgartirishlarni chuqurlashtirishga, iqtisodiyotni modernizatsiyalash va diversifikatsiya qilishga yo‘naltirilgan iqtisodiyotni isloh qilish va rivojlantirishning muhim ustuvor yo‘nalishlari bo‘yicha takliflar ishlab chiqadi;
bozor islohotlarini chuqurlashtirish va iqtisodiyotni erkinlashtirish, qulay ishbilarmonlik muhitini yaratish, iqtisodiyot tarmoqlarida institutsional o‘zgarishlarni amalga oshirish, zamonaviy bozor infratuzilmasini shakllantirish bo‘yicha takliflar ishlab chiqadi;
iqtisodiyotda davlat ishtiroki darajasini strategik va iqtisodiy jihatdan asoslangan miqdorlargacha qisqartirish, xususiylashtirish va aksiyalashtirish, xususiy mulkning ustuvor mavqeyini ta’minlash, korporativ boshqaruv tizimini takomillashtirish va fond bozorini rivojlantirish bo‘yicha takliflar ishlab chiqishini muvofiqlashtiradi;
iqtisodiyotning real sohalarini diversifikatsiyalash, modernizatsiya qilish va texnik yangilash, xomashyoni to‘liq qayta ishlash hamda raqobatdosh, ichki va tashqi bozorlarda talabgir bo‘lgan, yuqori qo‘shilgan qiymatga ega, import o‘rnini bosadigan mahsulot ishlab chiqarishni kengaytirish, import o‘rnini bosish va mahsulot ishlab chiqarishni chuqur mahalliylashtirish, yo‘l-transport, muhandislik-kommunikatsiya va ijtimoiy infratuzilmani jadal yangilash bo‘yicha maqsadli dasturlarni hamda investitsiya dasturlarni ishlab chiqish va amalga oshirishni muvofiqlashtiradi;
investitsiya muhitini tubdan yaxshilash, xorijiy, birinchi navbatda, to‘g‘ridan to‘g‘ri investitsiyalarni keng jalb etish, aprobatsiya qilingan ilg‘or xorijiy texnologiyalarni joriy etish, xalqaro moliya institutlari, nufuzli xorijiy kompaniyalar va banklar bilan hamkorlikni mustahkamlash bo‘yicha takliflar tayyorlaydi;
tashqi iqtisodiy aloqalarni rivojlantirish, tashqi savdo aylanmasi mutanosibligini mustahkamlash, iqtisodiyot tarmoqlari va respublika hududlarining eksport salohiyatini oshirish va undan maksimal foydalanish, eksport tarkibi va geografiyasini yanada diversifikatsiyalash bo‘yicha takliflar ishlab chiqadi;
hududlarni kompleks ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirish, ularning tabiiy va iqtisodiy salohiyatidan samarali foydalanish, mintaqalar iqtisodiyotini izchil rivojlantirish va modernizatsiyalashni ta’minlash, uning tarkibini diversifikatsiyalash va mavjud nomutanosiblikni bartaraf etish, mahalliy budjetlar daromadlar bazasini mustahkamlash, aholi punktlari qiyofasini tubdan o‘zgartirish, qulay uy-joy qurish, shu asosda shahar va qishloq joylarda aholi turmush sharoitini yaxshilash bo‘yicha takliflar ishlab chiqishni muvofiqlashtiradi;
moliya-bank tizimini yanada isloh qilish va barqarorligini oshirish, investitsiya jarayonlari va tadbirkorlikka moliyaviy ko‘mak ko‘rsatishda banklarning rolini oshirish, bankdan tashqari moliya institutlari va moliya bozori infratuzilmasini keng rivojlantirish bo‘yicha chora-tadbirlar ishlab chiqishni muvofiqlashtiradi;
ijtimoiy siyosatni amalga oshirish sohasidagi ishlar ahvolini, aholining moddiy farovonligi va eng muhim ehtiyojlarining qondirilishi darajasini, zarur hollarda, joylarga chiqqan holda tizimli tahlili va o‘rganilishini amalga oshiradi, aholi bandligini ta’minlash, xizmat ko‘rsatish sohasini jadal rivojlantirish, ijtimoiy himoya tizimining samaradorligi va manzilli bo‘lishini kuchaytirish hamda shu asosda aholi turmush darajasi va sifatini oshirish bo‘yicha amaliy chora-tadbirlarni ishlab chiqilishi va amalga oshirilishini muvofiqlashtiradi.
