“Davlat statistikasi to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Qonuniga muvofiq hamda O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “O‘zbekiston Respublikasi Makroiqtisodiyot va statistika vazirligini qayta tashkil etish to‘g‘risida” 2002-yil 24-dekabrdagi PF-3183-son Farmonini bajarish yuzasidan, shuningdek respublika statistika organlari faoliyatini tashkiliy ta’minlash maqsadida Vazirlar Mahkamasi qaror qiladi:
O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasi markaziy apparatining tashkiliy tuzilmasi 2-ilovaga muvofiq tasdiqlansin.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
2. O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasi markaziy apparati shtatdagi xodimlarining cheklangan soni 128 nafar (xizmat ko‘rsatuvchi xodimlardan tashqari) etib belgilansin.
O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasida raisning bir nafar birinchi o‘rinbosari, raisning uch nafar o‘rinbosari hamda yetti kishidan iborat Hay’at bo‘lishiga ruxsat etilsin.
Keyingi tahrirga qarang.
O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasi raisi vazir maqomiga, O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasi raisining birinchi o‘rinbosari va o‘rinbosarlari — tegishli ravishda vazirning birinchi o‘rinbosariga va o‘rinbosarlariga tenglashtirilsin.
O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasi raisiga shtatdagi xodimlarning belgilangan soni va statistika ishlarini amalga oshirishga ajratiladigan mablag‘lar doirasida Qo‘mita tuzilmasiga o‘zgartirishlar kiritish huquqi berilsin.
Keyingi tahrirga qarang.
Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahar statistika boshqarmalarining, tuman (shahar) statistika bo‘limlarining namunaviy tuzilmasi 3, 3a, va 3b-ilovalarga muvofiq;
O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasining maxsus jamg‘armasi to‘g‘risidagi nizom 5-ilovaga muvofiq tasdiqlansin.
Keyingi tahrirga qarang.
4. O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasi huzurida davlat statistikasini rivojlantirish, uning faoliyat ko‘rsatishi va uni muvofiqlashtirish muammolari bo‘yicha kollegial maslahat organi — Statistika kengashi tashkil etilsin.
Keyingi tahrirga qarang.
O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasi ikki hafta muddatda Statistika kengashi to‘g‘risidagi nizomni belgilangan tartibda tasdiqlash uchun kiritsin.
O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasining raisi va Statistika kengashining shaxsiy tarkibi respublika Hukumatining taqdimnomasiga ko‘ra O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti tomonidan tasdiqlanadi;
Keyingi tahrirga qarang.
O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasi, Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahridagi, tumanlar va shaharlardagi statistika organlari va unga bo‘ysunuvchi tashkilotlar O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasining yagona tizimini tashkil etadi;
Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahar statistika boshqarmalari boshliqlari tegishli ravishda Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi Raisi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimlarining taqdimnomasiga ko‘ra O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasi raisi tomonidan lavozimga tayinlanadi;
tuman va shahar statistika bo‘limlari boshliqlari tuman va shahar hokimlarining taqdimnomasiga ko‘ra hamda O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasi bilan kelishilgan holda Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahar statistika boshqarmalari boshliqlari tomonidan lavozimga tayinlanadi.
Keyingi tahrirga qarang.
6. O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasiga davlat statistika hisoboti shakllarini va ularni to‘ldirish bo‘yicha yo‘riqnomalarni tasdiqlash yuklansin.
O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasi, mulkchilik shakllaridan qat’i nazar, xo‘jalik yurituvchi subyektlar tomonidan davlat statistikasi to‘g‘risidagi amaldagi qonun hujjatlariga rioya qilinishi, statistika axboroti o‘z vaqtida taqdim etilishi, uning to‘liqligi va ishonchliligi ustidan qat’iy nazorat o‘rnatsin. Qonun buzilishlari aniqlangan hollarda aybdor shaxslarni jinoiy javobgarlikkacha javobgarlikka tortish to‘g‘risida takliflar kiritilsin.
Keyingi tahrirga qarang.
7. O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasi bir oy muddatda mintaqaviy statistika boshqarmalari hamda tuman (shahar) statistika bo‘limlari va boshqa o‘ziga qarashli tashkilotlar to‘g‘risidagi Namunaviy nizomlarni belgilangan tartibda tasdiqlasin.
8. Belgilansinki, O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasi tizimi faoliyati statistika ishlarini amalga oshirish uchun ajratiladigan davlat budjeti mablag‘lari, shuningdek xo‘jalik hisobidagi faoliyati mablag‘lari hisobiga mablag‘ bilan ta’minlanadi.
Keyingi tahrirga qarang.
O‘zbekiston Respublikasi Makroiqtisodiyot va statistika vazirligining statistikaga oid vakolatlari bo‘yicha;
O‘zbekiston Respublikasi Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi Statistika davlat departamentining vakolatlari, majburiyatlari va mulkiy huquqlari bo‘yicha huquqiy voris hisoblanadi.
O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasining o‘z vakolatlari doirasida qabul qilingan qarorlarining vazirliklar, idoralar, xo‘jalik birlashmalari, mahalliy hokimiyat va boshqaruv organlari, mulkchilik shakllaridan qat’i nazar, xo‘jalik yurituvchi subyektlar tomonidan bajarilishi majburiy hisoblanadi.
10. O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasi xodimlarini attestatsiyadan o‘tkazish bo‘yicha 6-ilovaga muvofiq tarkibda komissiya tashkil etilsin.
