Tadbirlar mazmuni | Bajarish muddatlari | Mas’ul bajaruvchilar | Moliyalashtirish manbalari | Kutilayotgan natijalar | ||
I. Kafolatlangan va qulay yashash muhiti sharoitlarini hamda aholi va davlat uchun ekologik xavfsizlik darajasini yaratish | ||||||
1. | Orol dengizining qurigan tubidagi 80 ming gektar maydonda o‘rmon meliorativ tadbirlarini o‘tkazish yo‘li bilan Orolbo‘yidagi ekologik holatni sog‘lomlashtirish. | 2013 — 2017-yillar | Qishloq va suv xo‘jaligi vazirligi | Har yili ajratiladigan davlat budjeti mablag‘lari | Ihota-o‘rmon hududlarini barpo etish, tuz-chang ko‘chishini kamaytirish, bioxilma-xillikni tiklash. | |
2. | Geografik axborot tizimlarini (GAT texnologiyalarini) qo‘llagan holda atrof tabiiy muhit holati davlat monitoringining integratsiyalashgan axborot bazasini tashkil etish. | 2013 — 2017-yillar | Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi | Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi huzuridagi Respublika tabiatni muhofaza qilish jamg‘armasi mablag‘laridan 200,0 mln so‘m, shu jumladan: 2013-yilda — 30 mln so‘m; 2014-yilda — 35 mln so‘m; 2015-yilda — 40 mln so‘m; 2016-yilda — 45 mln so‘m; 2017-yilda — 50 mln so‘m. | Vazirlar Mahkamasining 2011-yil 31-oktabrdagi 292-son qaroriga muvofiq GAT texnologiyalarini tatbiq etish orqali atrof tabiiy muhit holati davlat monitoringining axborot bazasini rivojlantirish. | |
3. | 2013 — 2015-yillar davrida “Tojikiston alyuminiy kompaniyasi” DUKning salbiy ta’sirlariga duchor bo‘lgan Surxondaryo viloyatining shimoliy tumanlarida atrof tabiiy muhit ifloslanishining kompleks monitoringini olib borish. | 2013 — 2015-yillar | Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi, Sog‘liqni saqlash vazirligi, Davlat geologiya qo‘mitasi, “Yergeodezkadastr” davlat qo‘mitasi, “O‘zgidromet” markazi | Vazirliklar va idoralar — mas’ul ijrochilarning, shu jumladan: Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi huzuridagi Respublika tabiatni muhofaza qilish jamg‘armasi mablag‘laridan35 mln so‘m, shu jumladan:2013-yilda — 10 mln so‘m;2014-yilda — 10 mln so‘m;2015-yilda — 15 mln so‘m. | Surxondaryo viloyatining Tojikiston bilan chegaradosh tumanlarida atmosfera havosining, yer usti va yer osti suvlarining, ichimlik suv manbalarining, tuproqning ifloslanishi, qishloq xo‘jaligi ekinlari, shuningdek, istiqomat qiluvchi aholining salomatligi holatini kompleks kuzatish. | |
4. | “O‘zgidromet” markazining radioaktiv ifloslanish monitoringi laboratoriyalarini texnika bilan qayta jihozlash. | 2013-2014-yilla� | “O‘zgidromet” markazi | Atom energiyasi bo‘yicha xalqaro agentlik mablag‘laridan 139,305 ming yevro, shu jumladan:2013-yilda — 97,395 ming yevro;2014-yilda — 41,910 ming yevro. | Atmosfera havosining radioaktiv ifloslanishi to‘g‘risida yanada aniq va o‘z vaqtida tezkor axborotni olish uchun monitoring tizimining texnik salohiyatini oshirish. | |
5. | Muhofaza etiladigan tabiiy hududlar — chuchuk yer osti suvi konlari hosil bo‘lish hududlarining kartografik asosini yaratish. | 2013 — 2017-yillar | “GIDROINGEO instituti” DK, Davlat geologiya qo‘mitasi | Har yili ajratiladigan davlat budjeti mablag‘laridan jami 1200 mln so‘m, shu jumladan:2013-yilda — 150 mln so‘m;2014-yilda — 185 mln so‘m;2015-yilda — 255 mln so‘m;2016-yilda — 270 mln so‘m;2017-yilda — 340 mln so‘m. | Chuchuk yer osti suvi konlari hosil bo‘lish hududlarining zamonaviy geoekologik holatini baholash va xaritasini tuzish hamda suv muhofazasi chora-tadbirlarini ishlab chiqish. | |
6. | Farg‘ona vodiysining adir hududlaridagi yangi sug‘oriladigan yerlarning chuchuk yer osti suvi konlarining holatiga ta’sirini baholash. | 2015 — 2017-yillar | “Gidromineral resurslar geologiyasi” ilmiy-ishlab chiqarish markazi davlat korxonasi | Har yili ajratiladigan davlat budjeti mablag‘laridan 650 mln so‘m, shu jumladan:2015-yilda — 200 mln so‘m;2016-yilda — 200 mln so‘m;2017-yilda — 250 mln so‘m. | Farg‘ona vodiysida foydalanilayotgan chuchuk yer osti suvlari konlarida suvning sifatli tarkibini saqlab qolish bo‘yicha tavsiyalar ishlab chiqish. | |
7. | Suv taqchil yillarda Orolbo‘yi aholisining xo‘jalik-ichimlik suv ta’minotini yaxshilash uchun Amudaryo etaklarida gidrogeoekologik izlanishlar olib borish. | 2013 — 2017-yillar | “Gidromineral resurslar geologiyasi” ilmiy-ishlab chiqarish markazi davlat korxonasi | Har yili ajratiladigan davlat budjeti mablag‘laridan700 mln so‘m, shu jumladan:2013-yilda — 30 mln so‘m;2014-yilda — 170 mln so‘m;2015-yilda — 300 mln so‘m;2016-yilda — 150 mln so‘m;2017-yilda — 50 mln so‘m. | Orolbo‘yi aholisining markazlashtirilmagan suv ta’minotini tashkillashtirish uchun chuchuk va kam sho‘rlangan yer osti suvlari manbalarini aniqlash. | |
8. | Qoraqalpog‘iston Respublikasi aholisining muqobil suv ta’minoti manbasi sifatida Amudaryo quyi oqimida va Janubiy Orolbo‘yi artezian havzasida kanal bo‘ylarida aniqlangan chuchuk suv linzalari zaxiralarining axborot-kartografik ma’lumotlar bazasini yaratish. | 2013 — 2017-yillar | “Gidromineral resurslar geologiyasi” ilmiy-ishlab chiqarish markazi davlat korxonasi | Har yili ajratiladigan davlat budjeti mablag‘laridan 900 mln so‘m, shu jumladan:2013-yilda — 350 mln so‘m;2014-yilda — 160 mln so‘m;2015-yilda — 300 mln so‘m;2016-yilda — 45 mln so‘m;2017-yilda — 45 mln so‘m. | Kanallar va daryo o‘zani bo‘yidagi chuchuk yer osti suvlari linzalarini reabilitatsiya qilish va aholini qo‘shimcha ichimlik suv bilan ta’minlash uchun Janubiy-Orolbo‘yi artezian yer osti suvlari havzasining mel davriga mansub suvli qatlamlaridan foydalanishni maqbullashtirish. | |
9. | Samarqand, Buxoro va Navoiy viloyatlari aholisining xo‘jalik-ichimlik suv ta’minotini yaxshilash uchun Damxo‘ja suv o‘tkazgichini qayta ta’mirlash. | 2013 — 2016-yillar | “O‘zkommunxizmat” agentligi, Samarqand, Buxoro va Navoiy viloyatlari hokimliklari | Osiyo taraqqiyot banki �ablag‘laridan 11,83 mln AQSh dollari | Samarqand, Buxoro va Navoiy viloyatlari aholisining ichimlik suv ta’minotini yaxshilash. | |
10. | O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2010-yil 21-dekabrdagi PQ–1446-son qaroriga muvofiq quyidagi shaharlardagi kanalizatsiya tizimlarini yaxshilash:Qo‘qon shahrida | 2013 — 2016-yillar | “O‘zkommunxizmat” agentligi, Farg‘ona, Andijon, Surxondaryo, Samarqand va Buxoro viloyatlari hokimliklari | Osiyo taraqqiyot banki mablag‘laridan 41,9 mln AQSh dollari miqdorida | Qo‘qon shahridagi sutkasiga 62 ming kub metr suvni tozalash quvvatiga ega tozalash inshootlarini va �analizatsiya tarmoqlarini (70 km) qayta ta’mirlash; | |
Andijon shahrida | 2013 — 2016-yillar | Osiyo taraqqiyot banki mablag‘laridan 25,9 mln AQSh dollari miqdorida | Andijon shahridagi sutkasiga 110 ming kub metr quvvatga ega tozalash inshootlarini qayta ta’mirlash, kanalizatsiya tarmoqlarini qurish va qayta ta’mirlash; | |||
Termiz shahrida | 2013 — 2017-yillar | |||||
Osiyo taraqqiyot banki mablag‘laridan 18,5 mln AQSh dollari miqdorida | Termiz shahridagi 18 km masofadagi kanalizatsiya tarmoqlarini qayta ta’mirlash va qurish va sutkasiga 25 ming kub metr quvvatga ega tozalash inshootlarini qayta ta’mirlash; | |||||
Samarqand va Buxoro shaharlarida | 2013 — 2017-yillar | Xalqaro rivojlanish assotsiatsiyasi mablag‘laridan 66,16 mln AQSh dollari miqdorida | Samarqand va Buxoro shaharlarida tozalash inshootlarini, nasos stansiyalari va kanalizatsiya tarmoqlarini qayta ta’mirlash natijasida suv va yer resurslari ifloslanishining oldini olish. | |||
