O‘zbekiston Respublikasi Budjet kodeksining 128 va 129-moddalariga hamda “Sud hujjatlari va boshqa organlar hujjatlarini ijro etish to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Qonunining 487-moddasiga muvofiq Vazirlar Mahkamasi qaror qiladi:
1. Ijro hujjatlari bo‘yicha undiruvni O‘zbekiston Respublikasining Davlat budjeti mablag‘lariga va budjet tashkilotlarining moliyaviy majburiyatlariga qaratish tartibi to‘g‘risidagi nizom ilovaga muvofiq tasdiqlansin.
2. Vazirliklar va idoralar o‘zlari qabul qilgan normativ-huquqiy hujjatlarni bir oy muddatda ushbu qarorga muvofiqlashtirsinlar.
3. Mazkur qarorning bajarilishini nazorat qilish O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining birinchi o‘rinbosari R.S. Azimov zimmasiga yuklansin.
1. Ushbu Nizom O‘zbekiston Respublikasi Budjet kodeksining 128 va 129-moddalariga hamda “Sud hujjatlari va boshqa organlar hujjatlarini ijro etish to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Qonunining 487-moddasiga muvofiq ijro hujjatlari bo‘yicha undiruvni O‘zbekiston Respublikasi Davlat budjeti va budjet tashkilotlarining mablag‘lariga qaratish tartibini belgilaydi.
budjet tashkiloti — O‘zbekiston Respublikasining Davlat budjeti mablag‘lari hisobiga ta’minlanadigan davlat funksiyalarini amalga oshirish uchun davlat hokimiyati organlarining qaroriga ko‘ra, belgilangan tartibda tashkil etilgan notijorat tashkiloti;
O‘zbekiston Respublikasining Davlat budjeti — davlatning davlat vazifalari va funksiyalarini moliyaviy jihatdan ta’minlash uchun mo‘ljallangan markazlashtirilgan pul jamg‘armasi;
moliyaviy majburiyatlar — budjet tashkilotlarida ularga pul mablag‘larini o‘tkazish majburiyatini yuklovchi hujjatlar, shu jumladan ijro hujjatlari asosida paydo bo‘ladigan majburiyatlar;
xarajatlar smetasi — budjet tashkiloti tomonidan moliya yili uchun tuziladigan va tasdiqlanadigan, uning uchun nazarda tutilgan budjetdan ajratiladigan mablag‘lar xarajatlar moddalari bo‘yicha aks ettiriladigan hujjat;
budjet tashkilotlarining budjetdan tashqari jamg‘armalari — qonun hujjatlarida nazarda tutilgan manbalar hisobidan budjet tashkiloti tasarrufiga tushadigan mablag‘lar;
Keyingi tahrirga qarang.
g‘aznachilik bo‘linmalari — O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi G‘aznachiligi, Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri bo‘yicha G‘aznachilik boshqarmalari, tumanlar va shaharlar bo‘yicha G‘aznachilik bo‘linmalari.
3. Ijro hujjatlari bo‘yicha O‘zbekiston Respublikasi Davlat budjeti mablag‘lariga va budjet tashkilotlarining moliyaviy majburiyatlari bo‘yicha undiruvni qaratish, ushbu Nizomda belgilangan xususiyatlarni hisobga olgan holda, “Sud hujjatlari va boshqa organlar hujjatlarini ijro etish to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Qonuniga muvofiq, ijro hujjatida mablag‘larni O‘zbekiston Respublikasi Davlat budjetidan to‘lash to‘g‘risidagi talab mavjud bo‘lgan yoxud ijro hujjatida budjet tashkiloti qarzdor sifatida ko‘rsatilgan hollarda amalga oshiriladi.
4. Budjet tashkilotining — qarzdorning moliyaviy majburiyatlari bo‘yicha undiruv, ijro harakatlarini amalga oshirish xarajatlarini hisobga olgan holda, ijro hujjatlarini ijro etish uchun zarur bo‘lgan miqdorda va hajmda qaratiladi.
