27.05.2013 yildagi 142-son
Hujjat kuchini yo‘qotgan 22.02.2021
Hujjat 15.05.2017 sanasi holatiga
Amaldagi versiyaga o‘tish
 LexUZ sharhi
5. Ushbu Dasturning 4-bandida nazarda tutilgan maqsadlarga erishish uchun quyidagi vazifalarni hal etish zarur:
8. Ushbu Dasturning 7-bandida nazarda tutilgan asosiy vazifalarni bajarish uchun quyidagi tadbirlarni amalga oshirish talab etiladi:
10. Ushbu Dasturning 9-bandida ko‘rsatilgan asosiy vazifalarni bajarish quyidagi tadbirlarni ro‘yobga chiqarish orqali amalga oshiriladi:
12. Ushbu Dasturning 11-bandida ko‘rsatilgan asosiy vazifalarni bajarish uchun quyidagi asosiy tadbirlarni amalga oshirish nazarda tutiladi:
14. Mazkur Dasturning 13-bandida ko‘rsatilgan asosiy vazifalarni ro‘yobga chiqarish quyidagi asosiy tadbirlarni bajarish orqali amalga oshiriladi:
“Atmosfera havosini muhofaza qilish to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Qonuniga o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritish haqida”gi qonun loyihasini ishlab chiqish va kiritish;
16. Ushbu Dasturning 15-bandida ko‘rsatilgan asosiy vazifalarni bajarishga erishish tegishli xalqaro anjumanlar, dastur va loyihalarda ishtirok etish, xalqaro (davlatlararo) shartnomalarni, xususan quyidagilar orqali ta’minlanadi:
Oldingi tahrirga qarang.

T/r

Tadbirlar mazmuni

Bajarish muddatlari

Mas’ul bajaruvchilar

Moliyalashtirish manbalari

Kutilayotgan natijalar

I. Kafolatlangan va qulay yashash muhiti sharoitlarini hamda aholi va davlat uchun ekologik xavfsizlik darajasini yaratish

1.

Orol dengizining qurigan tubidagi 80 ming gektar maydonda o‘rmon meliorativ tadbirlarini o‘tkazish yo‘li bilan Orolbo‘yidagi ekologik holatni sog‘lomlashtirish.

2013 — 2017-yillar

Qishloq va suv xo‘jaligi vazirligi

Har yili ajratiladigan davlat budjeti mablag‘lari

Ihota-o‘rmon hududlarini barpo etish, tuz-chang ko‘chishini kamaytirish, bioxilma-xillikni tiklash.

2.

Geografik axborot tizimlarini (GAT texnologiyalarini) qo‘llagan holda atrof tabiiy muhit holati davlat monitoringining integratsiyalashgan axborot bazasini tashkil etish.

2013 — 2017-yillar

Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi

Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi huzuridagi Respublika tabiatni muhofaza qilish jamg‘armasi mablag‘laridan 200,0 mln so‘m, shu jumladan:

2013-yilda — 30 mln so‘m;

2014-yilda — 35 mln so‘m;

2015-yilda — 40 mln so‘m;

2016-yilda — 45 mln so‘m;

2017-yilda — 50 mln so‘m.

Vazirlar Mahkamasining 2011-yil 31-oktabrdagi 292-son qaroriga muvofiq GAT texnologiyalarini tatbiq etish orqali atrof tabiiy muhit holati davlat monitoringining axborot bazasini rivojlantirish.

3.

2013 — 2015-yillar davrida “Tojikiston alyuminiy kompaniyasi” DUKning salbiy ta’sirlariga duchor bo‘lgan Surxondaryo viloyatining shimoliy tumanlarida atrof tabiiy muhit ifloslanishining kompleks monitoringini olib borish.

2013 — 2015-yillar

Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi, Sog‘liqni saqlash vazirligi, Davlat geologiya qo‘mitasi, “Yergeodezkadastr” davlat qo‘mitasi, “O‘zgidromet” markazi

Vazirliklar va idoralar — mas’ul ijrochilarning, shu jumladan: Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi huzuridagi Respublika tabiatni muhofaza qilish jamg‘armasi mablag‘laridan

35 mln so‘m, shu jumladan:

2013-yilda — 10 mln so‘m;

2014-yilda — 10 mln so‘m;

2015-yilda — 15 mln so‘m.

Surxondaryo viloyatining Tojikiston bilan chegaradosh tumanlarida atmosfera havosining, yer usti va yer osti suvlarining, ichimlik suv manbalarining, tuproqning ifloslanishi, qishloq xo‘jaligi ekinlari, shuningdek, istiqomat qiluvchi aholining salomatligi holatini kompleks kuzatish.

4.

“O‘zgidromet” markazining radioaktiv ifloslanish monitoringi laboratoriyalarini texnika bilan qayta jihozlash.

2013-2014-yilla�

“O‘zgidromet” markazi

Atom energiyasi bo‘yicha xalqaro agentlik mablag‘laridan 139,305 ming yevro, shu jumladan:

2013-yilda — 97,395 ming yevro;

2014-yilda — 41,910 ming yevro.

Atmosfera havosining radioaktiv ifloslanishi to‘g‘risida yanada aniq va o‘z vaqtida tezkor axborotni olish uchun monitoring tizimining texnik salohiyatini oshirish.

5.

Muhofaza etiladigan tabiiy hududlar — chuchuk yer osti suvi konlari hosil bo‘lish hududlarining kartografik asosini yaratish.

2013 — 2017-yillar

“GIDROINGEO instituti” DK, Davlat geologiya qo‘mitasi

Har yili ajratiladigan davlat budjeti mablag‘laridan jami 1200 mln so‘m, shu jumladan:

2013-yilda — 150 mln so‘m;

2014-yilda — 185 mln so‘m;

2015-yilda — 255 mln so‘m;

2016-yilda — 270 mln so‘m;

2017-yilda — 340 mln so‘m.

Chuchuk yer osti suvi konlari hosil bo‘lish hududlarining zamonaviy geoekologik holatini baholash va xaritasini tuzish hamda suv muhofazasi chora-tadbirlarini ishlab chiqish.

6.

Farg‘ona vodiysining adir hududlaridagi yangi sug‘oriladigan yerlarning chuchuk yer osti suvi konlarining holatiga ta’sirini baholash.

2015 — 2017-yillar

“Gidromineral resurslar geologiyasi” ilmiy-ishlab chiqarish markazi davlat korxonasi

Har yili ajratiladigan davlat budjeti mablag‘laridan 650 mln so‘m,
shu jumladan:

2015-yilda — 200 mln so‘m;

2016-yilda — 200 mln so‘m;

2017-yilda — 250 mln so‘m.

Farg‘ona vodiysida foydalanilayotgan chuchuk yer osti suvlari konlarida suvning sifatli tarkibini saqlab qolish bo‘yicha tavsiyalar ishlab chiqish.

7.

Suv taqchil yillarda Orolbo‘yi aholisining xo‘jalik-ichimlik suv ta’minotini yaxshilash uchun Amudaryo etaklarida gidrogeoekologik izlanishlar olib borish.