Attestatsiya komissiyasi bir oy muddatda O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasi markaziy apparati xodimlarini hamda Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahar statistika boshqarmalari rahbarlarini attestatsiyadan o‘tkazsin.
Respublika viloyatlarida shunday attestatsiya komissiyalari tashkil etilsin, ularning tarkibiga O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasi, Iqtisodiyot vazirligi rahbarlari, viloyat hokimlarining iqtisodiyot va kadrlar masalalari bo‘yicha o‘rinbosarlari, hududiy Statistika boshqarmalari boshliqlari kiritilsin. Hududiy komissiyalar ikki oy muddatda viloyat statistika boshqarmalari, tuman va shahar statistika bo‘limlari xodimlarini attestatsiyadan o‘tkazsin.
Attestatsiya komissiyasi raisi (R.S. Azimov) o‘tkazilgan attestatsiya natijalari to‘g‘risida Vazirlar Mahkamasiga axborot bersin.
Keyingi tahrirga qarang.
11. Xalqaro statistika standartlariga muvofiq kadrlarni qayta tayyorlash va ularning malakasini oshirish maqsadida O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasi huzurida Bozor munosabatlari o‘quv-konsalting markazi bazasida Kadrlarni qayta tayyorlash va statistika tadqiqotlari markazi tashkil etilsin.
O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasi 2003—2005-yillarda davlat statistika organlari tizimi xodimlarining malakasini oshirish, ularni qayta tayyorlash dasturini ikki oy muddatda ishlab chiqsin va tasdiqlasin.
Kadrlarni qayta tayyorlash va statistika tadqiqotlari markazi davlat statistikasi hududiy organlari, birinchi navbatda, tuman va shahar statistika bo‘limlari rahbarlarining uch yilda kamida bir marta kasb darajasi va malakasi oshirilishini ta’minlasin.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
12. O‘zbekiston Respublikasi Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasining buyurtmalariga muvofiq davlat statistika organlari uchun mutaxassislar tayyorlanishini ta’minlasin.
13. Davlat statistika hisobotini taqdim etish tartibini buzganligi, statistika ma’lumotlarini yashirganligi va buzib ko‘rsatganligi uchun mansabdor shaxslarga solinadigan jarimalardan shakllantiriladigan Maxsus jamg‘armani yuritish O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasiga berilsin.
Keyingi tahrirga qarang.
14. O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasi raisiga, Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahar statistika boshqarmalari boshliqlariga davlat statistika organlari tizimi xodimlarining yuqori malakasi uchun ularga oylik lavozim maoshi miqdoridan ortiq bo‘lmagan miqdorda ustama belgilash huquqi berilsin.
Keyingi tahrirga qarang.
O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasining maxsus jamg‘armasi mablag‘lari davlat statistika organlari tizimi xodimlarining yuqori malakasi uchun to‘lanadigan ustamalar manbai etib belgilansin.
Keyingi tahrirga qarang.
har yili davlat budjetini shakllantirishda statistika ishlarini amalga oshirish, davlat statistika organlarining ta’minoti va moddiy-texnika bazasini mustahkamlash uchun zarur mablag‘larni nazarda tutsin;
Keyingi tahrirga qarang.
O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasiga beshta yengil avtomobil xarajatlari uchun limit ajratsin.
O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasi Toshkent shahar, Buyuk ipak yo‘li ko‘chasidagi 63-uyga;
Keyingi tahrirga qarang.
O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasining Kadrlarni qayta tayyorlash va statistika tadqiqotlari markazi Toshkent shahar, Buyuk ipak yo‘li ko‘chasidagi 42a-uyga joylashtirilsin.
Keyingi tahrirga qarang.
O‘zbekiston Respublikasi Makroiqtisodiyot va statistika vazirligining Statistika davlat departamenti va unga qarashli tashkilotlar egallab turgan xizmat binolari O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasi va unga qarashli tashkilotlar ixtiyorida qoldirilsin.
17. O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari va farmoyishlari, Vazirlar Mahkamasining qarorlari va farmoyishlari bir nusxadan majburiy tartibda yuboriladigan tashkilotlar ro‘yxatiga kiritilsin.
18. O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi Davlat statistika qo‘mitasi bilan birgalikda bir oy muddatda amaldagi qonun hujjatlariga mazkur qarordan kelib chiquvchi o‘zgartirish va qo‘shimchalar to‘g‘risida Vazirlar Mahkamasiga takliflar kiritsin.
19. Mazkur qarorning bajarilishini nazorat qilish O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining o‘rinbosari R.S. Azimov zimmasiga yuklansin.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Statistika boshqarmalari, shu jumladan tuman (shahar) statistika bo‘limlari xodimlari soni (xizmat ko‘rsatuvchi xodimlardan tashqari): | |||
Toifadan tashqari: | 1 toifa — 200 kishidan 210 kishigacha | II toifa — 155 kishidan162 kishigacha | III toifa — 125 kishidan 131 kishigacha |
Toshkent viloyati — 253 kishi | Buxoro, Qashqadaryo, Samarqand, Farg‘ona viloyatlari | Qoraqalpog‘iston Respublikasi, Andijon, Navoiy, Namangan, Xorazm, Surxandaryo viloyatlari | Jizzax, Sirdaryo viloyatlari |
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Bo‘lim boshlig‘i | 1 kishi |
Boshliq o‘rinbosari | 1 kishi |
Bosh mutaxassis | 1 kishi |
Yetakchi mutaxassis | 1-2 kishi |
Mutaxassis | 1 kishi |
Jami: | 5-6 kishi |
Keyingi tahrirga qarang.