5. Ushbu Nizom bilan zimmasiga sud qarorlarini ijro etish doirasidagi muayyan majburiyatlar va harakatlarni bajarish yuklangan davlat organlari va mansabdor shaxslarga sud tartibidan yoxud shikoyat qilish yoki protest keltirish tartibidan o‘zgacha tarzda sud hujjatini ijro etmaslik, ijro etishni to‘xtatib turish yoxud ijro etishga boshqacha tarzda to‘sqinlik qilish taqiqlanadi.
6. Undiruvni O‘zbekiston Respublikasi Davlat budjeti mablag‘lariga qaratishni nazarda tutadigan ijro hujjatlarini ijro etish moliya organlari tomonidan tegishli budjet mablag‘lari hisobidan amalga oshiriladi.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
7. Ijro hujjatlari bo‘yicha O‘zbekiston Respublikasi Davlat budjetidan mablag‘lar olish uchun ijro hujjatida kimning foydasiga budjet mablag‘lari o‘tkazilishi nazarda tutilgan bo‘lsa, o‘sha shaxslar yoxud uning vakillari (keyingi o‘rinlarda undiruvchilar deb ataladi) arizani:
agar ijro hujjatida mablag‘larni O‘zbekiston Respublikasining respublika budjetidan undirish nazarda tutilgan bo‘lsa — O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligiga;
agar ijro hujjatida mablag‘larni Qoraqalpog‘iston Respublikasining respublika budjetidan, viloyatlarning viloyat budjetlaridan yoki Toshkent shahrining shahar budjetidan undirish nazarda tutilgan bo‘lsa — Qoraqalpog‘iston Respublikasi Moliya vazirligiga, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklarining moliya boshqarmalariga;
agar ijro hujjatida mablag‘larni tumanlar va shaharlar budjetlaridan undirish nazarda tutilgan bo‘lsa — tumanlar va shaharlar hokimliklarining moliya bo‘limlariga;
agar ijro hujjatida pul mablag‘lari to‘lanishi kerak bo‘lgan budjet darajasi ko‘rsatilmagan bo‘lsa — undiruvchining — jismoniy shaxsning yashash joyi bo‘yicha yoki undiruvchi — yuridik shaxs organining joylashgan joyidagi tumanlar va shaharlar hokimliklarining moliya bo‘limlariga taqdim etadilar.
Bunda O‘zbekiston Respublikasining respublika budjetida nazarda tutiladigan rejali budjet mablag‘lari mulkiy va ma’naviy zararni qoplash bo‘yicha to‘lovlarni amalga oshirishning manbalari hisoblanadi (davlat daromadiga o‘tkazilgan pul mablag‘lari va mol-mulk qiymati summalari bundan mustasno).
Keyingi tahrirga qarang.
Arizaga sudning yoxud ijro hujjatini bergan boshqa organning muhri bilan tasdiqlangan ijro hujjatining asl nusxasi ilova qilinadi. Arizada unga O‘zbekiston Respublikasi Davlat budjetidan mablag‘lar o‘tkazilishi talab etilayotgan undiruvchining bankdagi hisob raqami rekvizitlari ko‘rsatilgan bo‘lishi lozim.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
ariza ushbu Nizomning 7-bandi talablari buzilgan holda taqdim etilganda yoxud unga ijro hujjatining asl nusxasi ilova qilinmaganda;
Keyingi tahrirga qarang.
ijro hujjati “Sud hujjatlari va boshqa organlar hujjatlarini ijro etish to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Qonunining 8-moddasida nazarda tutilgan talablarga muvofiq bo‘lmaganda;
ijro hujjati “Sud hujjatlari va boshqa organlar hujjatlarini ijro etish to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Qonunining 27-moddasida nazarda tutilgan ijroga topshirish muddati o‘tgandan keyin taqdim etilganda;
ijro hujjatini berishga asos bo‘lgan sud hujjati yoki boshqa organning hujjati yoxud qonunga ko‘ra ijro hujjati bo‘lgan boshqa hujjat qonuniy kuchga kirmaganda, bekor qilinganda yoki haqiqiy emas deb topilganda.
