Тизимнинг ушбу имкониятидан фойдаланиш учун Сиз авторизация қилинишингиз керак!
Рўйхатдан ўтишни хоҳлайсизми? Ёки тизимга ўз логинингиз билан кирасизми?

Авторизация қилиш Рўйхатдан ўтиш

×
 ×
O‘zbekiston Respublikasining Budjet kodeksi

25-bob. Davlat budjetining va davlat maqsadli jamg‘armalari budjetlarining ijrosi to‘g‘risidagi hisobotlarni tasdiqlash

168-modda. Qoraqalpog‘iston Respublikasi budjetining, viloyatlar va Toshkent shahar mahalliy budjetlarining, shuningdek tumanlar va shaharlar budjetlarining ijrosi to‘g‘risidagi hisobotlarni ko‘rib chiqish hamda tasdiqlash

Umumiy qism

I bo‘lim. Umumiy qoidalar

1-bob. Asosiy qoidalar

1-modda. Ushbu Kodeks bilan tartibga solinadigan munosabatlar

2-modda. Budjet to‘g‘risidagi qonun hujjatlari

3-modda. Ushbu Kodeksda qo‘llaniladigan asosiy tushunchalar

4-modda. Budjet tashkiloti

5-modda. Budjet mablag‘lari oluvchi

2-bob. Budjet tizimi tushunchasi va prinsiplari

6-modda. Budjet tizimi tushunchasi

7-modda. Budjet tizimi prinsiplari

8-modda. Budjet tizimining yagonaligi prinsipi

9-modda. Budjet tizimining O‘zbekiston Respublikasi ma’muriy-hududiy tuzilishiga muvofiqligi prinsipi

10-modda. Budjet tizimi budjetlarining balansliligi va o‘zaro bog‘liqligi prinsipi

11-modda. Budjet tizimi budjetlari daromadlarini prognoz qilish va xarajatlarini rejalashtirish prinsipi

12-modda. Budjet tizimi budjetlari mablag‘laridan foydalanishning aniq yo‘naltirilganligi va maqsadlilik xususiyati prinsipi

13-modda. Budjet tizimi budjetlarining mustaqilligi prinsipi

14-modda. Budjet tizimi budjetlari mablag‘laridan foydalanishning natijadorligi prinsipi

15-modda. Kassaning yagonaligi prinsipi

16-modda. Budjet jarayoni ishtirokchilarining javobgarligi prinsipi

17-modda. Ochiqlik prinsipi

3-bob. Budjet tasnifi

18-modda. Budjet tasnifi tushunchasi

19-modda. Budjet tasnifining tarkibi

20-modda. Budjet tasnifining asosiy prinsiplari

21-modda. Budjet tizimi budjetlari daromadlarining tasnifi

22-modda. Budjet tizimi budjetlari xarajatlarining tasnifi

23-modda. Budjet tizimi budjetlarining iqtisodiy belgilar bo‘yicha xarajatlari

24-modda. Davlat budjeti taqchilligini qoplash manbalari tasnifi

4-bob. Budjet sohasidagi vakolatlar

25-modda. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining budjet sohasidagi vakolatlari

26-modda. O‘zbekiston Respublikasi Hisob palatasining budjet sohasidagi vakolatlari

27-modda. Qoraqalpog‘iston Respublikasi Jo‘qorg‘i Kengesining, xalq deputatlari viloyatlar va Toshkent shahar, tumanlar va shaharlar Kengashlarining budjet sohasidagi vakolatlari

28-modda. Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashining, viloyatlar va Toshkent shahar, tumanlar va shaharlar hokimlarining budjet sohasidagi vakolatlari

29-modda. O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligining budjet sohasidagi vakolatlari

30-modda. Hududiy moliya organlarining budjet sohasidagi vakolatlari

31-modda. Budjet mablag‘larini taqsimlovchilarning budjet sohasidagi vakolatlari

32-modda. Budjet tashkilotlarining va budjet mablag‘lari oluvchilarning budjet sohasidagi vakolatlari

33-modda. Davlat maqsadli jamg‘armalarini taqsimlovchi organlarning budjet sohasidagi vakolatlari

II bo‘lim. Budjet tizimi budjetlari

5-bob. Davlat budjeti

34-modda. Davlat budjeti tuzilmasi

35-modda. Qoraqalpog‘iston Respublikasi budjetining, viloyatlar va Toshkent shahar mahalliy budjetlarining tuzilmasi

6-bob. Davlat maqsadli jamg‘armalari va budjet tashkilotlarining budjetdan tashqari jamg‘armalari

36-modda. Davlat maqsadli jamg‘armalari

37-modda. O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi huzuridagi budjetdan tashqari Pensiya jamg‘armasi

38-modda. O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi huzuridagi Respublika yo‘l jamg‘armasi

39-modda. Davlat mulkini xususiylashtirishdan tushgan mablag‘lar jamg‘armasi

40-modda. O‘zbekiston Respublikasining Bandlikka ko‘maklashish davlat jamg‘armasi

41-modda. O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi huzuridagi budjetdan tashqari Umumta’lim maktablari, kasb-hunar kollejlari, akademik litseylar va tibbiyot muassasalarini rekonstruksiya qilish, mukammal ta’mirlash va jihozlash jamg‘armasi

