O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “Sog‘liqni saqlash tizimini isloh qilishni yanada chuqurlashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida” 2011-yil 28-noyabrdagi PQ-1652-son qarorini bajarish yuzasidan, shuningdek tibbiy faoliyatni, ayniqsa xususiy tibbiyot muassasalari tomonidan amalga oshirilayotgan tibbiy faoliyatni litsenziyalashni tartibga solish maqsadida Vazirlar Mahkamasi qaror qiladi:
Xususiy tibbiyot muassasalariga litsenziya beriladigan tibbiy faoliyat ixtisosliklari turlarining ro‘yxati 2-ilovaga muvofiq tasdiqlansin.
Keyingi tahrirga qarang.
tibbiyot muassasalari bilan ushbu qaror qoidalarini bajarish yuzasidan tegishli tushuntirish ishlarini olib borsin;
ishlab turgan xususiy tibbiyot muassasalariga ilgari berilgan litsenziyalarni mazkur qaror bilan tasdiqlangan Xususiy tibbiyot muassasalariga litsenziya beriladigan tibbiy faoliyat ixtisosliklari turlarining ro‘yxatiga muvofiqligi yuzasidan uch oy muddatda xatlovdan o‘tkazsin, litsenziyalovchi organ hisobidan qayta rasmiylashtirish yoki belgilangan talablarga javob bermaydigan ayrim litsenziatlarning faoliyatini to‘xtatish bo‘yicha zarur chora-tadbirlarni ko‘rsin.
3. O‘zbekiston Respublikasi Hukumatining 3-ilovaga muvofiq ayrim qarorlari o‘z kuchini yo‘qotgan deb hisoblansin.
4. Mazkur qarorning bajarilishini nazorat qilish O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining o‘rinbosari A.N.Aripov zimmasiga yuklansin.
2. Tibbiy faoliyatni litsenziyalash O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligi (keyingi o‘rinlarda litsenziyalovchi organ deb ataladi) tomonidan amalga oshiriladi.
Litsenziyalar berish to‘g‘risidagi hujjatlarni ko‘rib chiqish, ular yuzasidan xulosalar tayyorlash O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligining Litsenziyalash va nodavlat tibbiyot muassasalari tomonidan ko‘rsatilayotgan tibbiy xizmatlar sifatini nazorat qilish boshqarmasi (keyingi o‘rinlarda Litsenziyalash va nazorat qilish boshqarmasi deb ataladi) tomonidan amalga oshiriladi.
3. Kasalliklarni profilaktika, diagnostika qilish va davolashga, chalingan kasallik (kasalliklar)dan keyin reabilitatsiya qilishga yo‘naltirilgan, maxsus tibbiy ma’lumotni va ko‘nikmalarni talab qiluvchi tibbiy faoliyat litsenziyalanadigan tibbiy faoliyat hisoblanadi.
Tibbiy faoliyat tegishli tibbiyot muassasalarida ambulatoriya va statsionar tipda maslahat berish, diagnostika qilish va davolash bo‘yicha xizmatlar hajmida tibbiy ixtisosliklar turlari bo‘yicha amalga oshiriladi.
Tibbiy faoliyat ixtisoslashuv turlari ro‘yxati O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi tomonidan tasdiqlanadi.
Tibbiyot muassasalari turlari va ixtisoslik turlari bo‘yicha tibbiy faoliyat hajmiga talablar O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligi tomonidan belgilanadi.
4. Ushbu Nizomda nazarda tutilgan talablar va shartlarga muvofiq bo‘lgan yuridik shaxslar litsenziya talabgorlari bo‘lishi mumkin.
5. Davlat tibbiyot muassasalari, shuningdek O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti yoki O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi qarorlariga muvofiq tashkil etilgan tibbiyot unitar korxonalari va muassasalari, O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti yoki O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi qarorlarida ular tomonidan tibbiy faoliyatni amalga oshirish nazarda tutilgan taqdirda, tibbiy faoliyatni litsenziya olmasdan amalga oshirishga haqlidir. Ushbu qoida ko‘rsatib o‘tilgan muassasalarni mazkur Nizomda nazarda tutilgan litsenziya talablari va shartlarini (mutaxassislarning malaka toifalariga litsenziya talablaridan tashqari), shuningdek tibbiy faoliyatni amalga oshirish bilan bog‘liq qonun hujjatlariga muvofiq qo‘yiladigan boshqa talablarni bajarishdan ozod qilmaydi.