Ijro hujjatini ushbu bandda nazarda tutilmagan asoslar bo‘yicha ijro etmasdan qaytarishga yo‘l qo‘yilmaydi.
9. Ijro hujjatini ijro etmasdan qaytarish to‘g‘risidagi asoslangan xat ariza tushgan kundan boshlab 3 kun mobaynida undiruvchiga yuboriladi, unda ushbu Nizomning 8-bandida nazarda tutilgan talablardan qaysi biri buzilganligi majburiy tartibda ko‘rsatiladi.
Ijro hujjati ushbu Nizomning 8-bandi uchinchi xatboshida ko‘rsatilgan asos bo‘yicha qaytarilgan taqdirda, xatda “Sud hujjatlari va boshqa organlar hujjatlarini ijro etish to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Qonunining 8-moddasida nazarda tutilgan talablardan qaysi biri buzilganligi ham ko‘rsatiladi.
Ijro hujjatini aniqlangan kamchiliklarni bartaraf etish uchun qaytarish undiruvchi tomonidan ushbu buzilishlar bartaraf etilgandan keyin ijro hujjatini tegishli moliya organiga takroran taqdim etishga to‘sqinlik qilmaydi.
10. Ijro hujjatini ijro etmasdan qaytarish uchun asoslar mavjud bo‘lmagan taqdirda, tegishli moliya organi ariza tushgan kundan boshlab 30 kun mobaynida moliyalashtirish manbalarini aniqlash va tegishli budjet mablag‘larini ariza beruvchining bankdagi hisob raqamiga to‘lash chora-tadbirlarini ko‘radi. Ayni bir vaqtda, ariza beruvchi va sud yoki ijro hujjatini bergan boshqa organ ijro hujjatini ijro etish natijalari to‘g‘risida yozma ravishda xabardor qilinadi.
Undiruvni O‘zbekiston Respublikasining Davlat budjeti mablag‘lariga qaratishni nazarda tutuvchi ijro hujjatlari bo‘yicha O‘zbekiston Respublikasining Davlat budjeti mablag‘lari hisobidan xarajatlarni moliyalashtirish (to‘lash) O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi tomonidan belgilangan tartibda amalga oshiriladi.
11. Ijro hujjatining ijrosini to‘xtatib turish, kechiktirish, bo‘lib-bo‘lib ijro etish, ijro etish usuli va tartibini o‘zgartirish “Sud hujjatlari va boshqa organlar hujjatlarini ijro etish to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Qonunida belgilangan tartibda amalga oshiriladi.
Ijro hujjatining ijrosi sud tomonidan yoki ijro hujjatini bergan boshqa organ tomonidan, shu jumladan sud hujjati yoki ijro hujjati yuzasidan shikoyat berilishi yoki protest keltirilishi munosabati bilan to‘xtatib turilgan taqdirda, ijro hujjatini ijro etish bo‘yicha barcha harakatlar sud yoki ijro hujjatini bergan organ tomonidan ijro etishni tiklash to‘g‘risida qaror qabul qilingunga qadar to‘xtatib turiladi. Bunda ushbu Nizomning 10-bandida nazarda tutilgan muddatning o‘tishi ham to‘xtatib turiladi.
Ijro hujjatini berishga asos bo‘lgan sud hujjati yoki boshqa organning hujjati, yoxud qonunga ko‘ra ijro hujjati bo‘lgan hujjat bekor qilinganda yoki haqiqiy emas deb topilganda tegishli moliya organi undiruvchiga O‘zbekiston Respublikasi Davlat budjetidan mablag‘lar to‘lashni rad etish to‘g‘risida xat jo‘natadi.
12. Budjet tashkilotlarining moliyaviy majburiyatlari bo‘yicha undiruvni nazarda tutuvchi ijro hujjatlarini majburiy ijro etish sud ijrochilari tomonidan, ushbu Nizomda nazarda tutilgan xususiyatlarni hisobga olgan holda, sud hujjatlarini va boshqa organlar hujjatlarini ijro etish to‘g‘risidagi qonun hujjatlariga muvofiq amalga oshiriladi.
Keyingi tahrirga qarang.