11. Ommaviy axborot vositalari, ma’naviyat va ma’rifat, madaniyat, san’at va ijodiy tashkilotlarni rivojlantirish masalalari xizmati:
O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti faoliyati, davlat rahbarining oliy darajadagi uchrashuvlari va rasmiy qabullari milliy hamda xorijiy ommaviy axborot vositalarida xolis, sifatli va tezkor yoritilishini ta’minlaydi, xalqaro va yetakchi milliy ekspert-tahlil muassasalarning vakillari ishtirokidagi matbuot-konferensiya, intervyu va boshqa tadbirlarni tashkillashtiradi, shuningdek, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining xorijiy davlatlarga va mamlakatimiz bo‘yicha tashriflarini yuksak darajada yoritish maqsadida davlat hokimiyati va boshqaruvi organlarining axborot xizmatlari faoliyatini muvofiqlashtiradi;
ommaviy axborot vositalarining davlat va jamiyat hayotini demokratlashtirish va ochiq fuqarolik jamiyatini shakllantirishdagi rolini oshirishga qaratilgan yagona davlat siyosatini amalga oshiradi;
mustaqillikning ma’naviy asoslarini mustahkamlash, milliy qadriyatlar, an’ana va urf-odatlarni asrash, yosh avlodning qalbi va ongida Vatanga muhabbat, mustaqillik g‘oyalariga sadoqatni chuqur singdirish, ularni istiqlolimizga, mamlakatimizning tinch va osoyishta hayotiga xavf soluvchi turli axborot va mafkuraviy tahdidlardan himoya qilish bo‘yicha kompleks chora-tadbirlar ishlab chiqadi va amalga oshiradi;
O‘zbekiston xalqining madaniy merosini saqlash va ko‘paytirish, aholining madaniy va estetik talablarini qanoatlantirish, teatr, kinematografiya, musiqa, xoreografiya, estrada, tasviriy san’at, sirk, xalq amaliy san’at hamda san’atning boshqa yo‘nalishlarini rivojlantirish bo‘yicha takliflar ishlab chiqadi;
mamlakatning ijodiy tashkilotlari faoliyatini rivojlantirish, ijodkor ziyolilar — adabiyot, madaniyat va san’at arboblarini milliy mustaqilligimiz g‘oyalarini keng targ‘ib etish, ma’naviyat va ma’rifat sohasidagi ishlarga faol jalb qilish bo‘yicha takliflar ishlab chiqadi;
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining ma’ruza va chiqishlari, tabrik va xatlari loyihalarini tayyorlashni tashkil qiladi, shuningdek O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining asarlari, mamlakatning ijtimoiy-siyosiy, madaniy-ma’rifiy hayotidagi muhim sanalar munosabati bilan yubiley foto-albomlari va kitoblari chop etilishini ta’minlaydi.