11. | Farg‘ona neftni qayta ishlash zavodining tozalash inshootlarini qayta ta’mirlash. | 2013 — 2015-yillar | “O‘zneftmahsulot” AK | “O‘zneftmahsulot” AK mablag‘laridan12,5 mln yevro miqdorida | Oqova suvlarni tozalash samaradorligini oshirish, suv resurslarining ifloslanishi va sifati yomonlashuvining oldini olish, suv ta’minotining aylanish va takroriy tizimini tatbiq etish yo‘li bilan suv resurslarini tejash. | |
12. | Qarshi—Termiz uchastkasidagi temir yo‘llarni elektrlashtirish. | 2013 — 2017-yillar | “O‘zbekiston temir yo‘llari” kompaniyasi | “O‘zbekiston temir yo‘llari” kompaniyasi mablag‘laridan167,73 mln AQSh dollari miqdorida; Xorijiy investitsiyalar mablag‘laridan 220,6 mln AQSh dollari miqdorida | Atmosferaga chiqariladigan ifloslantiruvchi moddalar va bug‘ligazlar miqdorini yiliga 850 tonnagacha qisqartirish. | |
13. | 74 mingta avtomobil transportini gaz yonilg‘isiga (siqilgan tabiiy gaz va suyultirilgan neft gaziga) o‘tkazishni tashkillashtirish va amalga oshirish. | 2013 — 2017-yillar | Vazirliklar, idoralar va boshqa tashkilotlar, shuningdek, ixtiyoriylik asosida nodavlat yuridik shaxslar va jismoniy shaxslar | Vazirliklar, idoralar va boshqa tashkilotlar, shuningdek, ixtiyoriylik asosida nodavlat yuridik shaxslar va jismoniy shaxslarning mablag‘laridan59200,0 mln so‘m, shu jumladan:2013-yilda — 11840 mln so‘m;2014-yilda — 11840 mln so‘m;2015-yilda — 11840 mln so‘m;2016-yilda — 11840 mln so‘m;2017-yilda — 11840 mln so‘m. | Atmosferaga chiqariladigan ifloslantiruvchi moddalar miqdorini yiliga 5-8 ming tonnagacha qisqartirish va bug‘li gaz tashlamalarini qisqartirish. | |
14. | 2012 — 2015-yillar davrida Sayg‘oqlarni muhofaza qilish, ularning bosh sonini ko‘paytirish va barqaror rivojlantirish bo‘yicha O‘zbekiston Respublikasi Hukumati va Qozog‘iston Respublikasi Hukumati o‘rtasidagi Kelishuvni amalga oshirish:Ustyurt tekisligida sayg‘oqlar populatsiyasining hozirgi holatini baholash va ularni saqlash chora-tadbirlarini ishlab chiqish; | 2013 — 2015-yillar | Fanlar akademiyasining hayvonot va o‘simlik dunyosi genofondi instituti | Global ekologik jamg‘arma (GEJ)/BMT TD mablag‘laridan 1150 ming AQSh dollari miqdorida, shu jumladan:950 ming AQSh dollari — GEJ;200 ming AQSh dollari — BMT TD;Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi, “Davbionazorat” inspeksiyasining budjetdan tashqari mablag‘laridan90 mln so‘m miqdorida, shu jumladan:2013-yilda — 30 mln so‘m;2014-yilda — 30 mln so‘m;2015-yilda — 30 mln so‘m. | Sayg‘oqlar populatsiyasini ko‘paytirish, saqlash va ularning yashash muhitini ta’minlash. | |
Ustyurt tekisligida “Saygachiy” majmua (landshaft) buyurtma qo‘riqxonasini tashkil etish; | 2013 — 2015-yillar | Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi, Fanlar akademiyasining hayvonot va o‘simlik dunyosi ge�ofond� instituti | “Davbionazorat” inspeksiyasining budjetdan tashqari mablag‘laridan45 mln so‘m miqdorida, shu jumladan:2013-yilda — 15,0 mln so‘m;2014-yilda — 5,0 mln so‘m;2015-yilda — 15,0 mln so‘m. | Fauna va floraning kamyob turlarini, biologik va landshaft xilma-xilligini muhofaza qilish.2020-yilgacha O‘zbekiston Respublikasining muhofaza etiladigan tabiiy hududlarini rivojlantirish Dasturiga muvofiq muhofaza etiladigan tabiiy hududni tashkil qilish. | ||
15. | Ugam-Chotqol davlat milliy tabiat bog‘i (DMTB) tarkibidagi yadro sifatida Pskom qo‘riqxonasini rivojlantirish. | 2013-2014-yillar | Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi,Fanlar akademiyasining hayvonot va o‘simlik dunyosi genofondi instituti | Ugam-Chotqol DMTB budjetdan tashqari mablag‘laridan 30 mln so‘m miqdorida, shu jumladan:2013-yilda — 15,0 mln so‘m;2014-yilda — 15,0 mln so‘m. | Fauna va floraning kamyob turlarini, biologik va landshaft xilma-xilligini muhofaza qilish.Hayvonot va o‘simlik dunyosi genofondini maqbullashtirish va yaxshilash. | |
16. | Tarixiy va tabiiy madaniyat obidalarini termitlar va boshqa ksilofaglar zararidan saqlab qolishning ekologik xavfsiz uslublarini ishlab chiqish va joriy etish. | 2013 — 2017-yillar | Madaniyat vazirligi,Fanlar akademiyasining hayvonot va o‘simlik dunyosi genofondi instituti, Termitlarga qarshi kurashish markazi | Madaniyat vazirligi mablag‘laridan500,0 mln so‘m, shu jumladan:2013-yilda — 100 mln so‘m;2014-yilda — 100 mln so‘m;2015-yilda — 100 mln so‘m;2016-yilda — 100 mln so‘m;2017-yilda — 100 mln so‘m. | Qadimiy tarixiy obidalarning tabiiy-madaniy merosini (arxitektura obidalarining yog‘ochli konstruksiyalari, qadimiy daraxtlar va boshqa tabiat obyektlarni) saqlab qolish. | |
17. | Muhofaza etiladigan tabiiy hududlarni rivojlantirish:Hisor davlat qo‘riqxonasi | 2013 — 2017-yillar | Xisor davlat qo‘riqxonasi, “Davbionazorat” inspeksiyasi | Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi huzuridagi Respublika tabiatni muhofaza qilish jamg‘armasi, “Davbionazorat” inspeksiyasi, mahalliy tabiatni muhofaza qilish jamg‘armalari mablag‘laridan 300 mln so‘m, shu jumladan:2013-yilda — 60 mln so‘m;2014-yilda — 100 mln so‘m;2015-yilda — 50 mln so‘m;2016-yilda — 50 mln so‘m;2017-yilda — 40 mln so‘m. | Hayvonot va o‘simlik dunyosi genofondini maqbullashtirish va yaxshilash. | |
“Jayron” ekomarkazi | 2013 — 2017-yillar | “Jayron” ekomarkazi, “Davbionazorat” inspeksiyasi | Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi huzuridagi Respublika tabiatni muhofaza qilish jamg‘armasi, “Davbionazorat” inspeksiyasi mablag‘laridan 400 mln so‘m, shu jumladan:2013-yilda — 250 mln so‘m;2014-yilda — 75 mln so‘m;2015-yilda — 25 mln so‘m;2016-yilda — 25 mln so‘m;2017-yilda — 25 mln so‘m. | Jayron, Prjevalskiy otlari va Qulonlarning ozuqa bazasini ta’minlash va populatsiyasini ko‘paytirish, “Jayron” ekomarkazining qo‘shimcha hududini o‘zlashtirish (24 ming ga.cha). | ||
18. | Geologik tabiat obidalarining xatlovini o‘tkazish, ularni saqlab qolish va ulardan foydalanish bo‘yicha katalog va tavsiyalar ishlab chiqish. | 2013 — 2015-yillar | Davlat geologiya qo‘mitasining “Davlat geologiya axborot markazi”, “Mineral resurslar instituti” | Har yili ajratiladigan davlat budjeti mablag‘laridan 90 mln so‘m, shu jumladan:2013-yilda — 30 mln so‘m;2014-yilda — 30 mln so‘m;2015-yilda — 30 mln so‘m. | Ilmiy, tarixiy, madaniy va estetik ahamiyatga ega bo‘lgan noyob geologik tabiat obidalari to‘g‘risidagi axborot bazasini yaratish. | |
19. | O‘simlik dunyosi davlat kadastrini yuritishning asosi sifatida O‘zbekistonning o‘simlik dunyosi genofondini baholash. | 2013 — 2017-yillar | “Davbionazorat” inspeksiyasi, Fanlar akademiyasining hayvonot va o‘simlik dunyosi genofondi instituti | “Davbionazorat” inspeksiyasining budjetdan tashqari mablag‘laridan200 mln so‘m, shu jumladan:2013-yilda — 40 mln so‘m;2014-yilda — 40 mln so‘m;2015-yilda — 40 mln so‘m;2016-yilda — 40 mln so‘m;2017-yilda — 40 mln so‘m. | O‘simlik dunyosi kadastrini yuritishning ilmiy asosini yaratish uchun O‘zbekistonning o‘simlik dunyosi genofondini aniqlash va tarkibini baholash. | |
20. | Baliqlarning noyob va yo‘qolib borayotgan turlarini ko‘paytirish texnologiyalarini ishlab chiqish (“Akva-To‘dako‘l” QK misolida). | 2013 — 2015-yillar | Fanlar akademiyasining Hayvonot va o‘simlik dunyosi genofondi instituti, Xorazm Ma’mun Akademiyasi, “Akva-To‘dako‘l” QK | Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi huzuridagi Respublika tabiatni muhofaza qilish jamg‘armasi, “Davbionazorat” inspeksiyasi, “Akva-To‘dako‘l” QK mablag‘laridan 150 mln so‘m miqdorida, shu jumladan:2013-yilda — 50 mln so‘m;2014-yilda — 50 mln so‘m;2015-yilda — 50 mln so‘m. | Respublikaning tabiiy suv havzalarida baliqlarning noyob va yo‘qolib borayotgan turlarini saqlash va ko‘paytirish. | |