1. Mazkur Nizom O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasining maqomi, asosiy vazifalari, funksiyalari, vakolatlarini va faoliyatining tashkiliy asoslarini belgilaydi.
2. O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasi “Davlat statistikasi to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Qonuniga hamda O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “O‘zbekiston Respublikasi Makroiqtisodiyot va statistika vazirligini qayta tashkil etish to‘g‘risida” 2002-yil 24-dekabrdagi PF-3183-son Farmoniga muvofiq tashkil etilgan.
3. O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasi statistika sohasida rivojlanishning milliy va mintaqaviy xususiyatlarini hisobga olgan holda ilmiy metodologiyaga, xalqaro standartlar va qoidalarga asoslangan yaxlit ilg‘or statistika axboroti tizimini yaratishga va uning faoliyat ko‘rsatishiga yo‘naltirilgan yagona siyosatni amalga oshiruvchi, davlat hokimiyati va boshqaruv organlari, xo‘jalik yurituvchi subyektlar, fuqarolar va tashkilotlarning rasmiy statistika axborotlariga bo‘lgan ehtiyojini qondiruvchi davlat hokimiyati ijro etuvchi organi hisoblanadi.
Keyingi tahrirga qarang.
O‘zbekiston Respublikasi Makroiqtisodiyot va statistika vazirligining statistikaga oid vakolatlari bo‘yicha;
O‘zbekiston Respublikasi Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi Statistika davlat departamentining vakolatlari, majburiyatlari va mulkiy huquqlari bo‘yicha huquqiy voris hisoblanadi.
statistika axborotini yig‘ish, qayta ishlash va umumlashtirish tartibiga har qanday aralashishni istisno etish prinsiplari asosida tashkil etilishini ta’minlaydi.
6. O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasi o‘z faoliyatida O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasi va qonunlariga, Oliy Majlis qarorlariga, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari va farmoyishlariga, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qarorlari va farmoyishlariga, mazkur Nizomga hamda boshqa qonun hujjatlariga amal qiladi.
Keyingi tahrirga qarang.
7. O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasi, Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahridagi, tumanlar, shaharlardagi statistika organlari hamda O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasiga qarashli tashkilotlar O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasining yagona tizimini tashkil etadi.
8. O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasining o‘z vakolatlari doirasida qabul qilingan qarorlarining vazirliklar, idoralar, ijro etuvchi hokimiyat mahalliy organlari va xo‘jalik yurituvchi subyektlar tomonidan bajarilishi majburiy hisoblanadi.
Davlat statistika organlari faoliyatiga davlat organlari va joylardagi davlat hokimiyati organlarining aralashishiga yo‘l qo‘yilmaydi.
9. O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasi o‘z faoliyatini respublika va mahalliy hokimiyat organlari, o‘zini o‘zi boshqarish organlari, jamoat birlashmalari va tashkilotlari bilan o‘zaro bog‘liq ravishda amalga oshiradi.
Keyingi tahrirga qarang.
10. O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasi mustaqil yuridik shaxs hisoblanadi, O‘zbekiston Respublikasi Davlat gerbi tasviri tushirilgan va o‘z nomi yozilgan muhrga, mustaqil balansga, o‘z hisob raqamlariga, shu jumladan xorijiy valyutadagi hisob raqamlariga ega bo‘ladi.
Keyingi tahrirga qarang.
11. Quyidagilar O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasining asosiy vazifalari hisoblanadi:
statistika sohasida yagona siyosatni ishlab chiqish va amalga oshirish, statistikani tashkil etishning zamonaviy xalqaro statistika standartlariga javob beradigan samarali tizimini ta’minlash;
ilmiy asoslangan, bozor iqtisodiyoti asosiy prinsiplariga javob beradigan yagona statistika metodologiyasini hamda milliy hisob raqamlarini tuzishni ta’minlovchi va xalqaro statistika standartlariga muvofiq bo‘lgan ko‘rsatkichlar tizimini ishlab chiqish va joriy etish;
jamiyatning iqtisodiy va ijtimoiy hayotida ro‘y berayotgan jarayonlarni har tomonlama xarakterlovchi statistika va hisobot ko‘rsatkichlarining tezkorligini, ishonchliligini, xolisligini va izchilligini ta’minlash;
statistik axborotning qulayligini, aniqligini va oshkoraligini kengaytirish ishlarini amalga oshirish;