nodavlat notijorat tashkilotlarining huquqiy demokratik davlat va ochiq fuqarolik jamiyatini qurishdagi, davlat hokimiyati va boshqaruvi organlari faoliyati ustidan jamoatchilik nazoratini amalga oshirishdagi rolini kuchaytirishga qaratilgan chora-tadbirlarni amalga oshiradi;
qat’iy hayotiy pozitsiya va mustahkam ma’naviy immunitetga ega bo‘lgan, jamiyat hayotida munosib o‘rinni egallashga va mamlakatimizning hal etuvchi kuchi va tayanchi bo‘lishga qodir barkamol avlodni tarbiyalashga qaratilgan yoshlarga oid davlat siyosatini amalga oshirish bo‘yicha chora-tadbirlar ishlab chiqadi;
mahalla institutini, fuqarolarning o‘zini-o‘zi boshqarish organlari faoliyatini muvofiqlashtirish bo‘yicha kengashlarni yanada takomillashtirish, fuqarolar yig‘inlarining xalq bilan muloqot qilishda, jamoatchilik nazoratini amalga oshirishda, oilalar va mahallalarda ma’naviy-axloqiy muhitni shakllantirishda, yoshlarni tarbiyalashda, aholini manzilli ijtimoiy qo‘llab-quvvatlash va uning boshqa dolzarb masalalarini hal qilishdagi roli va ahamiyatini oshirish bo‘yicha takliflar ishlab chiqadi va amalga oshiradi;
millatlararo va konfessiyalararo totuvlikni, O‘zbekiston Respublikasidagi turli millat va elat vakillari o‘rtasidagi o‘zaro teng huquqli hamkorlikni yanada mustahkamlashga ko‘maklashadi, davlat organlarining milliy madaniy markazlar va Do‘stlik jamiyatlari kengashi bilan samarali hamkorligini ta’minlaydi;
mamlakatimizdagi diniy vaziyatni, vijdon va e’tiqod erkinligi bo‘yicha qonunchilikka rioya etilishining tizimli monitoringini amalga oshiradi, jamiyatda diniy bag‘rikenglik muhitini shakllantirish bo‘yicha chora-tadbirlar ishlab chiqadi, diniy-ma’rifiy merosni saqlash, diniy ekstremizm g‘oyalari va missionerlik faoliyatining tarqalishiga qarshi kurash ishlarining samaradorligini oshirish bo‘yicha takliflar ishlab chiqadi.
ta’limning uzluksizligini ta’minlashga va yuqori malakali kadrlar tayyorlashga qaratilgan ta’lim sohasida yagona davlat siyosatini shakllantirish va amalga oshirish bo‘yicha takliflarni ishlab chiqadi, Kadrlar tayyorlash milliy dasturini amalda samarali ijro etilishi bo‘yicha ishlarni tashkil qiladi;
mamlakatni ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirish vazifalari, zamonaviy fan yutuqlarini hisobga olgan holda ilm-fanni rivojlantirish va ilmiy-texnik taraqqiyotning ustuvor yo‘nalishlarini shakllantirish bo‘yicha takliflar ishlab chiqadi, ilmiy-tadqiqot ishlari natijalarini iqtisodiyot, ijtimoiy, ta’lim va boshqa amaliy faoliyat sohalariga joriy qilishni kengaytirish, ilmiy kadrlarni tayyorlash va attestatsiyadan o‘tkazish tizimini takomillashtirish bo‘yicha chora-tadbirlarni amalga oshirilishini ta’minlaydi;
sog‘liqni saqlash va sport sohasini rivojlantirish, aholi salomatligini saqlash va yaxshilash, sog‘lom avlodni tarbiyalash, aholi o‘rtasida sog‘lom turmush tarzini keng ommalashtirish, Olimpiya o‘yinlarida, jahon birinchiliklarida, Osiyo chempionatlarida, xalqaro musobaqalarda O‘zbekiston terma jamoalari sportchilarining natijadorligini oshirish bo‘yicha kompleks chora-tadbirlarni amalga oshiradi.
O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti ishtirokida o‘tkaziladigan tadbirlarni moliyaviy, moddiy-texnik va boshqa jihatlardan ta’minlaydi, shuningdek Devon faoliyatini moddiy-texnika jihatidan ta’minlashni amalga oshiradi;
Ishlar boshqarmasi bo‘ysunuvidagi tarkibiy bo‘linmalarga rahbarlik qiladi va ularning faoliyatini muvofiqlashtiradi, Ishlar boshqarmasiga qarashli bo‘lgan binolar, inshootlar va boshqa obyektlarni talab darajasida saqlaydi.