21. | Ovlanadigan baliqlar asosiy to‘dalarining holatini baholash va ovlashga ruxsat etilgan yillik me’yorlarini aniqlash. | 2014 — 2017-yillar | Fanlar akademiyasining hayvonot va o‘simlik dunyosi genofondi instituti, Fanlar akademiyasining Qoraqalpoq mintaqaviy bo‘limining Qoraqalpog‘iston tabiiy fanlar ilmiy-tadqiqot instituti | Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi huzuridagi Respublika tabiatni muhofaza qilish jamg‘armasi, “Davbionazorat” inspeksiyasi mablag‘laridan 300 mln so‘m miqdorida, shu jumladan:2014-yilda — 70 mln so‘m;2015-yilda — 70 mln so‘m;2016-yilda — 80 mln so‘m;2017-yilda — 80 mln so‘m. | Asosiy ovchilikka oid obyektlar baliq to‘dalarining holatini (ov zaxiralarini) baholash uslubini ishlab chiqish.Aniq suv havzalarida baliqlarning ov zaxiralarini baholashni o‘tkazish, natijalari bo‘yicha baliq resurslaridan oqilona foydalanish maqsadlarida ularning yillik ovlashga ruxsat etilgan me’yorlarini belgilash. | |
22. | Sun’iy baliq yetishtirish texnologiyalarini ishlab chiqish va joriy etish. | 2014 — 2016-yillar | Fanlar akademiyasining hayvonot va o‘simlik dunyosi genofondi instituti | Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi, “Davbionazorat” inspeksiyasining budjetdan tashqari mablag‘laridan 140,0 mln so‘m, shu jumladan:2014-yilda — 40,0 mln so‘m;2015-yilda — 45,0 mln so‘m;2016-yilda — 55,0 mln so‘m. | Aydar-Arnasoy ko‘llar tizimidagi baliq resurslarini, baliq xo‘jaligi suv havzalaridagi baliq bilan intensiv boyitish imkoniyatlarini oshirish, aholini baliq mahsulotlari bilan ta’minlash. | |
23. | O‘zbekiston Respublikasining aholi yashash joylaridagi yashil ekinlar bilan band hududlarini, aholining dam olishi uchun rekreatsiya (hurdik) zonalarini rivojlantirish, respublika shaharlari florasini ekologik samarali va estetik jalb qiladigan yashil ko‘chatlar bilan boyitish. | 2013 — 2017-yillar | Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi hududiy bo‘linmalari, mahalliy davlat hokimiyati organlari | Mahalliy tabiatni muhofaza qilish jamg‘armalari (tabiatni muhofaza qilish tadbirlarini umumiy yillik moliyalashtirishning 15 — 20% dan kam bo‘lmagan miqdorda), mahalliy budjet mablag‘lari | Aholi yashash joylaridagi ekologik holatni sog‘lomlashtirish, aholining yashashi uchun qulay sharoitlar yaratish. | |
II. Iqtisodiyot tarmoqlarini ekologizatsiyalashtirish, texnologik jarayonlar va tabiatni muhofaza qilish faoliyatini takomillashtirish | ||||||
24. | “Farg‘onaazot” OAJda karbamid va ammiak selitrasi ishlab chiqarishini qayta ta’mirlash va modernizatsiyalash. | 2013 — 2017-yillar | “O‘zkimyosanoat” DAK,“Farg‘onaazot” OAJ | “Farg‘onaazot” OAJ mablag‘laridan 9,0 mln AQSh dollari miqdorida,Qayta ta’mirlash va rivojlantirish jamg‘armasi mablag‘laridan24,0 mln AQSh dollari miqdorida, tijorat banklarining 22,0 mln AQSh dollar miqdoridagi kreditlari | Atmosfera havosiga tashlanayotgan azot oksidi tashlamalarini yiliga 149,3 tonnagacha va ammiakni yiliga 16,3 tonnagacha qisqartirish. | |
25. | “O‘zmetkombinat” OAJda 1-son “Sortoprokat” sexining uslubiy isitish pechini qayta ta’mirlash. | 2013-2014-yillar | “O‘zmetkombinat” OAJ | “O‘zmetkombinat” OAJ mablag‘laridan 6 mln AQSh dollari miqdorida | Atmosfera havosini ifloslantiruvchi moddalar tashlamalarini yiliga 90 tonnagacha qisqartirish. | |
26. | “O‘zmetkombinat” OAJda metall parchalarini qayta ishlash bo‘yicha “Kopyor” sexini modernizatsiyalash. | 2013-yil | “O‘zmetkombinat” OAJ | “O‘zmetkombinat” OAJ mablag‘laridan 5,81 mln AQSh dollari miqdorida | Atmosfera havosini ifloslantiruvchi moddalar tashlamalarini yiliga 150 tonn�gacha qisqartirish. | |
27. | “O‘zmetkombinat” OAJdagi vakuumlashtirish qurilmasi va po‘latni kompleks qayta ishlash agregatida gaz tozalash jihozini qurish va foydalanishga topshirish. | 2013-2014-yillar | “O‘zmetkombinat” OAJ | “O‘zmetkombinat” OAJ mablag‘laridan 1,5 mln AQSh dollari miqdorida | Atmosfera havosini ifloslantiruvchi moddalar tashlamalarini yiliga 120 tonnagacha qisqartirish. | |
28. | Olmaliq KMK OAJ ishlab chiqarishida yangi va kamchiqindi texnologiyalarni joriy etish va mis eritish zavodida quy�dagi ikkita obyektni qurish yo‘li bilan atrof-muhit ifloslanishini qisqartirish chora-tadbirlarini amalga oshirish:yangi oltingugurt kislotasi sexi (OKS); | 2013 — 2017-yillar | OKMK OAJ | Jami 166,5 mln AQSh dollari, shu jumladan:OKS bo‘yicha —68,3 mln AQSh dollari, shu jumladan: OKMK OAJ mablag‘laridan26,3 mln AQSh dollari miqdorida, Qayta ta’mirlash va rivojlantirish jamg‘armasi mablag‘laridan30 mln AQSh dollari miqdorida, tijorat banklarining 12 mln AQSh dollari miqdoridagi kreditlari; | Mis eritish pechi kompleksi va oltingugurt kislotasi sexini foydalanishga topshirish orqali atmosfera havosiga oltingugurt oksidlari tashlamalarini yiliga 90 ming tonnagacha qisqartirish. | |
yangi eritish pechi (EP). | EP bo‘yicha — 98,2 mln AQSh dollari, shu jumladan:OKMK OAJ mablag‘laridan25 mln AQSh dollari miqdorida, Qayta ta’mirlash va rivojlantirish jamg‘armasi mablag‘laridan60 mln AQSh dollari miqdorida, tijorat banklarining 13,2 mln AQSh dollari miqdoridagi kreditlari. | |||||
29. | 450 MVt. quvvatli ikkinchi bug‘-gaz qurilmasini qurish orqali “Navoiy IES” OAJ ni kengaytirish. | 2013 — 2015-yillar | “O‘zbekenergo” DAK,“Navoiy IES” OAJ | “O‘zbekenergo” DAK, “Navoiy IES” OAJ va Qayta ta’mirlash va rivojlantirish jamg‘armasi mablag‘laridan 496,0 mln AQSh dollari miqdorida | Atmosfera havosini ifloslantiruvchi moddalar tashlamalarini yiliga 5,6 tonnaga qisqartirish. | |
30. | “Sho‘rtan GKM” UShK obyektlarida mavjud oltingugurt olish qurilmasini to‘g‘ridan to‘g‘ri oksidlash uslubi bilan modernizatsiyalash. | 2016-yil | “Sho‘rtan GKM” UShK | “Sho‘rtan GKM” UShK mablag‘laridan 2016-yilga 13,2 mln so‘m miqdorida | Atmosfera havosiga tashlanishi taxmin qilinayotgan ifloslantiruvchi moddalar tashlamalarini yiliga 7,6 ming tonnaga qisqartirish. | |
31. | “Sho‘rtanneftgaz” UShK obyektlarida yo‘ldosh gazlarni degazatsiyalash va utillashtirish qurilmasini qurish. | 2013-2014-yillar | “Sho‘rtanneftgaz” UShK | “Sho‘rtanneftgaz” UShK mablag‘laridan 2014-yilga 44,99 mln yevro miqdorida | Atmosfera havosini ifloslantiruvchi moddalar tashlamalarini yiliga 148,6 ming tonnaga qisqartirish. | |
32. | Farg‘ona neftni qayta ishlash zavodi bazasida gidrologik yaxshilash qurilmasini qurish. | 2013-2014-yillar | Farg‘ona neftni qayta ishlash zavodi | Farg‘ona neftni qayta ishlash zavodi va investorlarning mablag‘laridan99 mln AQSh dollari miqdorida | 500 ming tonna neft yog‘ fraksiyalarini qayta ishlash. | |
33. | Agregatlarni modernizatsiya va rekonstruksiya qilish:Farg‘ona NQIZda;Buxoro NQIZ. | 2014-2015-yillar | Farg‘ona NQIZ;Buxoro NQIZ. | Farg‘ona NQIZ va investorlar mablag‘lari 100 mln AQSh doll. miqdorida,Buxoro NQZ va investorlar mablag‘lari 100 mln AQSh doll. miqdorida | Tiniq neft mahsulotlari chiqishini 95% gacha oshirish. | |