42-modda. O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi huzuridagi Sug‘oriladigan yerlarning meliorativ holatini yaxshilash jamg‘armasi

43-modda. O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi huzuridagi Oliy o‘quv yurtlarining moddiy-texnika bazasini rivojlantirish jamg‘armasi

44-modda. Budjet tashkilotlarining budjetdan tashqari jamg‘armalari

III bo‘lim. O‘zbekiston Respublikasining konsolidatsiyalashgan budjeti. O‘zbekiston Respublikasining tiklanish va taraqqiyot jamg‘armasi

7-bob. O‘zbekiston Respublikasining konsolidatsiyalashgan budjeti

45-modda. O‘zbekiston Respublikasining konsolidatsiyalashgan budjetini tuzish maqsadlari

46-modda. O‘zbekiston Respublikasining konsolidatsiyalashgan budjeti tarkibi

8-bob. O‘zbekiston Respublikasining Tiklanish va taraqqiyot jamg‘armasi

47-modda. Umumiy qoidalar

48-modda. O‘zbekiston Respublikasi Tiklanish va taraqqiyot jamg‘armasining daromadlari

49-modda. O‘zbekiston Respublikasi Tiklanish va taraqqiyot jamg‘armasining mablag‘laridan foydalanish yo‘nalishlari

IV bo‘lim. Budjet tizimi budjetlarining daromadlari

9-bob. Davlat budjeti daromadlari

50-modda. Davlat budjeti daromadlarini shakllantirish

51-modda. O‘zbekiston Respublikasining respublika budjeti daromadlarini shakllantirish

52-modda. Qoraqalpog‘iston Respublikasi budjetining, viloyatlar va Toshkent shahar mahalliy budjetlarining daromadlarini shakllantirish

10-bob. Davlat maqsadli jamg‘armalarining daromadlari

53-modda. O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi huzuridagi budjetdan tashqari Pensiya jamg‘armasining daromadlarini shakllantirish

54-modda. O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi huzuridagi Respublika yo‘l jamg‘armasining daromadlarini shakllantirish

55-modda. Davlat mulkini xususiylashtirishdan tushgan mablag‘lar jamg‘armasining daromadlarini shakllantirish

56-modda. O‘zbekiston Respublikasi Bandlikka ko‘maklashish davlat jamg‘armasining daromadlarini shakllantirish

57-modda. O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi huzuridagi budjetdan tashqari Umumta’lim maktablari, kasb-hunar kollejlari, akademik litseylar va tibbiyot muassasalarini rekonstruksiya qilish, mukammal ta’mirlash va jihozlash jamg‘armasining daromadlarini shakllantirish

58-modda. O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi huzuridagi Sug‘oriladigan yerlarning meliorativ holatini yaxshilash jamg‘armasi daromadlarini shakllantirish

59-modda. O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi huzuridagi Oliy o‘quv yurtlarining moddiy-texnika bazasini rivojlantirish jamg‘armasi daromadlarini shakllantirish

11-bob. Budjet tashkilotlarining budjetdan tashqari jamg‘armalari daromadlari

60-modda. Budjet tashkilotining rivojlantirish jamg‘armasi daromadlarini shakllantirish

61-modda. Tibbiyot tashkilotlarining moddiy rag‘batlantirish va rivojlantirish jamg‘armasi daromadlarini shakllantirish

62-modda. Vazirliklar, davlat qo‘mitalari va idoralarning budjetdan tashqari jamg‘armalari daromadlarini shakllantirish

63-modda. Budjet tashkilotlarining budjetdan tashqari mablag‘larini undiriladigan to‘lovlar hisobidan shakllantirish

12-bob. Beg‘araz yordam

64-modda. Beg‘araz yordam turlari

65-modda. Insonparvarlik yordamini jalb etish

66-modda. Texnik ko‘maklashish mablag‘larini jalb etish

67-modda. Beg‘araz yordam oluvchilarning majburiyatlari

68-modda. O‘zbekiston Respublikasi tomonidan ko‘rsatiladigan beg‘araz yordam

V bo‘lim. Budjet tizimi budjetlarining xarajatlari

13-bob. Davlat budjeti xarajatlari

69-modda. Davlat budjeti xarajatlarining tarkibi

70-modda. O‘zbekiston Respublikasi respublika budjetining xarajatlari

71-modda. Qoraqalpog‘iston Respublikasi respublika budjetining, viloyatlar viloyat budjetlarining va Toshkent shahri shahar budjetining xarajatlari

72-modda. Tumanlar va shaharlar budjetlarining xarajatlari

73-modda. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining, Qoraqalpog‘iston Respublikasi respublika budjetining, viloyatlar viloyat budjetlarining va Toshkent shahri shahar budjetining zaxira jamg‘armalari

14-bob. Davlat maqsadli jamg‘armalarining xarajatlari

74-modda. O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi huzuridagi budjetdan tashqari Pensiya jamg‘armasining xarajatlari

75-modda. O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi huzuridagi Respublika yo‘l jamg‘armasi xarajatlari

76-modda. Davlat mulkini xususiylashtirishdan tushgan mablag‘lar jamg‘armasining xarajatlari

77-modda. O‘zbekiston Respublikasi Bandlikka ko‘maklashish davlat jamg‘armasining xarajatlari