statistika ishlarini tashkil etishning statistika axborotini yig‘ish, qayta ishlash va umumlashtirish tartibiga har qanday aralashishni istisno qiluvchi tizimini yaratish;
ijtimoiy-iqtisodiy hodisalar va jarayonlar to‘g‘risidagi statistika axborotlarini yig‘ish, qayta ishlash, to‘plash, saqlash, umumlashtirish, tahlil qilish va e’lon qilishni amalga oshirish;
SNS xalqaro metodologiyasiga muvofiq bo‘lgan milliy hisoblar tizimini ishlab chiqish, xalqaro statistika standartlari va qoidalarini hisobga olgan holda milliy hisoblarni tuzishni axborotlar bilan ta’minlash tizimini shakllantirish;
statistika ishlari davlat buyurtmasini tayyorlash va uning bajarilishini ta’minlash, davlat hokimiyati va boshqaruv organlari ehtiyojlari, foydalanuvchilarning statistika axborotlariga talabini o‘rganish asosida Davlat statistika ishlari dasturlarini ishlab chiqish va ularning bajarilishini tashkil etish;
yo‘nalishlar bo‘yicha statistika axborotlarining taqqoslanuvchanligini, mamlakatlararo taqqoslanuvchanligini ta’minlovchi, o‘zaro bog‘liq bo‘lgan iqtisodiy-statistik tasniflar tizimini ishlab chiqish, joriy etish va yuritish;
vazirliklar, idoralar va tashkilotlarning statistika sohasidagi yagona siyosatni amalga oshirish bo‘yicha faoliyatining muvofiqlashtirilishini ta’minlash;
respublikani, mintaqalarni va tarmoqlarni iqtisodiy va ijtimoiy rivojlantirish dasturlarining, ijtimoiy-iqtisodiy masalalar bo‘yicha Oliy Majlis qarorlarining, O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti farmonlarining, Vazirlar Mahkamasi qarorlari va farmoyishlarining bajarilishining statistika kuzatuvlarini amalga oshirish;
davlat organlarini va fuqarolarning o‘zini o‘zi boshqarish organlarini, yuridik shaxslarni, davlat muassasalarini va xalqaro tashkilotlarni hamda jamoatchilikni statistika axboroti bilan belgilangan tartibda ta’minlash;
dolzarb ijtimoiy-iqtisodiy masalalar bo‘yicha metodik bazaning ishlab chiqilishini amalga oshirish, tematik yozishmalarni, tsenz tadqiqotlarini va monitoringni tashkil etish va amalga oshirish;
statistika organlarini zamonaviylashtirish hamda statistika axborotini tezkorlik bilan uzatishni va qayta ishlashni ta’minlovchi zamonaviy kompyuterlar hamda axborot-kommunikatsiya tizimlari va texnologiyalari bilan qayta jihozlash, statistika bo‘yicha yagona axborot tizimini yanada rivojlantirish, uning respublikadagi boshqa axborot tizimlari bilan o‘zaro muvofiqligi va bog‘liqligini ta’minlash;
statistika ishlarini tashkil etish uchun zarur bo‘lgan iqtisodiy-statistik klassifikatorlar tizimini hamda Korxonalar va tashkilotlarning yagona davlat reyestrini yuritish;
statistika axborot resurslarining xavfsizligini ta’minlash va axborot-hisoblash tizimini ruxsatsiz foydalanishdan himoya qilish;
barcha darajalardagi statistika organlari kadrlari malakasini izchil asosda oshirishni va ularni qayta tayyorlashni ta’minlash;
O‘zbekiston Respublikasining ustuvor yo‘nalishlar bo‘yicha davlat statistikasi sohasidagi xalqaro majburiyatlarini bajarish va xalqaro hamkorligini rivojlantirish;
xo‘jalik shartnomalari asosida korxonalar va tashkilotlarga dasturlar ishlab chiqish bo‘yicha xizmatlar hamda axborot-hisoblash xizmatlari ko‘rsatishga doir statistik va boshqa ishlarni bajarish, noshirlik faoliyatini amalga oshirish.
Keyingi tahrirga qarang.
12. O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasi o‘ziga yuklangan vazifalarga muvofiq quyidagi funksiyalarni amalga oshiradi:
davlat statistika prinsiplariga rioya etilishini va xalqaro standartlar va qoidalarga muvofiq bo‘lgan statistik metodologiyaning yagonaligini ta’minlaydi;
statistika kuzatuvlari va statistik hisob-kitoblar metodologiyasini takomillashtirish bo‘yicha metodologik tadqiqotlar o‘tkazadi;
davlat statistikasini rivojlantirishning ustuvor yo‘nalishlarini, ularning ilmiy-metodologik, tashkiliy-texnik, kadrlar va moliyaviy ta’minotini belgilaydi;
statistika ishlarining ko‘p yillik va yillik Dasturlarini ishlab chiqadi va belgilangan tartibda respublika Hukumatiga tasdiqlash uchun kiritadi hamda ularning bajarilishini tashkil qiladi;
statistika kuzatuvlari dasturlarini ishlab chiqadi va tasdiqlaydi, ularning samarali amalga oshirilishini, statistika axborotlarini qayta ishlash, to‘plash, saqlash va tarqatishni ta’minlaydi;