2013 — 2017-yillar

“Gidromineral resurslar geologiyasi” ilmiy-ishlab chiqarish markazi davlat korxonasi

Har yili ajratiladigan davlat budjeti mablag‘laridan

700 mln so‘m, shu jumladan:

2013-yilda — 30 mln so‘m;

2014-yilda — 170 mln so‘m;

2015-yilda — 300 mln so‘m;

2016-yilda — 150 mln so‘m;

2017-yilda — 50 mln so‘m.

Orolbo‘yi aholisining markazlashtirilmagan suv ta’minotini tashkillashtirish uchun chuchuk va kam sho‘rlangan yer osti suvlari manbalarini aniqlash.

8.

Qoraqalpog‘iston Respublikasi aholisining muqobil suv ta’minoti manbasi sifatida Amudaryo quyi oqimida va Janubiy Orolbo‘yi artezian havzasida kanal bo‘ylarida aniqlangan chuchuk suv linzalari zaxiralarining axborot-kartografik ma’lumotlar bazasini yaratish.

2013 — 2017-yillar

“Gidromineral resurslar geologiyasi” ilmiy-ishlab chiqarish markazi davlat korxonasi

Har yili ajratiladigan davlat budjeti mablag‘laridan 900 mln so‘m,
shu jumladan:

2013-yilda — 350 mln so‘m;

2014-yilda — 160 mln so‘m;

2015-yilda — 300 mln so‘m;

2016-yilda — 45 mln so‘m;

2017-yilda — 45 mln so‘m.

Kanallar va daryo o‘zani bo‘yidagi chuchuk yer osti suvlari linzalarini reabilitatsiya qilish va aholini qo‘shimcha ichimlik suv bilan ta’minlash uchun Janubiy-Orolbo‘yi artezian yer osti suvlari havzasining mel davriga mansub suvli qatlamlaridan foydalanishni maqbullashtirish.

9.

Samarqand, Buxoro va Navoiy viloyatlari aholisining xo‘jalik-ichimlik suv ta’minotini yaxshilash uchun Damxo‘ja suv o‘tkazgichini qayta ta’mirlash.

2013 — 2016-yillar

“O‘zkommunxizmat” agentligi, Samarqand, Buxoro va Navoiy viloyatlari hokimliklari

Osiyo taraqqiyot banki �ablag‘laridan 11,83 mln AQSh dollari

Samarqand, Buxoro va Navoiy viloyatlari aholisining ichimlik suv ta’minotini yaxshilash.

10.

O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2010-yil 21-dekabrdagi PQ–1446-son qaroriga muvofiq quyidagi shaharlardagi kanalizatsiya tizimlarini yaxshilash:

Qo‘qon shahrida

2013 — 2016-yillar

“O‘zkommunxizmat” agentligi, Farg‘ona, Andijon, Surxondaryo, Samarqand va Buxoro viloyatlari hokimliklari

Osiyo taraqqiyot banki mablag‘laridan 41,9 mln AQSh dollari miqdorida

Qo‘qon shahridagi sutkasiga 62 ming kub metr suvni tozalash quvvatiga ega tozalash inshootlarini va �analizatsiya tarmoqlarini (70 km) qayta ta’mirlash;

Andijon shahrida

2013 — 2016-yillar

Osiyo taraqqiyot banki mablag‘laridan 25,9 mln AQSh dollari miqdorida

Andijon shahridagi sutkasiga 110 ming kub metr quvvatga ega tozalash inshootlarini qayta ta’mirlash, kanalizatsiya tarmoqlarini qurish va qayta ta’mirlash;

Termiz shahrida

2013 — 2017-yillar

Osiyo taraqqiyot banki mablag‘laridan 18,5 mln AQSh dollari miqdorida

Termiz shahridagi 18 km masofadagi kanalizatsiya tarmoqlarini qayta ta’mirlash va qurish va sutkasiga 25 ming kub metr quvvatga ega tozalash inshootlarini qayta ta’mirlash;

Samarqand va Buxoro shaharlarida

2013 — 2017-yillar

Xalqaro rivojlanish assotsiatsiyasi mablag‘laridan 66,16 mln AQSh dollari miqdorida

Samarqand va Buxoro shaharlarida tozalash inshootlarini, nasos stansiyalari va kanalizatsiya tarmoqlarini qayta ta’mirlash natijasida suv va yer resurslari ifloslanishining oldini olish.

11.

Farg‘ona neftni qayta ishlash zavodining tozalash inshootlarini qayta ta’mirlash.

2013 — 2015-yillar

“O‘zneftmahsulot” AK

“O‘zneftmahsulot” AK mablag‘laridan

12,5 mln yevro miqdorida

Oqova suvlarni tozalash samaradorligini oshirish, suv resurslarining ifloslanishi va sifati yomonlashuvining oldini olish, suv ta’minotining aylanish va takroriy tizimini tatbiq etish yo‘li bilan suv resurslarini tejash.

12.

Qarshi—Termiz uchastkasidagi temir yo‘llarni elektrlashtirish.

2013 — 2017-yillar

“O‘zbekiston temir yo‘llari” kompaniyasi

“O‘zbekiston temir yo‘llari” kompaniyasi mablag‘laridan

167,73 mln AQSh dollari miqdorida; Xorijiy investitsiyalar mablag‘laridan 220,6 mln AQSh dollari miqdorida

Atmosferaga chiqariladigan ifloslantiruvchi moddalar va bug‘li

gazlar miqdorini yiliga 850 tonnagacha qisqartirish.

13.

74 mingta avtomobil transportini gaz yonilg‘isiga (siqilgan tabiiy gaz va suyultirilgan neft gaziga) o‘tkazishni tashkillashtirish va amalga oshirish.

2013 — 2017-yillar

Vazirliklar, idoralar va boshqa tashkilotlar, shuningdek, ixtiyoriylik asosida nodavlat yuridik shaxslar va jismoniy shaxslar

Vazirliklar, idoralar va boshqa tashkilotlar, shuningdek, ixtiyoriylik asosida nodavlat yuridik shaxslar va jismoniy shaxslarning mablag‘laridan

59200,0 mln so‘m, shu jumladan:

2013-yilda — 11840 mln so‘m;

2014-yilda — 11840 mln so‘m;

2015-yilda — 11840 mln so‘m;

2016-yilda — 11840 mln so‘m;

2017-yilda — 11840 mln so‘m.

Atmosferaga chiqariladigan ifloslantiruvchi moddalar miqdorini yiliga 5-8 ming tonnagacha qisqartirish va bug‘li gaz tashlamalarini qisqartirish.

14.

2012 — 2015-yillar davrida Sayg‘oqlarni muhofaza qilish, ularning bosh sonini ko‘paytirish va barqaror rivojlantirish bo‘yicha O‘zbekiston Respublikasi Hukumati va Qozog‘iston Respublikasi Hukumati o‘rtasidagi Kelishuvni amalga oshirish:

Ustyurt tekisligida sayg‘oqlar populatsiyasining hozirgi holatini baholash va ularni saqlash chora-tadbirlarini ishlab chiqish;

2013 — 2015-yillar

Fanlar akademiyasining hayvonot va o‘simlik dunyosi genofondi instituti

Global ekologik jamg‘arma (GEJ)/BMT TD mablag‘laridan 1150 ming AQSh dollari miqdorida, shu jumladan:

950 ming AQSh dollari — GEJ;

200 ming AQSh dollari — BMT TD;

Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi, “Davbionazorat” inspeksiyasining budjetdan tashqari mablag‘laridan

90 mln so‘m miqdorida, shu jumladan:

2013-yilda — 30 mln so‘m;

2014-yilda — 30 mln so‘m;

2015-yilda — 30 mln so‘m.