78-modda. O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi huzuridagi budjetdan tashqari Umumta’lim maktablari, kasb-hunar kollejlari, akademik litseylar va tibbiyot muassasalarini rekonstruksiya qilish, mukammal ta’mirlash va jihozlash jamg‘armasining xarajatlari

79-modda. O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi huzuridagi Sug‘oriladigan yerlarning meliorativ holatini yaxshilash jamg‘armasi xarajatlari

80-modda. O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi huzuridagi Oliy o‘quv yurtlarining moddiy-texnika bazasini rivojlantirish jamg‘armasi xarajatlari

15-bob. Budjet tashkilotlarining budjetdan tashqari jamg‘armalari xarajatlari

81-modda. Budjet tashkilotining rivojlantirish jamg‘armasi hamda Tibbiyot tashkilotlarining moddiy rag‘batlantirish va rivojlantirish jamg‘armasi xarajatlari

82-modda. Vazirliklar, davlat qo‘mitalari va idoralarning budjetdan tashqari jamg‘armalari xarajatlari

Maxsus qism

VI bo‘lim. Davlat budjetini va davlat maqsadli jamg‘armalari budjetlarini tuzish, ko‘rib chiqish, qabul qilish hamda tasdiqlash

16-bob. Davlat budjeti va davlat maqsadli jamg‘armalari budjetlarining loyihasini tuzish tartibi

83-modda. Davlat budjeti va davlat maqsadli jamg‘armalari budjetlarining loyihasini tuzish

84-modda. Davlat budjeti va davlat maqsadli jamg‘armalari budjetlari loyihalarini tuzish uchun mas’ul organlar

85-modda. Budjet so‘rovi

86-modda. O‘tgan yilda erishilgan natijalar va joriy yilda kutilayotgan natijalar to‘g‘risidagi tahliliy hisobot

87-modda. Xarajat majburiyatlarining reyestri

88-modda. Budjet mablag‘larini taqsimlovchining rivojlantirish dasturi

89-modda. Budjet buyurtmasi

90-modda. Budjet so‘rovini tuzish tartibini yuborish

91-modda. Budjet so‘rovlarini ko‘rib chiqish tartibi

92-modda. Budjet so‘rovlarini taqdim etish muddatlari

93-modda. Qoraqalpog‘iston Respublikasi budjetining, viloyatlar va Toshkent shahar mahalliy budjetlarining hamda davlat maqsadli jamg‘armalari budjetlarining loyihalarini tayyorlash muddatlari

94-modda. Qoraqalpog‘iston Respublikasi budjetining, viloyatlar va Toshkent shahar mahalliy budjetlarining loyihalarini ishlab chiqish

95-modda. Davlat budjetining va davlat maqsadli jamg‘armalari budjetlarining loyihasini ishlab chiqish

96-modda. Budjetnoma

17-bob. Davlat budjetini va davlat maqsadli jamg‘armalari budjetlarini ko‘rib chiqish, qabul qilish va tasdiqlash tartibi

97-modda. Budjetnomani ko‘rib chiqish va Davlat budjetini, davlat maqsadli jamg‘armalari budjetlarini hamda soliq va budjet siyosatining asosiy yo‘nalishlarini qabul qilish

98-modda. Asosiy makroiqtisodiy ko‘rsatkichlar prognozini va Davlat budjetining asosiy parametrlarini tasdiqlash

99-modda. Qoraqalpog‘iston Respublikasi budjetini, viloyatlar va Toshkent shahar mahalliy budjetlarini tasdiqlash

100-modda. Davlat budjetini va davlat maqsadli jamg‘armalari budjetlarini yetkazish

101-modda. O‘zbekiston Respublikasining Favqulodda Davlat budjeti

18-bob. Xarajatlar smetalarini va shtat jadvallarini tuzish hamda tasdiqlash, ularni ro‘yxatdan o‘tkazish tartibi

102-modda. Budjet tashkilotlari va budjet mablag‘lari oluvchilarning xarajatlar smetalarini tuzish

103-modda. Budjet tashkilotlarining va budjet mablag‘lari oluvchilarning xarajatlar smetalarini tasdiqlash

104-modda. Budjet tashkilotlarining va budjet mablag‘lari oluvchilarning vaqtinchalik xarajatlar smetalarini tuzish, tasdiqlash hamda ro‘yxatdan o‘tkazish

105-modda. Budjet tashkilotlarining budjetdan tashqari jamg‘armalari bo‘yicha daromadlar va xarajatlar smetalarini tuzish, tasdiqlash hamda ro‘yxatdan o‘tkazish

106-modda. Budjet tashkilotining shtat jadvalini tuzish va tasdiqlash

107-modda. Xarajatlar smetalarini va shtat jadvallarini ro‘yxatdan o‘tkazish tartibi

108-modda. Davlat maqsadli jamg‘armalarining mablag‘lari bo‘yicha xarajatlar smetalarini tuzish, tasdiqlash va ro‘yxatdan o‘tkazish

VII bo‘lim. Budjet tizimi budjetlarining ijrosi

19-bob. Budjet tizimi budjetlarini ijro etish tartibi

109-modda. Umumiy qoidalar

110-modda. Budjet tizimi budjetlarini ijro etish muddatlari

111-modda. O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligining bank hisobvaraqlari