34. | Olisdagi qishloq tibbiyot va ta’lim muassasalarida qayta tiklanuvchan energiya manbalarini tatbiq qilish. | 2013 — 2017-yillar | Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasining“Eko-energiya”ITM | Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi huzuridagiRespublika va mahalliy tabiatni muhofaza qilish jamg‘armalari mablag‘lari750 mln so‘m miqdorida,shu jumladan:2013-yilda — 150 mln so‘m;2014-yilda — 150 mln so‘m;2015-yilda — 150 mln so‘m;2016-yilda — 150 mln so‘m;2017-yilda — 150 mln so‘m. | Qayta tiklanuvchan energiya manbalari asosida qishloq tibbiyot va ta’lim muassasalarini elektr va issiqlik energiyalari bilan ta’minlash. | |
35. | “O‘zpaxtasanoat” uyushmasi obyektlarida qayta tiklanuvchan energiya manbalaridan foydalanishga doir innovatsiya texnologiyasini tatbiq etish. | 2013 — 2017-yillar | “O‘zpaxtasanoat” uyushmasi, hududiy “Paxtaishlabchiqarish” aksiyadorlik birlashmalari rahbarlari,Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasining“Eko-energiya” ITM | Hududiy “Paxtaishlabchiqarish” aksiyadorlik birlashmalari mablag‘laridan 2000 mln so‘m miqdorida, shu jumladan:2013-yilda — 380 mln so‘m;2014-yilda — 380 mln so‘m;2015-yi�da — 390 mln so‘m;2016-yilda — 400 mln so‘m;2017-yilda — 450 mln so‘m. | “O‘zpaxtasanoat” uyushmasining bir nechta hududiy tashkilotlari va zavodlarini qayta tiklanuvchan elektr manbalari hisobidan elektr energiyasi bilan ta’minlash. | |
36. | To‘qimachilik ishlab chiqarishida oqova suvlarni bo‘yoq moddalaridan chiqindisiz tozalash qurilmalarini tatbiq etish. | 2013-2014-yillar | “O‘zbekyengilsanoat” DAK,Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi | Jami 260 mln so‘m,shu jumladan:“O‘zbekyengilsanoat” DAK mablag‘laridan 200 mln so‘m miqdorida,Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi huzuridagi Respublika tabiatni muhofaza qilish jamg‘armasi mablag‘laridan 60 mln so‘m �iqdorida,shu jumladan:2013-yilda — 160 mln so‘m;2014-yilda — 100 mln so‘m. | Suv obyektlariga ifloslantiruvchi komponentlar tashlamalarini kamaytirish va ekologik vaziyatni yaxshilash. | |
III. Atrof-muhitning ishlab chiqarish va xo‘jalik faoliyati chiqindilari bilan ifloslanishining oldini olish | ||||||
37. | Namangan viloyati Pop tumanidagi sobiq 23-kon hududida ekologik vaziyatni sog‘lomlashtirish. (3, 4, 5, 6, 7, 8-uchastkalar, ishlab chiqarish qismi) | 2013 — 2017-yillar | Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasiningKapital qurilish boshqarmasi | Investitsiya dasturiga muvofiq Davlat budjeti mablag‘laridan 5690 mln so‘m miqdorida,shu jumladan:2013-yilda — 1790 mln so‘m;2014-yilda — 1200 mln so‘m;2015-yilda — 1000 mln so‘m;2016-yilda — 1000 mln so‘m;2017-yilda — 700 mln so‘m. | Ekologik vaziyatni yaxshilash, zararlangan uchastkaga kirishni cheklash. | |
38. | Toshkent viloyati Yangiobod shaharchasidagi sobiq 1-2-konlar hududida ekologik vaziyatni sog‘lomlashtirish (1-2-son konlar temir yo‘l bazasida). | 2013-yil | Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasining Kapital qurilish boshqarmasi | 2013-yil Investitsiya dasturiga muvofiq Davlat budjet� mablag‘laridan 190 mln so‘m. | Ekologik vaziyatni yaxshilash, zararlangan uchastkaga kirishni cheklash. | |
39. | NKMK DK 1-son Gidrometallurgiya zavodida zaharli chiqindi saqlagichlarni tiklash. | 2013 — 2017-yillar | NKMK DK | NKMK DK mablag‘laridan9779,5 mln so‘m miqdorida,shu jumladan:2013-yilda — 1422,025 mln so‘m;2014-yilda — 1649,549 mln so‘m;2015-yilda — 1913,476 mln so‘m;2016-yilda — 2209,633 mln so‘m;2017-yilda — 2574,774 mln so‘m. | Zaharli chiqindilarni ko‘mish. | |
40. | NKMK DK obyektlarida 1178 gektar maydonda buzilgan yerlarni rekultivatsiya qilish, shu jumladan:Navoiy viloyatida — 878 ga;Buxoro viloyatida — 300 ga. | 2013 — 2017-yillar | NKMK DK | NKMK DK mablag‘laridan3006,10 mln so‘m miqdorida,shu jumladan:2013-yilda — 1070,7 mln so‘m;2014-yilda — 1070,7 mln so‘m;2015-yilda — 478,7 mln so‘m;2016-yilda — 193,0 mln so‘m;2017-yilda — 193,0 mln so‘m. | Yerlarni foydalanish uchun qaytarish. | |
41. | Angren va Yangi-Angren IES kul-shlakli chiqindilarini utilizatsiya qilish. | 2013-2014-yillar | Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi, “O‘zbekenergo” DAK | Jami 300 mln so‘m, shundan:Davlat budjeti mablag‘laridan 100 mln so‘m miqdorida,“O‘zbekenergo” DAK100 mln so‘m miqdorida,Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi huzuridagiRespublika tabiatni muhofaza qilish jamg‘armasidan 100 mln so‘m miqdorida,shu jumladan:2013-yilda — 150 mln so‘m;2014-yilda — 150 mln so‘m. | Kul-shlakli chiqindilarni utilizatsiya qilish, ekologik vaziyatni yaxshilash. | |
42. | “O‘zgeoburg‘uneftgaz” AK korxonalari faoliyat yuritayotgan yerlarda rekultivatsiya ishlarini amalga oshirish. | 2013 — 2017-yillar | O‘zgeoburg‘uneftgaz” AK | “O‘zgeoburg‘uneftgaz” AK mablag‘laridan460 mln so‘m miqdorida,shu jumladan:2013-yilda — 88,0 mln so‘m;2014-yilda — 90,0 mln so‘m;2015-yilda — 92,0 mln so‘m;2016-yilda — 94,0 mln so‘m;2017-yilda — 96,0 mln so‘m. | Rekultivatsiya ishlarini amalga oshirish va 593 gektar yerni foydalanishga qaytarish. | |
43. | Tarkibida simob bo‘lgan lampa va asboblarni yig‘ish va demerkurizatsiyalashni tashkil qilish (yiliga 500 ming donadan kam bo‘lmagan miqdorda). | 2013 — 2017-yillar | Vazirliklar, idoralar, boshqa tashkilotlar va nodavlat yuridik shaxslar hamda jismoniy shaxslar, ixtiyoriy ravishda | Vazirliklar, idoralar, boshqa tashkilotlar, shuningdek xususiy sektorlarning ixtiyoriy asosdagi mablag‘lari —1000 mln so‘m miqdorida, shu jumladan:2013-yilda — 200 mln so‘m;2014-yilda — 200 mln so‘m;2015-yilda — 200 mln so‘m;2016-yilda — 200 mln so‘m;2017-yilda — 200 mln so‘m. | Chiqindilarni utilizatsiya qilish. | |
44. | “Qalmoqir” konining balansdan tashqari ma’danlari uyumlarini qayta ishlash. | 2013 — 2015-yillar | OKMK OAJ | OKMK OAJ mablag‘lari — 44,7 mln AQSh dollari miqdorida, shu jumladan:2013-yilda — 810,0 ming AQSh dollari;2014-yilda — 18872,0 ming AQSh dollari;2015-yilda — 25018 ming AQSh dollari. | Balansdan tashqari ma’danlar uyumlarini yiliga 4 mln tonnaga kamaytirish. | |
45. | Zaharli kimyoviy va toksik moddalar ko‘milgan maxsus poligonlardagi yerlarni rekultivatsiyalash orqali ekologik vaziyatni sog‘lomlashtirish. | 2013 — 2017-yillar | “O‘zkimyosanoat” DAK,Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi | “O‘zkimyosanoat”DAK va Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasining Respublika tabiatni muhofaza qilish jamg‘armasi mablag‘lari | Zaharli kimyoviy moddalar ko‘milgan hududlarda ekologik vaziyatni yaxshilash. | |
46. | Chiqindilarni qayta ishlash sohasida faoliyat yuritayotgan tadbirkorlik subyektlarini rag‘batlantirish. | 2013 — 2017-yillar | Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasining hududiy bo‘linmalari | Tabiatni muhofaza qilish mahalliy jamg‘armalari mablag‘lari(tabiatni muhofaza qilish tadbirlarini har yillik umumiy moliyashlashtirishning kamida 10 — 15% miqdorida) | Xom ashyo resurslarini xalq xo‘jaligi aylanmasiga qaytarish, atrof-muhitning chiqindilar bilan ifloslanishini kamaytirish. | |
IV. Atrof tabiiy muhitni muhofaza qilish va tabiatdan foydalanish, ekologik ta’lim va barqaror rivojlanish maqsadlarida ta’lim doirasidagi qonunchilikni va me’yoriy-uslubiy bazani rivojlantirish | ||||||