Sayg‘oqlar populatsiyasini ko‘paytirish, saqlash va ularning yashash muhitini ta’minlash.

Ustyurt tekisligida “Saygachiy” majmua (landshaft) buyurtma qo‘riqxonasini tashkil etish;

2013 — 2015-yillar

Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi, Fanlar akademiyasining hayvonot va o‘simlik dunyosi ge�ofond� instituti

“Davbionazorat” inspeksiyasining budjetdan tashqari mablag‘laridan

45 mln so‘m miqdorida, shu jumladan:

2013-yilda — 15,0 mln so‘m;

2014-yilda — 5,0 mln so‘m;

2015-yilda — 15,0 mln so‘m.

Fauna va floraning kamyob turlarini, biologik va landshaft xilma-xilligini muhofaza qilish.

2020-yilgacha O‘zbekiston Respublikasining muhofaza etiladigan tabiiy hududlarini rivojlantirish Dasturiga muvofiq muhofaza etiladigan tabiiy hududni tashkil qilish.

15.

Ugam-Chotqol davlat milliy tabiat bog‘i (DMTB) tarkibidagi yadro sifatida Pskom qo‘riqxonasini rivojlantirish.

2013-2014-yillar

Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi,

Fanlar akademiyasining hayvonot va o‘simlik dunyosi genofondi instituti

Ugam-Chotqol DMTB budjetdan tashqari mablag‘laridan 30 mln so‘m miqdorida, shu jumladan:

2013-yilda — 15,0 mln so‘m;

2014-yilda — 15,0 mln so‘m.

Fauna va floraning kamyob turlarini, biologik va landshaft xilma-xilligini muhofaza qilish.

Hayvonot va o‘simlik dunyosi genofondini maqbullashtirish va yaxshilash.

16.

Tarixiy va tabiiy madaniyat obidalarini termitlar va boshqa ksilofaglar zararidan saqlab qolishning ekologik xavfsiz uslublarini ishlab chiqish va joriy etish.

2013 — 2017-yillar

Madaniyat vazirligi,

Fanlar akademiyasining hayvonot va o‘simlik dunyosi genofondi instituti, Termitlarga qarshi kurashish markazi

Madaniyat vazirligi mablag‘laridan

500,0 mln so‘m, shu jumladan:

2013-yilda — 100 mln so‘m;

2014-yilda — 100 mln so‘m;

2015-yilda — 100 mln so‘m;

2016-yilda — 100 mln so‘m;

2017-yilda — 100 mln so‘m.

Qadimiy tarixiy obidalarning tabiiy-madaniy merosini (arxitektura obidalarining yog‘ochli konstruksiyalari, qadimiy daraxtlar va boshqa tabiat obyektlarni) saqlab qolish.

17.

Muhofaza etiladigan tabiiy hududlarni rivojlantirish:

Hisor davlat qo‘riqxonasi

2013 — 2017-yillar

Xisor davlat qo‘riqxonasi, “Davbionazorat” inspeksiyasi

Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi huzuridagi Respublika tabiatni muhofaza qilish jamg‘armasi, “Davbionazorat” inspeksiyasi, mahalliy tabiatni muhofaza qilish jamg‘armalari mablag‘laridan 300 mln so‘m, shu jumladan:

2013-yilda — 60 mln so‘m;

2014-yilda — 100 mln so‘m;

2015-yilda — 50 mln so‘m;

2016-yilda — 50 mln so‘m;

2017-yilda — 40 mln so‘m.

Hayvonot va o‘simlik dunyosi genofondini maqbullashtirish va yaxshilash.

“Jayron” ekomarkazi

2013 — 2017-yillar

“Jayron” ekomarkazi, “Davbionazorat” inspeksiyasi

Davlat tabiatni muhofaza qilish

qo‘mitasi huzuridagi Respublika tabiatni muhofaza qilish jamg‘armasi, “Davbionazorat” inspeksiyasi mablag‘laridan
400 mln so‘m, shu jumladan:

2013-yilda — 250 mln so‘m;

2014-yilda — 75 mln so‘m;

2015-yilda — 25 mln so‘m;

2016-yilda — 25 mln so‘m;

2017-yilda — 25 mln so‘m.

Jayron, Prjevalskiy otlari va Qulonlarning ozuqa bazasini ta’minlash va populatsiyasini ko‘paytirish, “Jayron” ekomarkazining qo‘shimcha hududini o‘zlashtirish (24 ming ga.cha).

18.

Geologik tabiat obidalarining xatlovini o‘tkazish, ularni saqlab qolish va ulardan foydalanish bo‘yicha katalog va tavsiyalar ishlab chiqish.

2013 — 2015-yillar

Davlat geologiya qo‘mitasining “Davlat geologiya axborot markazi”, “Mineral resurslar instituti”

Har yili ajratiladigan davlat budjeti mablag‘laridan 90 mln so‘m,
shu jumladan:

2013-yilda — 30 mln so‘m;

2014-yilda — 30 mln so‘m;

2015-yilda — 30 mln so‘m.

Ilmiy, tarixiy, madaniy va estetik ahamiyatga ega bo‘lgan noyob geologik tabiat obidalari to‘g‘risidagi axborot bazasini yaratish.

19.

O‘simlik dunyosi davlat kadastrini yuritishning asosi sifatida O‘zbekistonning o‘simlik dunyosi genofondini baholash.

2013 — 2017-yillar

“Davbionazorat” inspeksiyasi, Fanlar akademiyasining hayvonot va o‘simlik dunyosi genofondi instituti

“Davbionazorat” inspeksiyasining budjetdan tashqari mablag‘laridan

200 mln so‘m, shu jumladan:

2013-yilda — 40 mln so‘m;

2014-yilda — 40 mln so‘m;

2015-yilda — 40 mln so‘m;

2016-yilda — 40 mln so‘m;

2017-yilda — 40 mln so‘m.

O‘simlik dunyosi kadastrini yuritishning ilmiy asosini yaratish uchun O‘zbekistonning o‘simlik dunyosi genofondini aniqlash va tarkibini baholash.

20.

Baliqlarning noyob va yo‘qolib borayotgan turlarini ko‘paytirish texnologiyalarini ishlab chiqish (“Akva-To‘dako‘l” QK misolida).

2013 — 2015-yillar

Fanlar akademiyasining Hayvonot va o‘simlik dunyosi genofondi instituti, Xorazm Ma’mun Akademiyasi, “Akva-To‘dako‘l” QK

Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi huzuridagi Respublika tabiatni muhofaza qilish jamg‘armasi, “Davbionazorat” inspeksiyasi, “Akva-To‘dako‘l” QK mablag‘laridan 150 mln so‘m miqdorida, shu jumladan:

2013-yilda — 50 mln so‘m;

2014-yilda — 50 mln so‘m;

2015-yilda — 50 mln so‘m.

Respublikaning tabiiy suv havzalarida baliqlarning noyob va yo‘qolib borayotgan turlarini saqlash va ko‘paytirish.