112-modda. Davlat budjeti va davlat maqsadli jamg‘armalari budjetlari daromadlari va xarajatlarining yoyilmasi

113-modda. Shaxsiy g‘azna hisobvaraqlarining turlari

114-modda. Budjet tizimi budjetlarining darajalari bo‘yicha shaxsiy g‘azna hisobvaraqlari

115-modda. Davlat budjetining va davlat maqsadli jamg‘armalarining daromadlari bo‘yicha shaxsiy g‘azna hisobvaraqlari

116-modda. Budjet tashkilotlari va budjet mablag‘lari oluvchilarning shaxsiy g‘azna hisobvaraqlari

117-modda. Budjet tizimi budjetlari daromad qismining ijrosi

118-modda. Budjet tizimi budjetlari o‘rtasida tushumlarni taqsimlash

119-modda. Davlat budjetining va davlat maqsadli jamg‘armalari budjetlarining qo‘shimcha manbalari

120-modda. Budjet tizimi budjetlari xarajatlar qismining ijrosi

121-modda. Davlat xaridlari

122-modda. Budjet tashkilotlari va budjet mablag‘lari oluvchilar tomonidan yuridik majburiyatlarni qabul qilish, ularni ro‘yxatdan o‘tkazish hamda hisobga olish

123-modda. Moliyaviy majburiyatlarni qabul qilish va ro‘yxatdan o‘tkazish

124-modda. Kassa xarajatlarini amalga oshirish

125-modda. Yagona g‘azna hisobvarag‘idagi mablag‘larni boshqarish

126-modda. Davlat budjeti va davlat maqsadli jamg‘armalarining qo‘shimcha manbalaridan foydalanish

127-modda. Davlat budjetining daromadlari va xarajatlarini boshqarish

128-modda. Ijro hujjatlari bo‘yicha undiruvni Davlat budjeti va davlat maqsadli jamg‘armalari mablag‘lariga qaratish

129-modda. Ijro hujjatlari bo‘yicha budjet tashkilotlarining moliyaviy majburiyatlarini bajarish

130-modda. Qabul qilingan Davlat budjeti va davlat maqsadli jamg‘armalarining budjetlari mavjud bo‘lmaganda budjetni ijro etish tartibi

131-modda. Joriy moliya yilini yakunlash

20-bob. Budjetlararo munosabatlar

132-modda. Budjetlararo munosabatlar tushunchasi

133-modda. Budjetlarning darajalari o‘rtasida daromadlar va xarajatlarni o‘tkazish

134-modda. Budjetlararo transfertlarning shakllari

135-modda. Subvensiyalar

136-modda. O‘tkazib beriladigan daromadlar

137-modda. Dotatsiya

138-modda. Budjetlararo o‘zaro hisob-kitoblar

139-modda. Budjetlararo transfertlarni o‘tkazish tartibi

140-modda. Budjet ssudasi shaklidagi budjetlararo transfert

141-modda. Aylanma kassa mablag‘lari

142-modda. Qoraqalpog‘iston Respublikasi budjetiga, viloyatlar va Toshkent shahar mahalliy budjetlariga qo‘llaniladigan cheklovlar

21-bob. Budjet tizimi budjetlariga o‘zgartirishlar kiritish

143-modda. Budjet tizimi budjetlariga o‘zgartirishlar kiritish tartibi

144-modda. Davlat budjeti xarajatlariga o‘zgartirishlar kiritish tartibi

145-modda. O‘zbekiston Respublikasi respublika budjetining xarajatlar yoyilmasiga o‘zgartirishlar kiritish tartibi

146-modda. Qoraqalpog‘iston Respublikasi budjetining, viloyatlar va Toshkent shahar mahalliy budjetlarining xarajatlariga o‘zgartirishlar kiritish tartibi

147-modda. Qoraqalpog‘iston Respublikasi respublika budjetining, viloyatlar viloyat budjetlarining va Toshkent shahri shahar budjetining xarajatlari yoyilmasiga o‘zgartirishlar kiritish tartibi

148-modda. Tumanlar va shaharlar budjetlarining xarajatlari yoyilmasiga o‘zgartirishlar kiritish tartibi

149-modda. Davlat maqsadli jamg‘armalarining budjetlariga o‘zgartirishlar kiritish tartibi

150-modda. Xarajatlar smetasiga va shtat jadvaliga o‘zgartirishlar kiritish tartibi

22-bob. Davlat budjeti taqchilligi va profitsiti. Davlat tomonidan mablag‘ jalb qilish

151-modda. Davlat budjeti taqchilligini moliyalashtirish. Davlat budjeti profitsiti

152-modda. Davlat tomonidan mablag‘ jalb qilish

153-modda. Davlat tomonidan mablag‘ jalb qilish turlari

154-modda. O‘zbekiston Respublikasi tomonidan jalb qilinadigan kreditlar (qarzlar)

155-modda. O‘zbekiston Respublikasining davlat kafolatlari

156-modda. O‘zbekiston Respublikasi nomidan chiqariladigan davlat qimmatli qog‘ozlari

23-bob. Budjet ssudalari, kredit liniyalari va kreditlar

157-modda. Budjet ssudalari, kredit liniyalari va kreditlar berish

158-modda. Rezident-yuridik shaxslarga beriladigan (ochiladigan) budjet ssudalari va kredit liniyalari