13. Ijro hujjatlari bo‘yicha budjet tashkilotlarining moliyaviy majburiyatlari bo‘yicha undiruv sud ijrochisining qarori asosida, qarzni va ijro etish bo‘yicha xarajatlarni to‘lash uchun zarur bo‘lgan miqdorda amalga oshiriladi.
Keyingi tahrirga qarang.
14. Sud ijrochilari budjet tashkilotlarining moliyaviy majburiyatlari bo‘yicha undiruvni nazarda tutadigan ijro hujjatlarini (sud ijrochisining qarorini) tegishli g‘aznachilik bo‘linmalariga taqdim etadilar.
Keyingi tahrirga qarang.
15. Budjet tashkilotlarining moliyaviy majburiyatlari bo‘yicha undiruvni nazarda tutuvchi ijro hujjatlarini ijro etish:
to‘lanishi lozim bo‘lgan qarz budjet tashkilotining xarajatlar smetasi bo‘yicha xarajatlar moddasiga muvofiq bo‘lganda — budjetdan ajratilgan mablag‘lar hajmi doirasida amalga oshiriladi.
Keyingi tahrirga qarang.
budjet tashkilotining budjet mablag‘lari bo‘yicha xarajatlar smetasining tegishli moddasi bo‘yicha hamda budjetdan tashqari barcha shaxsiy g‘azna hisob varaqlari bo‘yicha to‘lovlarni hamda shartnomalarni ro‘yxatdan o‘tkazishni vaqtincha to‘xtatadi, shuningdek sud ijrochisining qarorida nazarda tutilgan budjet tashkiloti mablag‘laridan foydalanish yuzasidan boshqa cheklovlarning ijrosini ta’minlaydi;
Keyingi tahrirga qarang.
budjet tashkilotini, ijro hujjatini ilova qilgan holda, tegishli xarajatlarning vaqtinchalik to‘xtatilganligi to‘g‘risida yozma ravishda xabardor qiladi;
budjet tashkilotining g‘aznachilik hisob raqamidan — budjet tashkilotining budjetdan tashqari jamg‘armasi mablag‘lari qoldiqlari doirasida, budjet tashkilotining budjetdan tashqari jamg‘armasida mablag‘lar mavjud bo‘lmaganda yoki yetarli bo‘lmaganda hamda to‘lanishi kerak bo‘lgan qarzlar budjet tashkiloti xarajatlari smetasi bo‘yicha xarajatlar moddasiga muvofiq bo‘lganda esa — ajratilgan budjet mablag‘lari hajmi doirasida mablag‘larning o‘tkazilishini ta’minlaydi.
17. Budjet tashkilotlarining moliyaviy majburiyatlari bo‘yicha undiruvni nazarda tutuvchi ijro hujjatlari bo‘yicha mablag‘larni to‘lashga doir xarajatlarni moliyalashtirish (to‘lash) O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi tomonidan belgilangan tartibda amalga oshiriladi.
18. Budjet tashkilotining budjetdan tashqari mablag‘lari va xarajatlar smetasining tegishli moddasi bo‘yicha budjetdan ajratilgan mablag‘lar qoldig‘i yetarli bo‘lmagan taqdirda, g‘aznachilik bo‘linmasi budjet tashkilotiga xarajatlar smetasiga tegishli o‘zgartirishlar kiritish to‘g‘risida talabnoma yuboradi. Bunda budjet tashkilotlarining budjetdan tashqari g‘aznachilik hisob raqamlari bo‘yicha, shuningdek budjet tashkilotlari xarajatlar smetasining tegishli moddalari bo‘yicha bundan buyon yuridik majburiyatlar qabul qilish budjet tashkilotining xarajatlar smetasiga o‘zgartirishlar kiritilgungacha va sud ijrochisining qarori asosida mablag‘lar to‘liq to‘langungacha to‘xtatib turiladi.
Keyingi tahrirga qarang.
19. Sud ijrochilari, moliya organlari va g‘aznachilik bo‘linmalari xodimlari ushbu Nizom talablarining qat’iy bajarilishi yuzasidan shaxsan javob beradilar.
Keyingi tahrirga qarang.