21.

Ovlanadigan baliqlar asosiy to‘dalarining holatini baholash va ovlashga ruxsat etilgan yillik me’yorlarini aniqlash.

2014 — 2017-yillar

Fanlar akademiyasining hayvonot va o‘simlik dunyosi genofondi instituti, Fanlar akademiyasining Qoraqalpoq mintaqaviy bo‘limining Qoraqalpog‘iston tabiiy fanlar ilmiy-tadqiqot instituti

Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi huzuridagi Respublika tabiatni muhofaza qilish jamg‘armasi, “Davbionazorat” inspeksiyasi mablag‘laridan 300 mln so‘m miqdorida, shu jumladan:

2014-yilda — 70 mln so‘m;

2015-yilda — 70 mln so‘m;

2016-yilda — 80 mln so‘m;

2017-yilda — 80 mln so‘m.

Asosiy ovchilikka oid obyektlar baliq to‘dalarining holatini (ov zaxiralarini) baholash uslubini ishlab chiqish.

Aniq suv havzalarida baliqlarning ov zaxiralarini baholashni o‘tkazish, natijalari bo‘yicha baliq resurslaridan oqilona foydalanish maqsadlarida ularning yillik ovlashga ruxsat etilgan me’yorlarini belgilash.

22.

Sun’iy baliq yetishtirish texnologiyalarini ishlab chiqish va joriy etish.

2014 — 2016-yillar

Fanlar akademiyasining hayvonot va o‘simlik dunyosi genofondi instituti

Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi, “Davbionazorat” inspeksiyasining budjetdan tashqari mablag‘laridan 140,0 mln so‘m, shu jumladan:

2014-yilda — 40,0 mln so‘m;

2015-yilda — 45,0 mln so‘m;

2016-yilda — 55,0 mln so‘m.

Aydar-Arnasoy ko‘llar tizimidagi baliq resurslarini, baliq xo‘jaligi suv havzalaridagi baliq bilan intensiv boyitish imkoniyatlarini oshirish, aholini baliq mahsulotlari bilan ta’minlash.

23.

O‘zbekiston Respublikasining aholi yashash joylaridagi yashil ekinlar bilan band hududlarini, aholining dam olishi uchun rekreatsiya (hurdik) zonalarini rivojlantirish, respublika shaharlari florasini ekologik samarali va estetik jalb qiladigan yashil ko‘chatlar bilan boyitish.

2013 — 2017-yillar

Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi hududiy bo‘linmalari, mahalliy davlat hokimiyati organlari

Mahalliy tabiatni muhofaza qilish jamg‘armalari (tabiatni muhofaza qilish tadbirlarini umumiy yillik moliyalashtirishning 15 — 20% dan kam bo‘lmagan miqdorda), mahalliy budjet mablag‘lari

Aholi yashash joylaridagi ekologik holatni sog‘lomlashtirish, aholining yashashi uchun qulay sharoitlar yaratish.

II. Iqtisodiyot tarmoqlarini ekologizatsiyalashtirish, texnologik jarayonlar va tabiatni muhofaza qilish faoliyatini takomillashtirish

24.

“Farg‘onaazot” OAJda karbamid va ammiak selitrasi ishlab chiqarishini qayta ta’mirlash va modernizatsiyalash.

2013 — 2017-yillar

“O‘zkimyosanoat” DAK,

“Farg‘onaazot” OAJ

“Farg‘onaazot” OAJ mablag‘laridan 9,0 mln AQSh dollari miqdorida,

Qayta ta’mirlash va rivojlantirish jamg‘armasi mablag‘laridan

24,0 mln AQSh dollari miqdorida, tijorat banklarining 22,0 mln AQSh dollar miqdoridagi kreditlari

Atmosfera havosiga tashlanayotgan azot oksidi tashlamalarini yiliga 149,3 tonnagacha va ammiakni yiliga 16,3 tonnagacha qisqartirish.

25.

“O‘zmetkombinat” OAJda 1-son “Sortoprokat” sexining uslubiy isitish pechini qayta ta’mirlash.

2013-2014-yillar

“O‘zmetkombinat” OAJ

“O‘zmetkombinat” OAJ mablag‘laridan 6 mln AQSh dollari miqdorida

Atmosfera havosini ifloslantiruvchi moddalar tashlamalarini yiliga 90 tonnagacha qisqartirish.

26.

“O‘zmetkombinat” OAJda metall parchalarini qayta ishlash bo‘yicha “Kopyor” sexini modernizatsiyalash.

2013-yil

“O‘zmetkombinat” OAJ

“O‘zmetkombinat” OAJ mablag‘laridan 5,81 mln AQSh dollari miqdorida

Atmosfera havosini ifloslantiruvchi moddalar tashlamalarini yiliga 150 tonn�gacha qisqartirish.

27.

“O‘zmetkombinat” OAJdagi vakuumlashtirish qurilmasi va po‘latni kompleks qayta ishlash agregatida gaz tozalash jihozini qurish va foydalanishga topshirish.

2013-2014-yillar

“O‘zmetkombinat” OAJ

“O‘zmetkombinat” OAJ mablag‘laridan 1,5 mln AQSh dollari miqdorida

Atmosfera havosini ifloslantiruvchi moddalar tashlamalarini yiliga 120 tonnagacha qisqartirish.

28.

Olmaliq KMK OAJ ishlab chiqarishida yangi va kamchiqindi texnologiyalarni joriy etish va mis eritish zavodida quy�dagi ikkita obyektni qurish yo‘li bilan atrof-muhit ifloslanishini qisqartirish chora-tadbirlarini amalga oshirish:

yangi oltingugurt kislotasi sexi (OKS);

2013 — 2017-yillar

OKMK OAJ

Jami 166,5 mln AQSh dollari, shu jumladan:

OKS bo‘yicha —

68,3 mln AQSh dollari, shu jumladan:
OKMK OAJ mablag‘laridan

26,3 mln AQSh dollari miqdorida, Qayta ta’mirlash va rivojlantirish jamg‘armasi mablag‘laridan

30 mln AQSh dollari miqdorida, tijorat banklarining 12 mln AQSh dollari miqdoridagi kreditlari;

Mis eritish pechi kompleksi va oltingugurt kislotasi sexini foydalanishga topshirish orqali atmosfera havosiga oltingugurt oksidlari tashlamalarini yiliga 90 ming tonnagacha qisqartirish.

yangi eritish pechi (EP).

EP bo‘yicha — 98,2 mln AQSh dollari, shu jumladan:

OKMK OAJ mablag‘laridan

25 mln AQSh dollari miqdorida, Qayta ta’mirlash va rivojlantirish jamg‘armasi mablag‘laridan

60 mln AQSh dollari miqdorida, tijorat banklarining 13,2 mln AQSh dollari miqdoridagi kreditlari.

29.

450 MVt. quvvatli ikkinchi bug‘-gaz qurilmasini qurish orqali “Navoiy IES” OAJ ni kengaytirish.

2013 — 2015-yillar

“O‘zbekenergo” DAK,

“Navoiy IES” OAJ

“O‘zbekenergo” DAK, “Navoiy IES” OAJ va Qayta ta’mirlash va rivojlantirish jamg‘armasi mablag‘laridan 496,0 mln AQSh dollari miqdorida

Atmosfera havosini ifloslantiruvchi moddalar tashlamalarini yiliga 5,6 tonnaga qisqartirish.