159-modda. Budjet ssudasi va kredit liniyasini o‘z vaqtida qaytarmaslik

160-modda. Chet davlatlarga beriladigan kreditlar

VIII bo‘lim. Budjet hisobi va hisoboti

24-bob. Budjet hisobi va hisobotini yuritish tartibi

161-modda. Umumiy qoidalar

162-modda. Budjet hisoboti turlari

163-modda. Budjet tashkilotlarining va budjet mablag‘lari oluvchilarning moliyaviy hisobotlari

164-modda. Davlat budjetiga va davlat maqsadli jamg‘armalari budjetlariga daromadlarning tushumlari to‘g‘risidagi hisobot

165-modda. Davlat budjetining ijrosi to‘g‘risidagi hisobot

166-modda. Davlat maqsadli jamg‘armalari budjetlarining ijrosi to‘g‘risidagi hisobot

167-modda. Davlat budjetining va davlat maqsadli jamg‘armalari budjetlarining ijrosi to‘g‘risidagi yillik hisobotning tashqi auditi hamda uni baholash

169-modda. Davlat budjetining va davlat maqsadli jamg‘armalari budjetlarining ijrosi to‘g‘risidagi hisobotlarni ko‘rib chiqish hamda tasdiqlash

IX bo‘lim. Budjet tizimi budjetlarining ijrosini nazorat qilish

26-bob. Davlat moliyaviy nazorati

170-modda. Umumiy qoidalar

171-modda. Davlat moliyaviy nazorat organlari

172-modda. Davlat moliyaviy nazorati prinsiplari

173-modda. Davlat moliyaviy nazoratining shakllari, turlari va usullari

174-modda. O‘zbekiston Respublikasi Hisob palatasi tomonidan amalga oshiriladigan davlat moliyaviy nazorati

175-modda. O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Moliya vazirligi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklarining moliya boshqarmalari, tumanlar va shaharlar hokimliklarining moliya bo‘limlari tomonidan amalga oshiriladigan davlat moliyaviy nazorati

176-modda. G‘aznachilik bo‘linmalari tomonidan amalga oshiriladigan davlat moliyaviy nazorati

177-modda. O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligining Nazorat-taftish bosh boshqarmasi va uning hududiy bo‘linmalari tomonidan amalga oshiriladigan davlat moliyaviy nazorati

178-modda. Davlat soliq xizmati organlari tomonidan amalga oshiriladigan davlat moliyaviy nazorati

179-modda. Davlat moliyaviy nazorat organlarining o‘zaro hamkorligi

27-bob. Davlat moliyaviy nazoratini tashkil etish

180-modda. Yakuniy nazorat tarzidagi davlat moliyaviy nazorati

181-modda. Davlat moliyaviy nazorat organlari tomonidan ekspertlar va mutaxassislarni jalb etish

182-modda. Davlat moliyaviy nazoratini o‘tkazish davriyligi va muddatlari

183-modda. Davlat moliyaviy nazorati natijalari bo‘yicha rasmiylashtiriladigan hujjatlar

184-modda. Davlat moliyaviy nazorati natijalarini rasmiylashtirish

185-modda. Moliyaviy nazorat obyekti mansabdor shaxslarining huquq va majburiyatlari

186-modda. Davlat moliyaviy nazoratini o‘tkazishdagi cheklovlar

28-bob. Budjet to‘g‘risidagi qonun hujjatlarini buzish

187-modda. Budjet intizomini buzish

188-modda. Smeta-shtat intizomini buzish

189-modda. Budjet hisobini va moliyaviy hisobotni yuritish tartibini buzish

190-modda. Budjet so‘rovini, ro‘yxatdan o‘tkazish uchun xarajatlar smetalarini va shtat jadvallarini, shuningdek moliyaviy hisobotni taqdim etish tartibini buzish.

191-modda. O‘zbekiston Respublikasiga beg‘araz yordam doirasida kelib tushgan tovarlardan foydalanish tartibini buzish