47. | “Atmosfera havosini muhofaza qilish to‘g‘risida”gi Qonundan ishlab chiqarish maqsadlarida atmosfera havosi iste’moliga oid qoidalar chiqarilishini (9-modda) hamda havo iste’moliga oid 13, 25, 26-moddalarga, shuningdek 11, 12, 18, 19-moddalarga tegishli o‘zgartishlar kiritilishini nazarda tutuvchi “Atmosfera havosini muhofaza qilish to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Qonuniga o‘zgartish va qo‘shimchalar kiritish to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Qonuni loyihasini ishlab chiqish. Atmosfera havosini muhofaza qilish borasidagi xalqaro talablarni hisobga oluvchi qo‘shimcha me’yorlarni kiritish. | 2014 — 2016-yillar | Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi, Sog‘liqni saqlash vazirligi,IIV, “O‘zgidromet” markazi, Qishloq va suv xo‘jaligi vazirligi,“O‘zkimyosanoat” DAK,“O‘zbekenergo” DAK,“O‘zbekneftgaz” MXK,OKMK OAJ,NKMK DK, boshqa manfaatdor vazirlik va idoralar | —— | Atmosfera havosini muhofaza qilish sohasidagi qonunchilikni takomillashtirish. | |
48. | Ekologik me’yorlashtirish tizimini soddalashtirish va tartibga solishni nazarda tutuvchi, ekologik me’yorlar loyihalarini ishlab chiqish va kelishish tartibi to‘g‘risidagi nizomni ishlab chiqish. | 2013-yil | Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi | — | Ekologik me’yorlashtirish tizimini soddalashtirish va tartibga solish. | |
49. | Hujjatlarni rasmiylashtirish va ko‘rib chiqish, arizachi-tashkilotlar murojaatlarini o‘rganish tartibini belgilaydigan, turli ehtiyojlar uchun suv quduqlari qurilishida ruxsatnoma berish tartibi to‘g‘risidagi nizomni ishlab chiqish. | 2013-2014-yillar | Davlat geologiya qo‘mitasi, Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi, “Sanoatgeokontexnazorat” DI, Qishloq va suv xo‘jaligi vazirligi,Moliya vazirligi | —— | Yer osti suvlaridan foydalanishni tartibga solish, ularni ifloslanishdan va oqilona foydalanilishi ustidan nazoratni kuchaytirishni ta’minlash. | |
50. | Atmosfera havosini muhofaza qilish bo‘yicha xalqaro kelishuvlar talablariga muvofiq, atmosfera havosi tarkibidagi aniqlanadigan ingrediyentlar ro‘yxatini kengaytirishni nazarda tutuvchi “Atmosfera havosidagi mayda dispersli qattiq zarrachalarni (RM10 va RM2,5) aniqlash uslubiyoti” me’yoriy hujjatini ishlab chiqish. | 2013 — 2015-yillar | “O‘zgidromet” markazi | —— | Atmosfera havosi tarkibidagi aniqlanadigan ingrediyentlar ro‘yxatini kengaytirish va ularning atmosfera havosidagi miqdori nazoratini tashkil qilish. | |
51. | Ekologik sertifikatlashtirish tizimini rivojlantirish bo‘yicha me’yoriy hujjatlarni ishlab chiqish, xususan: | |||||
Ishlab chiqarish tarmoqlarida ishlab chiqariladigan mahsulotlarning ekologik xavfsizligini tasdiqlash tamoyili va talablarini belgilaydigan mahsulotning ekologik xavfsizligini tasdiqlash mezonlarini; | 2013 — 2015-yillar | Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi“Boshdavekosertifikat” boshqarmasi | Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi huzuridagi Respublika tabiatni muhofaza qilish jamg‘armasi mablag‘laridan 15.0 mln so‘m miqdorida | Iqtisodiyot tarmoqlari bo‘yicha mahsulot standartlariga ekologik talablarni joriy qilish, “Tabiatni muhofaza qilish to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Qonuniga muvofiq mahsulotlarni ekologik xavfsizlik belgisi bilan tamg‘alash tizimini rivojlantirishni ta’minlash. | ||
O‘zbekiston Respublikasida mahsulot ishlab chiqarishdagi texnologik jarayonlarni ekologik sertifikatlashdan o‘tkazishga qo‘yiladigan talablarni belgilaydigan, texnologik jarayonlarni ekologik sertifikatlashdan o‘tkazish Qoidalarini; | 2013-yil | Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi“Boshdavekosertifikat” boshqarmasi | Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi huzuridagi Respublika tabiatni muhofaza qilish jamg‘armasi mablag‘laridan8.0 mln so‘m miqdorida | Texnologik jarayonlar va xizmatlarni ekologik sertifikatlashdan o‘tkazishni tartibga solish va uning yagona qoidalarini belgilash. | ||
Tabiatni muhofaza qilish qonunchiligiga muvofiq, xizmatlarni ekologik sertifikatlashtirishdan o‘tkazishga qo‘yiladigan talablarni belgilaydigan, xizmatlarni ekologik sertifikatlashtirishdan o‘tkazish Qoidalarini ishlab chiqish. | 2013-yil | Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi “Boshdavekosertifikat” boshqarmasi | Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi huzuridagi Respublika tabiatni muhofaza qilish jamg‘armasi mablag‘laridan 7.0 mln. so‘m | |||
52. | “Ekologik nazorat to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Qonunini amalga oshirishni ta’minlash maqsadida quyidagi me’yoriy-huquqiy hujjatlarni ishlab chiqish:Davlat ekologik nazoratini tashkil qilish va amalga oshirish tartibi haqidagi namunaviy nizom;Ekologik xizmat to‘g‘risidagi namunaviy nizom;Ekologik nazoratning jamoatchi inspektori to‘g‘risidagi nizom. | 2013-2014-yillar | Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi, Qishloq va suv xo‘jaligi vazirligi,Sog‘liqni saqlash vazirligi, FVV, “Sanoatgeokontexnazorat” DI,IIV va boshqa tashkilotlar | — | “Ekologik nazorat to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Qonuni me’yorlarini amalga oshirish uchun me’yoriy hujjatlarni yaratish. | |
53. | Barqaror ivojlanish maqsadlarida ta’lim (BRT) bo‘yicha BMT Yevropa iqtisodiy komissiyasi Strategiyasi va O‘zbekiston Respublikasi Konsepsiyasini amalga oshirish. | 2013 — 2017-yillar | Xalq ta’limi vazirligi,Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasining BRT bo‘yicha idoralararo muvofiqlashtiruvchi Kengash (IMK) | — | Barqaror rivojlanishni ta’minlashda o‘quvchi va o‘qituvchilar xabardorligini oshirish va ishtirokini faollashtirish. | |
54. | Barqaror rivojlanish maqsadlarida ta’lim bo‘yicha “Yashil maktablar”, “Maktab mahalliy kun tartibi-21”, “Yashil iste’molchi” va boshqa loyihalarni amalga oshirish borasida nodavlat notijorat tashkilotlarining ilg‘or tajribalarini o‘rganish va ommalashtirish. | 2013 — 2017-yillar | Xalq ta’limi vazirligi, nodavlat notijorat tashkilotlari,Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi | — | Yashil maktablarni sertifikatlashtirish, maktablarda maqbul tabiatdan foydalanishga erishish, mahalliy ekologik muammolarni yechishda o‘quvchilarni faollashtirish. | |
55. | Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligida BRT bo‘yicha O‘quv-uslubiy markazni tashkil etish. | 2013-2014-yillar | Oliy va o‘rta-maxsus ta’lim vazirligi, manfaatdor vazirliklar va idoralar | — | BRT doirasida davlat ta’lim siyosatini ilmiy-uslubiy jihatdan ta’minlash. | |
56. | Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi tizimi xodimlarining hamda me’yoriy-texnik hujjatlarni ishlab chiquvchi tashkilotlarning ekologik xizmatlari xodimlarining kasbiy malakalarini oshirish maqsadida Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi huzurida o‘quv markazini tashkil qilish. | 2013-2014-yillar | Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi | — | Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi tizimi xodimlarining hamda me’yoriy-texnik hujjatlarni ishlab chiquvchi tashkilotlarning ekologik xizmatlari xodimlarining kasbiy malakalarini oshirish. | |
57. | Barqaror rivojlanish maqsadlarida ta’lim bo‘yicha darsliklar, o‘quv-uslubiy qo‘llanmalar, o‘quv materiali, o‘quv filmlari, multimedia materiallarini tayyorlash va nashr etish. | 2013 — 2017-yillar | Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, IMK, Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi, manfaatdor vazirliklar va idoralar | — | Oliy va o‘rta maxsus, kasb ta’limi va kadrlar malakasini oshirish kurslari tizimini ayrim o‘quv materiallari bilan ta’minlash. | |
58. | “O‘zbekiston Respublikasi Qizil kitobi”ning navbatdagi ikkita tomini; | 2013-2014-yillar | Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi, “Davbionazorat”,“Chinor ENK”ekologik nashriyot kompaniyasi | Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi huzuridagi Respublika tabiatni muhofaza qilish jamg‘armasi mablag‘laridan50 — 70 mln so‘m. | Ekologik tarbiya, ta’lim tizimini rivojlantirish, ekologik bilimlarni targ‘ib qilish va aholi xabardorligini oshirish. | |