30.

“Sho‘rtan GKM” UShK obyektlarida mavjud oltingugurt olish qurilmasini to‘g‘ridan to‘g‘ri oksidlash uslubi bilan modernizatsiyalash.

2016-yil

“Sho‘rtan GKM” UShK

“Sho‘rtan GKM” UShK mablag‘laridan 2016-yilga 13,2 mln so‘m miqdorida

Atmosfera havosiga tashlanishi taxmin qilinayotgan ifloslantiruvchi moddalar tashlamalarini yiliga 7,6 ming tonnaga qisqartirish.

31.

“Sho‘rtanneftgaz” UShK obyektlarida yo‘ldosh gazlarni degazatsiyalash va utillashtirish qurilmasini qurish.

2013-2014-yillar

“Sho‘rtanneftgaz” UShK

“Sho‘rtanneftgaz” UShK mablag‘laridan 2014-yilga 44,99 mln yevro miqdorida

Atmosfera havosini ifloslantiruvchi moddalar tashlamalarini yiliga 148,6 ming tonnaga qisqartirish.

32.

Farg‘ona neftni qayta ishlash zavodi bazasida gidrologik yaxshilash qurilmasini qurish.

2013-2014-yillar

Farg‘ona neftni qayta ishlash zavodi

Farg‘ona neftni qayta ishlash zavodi va investorlarning mablag‘laridan

99 mln AQSh dollari miqdorida

500 ming tonna neft yog‘ fraksiyalarini qayta ishlash.

33.

Agregatlarni modernizatsiya va rekonstruksiya qilish:

Farg‘ona NQIZda;

Buxoro NQIZ.

2014-2015-yillar

Farg‘ona NQIZ;

Buxoro NQIZ.

Farg‘ona NQIZ va investorlar mablag‘lari 100 mln AQSh doll. miqdorida,

Buxoro NQZ va investorlar mablag‘lari 100 mln AQSh doll. miqdorida

Tiniq neft mahsulotlari chiqishini 95% gacha oshirish.

34.

Olisdagi qishloq tibbiyot va ta’lim muassasalarida qayta tiklanuvchan energiya manbalarini tatbiq qilish.

2013 — 2017-yillar

Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasining

“Eko-energiya”

ITM

Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi huzuridagi

Respublika va mahalliy tabiatni muhofaza qilish jamg‘armalari mablag‘lari

750 mln so‘m miqdorida,

shu jumladan:

2013-yilda — 150 mln so‘m;

2014-yilda — 150 mln so‘m;

2015-yilda — 150 mln so‘m;

2016-yilda — 150 mln so‘m;

2017-yilda — 150 mln so‘m.

Qayta tiklanuvchan energiya manbalari asosida qishloq tibbiyot va ta’lim muassasalarini elektr va issiqlik energiyalari bilan ta’minlash.

35.

“O‘zpaxtasanoat” uyushmasi obyektlarida qayta tiklanuvchan energiya manbalaridan foydalanishga doir innovatsiya texnologiyasini tatbiq etish.

2013 — 2017-yillar

“O‘zpaxtasanoat” uyushmasi, hududiy “Paxtaishlabchiqarish” aksiyadorlik birlashmalari rahbarlari,

Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasining

“Eko-energiya” ITM

Hududiy “Paxtaishlabchiqarish” aksiyadorlik birlashmalari mablag‘laridan 2000 mln so‘m miqdorida, shu jumladan:

2013-yilda — 380 mln so‘m;

2014-yilda — 380 mln so‘m;

2015-yi�da — 390 mln so‘m;

2016-yilda — 400 mln so‘m;

2017-yilda — 450 mln so‘m.

“O‘zpaxtasanoat” uyushmasining bir nechta hududiy tashkilotlari va zavodlarini qayta tiklanuvchan elektr manbalari hisobidan elektr energiyasi bilan ta’minlash.

36.

To‘qimachilik ishlab chiqarishida oqova suvlarni bo‘yoq moddalaridan chiqindisiz tozalash qurilmalarini tatbiq etish.

2013-2014-yillar

“O‘zbekyengilsanoat” DAK,

Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi

Jami 260 mln so‘m,

shu jumladan:

“O‘zbekyengilsanoat” DAK mablag‘laridan 200 mln so‘m miqdorida,

Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi huzuridagi Respublika tabiatni muhofaza qilish jamg‘armasi mablag‘laridan 60 mln so‘m �iqdorida,

shu jumladan:

2013-yilda — 160 mln so‘m;

2014-yilda — 100 mln so‘m.

Suv obyektlariga ifloslantiruvchi komponentlar tashlamalarini kamaytirish va ekologik vaziyatni yaxshilash.

III. Atrof-muhitning ishlab chiqarish va xo‘jalik faoliyati chiqindilari bilan ifloslanishining oldini olish

37.

Namangan viloyati Pop tumanidagi sobiq 23-kon hududida ekologik vaziyatni sog‘lomlashtirish. (3, 4, 5, 6, 7, 8-uchastkalar, ishlab chiqarish qismi)

2013 — 2017-yillar

Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasining

Kapital qurilish boshqarmasi

Investitsiya dasturiga muvofiq Davlat budjeti mablag‘laridan 5690 mln so‘m miqdorida,

shu jumladan:

2013-yilda — 1790 mln so‘m;

2014-yilda — 1200 mln so‘m;

2015-yilda — 1000 mln so‘m;

2016-yilda — 1000 mln so‘m;

2017-yilda — 700 mln so‘m.

Ekologik vaziyatni yaxshilash, zararlangan uchastkaga kirishni cheklash.

38.

Toshkent viloyati Yangiobod shaharchasidagi sobiq 1-2-konlar hududida ekologik vaziyatni sog‘lomlashtirish (1-2-son konlar temir yo‘l bazasida).

2013-yil

Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasining Kapital qurilish boshqarmasi

2013-yil Investitsiya dasturiga muvofiq Davlat budjet� mablag‘laridan
190 mln so‘m.

Ekologik vaziyatni yaxshilash, zararlangan uchastkaga kirishni cheklash.

39.

NKMK DK 1-son Gidrometallurgiya zavodida zaharli chiqindi saqlagichlarni tiklash.

2013 — 2017-yillar

NKMK DK

NKMK DK mablag‘laridan

9779,5 mln so‘m miqdorida,

shu jumladan:

2013-yilda — 1422,025 mln so‘m;

2014-yilda — 1649,549 mln so‘m;

2015-yilda — 1913,476 mln so‘m;

2016-yilda — 2209,633 mln so‘m;

2017-yilda — 2574,774 mln so‘m.

Zaharli chiqindilarni ko‘mish.

40.

NKMK DK obyektlarida 1178 gektar maydonda buzilgan yerlarni rekultivatsiya qilish, shu jumladan:

Navoiy viloyatida — 878 ga;

Buxoro viloyatida — 300 ga.

2013 — 2017-yillar

NKMK DK

NKMK DK mablag‘laridan

3006,10 mln so‘m miqdorida,

shu jumladan:

2013-yilda — 1070,7 mln so‘m;

2014-yilda — 1070,7 mln so‘m;

2015-yilda — 478,7 mln so‘m;

2016-yilda — 193,0 mln so‘m;

2017-yilda — 193,0 mln so‘m.