davlat statistika hisoboti shakllarini va ularni to‘ldirishga doir yo‘riqnomalarni ishlab chiqadi va belgilangan tartibda tasdiqlaydi hamda idoraviy statistika hisoboti shakllarini kelishib oladi;
mamlakatda va mintaqalarda ro‘y berayotgan ijtimoiy-iqtisodiy jarayonlarni kompleks tahlil qilish uchun statistika ko‘rsatkichlarining axborot tizimini shakllantiradi;
iqtisodiy islohotlarning borishini, institutsional o‘zgarishlarni, bozor munosabatlari va bozor infratuzilmasining vujudga kelishini, narxlar dinamikasini va inflatsiya darajasini, davlat, korxonalar va iqtisodiyot tarmoqlarining moliyaviy ahvolini, mehnat bozorlari, investitsiya va iste’mol tovarlari va xizmatlari konyunkturasini, demografik jarayonlarni, mehnat resurslari dinamikasi va tarkibini, mehnatga haq to‘lash va uning shartlarini, ijtimoiy guruhlar va daromaddorlik guruhlari bo‘yicha aholi turmushining moddiy ta’minlanganligi darajasini, ijtimoiy soha, huquqiy tartibot va ekologiyaning ahvolini, iqtisodiyot sektorlari va tarmoqlari faoliyat ko‘rsatishi dinamikasini, davlatning tashqi iqtisodiy faoliyati, savdo va to‘lov balansini statistika kuzatuvlarini va tadqiq qilishni amalga oshiradi;
mamlakatdagi eng muhim iqtisodiy va ijtimoiy jarayonlar va hodisalarning dastlabki statistik tahlilini amalga oshiradi;
bozor munosabatlarida iqtisodiyotni va ijtimoiy sohani baravar tavsiflash hamda muvofiq axborot tizimlari va dasturiy resurslarni yaratish uchun yagona asosni ta’minlash uchun O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasiga birkitilgan umumdavlat va tizim ichidagi klassifikatorlarni ishlab chiqadi va ularning yuritilishini ta’minlaydi;
foydalanuvchilarga umumdavlat klassifikatorlari va ularga kiritiladigan o‘zgartirishlar to‘g‘risidagi axborotni belgilangan tartibda taqdim etadi;
respublikadagi barcha xo‘jalik yurituvchi subyektlarni to‘liq hisobga olishni va identifikatsiyalashni hamda axborot resurslarining mosligini ta’minlovchi asosiy metodologik instrument sifatida Korxonalar va tashkilotlarning yagona davlat registrini yanada rivojlantirishni ta’minlaydi;
statistika kuzatuvlarini tanlov bo‘yicha tashkil etishning asosi sifatida statistika kuzatuvlari subyektlarining asosiy majmuini takomillashtiradi;
statistik faoliyat, shu jumladan davlat axborot tizimlari va resurslarini yaratish hamda yuritish masalalari bo‘yicha normativ-huquqiy hujjatlar loyihalarini ishlab chiqadi, kelishib oladi va belgilangan tartibda respublika Hukumatiga va tegishli organlarga kiritadi;
respondentlarni statistika kuzatuvlarini o‘tkazish uchun zarur bo‘lgan statistika hisoboti shakllari blankalari, ularni to‘ldirish bo‘yicha yo‘riqnomalar bilan respublika budjetidan ushbu maqsadlarga ajratiladigan mablag‘lar doirasida ta’minlaydi;
statistika kuzatuvlari va rasmiy statistika axboroti masalalari bo‘yicha axborot-tushuntirish ishlarini amalga oshiradi;
milliy qonun hujjatlariga va mavjud xalqaro standartlarga va tavsiyanomalarga muvofiq statistika ma’lumotlarining maxfiyligini ta’minlaydi;
ma’lumotlarni tayyorlash metodlarini, tartibini va sifatini takomillashtirish negizida barcha foydalanuvchilarga ochiq statistika axborotini tarqatadi va ularni foydalanish uchun teng sharoitlar bilan ta’minlaydi;
metodologiya va statistika masalalari bo‘yicha xalqaro qoidalarga muvofiq bo‘lgan va milliy sharoitlarga moslashtirilgan tadqiqot ishlarini tashkil qiladi va amalga oshiradi;
ijro etuvchi hokimiyatning boshqa organlari bilan birgalikda O‘zbekiston Respublikasining xalqaro tashkilotlarda a’zoligidan kelib chiqadigan majburiyatlarni bajaradi, jamiyatning ehtiyojlariga muvofiq statistika sohasida xalqaro hamkorlikni amalga oshiradi, ilg‘or xorijiy tajribani o‘rganadi, umumlashtiradi va tarqatadi.
O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasi qonun hujjatlarida belgilangan boshqa funksiyalarni ham bajaradi.
Keyingi tahrirga qarang.
13. O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasiga o‘ziga yuklangan funksiyalarni bajarishi uchun quyidagi huquqlar beriladi:
statistika bo‘yicha yagona siyosatni o‘tkazish sohasidagi faoliyatni muvofiqlashtirishni va funksional tartibga solishni amalga oshirish;
davlat statistika kuzatuvlari shakllarini, ularni to‘ldirish hamda taqdim etish tartibini tasdiqlash va idoraviy statistika kuzatuvlari shakllarini kelishib olish;
Keyingi tahrirga qarang.