192-modda. Budjet to‘g‘risidagi qonun hujjatlarini buzganlik uchun javobgarlik

Hujjat 30.12.2015 sanasi holatiga
Amaldagi versiyaga o‘tish
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Davlat mulkini xususiylashtirishdan tushgan mablag‘lar jamg‘armasi davlat aktivlarini xususiylashtirishdan va ushbu Kodeksning 55-moddasida nazarda tutilgan boshqa manbalardan tushadigan, belgilangan tartibda taqsimlanadigan mablag‘larni jamlaydi.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
(91-moddaning birinchi qismi O‘zbekiston Respublikasining 2015-yil 29-dekabrdagi O‘RQ-396-sonli Qonuniga asosan to‘rtinchi xatboshi bilan to‘ldirilgan — O‘R QHT, 2015-y., 52-son, 645-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
(99-modda O‘zbekiston Respublikasining 2015-yil 29-dekabrdagi O‘RQ-396-sonli Qonuniga asosan to‘rtinchi qism bilan to‘ldirilgan — O‘R QHT, 2015-y., 52-son, 645-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
(100-modda O‘zbekiston Respublikasining 2015-yil 29-dekabrdagi O‘RQ-396-sonli Qonuniga asosan uchinchi qism bilan to‘ldirilgan — O‘R QHT, 2015-y., 52-son, 645-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Vazirliklar, davlat qo‘mitalari va idoralarning budjetdan tashqari jamg‘armalari bo‘yicha jamlanma daromadlar va xarajatlar smetalari ushbu Kodeksning 107-moddasida xarajatlar smetalari uchun belgilangan muddatlarda va tartibda O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligida ro‘yxatdan o‘tkazilishi lozim.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
(112-modda O‘zbekiston Respublikasining 2015-yil 29-dekabrdagi O‘RQ-396-sonli Qonuniga asosan yettinchi qism bilan to‘ldirilgan — O‘R QHT, 2015-y., 52-son, 645-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Birinchi va ikkinchi guruh xarajatlari, shuningdek ushbu Kodeksning 122-moddasi o‘ninchi qismida ko‘rsatilgan xarajatlar bo‘yicha moliyaviy majburiyatlar yuridik majburiyatlarni qabul qilishga doir buyurtmalar asosida, ish beruvchining fuqarolik javobgarligini majburiy sug‘urta qilish bo‘yicha esa, ish beruvchining fuqarolik javobgarligini majburiy sug‘urta qilish shartnomalari asosida g‘aznachilik bo‘linmalari tomonidan ro‘yxatdan o‘tkaziladi.
Oldingi tahrirga qarang.
(128-modda O‘zbekiston Respublikasining 2015-yil 29-dekabrdagi O‘RQ-396-sonli Qonuniga asosan uchinchi qism bilan to‘ldirilgan — O‘R QHT, 2015-y., 52-son, 645-modda)
 LexUZ sharhi
Oldingi tahrirga qarang.
(150-modda O‘zbekiston Respublikasining 2015-yil 29-dekabrdagi O‘RQ-396-sonli Qonuniga asosan ikkinchi qism bilan to‘ldirilgan — O‘R QHT, 2015-y., 52-son, 645-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
(70-moddaning birinchi qismi 5-bandi O‘zbekiston Respublikasining 2014-yil 4-sentabrdagi O‘RQ-373-sonli Qonuniga asosan oltinchi xatboshi bilan to‘ldirilgan — O‘R QHT, 2014-y., 36-son, 452-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
 LexUZ sharhi
Keyingi tahrirga qarang.
ushbu Kodeksning 144, 145 va 149-moddalarida nazarda tutilgan hollarda moliya yili mobaynida Davlat budjeti va davlat maqsadli jamg‘armalari budjetlari parametrlariga o‘zgartirishlar kiritish to‘g‘risidagi takliflarni ko‘rib chiqadi;
ushbu Kodeksning 146 — 148-moddalarida nazarda tutilgan tartibda moliya yili mobaynida Qoraqalpog‘iston Respublikasi budjeti, viloyatlar va Toshkent shahar mahalliy budjetlari, tumanlar va shaharlar budjetlari parametrlariga o‘zgartirishlar kiritish to‘g‘risidagi takliflarni ko‘rib chiqadi;
Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimlari ushbu moddaning birinchi qismida ko‘rsatilgan vakolatlar bilan bir qatorda tegishincha Qoraqalpog‘iston Respublikasi respublika budjetining, viloyatlar viloyat budjetlari va Toshkent shahri shahar budjetining zaxira jamg‘armalari mablag‘laridan foydalanish to‘g‘risida qarorlar qabul qiladi.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
ushbu Kodeksning 145-moddasida nazarda tutilgan tartibda O‘zbekiston Respublikasi respublika budjetining xarajatlari yoyilmasiga moliya yili mobaynida o‘zgartirishlar kiritadi;
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga ushbu Kodeksning 144, 145 va 149-moddalarida nazarda tutilgan tartibda Davlat budjeti, O‘zbekiston Respublikasining respublika budjeti va davlat maqsadli jamg‘armalari budjetlari parametrlariga o‘zgartirishlar kiritish bo‘yicha takliflar taqdim etadi;
ushbu Kodeksning 146-moddasida nazarda tutilgan tartibda moliya yili mobaynida Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklarining Qoraqalpog‘iston Respublikasi budjeti, viloyatlar va Toshkent shahar mahalliy budjetlarining tasdiqlangan parametrlariga o‘zgartirishlar kiritish to‘g‘risidagi takliflarini ko‘rib chiqadi;
ushbu Kodeksning 146 — 148-moddalarida nazarda tutilgan tartibda tegishli budjetlar parametrlariga moliya yili mobaynida o‘zgartirishlar kiritadi;