Yerlarni foydalanish uchun qaytarish.

41.

Angren va Yangi-Angren IES kul-shlakli chiqindilarini utilizatsiya qilish.

2013-2014-yillar

Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi, “O‘zbekenergo” DAK

Jami 300 mln so‘m, shundan:

Davlat budjeti mablag‘laridan 100 mln
so‘m miqdorida,

“O‘zbekenergo” DAK

100 mln so‘m miqdorida,

Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi huzuridagi

Respublika tabiatni muhofaza qilish jamg‘armasidan
100 mln so‘m miqdorida,

shu jumladan:

2013-yilda — 150 mln so‘m;

2014-yilda — 150 mln so‘m.

Kul-shlakli chiqindilarni utilizatsiya qilish, ekologik vaziyatni yaxshilash.

42.

“O‘zgeoburg‘uneftgaz” AK korxonalari faoliyat yuritayotgan yerlarda rekultivatsiya ishlarini amalga oshirish.

2013 — 2017-yillar

O‘zgeoburg‘uneftgaz” AK

“O‘zgeoburg‘uneftgaz” AK mablag‘laridan

460 mln so‘m miqdorida,

shu jumladan:

2013-yilda — 88,0 mln so‘m;

2014-yilda — 90,0 mln so‘m;

2015-yilda — 92,0 mln so‘m;

2016-yilda — 94,0 mln so‘m;

2017-yilda — 96,0 mln so‘m.

Rekultivatsiya ishlarini amalga oshirish va 593 gektar yerni foydalanishga qaytarish.

43.

Tarkibida simob bo‘lgan lampa va asboblarni yig‘ish va demerkurizatsiyalashni tashkil qilish (yiliga 500 ming donadan kam bo‘lmagan miqdorda).

2013 — 2017-yillar

Vazirliklar, idoralar, boshqa tashkilotlar va nodavlat yuridik shaxslar hamda jismoniy shaxslar, ixtiyoriy ravishda

Vazirliklar, idoralar, boshqa tashkilotlar, shuningdek xususiy sektorlarning ixtiyoriy asosdagi mablag‘lari —

1000 mln so‘m miqdorida,
shu jumladan:

2013-yilda — 200 mln so‘m;

2014-yilda — 200 mln so‘m;

2015-yilda — 200 mln so‘m;

2016-yilda — 200 mln so‘m;

2017-yilda — 200 mln so‘m.

Chiqindilarni utilizatsiya qilish.

44.

“Qalmoqir” konining balansdan tashqari ma’danlari uyumlarini qayta ishlash.

2013 — 2015-yillar

OKMK OAJ

OKMK OAJ mablag‘lari — 44,7 mln AQSh dollari miqdorida, shu jumladan:

2013-yilda — 810,0 ming AQSh dollari;

2014-yilda — 18872,0 ming AQSh dollari;

2015-yilda — 25018 ming AQSh dollari.

Balansdan tashqari ma’danlar uyumlarini yiliga 4 mln tonnaga kamaytirish.

45.

Zaharli kimyoviy va toksik moddalar ko‘milgan maxsus poligonlardagi yerlarni rekultivatsiyalash orqali ekologik vaziyatni sog‘lomlashtirish.

2013 — 2017-yillar

“O‘zkimyosanoat” DAK,

Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi

“O‘zkimyosanoat”

DAK va Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasining Respublika tabiatni muhofaza qilish jamg‘armasi mablag‘lari

Zaharli kimyoviy moddalar ko‘milgan hududlarda ekologik vaziyatni yaxshilash.

46.

Chiqindilarni qayta ishlash sohasida faoliyat yuritayotgan tadbirkorlik subyektlarini rag‘batlantirish.

2013 — 2017-yillar

Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasining hududiy bo‘linmalari

Tabiatni muhofaza qilish mahalliy jamg‘armalari mablag‘lari

(tabiatni muhofaza qilish tadbirlarini har yillik umumiy moliyashlashtirishning kamida 10 — 15% miqdorida)

Xom ashyo resurslarini xalq xo‘jaligi aylanmasiga qaytarish, atrof-muhitning chiqindilar bilan ifloslanishini kamaytirish.

IV. Atrof tabiiy muhitni muhofaza qilish va tabiatdan foydalanish, ekologik ta’lim va barqaror rivojlanish maqsadlarida ta’lim doirasidagi qonunchilikni va me’yoriy-uslubiy bazani rivojlantirish

47.

“Atmosfera havosini muhofaza qilish to‘g‘risida”gi Qonundan ishlab chiqarish maqsadlarida atmosfera havosi iste’moliga oid qoidalar chiqarilishini (9-modda) hamda havo iste’moliga oid 13, 25, 26-moddalarga, shuningdek 11, 12, 18, 19-moddalarga tegishli o‘zgartishlar kiritilishini nazarda tutuvchi “Atmosfera havosini muhofaza qilish to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Qonuniga o‘zgartish va qo‘shimchalar kiritish to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Qonuni loyihasini ishlab chiqish. Atmosfera havosini muhofaza qilish borasidagi xalqaro talablarni hisobga oluvchi qo‘shimcha me’yorlarni kiritish.

2014 — 2016-yillar

Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi, Sog‘liqni saqlash vazirligi,

IIV, “O‘zgidromet” markazi, Qishloq va suv xo‘jaligi vazirligi,

“O‘zkimyosanoat” DAK,

“O‘zbekenergo” DAK,

“O‘zbekneftgaz” MXK,

OKMK OAJ,

NKMK DK, boshqa manfaatdor vazirlik va idoralar

Atmosfera havosini muhofaza qilish sohasidagi qonunchilikni takomillashtirish.

48.

Ekologik me’yorlashtirish tizimini soddalashtirish va tartibga solishni nazarda tutuvchi, ekologik me’yorlar loyihalarini ishlab chiqish va kelishish tartibi to‘g‘risidagi nizomni ishlab chiqish.

2013-yil

Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi

Ekologik me’yorlashtirish tizimini soddalashtirish va tartibga solish.

49.

Hujjatlarni rasmiylashtirish va ko‘rib chiqish, arizachi-tashkilotlar murojaatlarini o‘rganish tartibini belgilaydigan, turli ehtiyojlar uchun suv quduqlari qurilishida ruxsatnoma berish tartibi to‘g‘risidagi nizomni ishlab chiqish.

2013-2014-yillar

Davlat geologiya qo‘mitasi, Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi, “Sanoatgeokontexnazorat” DI, Qishloq va suv xo‘jaligi vazirligi,

Moliya vazirligi

Yer osti suvlaridan foydalanishni tartibga solish, ularni ifloslanishdan va oqilona foydalanilishi ustidan nazoratni kuchaytirishni ta’minlash.

50.

Atmosfera havosini muhofaza qilish bo‘yicha xalqaro kelishuvlar talablariga muvofiq, atmosfera havosi tarkibidagi aniqlanadigan ingrediyentlar ro‘yxatini kengaytirishni nazarda tutuvchi “Atmosfera havosidagi mayda dispersli qattiq zarrachalarni (RM10 va RM2,5) aniqlash uslubiyoti” me’yoriy hujjatini ishlab chiqish.