“Muhofaza etiladigan tabiiy hududlar” fotoalbom kitobini tayyorlash va nashr etish. | 2013 — 2015-yillar | Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi huzuridagi Respublika tabiatni muhofaza qilish jamg‘armasi mablag‘laridan45 mln so‘m miqdorida | ||||
59. | Barqaror rivojlanish va atrof muhitni muhofaza qilish masalalari bo‘yicha aholi xabardorligini oshirish. | 2013 — 2017-yillar | Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi, MTRK, O‘zA, OAV tahririyatlari, manfaatdor vazirliklar va idoralar, NNT | Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi huzuridagi Respublika tabiatni muhofaza qilish jamg‘armasi mablag‘laridan 75 mln so‘m miqdorida,shu jumladan:2013-yilda — 15 mln so‘m;2014-yilda — 15 mln so‘m;2015-yilda — 15 mln so‘m;2016-yilda — 15 mln so‘m;2017-yilda — 15 mln so‘m. | Jamoatchilikning ekologik bilimini oshirish va uni atrof-muhit muhofazasi jarayoniga jalb qilish. | |
V. Tabiatni muhofaza qilish faoliyatini takomillashtirish va tabiiy muhitning transchegaraviy ifloslanishining oldini olish bo‘yicha mintaqaviy va xalqaro hamkorlikni rivojlantirish | ||||||
60. | GEJ/BMTTDning 2030-yilga kelib O‘zbekistonda GXFUni iste’moldan chiqarishga qaratilgan “Iqtisodiy jihatdan rivojlanayotgan mamlakatlar mintaqasida gidroxlorftor-uglerod (GXFU)larni dastlab jadal tarzda qisqartirilishini bajarish” loyihasini O‘zbekistonda amalga oshirish. | 2013 — 2015-yillar | Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi,Davlat bojxona qo‘mitasi va boshqa tashkilotlar | Idoralar va boshqa tashkilotlarning natura va pul shaklidagi mablag‘lari — 4900,0 ming AQSh dollari, GEJ mablag‘lari1637,497 ming AQSh dollari miqdorida, shu jumladan: BMTTD mablag‘lari — 200 ming AQSh dollari miqdorida | Ozon qatlamini yemiruvchi moddalar va tarkibida ular bo‘lgan mahsulotlarni olib kirish va olib chiqish borasidagi qonunchilikni takomillashtirish.Monreal protokoli talablariga rioya qilish. | |
61. | Bioxilma-xillikni saqlab qolish bo‘yicha Milliy strategiya va Harakatlar rejasini ishlab chiqish (yangi tahrirda). | 2013-2014-yillar | “Davbionazorat” | GEJ mablag‘lari —220 ming AQSh dollari miqdorida | 2020-yilgacha bo‘lgan davrda bioxilma-xillikni saqlab qolish bo‘yicha Milliy strategiya va Harakatlar rejasiga O‘zbekiston Respublikasining xalqaro shartnomalari talablarini kiritish. | |
62. | BMTning iqlim o‘zgarishi to‘g‘risidagi Doiraviy konvensiyasi bo‘yicha O‘zbekiston Respublikasining Uchinchi milliy axborotini tayyorlash. | 2013-2014-yillar | “O‘zgidromet” | GEJ mablag‘lari —480 ming AQSh dollari miqdorida | Mamlakat rivojlanishining turli ssenariylarida bug‘li gazlar tashlamalarining hozirgi holati va bashorat ko‘rsatkichlarini baholash. | |
63. | Asosan suvda suzuvchi qushlarning yashash joyi sifatidagi, xalqaro ahamiyatga ega bo‘lgan suv-botqoqlik yerlari to‘g‘risidagi Konvensiyaning (Ramsar konvensiyasi) suv-botqoqlik yerlari xalqaro ro‘yxatiga Quyimozor va To‘dako‘l suv omborlarini kiritish. | 2013-2014-yillar | Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi | Ramsar Konvensiyasi Kotibiyati mablag‘lari —23,9 ming shveysariyafranki miqdorida. | Xalqaro ahamiyatga ega bo‘lgan suv-botqoqlik yerlari ro‘yxatiga Quyimozor va To‘da ko‘l suv omborlarining kiritilganligi haqidagi sertifikatni olish. | |
64. | O‘zbekiston Respublikasida kimyoviy moddalarni xalqaro tartibga solishga Strategik yondashuvni joriy qilish bo‘yicha harakatlar rejasini ishlab chiqish. | 2013-yil | Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi,Sog‘liqni saqlash vazirligi, Qishloq va suv xo‘jaligi vazirligi,“O‘zkimyosanoat” DAK | Strategik yondoshuvning tez javob qaytarish jamg‘armasi va YuNITAR mablag‘lari — 10 ming AQSh dollari miqdorida | Mamlakatda kimyoviy moddalarni boshqarish tizimini rivojlantirish, kimyoviy moddalarning atrof-muhitga va aholi sog‘lig‘iga salbiy ta’sirini kamaytirish. | |
65. | O‘zbekiston Respublikasining BMT Yevropa iqtisodiy komissiyasining Atrof-muhitga transchegaraviy jihatdan ta’sir ko‘rsatishni baholash to‘g‘risidagi Konvensiyasiga qo‘shilishining maqsadga muvofiqligi haqidagi masalani o‘rganish. | 2013-2014-yillar | Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi,Tashqi ishlar vazirligi,boshqa manfaatdor vazirliklar va idoralar | — | O‘zbekiston Respublikasining BMT Yevropa iqtisodiy komissiyasining Atrof-muhitga transchegaraviy jihatdan ta’sir ko‘rsatishni baholash to‘g‘risidagi Konvensiyasiga qo‘shilishi haqidagi masalani ko‘rib chiqish uchun asoslash. | |
66. | O‘zbekiston Respublikasining Turg‘un organik ifloslantiruvchilar to‘g‘risidagi Konvensiyaga qo‘shilishi maqsadga muvofiqligi haqidagi masalani o‘rganish. | 2013-2014-yillar | Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi,Tashqi ishlar vazirligi,boshqa manfaatdor vazirliklar va idoralar | — | O‘zbekiston Respublikasining Turg‘un organik ifloslantiruvchilar to‘g‘risidagi Konvensiyaga qo‘shilishi masalasini ko‘rib chiqish uchun asoslash. | |
67. | O‘zbekiston Respublikasining Havoning katta masofalarga transchegaraviy ifloslanishi to‘g‘risidagi Konvensiyaga va Yevropada havo ifloslantiruvchilari katta masofalarga tarqalishi monitoringi va baholashning birgalikdagi dasturini uzoq muddatli moliyalash to‘g‘risidagi Protokolga qo‘shilishi maqsadga muvofiqligi haqidagi masalani o‘rganish. | 2015 — 2017-yillar | Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi,Tashqi ishlar vazirligi,boshqa manfaatdor vazirliklar va idoralar | — | O‘zbekiston Respublikasining Konvensiyaga qo‘shilishi haqidagi masalani ko‘rib chiqish uchun asoslash, manfaatdor vazirlik, idora va boshqa tashkilotlar bilan kelishilgan holda. | |
68. | Mayli-Suv, Shohimardonsoy, Sumsar daryolari vodiylarida joylashgan ishlab chiqarish chiqindilari saqlagichlarining atrof-muhit va odamlar sog‘lig‘iga transchegaraviy ta’siri ustidan nazorat. | 2015 — 2017-yillar | Davlat geologiya qo‘mitasining“Gidroingeo instituti” DK,Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi, FVV | Davlat budjetidan har yili ajratiladigan mablag‘lardan 600 mln so‘m,shu jumladan:2013-yilda — 120 mln so‘m;2014-yilda — 120 mln so‘m;2015-yilda — 120 mln so‘m;2016-yilda — 120 mln so‘m;2017-yilda — 120 mln so‘m. | Tabiatni muhofaza qilish kompleks tadbirlarini ishlab chiqish va amalga oshirish maqsadida transchegaraviy obyektlarning yer osti suvlari konlariga ta’sir ko‘rsatish xususiyatini aniqlash va baholash. |
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qarori , 27.05.2013 yildagi 142-son
Кучга кириш санаси
03.06.2013
Рус
Ўзб
O’zb
O‘zb|Рус
Hujjat kuchini yo‘qotgan 22.02.2021
|
Hujjat 15.05.2017 sanasi holatiga
Amaldagi versiyaga o‘tish |
LexUZ sharhi
Mazkur qaror O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2021-yil 22-fevraldagi 87-sonli “O‘zbekiston Respublikasi Hukumatining o‘z ahamiyatini yo‘qotgan ayrim qarorlarini o‘z kuchini yo‘qotgan deb hisoblash to‘g‘risida (O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “O‘z ahamiyatini yo‘qotgan qonunchilik hujjatlarini qayta ko‘rib chiqish tizimini joriy etish orqali mamlakatda ishbilarmonlik muhitini yaxshilash chora-tadbirlari to‘g‘risida” 2020-yil 27-sentabrdagi PF-6075-son Farmoni)”gi qaroriga asosan o‘z kuchini yo‘qotgan.