O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti faoliyatini tashkiliy-texnikaviy, axborot-tahliliy hamda protokol jihatidan ta’minlashni amalga oshiradi;
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentiga axborot berish uchun tushayotgan yozishmalar, ma’lumotlar, tahliliy va boshqa materiallarni qayta ishlash, tizimlashtirish va tahlil qilishni ta’minlaydi, shuningdek, ular bo‘yicha berilgan topshiriqlarning bajarilishini nazorat qiladi;
mamlakatni rivojlantirish va isloh qilish, shuningdek, tashqi siyosiy va tashqi iqtisodiy aloqalarni rivojlantirish masalalari bo‘yicha axborot-tahliliy materiallar va ma’ruzalar tayyorlanishini ta’minlaydi;
O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti ishtirokida o‘tkaziladigan yig‘ilish va muzokaralarga oid, shuningdek O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti tomonidan Vazirlar Mahkamasi rahbarlari va a’zolarining, xo‘jalik birlashmalarining, barcha darajadagi hokimlarning hisobotlarini eshitishga doir ma’lumotlarni tayyorlash ishlarini muvofiqlashtiradi;
O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti tomonidan imzolanadigan xorijiy davlatlar va xalqaro tashkilotlar rahbarlari nomiga yuboriladigan tabrik xatlari va telegrammalar loyihalarini tayyorlashni ta’minlaydi.
16. Devonning tarkibiy tuzilmalari ular to‘g‘risidagi nizomlarga muvofiq boshqa vazifa va funksiyalarni amalga oshiradi.
davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, mahalliy davlat hokimiyati organlari, boshqa organlar va tashkilotlardan ko‘rib chiqilayotgan masalalarni tahlil qilish va qayta ishlash, normativ-huquqiy hujjatlar loyihalarini tayyorlash uchun zarur bo‘lgan materiallar va ma’lumotlarni so‘rash hamda olish;
zarurat bo‘lganda, axborot-tahliliy materiallar, shuningdek, normativ-huquqiy hujjatlar loyihalarini tayyorlash uchun davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, mahalliy davlat hokimiyati organlari, boshqa organlar va tashkilotlar rahbarlari va mutaxassislarini jalb qilish, shu maqsadlarda ishchi komissiyalar va guruhlar tuzish;
qonunchilikka muvofiq davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, mahalliy davlat hokimiyati organlari, boshqa organlar va tashkilotlar faoliyatini ular tomonidan normativ-huquqiy hujjatlar va O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining topshiriqlari bajarilishi holatini o‘rganish;
davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, mahalliy davlat hokimiyati organlari, boshqa organlar va tashkilotlar rahbarlariga o‘tkazilgan o‘rganish natijalari bo‘yicha materiallarni aniqlangan xato va kamchiliklarni bartaraf etish uchun yuborish;
davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, mahalliy davlat hokimiyati organlari, boshqa organlar va tashkilotlardan ular tomonidan kiritilgan O‘zbekiston Respublikasi qonunlari, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari, qarorlari, farmoyishlari, boshqa hujjatlar loyihalarini qayta ishlashni belgilangan tartibda talab qilish;
davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, mahalliy davlat hokimiyati organlari, boshqa organlar va tashkilotlar rahbarlariga Devonga yuklatilgan vazifalarni bajarish bilan bog‘liq bo‘lgan masalalar bo‘yicha belgilangan tartibda topshiriqlar berish;
O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalari, Vazirlar Mahkamasi, davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, mahalliy davlat hokimiyati organlari, boshqa organlar va tashkilotlar majlislarida qatnashish;
davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, mahalliy davlat hokimiyati organlari, boshqa organlar va tashkilotlar rahbarlari va vakillari ishtirokida yig‘ilishlar o‘tkazish.
Devonning tarkibiy tuzilmalari qonunchilikka va ular to‘g‘risidagi nizomlarga muvofiq boshqa huquqlarga ham ega bo‘lishi mumkin.
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentiga taklif va masalalarni kiritishda ularning ekspert jihatdan sifatli ishlanishini tashkillashtirish, milliy va davlat manfaatlarini ta’minlash;
19. Devonning ish faoliyati mazkur Nizom, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari, qarorlari, farmoyishlari va topshiriqlari, shuningdek, Devon tarkibiy tuzilmalarining ish rejalari asosida tashkil qilinadi.