2013 — 2015-yillar

“O‘zgidromet” markazi

Atmosfera havosi tarkibidagi aniqlanadigan ingrediyentlar ro‘yxatini kengaytirish va ularning atmosfera havosidagi miqdori nazoratini tashkil qilish.

51.

Ekologik sertifikatlashtirish tizimini rivojlantirish bo‘yicha me’yoriy hujjatlarni ishlab chiqish, xususan:

Ishlab chiqarish tarmoqlarida ishlab chiqariladigan mahsulotlarning ekologik xavfsizligini tasdiqlash tamoyili va talablarini belgilaydigan mahsulotning ekologik xavfsizligini tasdiqlash mezonlarini;

2013 — 2015-yillar

Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi

“Boshdavekosertifikat” boshqarmasi

Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi huzuridagi Respublika tabiatni muhofaza qilish jamg‘armasi mablag‘laridan 15.0 mln so‘m miqdorida

Iqtisodiyot tarmoqlari bo‘yicha mahsulot standartlariga ekologik talablarni joriy qilish, “Tabiatni muhofaza qilish to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Qonuniga muvofiq mahsulotlarni ekologik xavfsizlik belgisi bilan tamg‘alash tizimini rivojlantirishni ta’minlash.

O‘zbekiston Respublikasida mahsulot ishlab chiqarishdagi texnologik jarayonlarni ekologik sertifikatlashdan o‘tkazishga qo‘yiladigan talablarni belgilaydigan, texnologik jarayonlarni ekologik sertifikatlashdan o‘tkazish Qoidalarini;

2013-yil

Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi

“Boshdavekosertifikat” boshqarmasi

Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi huzuridagi Respublika tabiatni muhofaza qilish jamg‘armasi mablag‘laridan

8.0 mln so‘m miqdorida

Texnologik jarayonlar va xizmatlarni ekologik sertifikatlashdan o‘tkazishni tartibga solish va uning yagona qoidalarini belgilash.

Tabiatni muhofaza qilish qonunchiligiga muvofiq, xizmatlarni ekologik sertifikatlashtirishdan o‘tkazishga qo‘yiladigan talablarni belgilaydigan, xizmatlarni ekologik sertifikatlashtirishdan o‘tkazish Qoidalarini ishlab chiqish.

2013-yil

Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi “Boshdavekosertifikat” boshqarmasi

Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi huzuridagi Respublika tabiatni muhofaza qilish jamg‘armasi mablag‘laridan 7.0 mln. so‘m

52.

“Ekologik nazorat to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Qonunini amalga oshirishni ta’minlash maqsadida quyidagi me’yoriy-huquqiy hujjatlarni ishlab chiqish:

Davlat ekologik nazoratini tashkil qilish va amalga oshirish tartibi haqidagi namunaviy nizom;

Ekologik xizmat to‘g‘risidagi namunaviy nizom;

Ekologik nazoratning jamoatchi inspektori to‘g‘risidagi nizom.

2013-2014-yillar

Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi, Qishloq va suv xo‘jaligi vazirligi,

Sog‘liqni saqlash vazirligi, FVV, “Sanoatgeokontexnazorat” DI,

IIV va boshqa tashkilotlar

“Ekologik nazorat to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Qonuni me’yorlarini amalga oshirish uchun me’yoriy hujjatlarni yaratish.

53.

Barqaror ivojlanish maqsadlarida ta’lim (BRT) bo‘yicha BMT Yevropa iqtisodiy komissiyasi Strategiyasi va O‘zbekiston Respublikasi Konsepsiyasini amalga oshirish.

2013 — 2017-yillar

Xalq ta’limi vazirligi,

Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasining BRT bo‘yicha idoralararo muvofiqlashtiruvchi Kengash (IMK)

Barqaror rivojlanishni ta’minlashda o‘quvchi va o‘qituvchilar xabardorligini oshirish va ishtirokini faollashtirish.

54.

Barqaror rivojlanish maqsadlarida ta’lim bo‘yicha “Yashil maktablar”, “Maktab mahalliy kun tartibi-21”, “Yashil iste’molchi” va boshqa loyihalarni amalga oshirish borasida nodavlat notijorat tashkilotlarining ilg‘or tajribalarini o‘rganish va ommalashtirish.

2013 — 2017-yillar

Xalq ta’limi vazirligi, nodavlat notijorat tashkilotlari,

Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi

Yashil maktablarni sertifikatlashtirish, maktablarda maqbul tabiatdan foydalanishga erishish, mahalliy ekologik muammolarni yechishda o‘quvchilarni faollashtirish.

55.

Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligida BRT bo‘yicha O‘quv-uslubiy markazni tashkil etish.

2013-2014-yillar

Oliy va o‘rta-maxsus ta’lim vazirligi, manfaatdor vazirliklar va idoralar

BRT doirasida davlat ta’lim siyosatini ilmiy-uslubiy jihatdan ta’minlash.

56.

Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi tizimi xodimlarining hamda me’yoriy-texnik hujjatlarni ishlab chiquvchi tashkilotlarning ekologik xizmatlari xodimlarining kasbiy malakalarini oshirish maqsadida Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi huzurida o‘quv markazini tashkil qilish.

2013-2014-yillar

Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi

Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi tizimi xodimlarining hamda me’yoriy-texnik hujjatlarni ishlab chiquvchi tashkilotlarning ekologik xizmatlari xodimlarining kasbiy malakalarini oshirish.

57.

Barqaror rivojlanish maqsadlarida ta’lim bo‘yicha darsliklar, o‘quv-uslubiy qo‘llanmalar, o‘quv materiali, o‘quv filmlari, multimedia materiallarini tayyorlash va nashr etish.

2013 — 2017-yillar

Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, IMK, Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi, manfaatdor vazirliklar va idoralar

Oliy va o‘rta maxsus, kasb ta’limi va kadrlar malakasini oshirish kurslari tizimini ayrim o‘quv materiallari bilan ta’minlash.

58.

“O‘zbekiston Respublikasi Qizil kitobi”ning navbatdagi ikkita tomini;

2013-2014-yillar

Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi, “Davbionazorat”,

“Chinor ENK”

ekologik nashriyot kompaniyasi

Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi huzuridagi Respublika tabiatni muhofaza qilish jamg‘armasi mablag‘laridan

50 — 70 mln so‘m.

Ekologik tarbiya, ta’lim tizimini rivojlantirish, ekologik bilimlarni targ‘ib qilish va aholi xabardorligini oshirish.

“Muhofaza etiladigan tabiiy hududlar” fotoalbom kitobini tayyorlash va nashr etish.

2013 — 2015-yillar

Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi huzuridagi Respublika tabiatni muhofaza qilish jamg‘armasi mablag‘laridan

45 mln so‘m miqdorida

59.

Barqaror rivojlanish va atrof muhitni muhofaza qilish masalalari bo‘yicha aholi xabardorligini oshirish.

2013 — 2017-yillar

Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi, MTRK, O‘zA, OAV tahririyatlari, manfaatdor vazirliklar va idoralar, NNT

Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi huzuridagi Respublika tabiatni muhofaza qilish jamg‘armasi mablag‘laridan
75 mln so‘m miqdorida,

shu jumladan:

2013-yilda — 15 mln so‘m;

2014-yilda — 15 mln so‘m;

2015-yilda — 15 mln so‘m;

2016-yilda — 15 mln so‘m;

2017-yilda — 15 mln so‘m.