Atrof-muhitning maqbul holatini ta’minlash va tabiiy resurslardan oqilona foydalanish, iqtisodiyot tarmoqlarida barqaror rivojlanishning ekologik asoslarini joriy etish maqsadida Vazirlar Mahkamasi qaror qiladi:
1. 2013 — 2017-yillarda O‘zbekiston Respublikasida atrof - muhit muhofazasi bo‘yicha harakatlar dasturi va uni amalga oshirish tadbirlari 1 va 2-ilovalarga muvofiq tasdiqlansin.
2. O‘zbekiston Respublikasi Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasiga 2013 — 2017-yillarda O‘zbekiston Respublikasida atrof-muhit muhofazasi bo‘yicha harakatlar dasturini bajarish tadbirlarini tashkil etish va ularni nazorat qilish yuklansin.
3. Mazkur qaror bilan tasdiqlangan tadbirlarning mas’ul ijrochilari — Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari, vazirliklar, davlat qo‘mitalari, idoralar:
O‘zbekiston Respublikasi Iqtisodiyot vazirligi va Moliya vazirligiga O‘zbekiston Respublikasining Investitsiya dasturiga kiritish uchun mazkur qaror bilan tasdiqlangan tadbirlar yuzasidan har yili takliflar kiritsinlar;
2013 — 2017-yillarda O‘zbekiston Respublikasida atrof-muhit muhofazasi bo‘yicha harakatlar dasturini bajarish bo‘yicha aniq chora-tadbirlarni ishlab chiqsinlar va amalga oshirsinlar.
4. Mazkur qarorning bajarilishini nazorat qilish O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining birinchi o‘rinbosari R.S. Azimov zimmasiga yuklansin.
1. O‘zbekiston Respublikasida ko‘p qirrali iqtisodiyot va jamiyat qurilishining asosiy tamoyillari, umuman olganda, barqaror rivojlanish tamoyillari bo‘lib, ular doirasida birinchi darajadagi muhim vazifa ijtimoiy va boshqa sohalarda siyosat bilan yaqin integratsiyada izchil amalga oshiriladigan makroiqtisodiy rejalashtirishning tabiat muhofazasi siyosati bilan maqbul uyg‘unligidir. Respublikaning ekologik siyosati tabiatning alohida elementlarini muhofaza qilishdan ekologik tizimlarni umumiy muhofazasiga o‘tishni amalga oshirishga, inson yashash muhitining maqbul ko‘rsatkichlarini kafolatlashga va o‘zaro aloqani iqtisodiyot tarmoqlarini “yashil iqtisodiyot” tamoyillariga asosan rivojlantirish mexanizmlari bilan uyg‘unlashtirishga yo‘naltirilgan.
2. O‘zbekiston Respublikasining atrof-muhit muhofazasi bo‘yicha harakatlar milliy dasturida (AMMHMD, 1998-y.) asosiy vazifa—ustuvor ekologik muammolarni aniqlash, ularni hal etish vositalarini tanlash va tegishli tashkiliy va maxsus o‘zgarishlar amalga oshirilishini nazarda tutuvchi, mamlakatning barqaror rivojlanish yo‘liga o‘tishiga shart-sharoitlar yaratish uchun respublikaning tabiatni muhofaza qilish faoliyatida umumiy strategiyani shakllantirishdan iboratdir.
3. Ushbu Dastur AMMHMD asosida ishlab chiqilgan va O‘zbekistonda iqtisodiy islohotlarni ekologik jihatdan birgalikda olib borish borasidagi tabiatni muhofaza qilish tadbirlarini amalga oshirishga hamda ijtimoiy-iqtisodiy rivojlanish va mamlakatni barqaror rivojlantirish maqsadlariga erishishga qaratilgan.
4. Ushbu Dastur atrof-muhit holatining kafolatlangan sifatli darajasiga erishish borasidagi chora-tadbirlar majmuini amalga oshirish, tabiiy resurslardan oqilona foydalanish, tabiatdan foydalanish boshqaruvini takomillashtirish va samarali iqtisodiy usullarini tatbiq qilish, atrof-muhit ustuvorligini hisobga olgan holda, iqtisodiyot tarmoqlarini rivojlantirish, mamlakatning barqaror rivojlanishiga, ekologik ilm-fanni olg‘a surishga va barqaror rivojlanish maqsadlaridagi ta’limni joriy qilishga, ekologik bilimlarni keng targ‘ib qilishga, shuningdek ekologik madaniyatni oshirishga yordam beradigan shart-sharoitlarni yaratish maqsadida ishlab chiqilgan.
5. Ushbu Dasturning 4-bandida nazarda tutilgan maqsadlarga erishish uchun quyidagi vazifalarni hal etish zarur:
tabiiy resurslardan, shu jumladan suv, yer, mineral-xomashyo va biologik resurslardan oqilona va kompleks foydalanish;
ishlab chiqarishda ekologik toza texnologiyalarni joriy etish va texnologik jarayonlarni takomillashtirish hisobiga havo muhiti, suv va yer resurslarining ifloslanishini bosqichma-bosqich kamaytirish;
atrof tabiiy muhitni muntazam baholash va uning ijtimoiy-ekologik holati prognozini tuzish uchun atrof tabiiy muhit monitoringi mexanizmini takomillashtirish;
ekologik ofat mintaqasida — Orolbo‘yi va mamlakatning boshqa ekologik jihatdan noqulay hududlaridagi ekologik holatni tiklash va sog‘lomlashtirish chora-tadbirlari kompleksini amalga oshirish;
aholini toza ichimlik suvi bilan ta’minlash va yirik shaharlar va aholi punktlaridagi kanalizatsiya tarmoqlari tizimlari va tozalash inshootlarini yaxshilash;
atrof tabiiy muhit muhofazasi sohasida ilmiy-texnik salohiyatni rivojlantirish hamda fan va texnika yutuqlaridan foydalanish;
atrof tabiiy muhit muhofazasi, ekologik ta’lim va barqaror rivojlanish maqsadlaridagi ta’lim, shuningdek ekologik bilimlarni targ‘ib qilish sohasida tabiatni muhofaza qilish qonunchiligini va me’yoriy-uslubiy asosni takomillashtirish;
aholi va davlat uchun yashash muhiti va ekologik xavfsizlik darajasining kafolatlangan va qulay shart-sharoitlarini yaratish;
iqtisodiyot tarmoqlarini ekologizatsiyalashtirish, texnologik jarayonlarni va tabiatni muhofaza qilish faoliyatini takomillashtirish;
atrof-muhitning ishlab chiqarish va xo‘jalik faoliyati chiqindilari bilan ifloslanishining oldini olish;
atrof tabiiy muhit muhofazasi va tabiatdan foydalanish, ekologik ta’lim va barqaror rivojlanish maqsadlaridagi ta’lim sohasida tabiatni muhofaza qilish qonunchiligini va me’yoriy-uslubiy bazani rivojlantirish;
tabiatni muhofaza qilish faoliyatini takomillashtirish va tabiiy muhitni transchegaraviy ifloslanishining oldini olish bo‘yicha mintaqaviy va xalqaro hamkorlikni rivojlantirish.
3.1. Aholi va davlat uchun yashash muhiti va ekologik xavfsizlik darajasining kafolatlangan va qulay sharoitlarini yaratish
7. Quyidagilar aholi va davlat uchun yashash muhiti va ekologik xavfsizlik darajasining kafolatlangan va qulay sharoitlarini yaratishdagi asosiy vazifalar hisoblanadi:
atrof-muhitning atmosfera havosini ifloslantiruvchi moddalar tashlamalari va oqovalari bilan ifloslanish darajasini kamaytirish;
8. Ushbu Dasturning 7-bandida nazarda tutilgan asosiy vazifalarni bajarish uchun quyidagi tadbirlarni amalga oshirish talab etiladi:
Orol dengizining qurigan tubida o‘rmon-meliorativ tadbirlarini amalga oshirish orqali Orolbo‘yini ekologik sog‘lomlashtirish;
Qoraqalpog‘iston Respublikasi va viloyatlarning yirik shaharlari va aholi punktlarida suv quvurlari tarmoqlarini rivojlantirish orqali aholini sifatli ichimlik suv bilan ta’minlash;
avtomobil va temir yo‘l transporti vositalaridan atmosfera havosiga ifloslantiruvchi moddalar tashlamalarini va oqova suvni tozalash kanalizatsiya inshootlarini rekonstruksiya qilish hisobiga suv obyektlariga oqovalar oqizilishini kamaytirish;
mavjud muhofaza qilinadigan tabiiy hududlarni kengaytirish va yangilarini rivojlantirish, geologik tabiiy yodgorliklarni xatlovdan o‘tkazish, Ustyurt tekisliklaridagi sayg‘oqlar populatsiyasini saqlash tadbirlarini ishlab chiqish;
o‘simlik dunyosi davlat kadastri yuritilishining asosi sifatida, O‘zbekistonning o‘simlik dunyosi genofondini baholash.