20. Devon va uning bo‘linmalari tuzilmalari, Devon va uning bo‘linmalari to‘g‘risidagi nizomlar O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti tomonidan tasdiqlanadi.
21. Devonning boshqaruv xodimlari O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti tomonidan lavozimga tayinlanadi va lavozimidan ozod etiladi.
Yordamchi xodimlar Devonning Ishlar boshqaruvchisi tomonidan lavozimga tayinlanadi va lavozimidan ozod etiladi.
Devon xodimlarining funksional majburiyatlari Devonning tegishli tuzilmalari rahbarlari tomonidan belgilanadi.
22. Devon xodimlari uchun avvalgi ish joyida berilgan uzoq muddatli xizmatlari, harbiy va maxsus unvonlar (martaba darajalari, malaka darajalari, diplomatik darajalar va boshqalar) uchun qo‘shimcha to‘lov va ustamalar saqlab qolinadi.
Devon xodimlari avvalgi ish joyida xodimlar uchun belgilangan barcha imtiyozlar, moddiy va ijtimoiy himoya choralaridan, O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti devonida amalda bo‘lgan mehnat sharoitlarini hisobga olgan va lavozim maoshi hamda boshqa to‘lovlar saqlangan holda, foydalanadi.
Devonda ishlangan davr harbiy va maxsus unvonlarni olish uchun zarur bo‘lgan ish stajiga qo‘shiladi.
Devonda ishlangan davrda harbiy va maxsus unvonlarni berish tegishli harbiy va maxsus unvonlarni olish uchun zarur bo‘lgan vaqt o‘tgandan so‘ng avvalgi ish joyida belgilangan tartibda Devonning tegishli tarkibiy tuzilmasi rahbarining tavsiyanomasi asosida amalga oshiriladi.
Devon xodimlariga ularning mehnat faoliyati tugatilgandan so‘ng, avvalgi ish joyida egallagan lavozimi yoki shunga teng lavozim taqdim etilishi kafolatlari ta’minlanadi, bundan xodimning malakasi yetarli bo‘lmaganligi yoki sog‘lig‘i holatiga ko‘ra bajarayotgan ishiga noloyiq bo‘lib qolganligi yoxud mehnat vazifalarini buzganligi uchun mehnat faoliyati tugatilgan hollar mustasno.
23. Devon yuridik shaxs bo‘lib, O‘zbekiston Respublikasining Davlat gerbi tasviri tushirilgan va o‘z nomi yozilgan muhrga ega.
Oldingi tahrirga qarang.
(2-ilova O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2017-yil 7-iyundagi PF-5081-sonli Farmoni tahririda — O‘R QHT, 2017-y., 24-son, 489-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
(3-ilova O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2017-yil 7-iyundagi PF-5081-sonli Farmoni tahririda — O‘R QHT, 2017-y., 24-son, 489-modda)
1. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2011-yil 18-martdagi PF-4295-son “O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti devonining nizomi va tuzilmasini tasdiqlash to‘g‘risida”gi Farmoni.
2. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 1998-yil 23-sentabrdagi F-895-son “O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi Islohotlar va investitsiyalar bo‘yicha idoralararo muvofiqlashtiruvchi kengash tashkil etish to‘g‘risida”gi farmoyishi.
3. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2004-yil 13-martdagi F-1924-son “O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti huzurida Davlat va jamiyat qurilishi, sud-huquq tizimining qonunchilik asoslarini isloh qilish bo‘yicha kengash tuzish to‘g‘risida”gi farmoyishi.
4. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2004-yil 31-maydagi F-1965-son “O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti huzurida Xorijiy investitsiyalar bo‘yicha maslahat kengashini tashkil etish bo‘yicha chora-tadbirlar to‘g‘risida”gi farmoyishi.
5. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2011-yil 28-martdagi F-3630-son “O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi Davlat va jamiyat qurilishi, sud-huquq tizimining qonunchilik asoslarini isloh qilish bo‘yicha kengash faoliyatini yanada takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi farmoyishi.
Keyingi tahrirga qarang.