moliya, bojxona, soliq organlaridan, bank muassasalaridan, boshqa idoralar va xizmatlardan, yuridik shaxslardan va ularning vakolatxonalari va filiallaridan, jismoniy shaxslardan, shu jumladan yakka tartibdagi tadbirkorlardan idoraviy hisobga olish ma’lumotlarini va davlat statistika ishlarini amalga oshirish uchun zarur bo‘lgan boshqa ma’lumotlarni (ularni ishlab chiqishning har qanday bosqichida), shuningdek ularga ilova qilinadigan tushuntirishlarni talab qilish va olish hamda ulardan davlat statistika hisobotlarida statistika maqsadlarida foydalanish;
yuridik shaxslarni va yakka tartibdagi tadbirkorlarni davlat ro‘yxatidan o‘tkazishni amalga oshiruvchi organlardan, faoliyatning ayrim turlarini litsenziyalovchi organlardan, ijro etuvchi hokimiyatning boshqa organlaridan, shuningdek budjetdan tashqari davlat jamg‘armalaridan ta’sis hujjatlari nusxalarini hamda Korxonalar va tashkilotlarning yagona davlat registrini yuritish uchun zarur bo‘lgan yuridik shaxslar va yakka tartibdagi tadbirkorlar to‘g‘risidagi ma’lumotlarni olish;
davlat organlari, yuridik shaxslar, ularning vakolatxonalari va filiallari, statistika ma’lumotlari taqdim etuvchi yakka tartibdagi tadbirkorlar tomonidan bajarilishi majburiy bo‘lgan normativ hujjatlarni belgilangan tartibda qabul qilish;
davlat statistika kuzatuvlari metodologiyasi va ularni tashkil etish, shuningdek rasmiy statistika axboroti bilan bog‘liq masalalar bo‘yicha axborot-tushuntirish ishlarini amalga oshirish;
statistika axborotlari va statistika ma’lumotlarining noto‘g‘ri foydalanilishi va talqin qilinishi hollarini tushuntirish;
amaldagi qonun hujjatlariga muvofiq davlat statistikasi sohasidagi O‘zbekiston Respublikasi qonun hujjatlarining barcha yuridik shaxslar va yakka tartibdagi tadbirkorlar tomonidan bajarilishi ustidan nazoratni amaldagi qonun hujjatlariga muvofiq amalga oshirish;
olinayotgan statistika ma’lumotlarining to‘liqligi, ishonchliligi va xolisligini ekspertizadan o‘tkazish;
O‘zbekiston Respublikasi hududidagi muassasalar va tashkilotlarda statistika ma’lumotlarining ishonchliligi va to‘liqligini belgilangan tartibda tekshirish. Buzilishlar aniqlangan taqdirda ularni bartaraf etish to‘g‘risida ko‘rsatmalar berish va statistika ma’lumotlariga tegishli tuzatishlar kiritish;
statistika ma’lumotlarini taqdim etish tartibi buzilishiga yo‘l qo‘ygan hamda yashirin va noqonuniy ishlab chiqarishni, pul mablag‘larining bankdan tashqari aylanishini yashirishga va korxonalar faoliyatini xolisona baholashning buzilishiga sabab bo‘ladigan, uning muassislari va aksiyadorlari manfaatlariga zarar keltiradigan noto‘g‘ri statistika ma’lumotlarini qasddan taqdim etgan shaxslarga nisbatan O‘zbekiston Respublikasi qonun hujjatlariga muvofiq jarima jazolari qo‘llash;
noto‘g‘ri statistika hisobotini noto‘liq va qasddan noto‘g‘ri taqdim etgan holda qo‘pol qonun buzilishiga yo‘l qo‘ygan shaxslarni qonunchilikka muvofiq ma’muriy va jinoiy javobgarlikka tortish yuzasidan belgilangan tartibda takliflar kiritish;
davlat statistika hisobotini taqdim etish tartibi buzilganligi uchun mansabdor shaxslardan undiriladigan jarimalar hisobiga Maxsus jamg‘armani shakllantirish hamda undan belgilangan qoidaga muvofiq foydalanish;
O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasi tasarrufidagi tashkilotlarni tashkil etish, qayta tashkil etish va tugatish to‘g‘risida O‘zbekiston Respublikasi qonun hujjatlarida belgilangan tartibda takliflar tayyorlash va kiritish, shuningdek ushbu korxonalar va tashkilotlar to‘g‘risidagi nizomlarni (ustavlarni) tasdiqlash;
xo‘jalik shartnomalari bo‘yicha, tijorat asosida statistik, tahliliy, axborot-hisoblash, noshirlik va soha mavzusi bo‘yicha boshqa ishlarni amalga oshirish;
boshqa davlatlarning statistika idoralari va xalqaro statistika va boshqa tashkilotlar bilan statistika faoliyati masalalari bo‘yicha hamkorlik qilish to‘g‘risida belgilangan tartibda bitimlar tuzish;
statistika sohasidagi ilmiy tadqiqotlarning ustuvor yo‘nalishlarini belgilash, ularni ishlab chiqish uchun O‘zbekiston Respublikasi ilmiy muassasalarini, respublika va xorijiy mamlakatlarning boshqa tashkilotlarini, shuningdek olimlar va mutaxassislarni belgilangan tartibda jalb etish;
xalqaro statistika va iqtisodiyot tashkilotlari bilan hamkorlik qilish, statistika masalalari bo‘yicha seminarlar va kengashlar, shu jumladan xalqaro seminar va kengashlar o‘tkazish hamda ularning ishida qatnashish.
O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasi O‘zbekiston Respublikasining amaldagi qonun hujjatlariga muvofiq boshqa huquqlarga ham egadir.
14. O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasi statistika sohasidagi yagona siyosatning samarali amalga oshirilishi uchun javob beradi.
15. O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasi xodimlari “Davlat statistikasi to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Qonuni talablarini buzganlik uchun, shuningdek statistika ma’lumotlarini yashirganlik va buzib ko‘rsatganlik uchun, yoxud mazkur qonun buzilishlariga ko‘maklashganlik uchun qonunga muvofiq ma’muriy va jinoiy javobgarlikka tortiladi.
Keyingi tahrirga qarang.
16. O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasiga rais rahbarlik qiladi. Rais respublika Hukumatining taqdimnomasiga ko‘ra O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti tomonidan lavozimga tayinlanadi va lavozimdan ozod qilinadi.
Rais lavozimga o‘zining kasb va texnik malakasi asosida uch yil muddatga tayinlanadi hamda u o‘zining kasbga nomuvofiqligi sababli belgilangan muddatdan oldin lavozimdan ozod etilishi mumkin.