Tibbiy faoliyatni amalga oshirish huquqi uchun litsenziya olgan yuridik shaxslar litsenziya bitimida ko‘rsatilgan xizmatlarni ko‘rsatadilar. Litsenziya bitimida ixtisoslik turlari, tibbiy xizmatlar hajmi va tibbiyot muassasasining turi ko‘rsatiladi.
7. Tibbiy faoliyatni amalga oshirish huquqi uchun litsenziyalar 5 yil muddatga beriladi. Litsenziya 5 yildan kam muddatga litsenziya talabgorining arizasiga ko‘ra berilishi mumkin.
bosh vrachning oliy tibbiy ma’lumotga va malaka toifasiga, shuningdek boshqa mutaxassis vrachlarning — oliy tibbiy ma’lumotga va tegishli mutaxassislik bo‘yicha malaka toifasiga ega bo‘lishi;
Keyingi tahrirga qarang.
tibbiyot muassasasida ishlayotgan mutaxassis vrachlarning va o‘rta tibbiyot xodimlarining kamida 5 yilda bir marta malaka oshirishga oid talablarga rioya etgan holda zarur kasb darajasini ta’minlashi;
litsenziya talabgorida litsenziyalanayotgan faoliyat turini bajarish uchun mo‘ljallangan, unga mulk huquqi bilan yoki boshqa qonuniy asosda tegishli bo‘lgan, sanitariya qoidalari va normalariga muvofiq binolarning mavjud bo‘lishi;
tegishli ixtisoslik turi, muassasa turi va ko‘rsatiladigan xizmatlar hajmiga muvofiq bo‘lgan tashkiliy-texnik shart-sharoitlar va moddiy-texnika jihozlarining mavjud bo‘lishi, shu jumladan:
a) litsenziya talabgoriga mulk huquqi bilan yoki boshqa qonuniy asosda tegishli bo‘lgan, metrologiya normalariga va texnika xavfsizligi normalariga muvofiq bo‘lgan zamonaviy diagnostika va davolash asbob-uskunalarining mavjud bo‘lishi;
b) O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligi tomonidan qo‘llashga ruxsat berilgan tibbiy texnologiyalardan foydalanishni ta’minlaydigan asboblar, qattiq va yumshoq maxsus inventarlar, transport vositalari va hujjatlarning mavjud bo‘lishi;
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligi tomonidan tasdiqlangan namunalar va shakllar bo‘yicha dastlabki tibbiy hujjatlarni yuritish, shuningdek davlat statistika organlariga statistika ma’lumotlarini qonun hujjatlarida belgilangan tartibda taqdim etish;
O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligi tomonidan ruxsat etilgan profilaktika, diagnostika va davolash metodlarini, shuningdek dori-darmonlarni, dezinfeksiya va zararsizlantirish vositalarini qo‘llash;
Keyingi tahrirga qarang.
9. Tibbiy faoliyatning tegishli turi, hajmi va tipini amalga oshirish uchun zarur bo‘lgan moddiy-texnik bazaga, asbob-uskunalarga va boshqa texnika vositalariga, shu jumladan tibbiyot anjomlariga, shuningdek zamonaviy va ma’naviy eskirgan tibbiy asbob-uskunalarga minimal talablar belgilangan tartibda O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligi tomonidan belgilanadi.
Keyingi tahrirga qarang.