Jamoatchilikning ekologik bilimini oshirish va uni atrof-muhit muhofazasi jarayoniga jalb qilish.

V. Tabiatni muhofaza qilish faoliyatini takomillashtirish va tabiiy muhitning transchegaraviy ifloslanishining oldini olish bo‘yicha mintaqaviy va xalqaro hamkorlikni rivojlantirish

60.

GEJ/BMTTDning 2030-yilga kelib O‘zbekistonda GXFUni iste’moldan chiqarishga qaratilgan “Iqtisodiy jihatdan rivojlanayotgan mamlakatlar mintaqasida gidroxlorftor-uglerod (GXFU)larni dastlab jadal tarzda qisqartirilishini bajarish” loyihasini O‘zbekistonda amalga oshirish.

2013 — 2015-yillar

Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi,

Davlat bojxona qo‘mitasi va boshqa tashkilotlar

Idoralar va boshqa tashkilotlarning natura va pul shaklidagi mablag‘lari — 4900,0 ming AQSh dollari, GEJ mablag‘lari

1637,497 ming AQSh dollari miqdorida, shu jumladan:
BMTTD mablag‘lari —
200 ming AQSh dollari miqdorida

Ozon qatlamini yemiruvchi moddalar va tarkibida ular bo‘lgan mahsulotlarni olib kirish va olib chiqish borasidagi qonunchilikni takomillashtirish.

Monreal protokoli talablariga rioya qilish.

61.

Bioxilma-xillikni saqlab qolish bo‘yicha Milliy strategiya va Harakatlar rejasini ishlab chiqish (yangi tahrirda).

2013-2014-yillar

“Davbionazorat”

GEJ mablag‘lari —

220 ming AQSh dollari miqdorida

2020-yilgacha bo‘lgan davrda bioxilma-xillikni saqlab qolish bo‘yicha Milliy strategiya va Harakatlar rejasiga O‘zbekiston Respublikasining xalqaro shartnomalari talablarini kiritish.

62.

BMTning iqlim o‘zgarishi to‘g‘risidagi Doiraviy konvensiyasi bo‘yicha O‘zbekiston Respublikasining Uchinchi milliy axborotini tayyorlash.

2013-2014-yillar

“O‘zgidromet”

GEJ mablag‘lari —

480 ming AQSh dollari miqdorida

Mamlakat rivojlanishining turli ssenariylarida bug‘li gazlar tashlamalarining hozirgi holati va bashorat ko‘rsatkichlarini baholash.

63.

Asosan suvda suzuvchi qushlarning yashash joyi sifatidagi, xalqaro ahamiyatga ega bo‘lgan suv-botqoqlik yerlari to‘g‘risidagi Konvensiyaning (Ramsar konvensiyasi) suv-botqoqlik yerlari xalqaro ro‘yxatiga Quyimozor va To‘dako‘l suv omborlarini kiritish.

2013-2014-yillar

Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi

Ramsar Konvensiyasi Kotibiyati mablag‘lari —

23,9 ming shveysariya

franki miqdorida.

Xalqaro ahamiyatga ega bo‘lgan suv-botqoqlik yerlari ro‘yxatiga Quyimozor va To‘da ko‘l suv omborlarining kiritilganligi haqidagi sertifikatni olish.

64.

O‘zbekiston Respublikasida kimyoviy moddalarni xalqaro tartibga solishga Strategik yondashuvni joriy qilish bo‘yicha harakatlar rejasini ishlab chiqish.

2013-yil

Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi,

Sog‘liqni saqlash vazirligi, Qishloq va suv xo‘jaligi vazirligi,

“O‘zkimyosanoat” DAK

Strategik yondoshuvning tez javob qaytarish jamg‘armasi va YuNITAR mablag‘lari — 10 ming AQSh dollari miqdorida

Mamlakatda kimyoviy moddalarni boshqarish tizimini rivojlantirish, kimyoviy moddalarning atrof-muhitga va aholi sog‘lig‘iga salbiy ta’sirini kamaytirish.

65.

O‘zbekiston Respublikasining BMT Yevropa iqtisodiy komissiyasining Atrof-muhitga transchegaraviy jihatdan ta’sir ko‘rsatishni baholash to‘g‘risidagi Konvensiyasiga qo‘shilishining maqsadga muvofiqligi haqidagi masalani o‘rganish.

2013-2014-yillar

Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi,

Tashqi ishlar vazirligi,

boshqa manfaatdor vazirliklar va idoralar

O‘zbekiston Respublikasining BMT Yevropa iqtisodiy komissiyasining Atrof-muhitga transchegaraviy jihatdan ta’sir ko‘rsatishni baholash to‘g‘risidagi Konvensiyasiga qo‘shilishi haqidagi masalani ko‘rib chiqish uchun asoslash.

66.

O‘zbekiston Respublikasining Turg‘un organik ifloslantiruvchilar to‘g‘risidagi Konvensiyaga qo‘shilishi maqsadga muvofiqligi haqidagi masalani o‘rganish.

2013-2014-yillar

Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi,

Tashqi ishlar vazirligi,

boshqa manfaatdor vazirliklar va idoralar

O‘zbekiston Respublikasining Turg‘un organik ifloslantiruvchilar to‘g‘risidagi Konvensiyaga qo‘shilishi masalasini ko‘rib chiqish uchun asoslash.

67.

O‘zbekiston Respublikasining Havoning katta masofalarga transchegaraviy ifloslanishi to‘g‘risidagi Konvensiyaga va Yevropada havo ifloslantiruvchilari katta masofalarga tarqalishi monitoringi va baholashning birgalikdagi dasturini uzoq muddatli moliyalash to‘g‘risidagi Protokolga qo‘shilishi maqsadga muvofiqligi haqidagi masalani o‘rganish.

2015 — 2017-yillar

Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi,

Tashqi ishlar vazirligi,

boshqa manfaatdor vazirliklar va idoralar

O‘zbekiston Respublikasining Konvensiyaga qo‘shilishi haqidagi masalani ko‘rib chiqish uchun asoslash, manfaatdor vazirlik, idora va boshqa tashkilotlar bilan kelishilgan holda.

68.

Mayli-Suv, Shohimardonsoy, Sumsar daryolari vodiylarida joylashgan ishlab chiqarish chiqindilari saqlagichlarining atrof-muhit va odamlar sog‘lig‘iga transchegaraviy ta’siri ustidan nazorat.

2015 — 2017-yillar

Davlat geologiya qo‘mitasining

“Gidroingeo instituti” DK,

Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasi, FVV

Davlat budjetidan har yili ajratiladigan mablag‘lardan 600 mln so‘m,

shu jumladan:

2013-yilda — 120 mln so‘m;

2014-yilda — 120 mln so‘m;

2015-yilda — 120 mln so‘m;

2016-yilda — 120 mln so‘m;

2017-yilda — 120 mln so‘m.

Tabiatni muhofaza qilish kompleks tadbirlarini ishlab chiqish va amalga oshirish maqsadida transchegaraviy obyektlarning yer osti suvlari konlariga ta’sir ko‘rsatish xususiyatini aniqlash va baholash.