Raisning O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi tomonidan lavozimga tayinlanadigan va lavozimdan ozod qilinadigan to‘rt nafar o‘rinbosari, shu jumladan bir nafar birinchi o‘rinbosari bo‘ladi.
O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasi raisi maqomiga ko‘ra vazirga, raisning birinchi o‘rinbosari va o‘rinbosarlari — tegishli ravishda vazirning birinchi o‘rinbosari va o‘rinbosarlariga tenglashtiriladi.
O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasi raisi O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasiga yuklangan vazifalarning bajarilishi va uning funksiyalarining amalga oshirilishi uchun shaxsan javob beradi.
O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasining tarkibiy bo‘linmalari to‘g‘risidagi nizomlarni tasdiqlaydi;
davlat statistika organlari xodimlariga nisbatan malaka talablarini belgilaydi va ularning mehnatini rag‘batlantirish tizimini shakllantiradi, yuqori malaka uchun ustamalar belgilaydi;
zarurat bo‘lganda O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasi tuzilmasiga shtatdagi xodimlarning tasdiqlangan soni va statistika ishlarini amalga oshirish uchun ajratiladigan mablag‘lar doirasida o‘zgartirishlar kiritadi;
Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahar statistika boshqarmalari rahbarlarini tegishli ravishda Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi Raisi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimlari taqdimnomasiga ko‘ra belgilangan tartibda lavozimga tayinlaydi va lavozimdan ozod qiladi;
dasturlar bo‘yicha bajariladigan statistika ishlari hajmlariga muvofiq moliyaviy va moddiy-texnika resurslarini taqsimlaydi;
Keyingi tahrirga qarang.
O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasi barcha organlari va bo‘linmalari tomonidan bajarilishi majburiy bo‘lgan buyruqlar chiqaradi va ko‘rsatmalar beradi;
Keyingi tahrirga qarang.
statistika organlarining moddiy-texnika bazasini yaxshilash, ularni zamonaviylashtirish hamda zamonaviy kompyuterlar va axborot-kommunikatsiya tizimlari va texnologiyalari bilan qayta jihozlash chora-tadbirlarini ko‘radi;
qonun hujjatlarida nazarda tutilgan tartibda hamda xalqaro huquq normalariga muvofiq boshqa davlatlar iqtisodiyot idoralari bilan statistika metodologiyasini va amaliyotini takomillashtirish masalalari bo‘yicha shartnomalar tuzadi, o‘ziga yuklangan vazifalar doirasida xalqaro va xorijiy statistika tashkilotlari bilan hamkorlikni amalga oshiradi;
Keyingi tahrirga qarang.
O‘zbekiston Respublikasi qonun hujjatlari doirasida o‘ziga yuklangan vazifalarning sifatli va o‘z vaqtida bajarilishini ta’minlash uchun amaldagi qonun hujjatlari doirasida boshqa barcha zarur chora-tadbirlarni ko‘radi.
Keyingi tahrirga qarang.
18. O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasida 7 kishidan iborat Hay’at tuziladi. Hay’at tarkibi belgilangan tartibda tasdiqlanadi.
Hay’at davlat statistikasini rivojlantirishning asosiy yo‘nalishlarini, shuningdek davlat statistikasi organlari faoliyatining boshqa masalalarini ko‘rib chiqadi.
Hay’at qarorlari protokollar bilan rasmiylashtiriladi va O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasi raisining buyruqlari bilan amalga oshiriladi.
19. O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasi huzurida davlat hokimiyati organlari, ishbilarmon doiralar, ilmiy jamoatchilik, jamoat tashkilotlari, ommaviy axborot vositalari vakillaridan iborat tarkibda davlat statistikasini rivojlantirish, faoliyatini amalga oshirish va muvofiqlashtirish, shuningdek statistika metodologiyasini takomillashtirish va foydalanuvchilarning rasmiy statistika axborotiga bo‘lgan ehtiyojini hisobga olish muammolari bo‘yicha kollegial maslahat organi hisoblanadigan Statistika kengashi tashkil etiladi.
Statistika kengashi faoliyatining tashkiliy-texnik ta’minoti O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasi tomonidan amalga oshiriladi.
Statistika kengashining shaxsiy tarkibi respublika Hukumati taqdimnomasiga ko‘ra O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti tomonidan tasdiqlanadi.
20. O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasi huzurida yuridik shaxs huquqiga ega bo‘lgan Kadrlarni qayta tayyorlash va statistika tadqiqotlari markazi tashkil etiladi.
21. O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasining mol-mulkini asosiy vositalar va aylanma mablag‘lar, shuningdek qiymati uning mustaqil balansida aks ettiriladigan boshqa boyliklar tashkil etadi.
22. O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasini mablag‘ bilan ta’minlash va uning moddiy-texnika ta’minoti Davlat statistika ishlari dasturiga muvofiq Davlat budjeti mablag‘lari hisobiga amalga oshiriladi.
Davlat statistika ishlari dasturiga kiritilmagan qo‘shimcha statistika ishlariga haq to‘lash buyurtmachilar mablag‘lari hisobiga moliyalashtiriladi.
Foyda (daromad), amortizatsiya ajratmalari, shuningdek boshqa tushumlar O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasining moliyaviy resurslarini shakllantirish manbalari hisoblanadi.
Keyingi tahrirga qarang.