ushbu Kodeksning 150-moddasida belgilangan tartibda xarajatlar smetalariga o‘zgartirishlar kiritadi;
Budjet tashkilotlari ushbu moddaning birinchi qismida ko‘rsatilgan vakolatlar bilan bir qatorda, shuningdek:
ushbu Kodeksning 150-moddasida belgilangan tartibda shtat jadvallariga o‘zgartirishlar kiritadi;
ushbu Kodeksning 149-moddasida nazarda tutilgan tartibda davlat maqsadli jamg‘armalari budjetlariga o‘zgartirishlar kiritish bo‘yicha takliflar tayyorlaydi va O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga kiritadi;
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi huzuridagi Sug‘oriladigan yerlarning meliorativ holatini yaxshilash jamg‘armasi ushbu Kodeksning 58-moddasida nazarda tutilgan va sug‘oriladigan yerlarning meliorativ holatini yaxshilashga doir dasturlarni (loyihalarni) hamda meliorativ obyektlarning lozim darajadagi texnik holatini ta’minlash bo‘yicha tadbirlarni moliyalashtirishga, shuningdek meliorativ texnika olishga yo‘naltiriladigan maqsadli moliyaviy resurslarni jamlaydi.
Keyingi tahrirga qarang.
O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi huzuridagi Oliy o‘quv yurtlarining moddiy-texnika bazasini rivojlantirish jamg‘armasi ushbu Kodeksning 59-moddasida belgilangan va oliy o‘quv yurtlarining moddiy-texnika bazasini modernizatsiya qilish va mutaxassislar tayyorlash sifatini yaxshilash bo‘yicha tadbirlarni moliyalashtirishga yo‘naltiriladigan maqsadli moliyaviy resurslarni jamlaydi.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Texnik ko‘maklashish mablag‘larini oluvchilar ushbu moddaning birinchi qismida ko‘rsatilgan majburiyatlar bilan bir qatorda, shuningdek:
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Davlat mulkini xususiylashtirishdan tushgan mablag‘lar jamg‘armasining mablag‘lari, ushbu moddaning birinchi qismida ko‘rsatilgan xarajatlar chegirib tashlangan holda, quyidagicha taqsimlanadi va yo‘naltiriladi:
Ushbu moddaning ikkinchi qismida ko‘rsatilgan yo‘nalishlar bo‘yicha taqsimlanadigan mablag‘lar ulushi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qarori bilan belgilanadi.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Ushbu modda birinchi qismining uchinchi va to‘rtinchi xatboshilarida ko‘rsatilgan yo‘nalishlar bo‘yicha taqsimlanadigan mablag‘lar ulushi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qarori bilan belgilanadi.
O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi ushbu moddaning birinchi qismida belgilangan muddatlarda O‘zbekiston Respublikasi Davlat soliq qo‘mitasi, O‘zbekiston Respublikasi Davlat bojxona qo‘mitasi va boshqa vazirliklar, davlat qo‘mitalari hamda idoralardan Davlat budjeti loyihasining daromad qismi bo‘yicha takliflar so‘raydi.
Qoraqalpog‘iston Respublikasi Moliya vazirligi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklarining moliya boshqarmalari ushbu moddaning uchinchi qismida ko‘rsatilgan qarorlar qabul qilinganidan so‘ng uch ish kuni ichida kelgusi davr uchun budjet so‘rovini tuzish tartibini:
Tumanlar va shaharlar hokimliklarining moliya bo‘limlari ushbu moddaning beshinchi qismida ko‘rsatilgan qarorlar qabul qilinganidan so‘ng uch ish kuni ichida kelgusi davr uchun budjet so‘rovini tuzish tartibini tumanlar va shaharlar budjetidan moliyalashtiriladigan budjet tashkilotlariga va budjet mablag‘lari oluvchilarga budjet so‘rovlarini tuzish uchun yuboradi.
Ushbu moddaning uchinchi qismida ko‘rsatilgan hollarda budjet mablag‘larini taqsimlovchilar, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar, Toshkent shahar hokimliklari va davlat maqsadli jamg‘armalarini taqsimlovchi organlar O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligining yozma bildirishlarini olgandan keyin uch ish kuni ichida mazkur yozma bildirishlarda ko‘rsatilgan fikr-mulohazalarni hisobga olgan holda yangilangan budjet so‘rovlarini taqdim etishi shart.
ushbu Kodeksning 50 va 69-moddalariga muvofiq Davlat budjetining daromadlar manbalari bo‘yicha daromadlari va yo‘nalishlar bo‘yicha xarajatlari prognozidan;
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
 LexUZ sharhi
Vaqtinchalik xarajatlar smetasini tuzish, tasdiqlash va ro‘yxatdan o‘tkazish ushbu Kodeksning 102, 103 va 107-moddalarida belgilangan xarajatlar smetalarini tuzish, tasdiqlash hamda ro‘yxatdan o‘tkazish talablariga muvofiq amalga oshiriladi.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Ushbu Kodeksning 51-moddasida ko‘rsatilgan qaysi daromadlar bo‘yicha tartibga soluvchi daromadlardan ajratmalarning normativlari belgilanmagan bo‘lsa, o‘sha daromadlar O‘zbekiston Respublikasining respublika budjetiga to‘liq hajmda kiritilishi lozim, ushbu Kodeksning 52-moddasida nazarda tutilgan hollar bundan mustasno.
Keyingi tahrirga qarang.
ushbu Kodeksning 120-moddasi to‘rtinchi qismiga muvofiq budjetdan ajratiladigan mablag‘lar kamaytirilishi natijasida bo‘shab qolgan mablag‘lardan.