3.2. Iqtisodiyot tarmoqlarini ekologizatsiyalashtirish, texnologik jarayonlar va tabiatni muhofaza qilish faoliyatini takomillashtirish
9. Ishlab chiqarish korxonalarini modernizatsiyalash va rekonstruksiyalash, ekologik toza va resurslarni tejaydigan texnologiyalarni, shu jumladan qayta tiklanuvchan energiya manbalarini tatbiq qilish orqali atrof-muhitga ta’sirni kamaytirish va tabiiy resurslardan oqilona va kompleks foydalanish samaradorligini oshirish iqtisodiyot tarmoqlarini ekologizatsiyalashtirish, texnologik jarayonlar va tabiatni muhofaza qilish faoliyatini takomillashtirishning asosiy vazifalaridir.
10. Ushbu Dasturning 9-bandida ko‘rsatilgan asosiy vazifalarni bajarish quyidagi tadbirlarni ro‘yobga chiqarish orqali amalga oshiriladi:
kon-metallurgiya ishlab chiqarishida ekologik jihatdan asoslangan, kam chiqitli texnologiyalarni joriy qilish, tabiiy muhitning ifloslanishini kamaytirish tadbirlari kompleksini amalga oshirish;
gaz-kimyo kompleksi korxonalarida to‘g‘ridan to‘g‘ri oksidlash usuli bilan oltingugurt olishning mavjud texnologiyasini modernizatsiyalash;
issiqlik elektr stansiyalarida elektr energiyasi ishlab chiqarish jarayonlarida energiya samaradorligini oshirish va bug‘-gaz qurilmalarini joriy etish hisobiga atmosferaga ifloslantiruvchi moddalar tashlamalarini qisqartirish;
paxta tozalash korxonalarida, tibbiyot va ta’lim muassasalarida energiyaning qayta tiklanuvchan, ekologik toza manbalarini joriy etish.
3.3. Atrof-muhitni ishlab chiqarish va xo‘jalik faoliyati chiqindilari bilan ifloslanishining oldini olish
11. Quyidagilar atrof-muhitni ishlab chiqarish va xo‘jalik faoliyati chiqindilari bilan ifloslanishining oldini olish sohasidagi asosiy vazifalar hisoblanadi:
ishlab chiqarish va xo‘jalik faoliyati chiqindilarining atrof-muhitga zararli ta’sirining oldini olish va uni bartaraf etish;
12. Ushbu Dasturning 11-bandida ko‘rsatilgan asosiy vazifalarni bajarish uchun quyidagi asosiy tadbirlarni amalga oshirish nazarda tutiladi:
Namangan va Toshkent viloyatlarining sobiq uran konlari hududlaridagi ekologik vaziyatni sog‘lomlashtirish;
Navoiy va Buxoro viloyatlaridagi kon-metallurgiya tarmog‘i obyektlaridagi buzilgan yerlarni rekultivatsiyalash va ulardan foydalanish;
maxsus poligonlarda zaharli kimyoviy va toksik moddalar ko‘milgan joylardagi yerlarni rekultivatsiyalash orqali ekologik vaziyatni sog‘lomlashtirish;
issiqlik elektr stansiyalarida hosil bo‘ladigan kul-shlakli chiqindilarni utillashtirish texnologiyasini ishlab chiqish;
3.4. Atrof tabiiy muhit muhofazasi va tabiatdan foydalanish, ekologik ta’lim va barqaror rivojlanish maqsadlaridagi ta’lim sohasida tabiatni muhofaza qilish qonunchiligini va me’yoriy-uslubiy bazani rivojlantirish
13. Atrof tabiiy muhit muhofazasi va tabiatdan foydalanish, ekologik ta’lim va barqaror rivojlanish maqsadlaridagi ta’lim sohasida tabiatni muhofaza qilish qonunchiligini va me’yoriy-uslubiy bazani rivojlantirish quyidagi asosiy vazifalarni amalga oshirishni nazarda tutadi:
atrof-muhit muhofazasi va tabiatdan foydalanish sohasidagi me’yoriy-huquqiy bazalarni rivojlantirish;
tabiatdan foydalanishning me’yoriy-huquqiy bazalarini takomillashtirishni va ekologik nazoratni amalga oshirish uchun me’yoriy-huquqiy hujjatlar ishlab chiqish;
ekologik ta’lim va barqaror rivojlanish maqsadlaridagi ta’lim tizimini rivojlantirish va takomillashtirish;
aholining ekologik madaniyatini oshirish, ekologik muammolarni hal etishga jamiyatning turli qatlamlarini jalb etish, ekologik bilimlarni targ‘ib qilish.
14. Mazkur Dasturning 13-bandida ko‘rsatilgan asosiy vazifalarni ro‘yobga chiqarish quyidagi asosiy tadbirlarni bajarish orqali amalga oshiriladi:
“Atmosfera havosini muhofaza qilish to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Qonuniga o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritish haqida”gi qonun loyihasini ishlab chiqish va kiritish;
atmosfera havosi tarkibidagi mayda dispersli qattiq zarrachalar (RM10 va RM2,5)ni aniqlash uslubi bo‘yicha me’yoriy hujjatni ishlab chiqish;
barqaror rivojlanish maqsadlari uchun ta’lim bo‘yicha va Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi tizimi hamda ekologik xizmat ko‘rsatuvchi-me’yoriy-texnik hujjatlarni ishlab chiquvchi tashkilotlar xodimlarining kasbiy malakalarini oshirish bo‘yicha o‘quv-uslubiy markazlar tashkil etish;
“O‘zbekiston Respublikasi Qizil kitobi”ning navbatdagi, “Muhofaza etiladigan tabiiy hududlar” kitob-fotoalbomi va shu kabilarni tayyorlash va nashr etish.
3.5. Tabiatni muhofaza qilish faoliyatini takomillashtirish va tabiiy muhitning transchegaraviy ifloslanishining oldini olish bo‘yicha mintaqaviy va xalqaro hamkorlikni rivojlantirish
15. Tabiatni muhofaza qilish faoliyatini takomillashtirish va tabiiy muhitning transchegaraviy ifloslanishining oldini olish bo‘yicha mintaqaviy va xalqaro hamkorlikni rivojlantirishning asosiy vazifalari quyidagilardan iborat:
O‘zbekistonning xalqaro hamjamiyat bilan atrof tabiiy muhitni muhofaza qilish sohasidagi xalqaro shartnomalar talablarini bajarish doirasidagi o‘zaro harakatlari samaradorligini oshirish;
global va mintaqaviy ekologik muammolarni hal etish jarayonida O‘zbekiston Respublikasi manfaatlarini ifodalash;
16. Ushbu Dasturning 15-bandida ko‘rsatilgan asosiy vazifalarni bajarishga erishish tegishli xalqaro anjumanlar, dastur va loyihalarda ishtirok etish, xalqaro (davlatlararo) shartnomalarni, xususan quyidagilar orqali ta’minlanadi:
bioxilma-xillikni saqlab qolish bo‘yicha Milliy strategiya va Harakatlar rejasining yangi tahririni tayyorlash;
BMTning iqlim o‘zgarishi to‘g‘risidagi Doiraviy konvensiyasi bo‘yicha O‘zbekiston Respublikasining milliy axborotini tayyorlash;
kimyoviy moddalarni xalqaro tartibga solishga Strategik yondashuvni joriy qilish bo‘yicha harakatlar rejasini ishlab chiqish;
O‘zbekiston Respublikasining Turg‘un organik ifloslantiruvchilar to‘g‘risidagi Konvensiyaga, Havoning katta masofalarga transchegaraviy ifloslanishi to‘g‘risidagi Konvensiyaga va BMT YIKning Atrof-muhitga transchegaraviy jihatdan ta’sir ko‘rsatishni baholash to‘g‘risidagi Konvensiyasiga qo‘shilishining maqsadga muvofiqligi haqidagi masalani asoslash;
Mayli-Suv, Shohimardonsoy daryolari havzalarida joylashgan ishlab chiqarish chiqindilari saqlagichlari va “Tojikiston alyuminiy kompaniyasi” va boshqalarning transchegaraviy ta’sir bilan bog‘liq muammolar bo‘yicha hamkorlik o‘rnatish.
17. Ushbu Dasturda nazarda tutilgan tadbirlarning bajarilishini nazorat qilish Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi tomonidan amalga oshiriladi, u:
mas’ul ijrochilar bilan birgalikda moddiy-texnika resurslari, texnologik salohiyat va boshqa shu kabi omillar mavjudligini hisobga olgan holda, mazkur Dastur tadbirlariga aniqlik va tuzatishlar kiritishni o‘rganib chiqadi va takliflar tayyorlaydi;
ushbu Dasturda nazarda tutilgan tadbirlarni amalga oshirish uchun ajratilgan moliyaviy mablag‘lar va moddiy resurslardan foydalanish monitoringini amalga oshiradi;
mazkur qarorda nazarda tutilgan tadbirlarni amalga oshirish mexanizmi, uslubi va shartlarini takomillashtirish bo‘yicha takliflar kiritadi;
ushbu Dasturda nazarda tutilgan tadbirlarning o‘z vaqtida va sifatli bajarilishini nazorat qiladi va yilning har choragida O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga hisobot taqdim etadi.
18. Mazkur Dasturda nazarda tutilgan va O‘zbekiston Respublikasi Davlat budjeti mablag‘lari hisobidan amalga oshiriladigan tadbirlarni moliyalashtirish hajmlariga, uning manzilli qismi tegishli kalendar yil uchun shakllantirilayotganda, Respublika budjeti, Qoraqalpog‘iston Respublikasi va mahalliy budjetlarning imkoniyatlaridan kelib chiqqan holda, har yili aniqlik kiritiladi.
Oldingi tahrirga qarang.
(2-ilova O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2017-yil 11-maydagi 270-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2017-y., 19-son, 345-modda)