23. O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasi o‘z faoliyatini har yili O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi tomonidan tasdiqlanadigan Statistika ishlarini bajarish davlat buyurtmasiga, shuningdek mahsulotlar, ishlar va xizmatlardan foydalanuvchilar bilan tuzilgan shartnomalarga muvofiq tashkil qiladi.
Keyingi tahrirga qarang.
24. O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasi o‘z ishlari natijalarining tezkor va buxgalteriya hisobini amalga oshiradi, statistika hisobotini yuritadi.
Keyingi tahrirga qarang.
1. Ushbu Nizom “Davlat statistikasi to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Qonuniga, Ma’muriy javobgarlik to‘g‘risidagi kodeksga hamda O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “O‘zbekiston Respublikasi Makroiqtisodiyot va statistika vazirligini qayta tashkil etish to‘g‘risida” 2002-yil 24-dekabrdagi PF-3183-son Farmoniga muvofiq ishlab chiqilgan.
2. Nizom Maxsus jamg‘armaning maqsadi va vazifalarini belgilaydi, uning shakllantirilishi va foydalanilishi tartibini nazarda tutadi.
davlat statistika organlari mutaxassislarining statistika ma’lumotlarining tezkorligi, ishonchliligi, to‘liqligi va sifatini ta’minlashdan moddiy manfaatdorligini oshirish vositasida statistika hisobotining ishonchliligi va to‘liqligini ta’minlashga ko‘maklashish O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasi maxsus jamg‘armasining asosiy maqsadi hisoblanadi.
Keyingi tahrirga qarang.
4. Maxsus jamg‘arma iqtisodiy sanksiyalardan hamda davlat statistika hisobotini taqdim etish tartibini buzganlik, statistika ma’lumotlarini yashirganlik va buzib ko‘rsatganlik uchun mansabdor shaxslarga solinadigan jarimalardan tushadigan mablag‘lardan shakllantiriladi.
Keyingi tahrirga qarang.
15 foizi — Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahar Statistika boshqarmalari jamg‘armalariga yo‘naltiriladi;
6. Maxsus jamg‘armaga tushgan mablag‘lar davlat statistika organlarining maxsus hisob raqamlarida jamlanadi.
7. Mablag‘larning Maxsus jamg‘armalarga to‘liq, to‘g‘ri va o‘z vaqtida o‘tkazilishi ustidan nazorat O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasi tomonidan amalga oshiriladi.
Mablag‘larni Maxsus jamg‘armaga o‘tkazish tartibi buzilganligi va o‘z vaqtida o‘tkazilmaganligi uchun mansabdor shaxslar O‘zbekiston Respublikasi qonun hujjatlariga muvofiq javob beradilar.
Keyingi tahrirga qarang.
9. O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasi raisi, Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahar statistika boshqarmalari boshliqlari, tuman (shahar) statistika bo‘limlari boshliqlari tegishli ravishda Maxsus jamg‘arma mablag‘larini tasarruf etadilar.
10. Maxsus jamg‘arma mablag‘laridan maqsadli va qonuniy foydalanilishi ustidan nazorat O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasi raisi zimmasiga yuklanadi.
11. Maxsus jamg‘armaning joriy yilda foydalanilmagan mablag‘lari keyingi yilga o‘tadi va olib qo‘yilmaydi.
Maxsus jamg‘arma xarajatlari bo‘yicha joriy hisob Buxgalteriya hisobining milliy standartlariga muvofiq order-daftar tizimi bo‘yicha yuritiladi.
Mintaqaviy davlat statistikasi organlari chorakdan keyingi oyning 15-kunigacha O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasiga, hisob va hisobotni yuritishning to‘g‘riligini nazorat qilish uchun Maxsus jamg‘armaning shakllantirilishi va foydalanilishi to‘g‘risida chorak hisobotlari taqdim etishadi.
Maxsus jamg‘armaning moliyalashtirilishi va foydalanilishi to‘g‘risidagi hisobot ortib boruvchi yakun bo‘yicha tuziladi.
Azimov R.S. | — | O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining o‘rinbosari, komissiya raisi |
lavozimiga ko‘ra | — | Davlat statistika qo‘mitasi raisi |
Qudratov G‘.S. | — | Makroiqsodiyot va statistaka vazirining birinchi o‘rinbosari |
lavozimiga ko‘ra | — | Davlat statistika qo‘mitasi raisining birinchi o‘rinbosari |
G‘ofurov Sh.R. | — | O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Devoni bosh konsultanti |
Isxaqov J.X. | — | O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Devoni inspektori |
Jo‘�ayev Sh.J. | — | Vazirlar Mahkamasi Axborot-tahlil boshqarmasi boshlig‘ining o‘rinbosari |
Qo‘chqorov J.A. | — | Moliya vazirining o‘rinbosari |
Ibragimov Sh.G‘. | — | Vazir o‘rinbosari — Makroiqtisodiyot va statistika vazirliganing Statistika davlat departamenti boshlig‘i |
Ahmedov D.K. | — | Makroiqtisodiyot va statistaka vazirligi huzuridagi Samarali iqtisodiy siyosat markazining direktori |
Tursunov R.Q. | — | Makroiqtisodiyot va statistika vazirligining kadrlar va maxsus ishlar bo‘limi boshlig‘i |
Muksimova N.M. | — | Statistika davlat departamentining kadrlar bo‘yicha katta inspektori |
Azizov A.M. | — | Makroiqtisodiyot va statistika vazirligining yuristkonsulti |
Keyingi tahrirga qarang.