Budjetdan ajratiladigan mablag‘larni ushbu moddaning to‘rtinchi qismiga muvofiq kamaytirish tartibi O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi tomonidan belgilanadi.
Xarajatlarni to‘lash uchun ruxsatnomalar berish tartibi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi tomonidan belgilanadi.
 LexUZ sharhi
Budjet tashkilotlarining moliyaviy majburiyatlari bo‘yicha undiruvni nazarda tutuvchi ijro hujjatlarini ijro etish sud hujjatlarini va boshqa organlar hujjatlarini ijro etish to‘g‘risidagi qonun hujjatlariga muvofiq, ushbu moddada belgilangan o‘ziga xos xususiyatlar hisobga olingan holda sud ijrochilari tomonidan amalga oshiriladi. Budjet tashkilotlaridan ijro yig‘imi undirilishiga yo‘l qo‘yilmaydi.
Keyingi tahrirga qarang.
 LexUZ sharhi
Daromadlarni kompensatsiya qilish yoki xarajatlarni qoplash Davlat budjetini ijro etish jarayonida ushbu Kodeksning 138-moddasida nazarda tutilgan, quyi turuvchi budjetlarning daromadlarini va (yoki) xarajatlarini kamaytirishga yoxud ko‘paytirishga olib keladigan hollarda o‘zaro hisob-kitoblar bo‘yicha mablag‘larni ajratish yoki olib qo‘yish orqali majburiy tartibda amalga oshiriladi.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Tumanlar va shaharlar budjetlarining ushbu moddaning to‘rtinchi qismida ko‘rsatilgan manbalari yetarli bo‘lmaganda tumanlar va shaharlar budjetlarining aylanma kassa mablag‘larini to‘ldirish to‘g‘risida Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimlari tomonidan qaror qabul qilinishi mumkin.
Davlat budjeti mablag‘larining moliya yili boshidagi erkin qoldiqlari ushbu Kodeksning 126-moddasida nazarda tutilgan tartibda xarajatlarni moliyalashtirishga yo‘naltirilgan;
ushbu Kodeks 120-moddasining to‘rtinchi qismida nazarda tutilgan hollarda amalga oshiriladi.
Qoraqalpog‘iston Respublikasi budjetining, viloyatlar va Toshkent shahar mahalliy budjetlarining xarajatlariga tegishli budjetlarning tasdiqlangan parametrlariga nisbatan ularning xarajatlarini 10 va undan ortiq foizga ko‘paytirishni yoki kamaytirishni nazarda tutadigan o‘zgartirishlar kiritish ushbu Kodeksning 144-moddasi talablariga rioya etilgan holda tegishincha Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimlari taqdimnomasiga ko‘ra tegishincha Qoraqalpog‘iston Respublikasi Jo‘qorg‘i Kengesi, xalq deputatlari viloyatlar va Toshkent shahar Kengashlari tomonidan amalga oshiriladi.
Qoraqalpog‘iston Respublikasi budjetining, viloyatlar va Toshkent shahar mahalliy budjetlarining xarajatlariga o‘zgartirishlar kiritishga doir qarorlar, ushbu Kodeksning 143-moddasi birinchi qismining beshinchi xatboshisida ko‘rsatilgan hollardan tashqari, O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi bilan kelishuvga ko‘ra yoki O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligining yozma bildirishlari asosida qabul qilinadi.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Qoraqalpog‘iston Respublikasining respublika budjetidan, viloyatlarning viloyat budjetlaridan va Toshkent shahrining shahar budjetidan moliyalashtiriladigan budjet tashkilotlari va budjet mablag‘lari oluvchilar ushbu moddaning uchinchi qismida ko‘rsatilgan tegishli moliya organlariga moliyaviy hisobotlarni ular belgilagan muddatlarda, lekin O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi tomonidan belgilangan muddatlardan kechiktirmay taqdim etadi.
Tumanlar va shaharlar budjetlaridan moliyalashtiriladigan budjet tashkilotlari va budjet mablag‘lari oluvchilar ushbu moddaning uchinchi qismida ko‘rsatilgan tegishli moliya organlariga moliyaviy hisobotlarni ular belgilagan muddatlarda, lekin yuqori turuvchi moliya organi tomonidan belgilangan muddatlardan kechiktirmay taqdim etadi.
 LexUZ sharhi
O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi ushbu moddaning ikkinchi qismida ko‘rsatilgan shakllar bo‘yicha Davlat budjetining ijrosi to‘g‘risidagi yillik hisobotni tuzadi.
 LexUZ sharhi
Keyingi tahrirga qarang.
yakuniy nazorat — moliyaviy operatsiyalar bajarilganidan so‘ng ushbu Kodeksning 171-moddasida ko‘rsatilgan davlat moliyaviy nazorat organlari tomonidan amalga oshiriladigan nazoratlardir.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Yakuniy nazorat tarzidagi davlat moliyaviy nazorati ushbu Kodeksning 170-moddasiga muvofiq tasdiqlangan moliyaviy nazorat obyektlarini nazorat qilish rejasiga ko‘ra yiliga ko‘pi bilan bir marta amalga oshiriladi.
Ushbu moddaning birinchi qismida nazarda tutilgan ma’lumotlar ma’lumotnoma (xulosa) rasmiylashtirilayotganda majburiy emas.
Ushbu moddaning birinchi qismida ko‘rsatilgan holatlar yuzaga kelgan taqdirda davlat moliyaviy nazorat organlarining mansabdor shaxslari bu haqda davlat moliyaviy nazoratini tayinlagan organning rahbarini yozma shaklda xabardor qilishi kerak.

Hujjatda xato topganingizda, uni belgilab Ctrl+Enter ni bosing.

© O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi “Adolat” нuquqiy axborot markazi”