10. Litsenziya talabgori litsenziya olish uchun litsenziyalovchi organga quyidagi hujjatlarni taqdim etadi:
yuridik shaxsning nomi va tashkiliy-huquqiy shakli, uning joylashgan joyi (pochta manzili) va tibbiy faoliyatni amalga oshirish joyining manzili, bank rekvizitlari;
tibbiyot muassasasining turi, yuridik shaxs amalga oshirishni mo‘ljallayotgan ixtisoslik turi va ko‘rsatiladigan tibbiy xizmatlar hajmi va faoliyatning ko‘rsatilgan turi amalga oshiriladigan muddat;
b) yuridik shaxsning davlat ro‘yxatidan o‘tkazilganligi to‘g‘risidagi guvohnomaning notarial tasdiqlangan nusxasi;
v) hududiy davlat sanitariya-epidemiologiya nazorati organining arizada ko‘rsatilgan muassasaning turi, ixtisoslashuv turi va tibbiy xizmatlar hajmi bo‘yicha tibbiy faoliyatni amalga oshirish uchun mo‘ljallangan binolarning sanitariya normalari va qoidalariga muvofiqligi to‘g‘risidagi xulosasi;
g) litsenziya talabgorida tibbiy faoliyatni amalga oshirish uchun zarur bo‘lgan mavjud tibbiyot asbob-uskunalari, inventarlari, apparatlari va anjomlari ro‘yxati;
d) “O‘zstandart” agentligi organlari yoki “O‘zstandart” agentligida tegishli xulosalar berish huquqi uchun akkreditatsiya qilingan metrologiya xizmatlari tomonidan tibbiyot asbob-uskunalari va apparatlarining metrologiya normalari va standartlariga muvofiqligi to‘g‘risida berilgan xulosa;
e) bosh vrach uchun — lavozimga tayinlanganlik to‘g‘risidagi buyruqning nusxasi, oliy tibbiy ma’lumot to‘g‘risidagi diplomning, malaka toifasi berilganligi to‘g‘risidagi guvohnomaning, oxirgi 5 yilda malaka oshirganlik yoki ixtisoslashuvdan o‘tganlik to‘g‘risidagi hujjatning notarial tasdiqlangan nusxalari, shuningdek mutaxassis vrachlar uchun — oliy tibbiy ma’lumot to‘g‘risidagi diplomning, malaka toifasi berilganligi to‘g‘risidagi guvohnomaning, oxirgi 5 yilda malaka oshirganlik yoki ixtisoslashuvdan o‘tganlik to‘g‘risidagi hujjatning notarial tasdiqlangan nusxalari;
j) xodimlar uchun tibbiy ma’lumot to‘g‘risidagi diplomning nusxasi va markazlashtirilgan sterilizatsiya bo‘limining (MSB) mavjud bo‘lishini talab qiladigan ixtisosliklar bo‘yicha tibbiy faoliyatni litsenziyalashda sterilizatsiya asbob-uskunalarida ishlashga ruxsat berish to‘g‘risidagi guvohnomasining mavjudligi;
z) litsenziya talabgori tomonidan litsenziya talabgorining arizasi litsenziyalovchi organ tomonidan ko‘rib chiqilganligi uchun yig‘im to‘langanligini tasdiqlovchi hujjat;
i) litsenziya talabgorida unga mulk huquqi bilan yoki boshqa qonuniy asosda tegishli bo‘lgan tibbiy faoliyatni amalga oshirish uchun binolarning mavjudligini tasdiqlaydigan hujjat.
Keyingi tahrirga qarang.
11. Litsenziya talabgoridan mazkur Nizomda nazarda tutilmagan hujjatlarning taqdim etilishini talab qilishga yo‘l qo‘yilmaydi.
Keyingi tahrirga qarang.
12. Hujjatlar litsenziya talabgori tomonidan litsenziyalovchi organga chopar orqali yoxud olinganligi to‘g‘risidagi bildirishnoma bilan pochta aloqasi vositasi orqali yetkazib beriladi.
Hujjatlar Litsenziyalash va nazorat qilish boshqarmasining mas’ul shaxsi tomonidan ro‘yxat bo‘yicha qabul qilinadi, ro‘yxatning nusxasi hujjatlar qabul qilib olingan sana to‘g‘risida belgi qo‘yilgan holda ariza beruvchiga topshiriladi (yuboriladi).
13. Litsenziya talabgori noto‘g‘ri yoki buzib ko‘rsatilgan ma’lumotlar taqdim etilganligi uchun qonun hujjatlariga muvofiq javob beradi.
14. Ariza ko‘rib chiqilganligi uchun litsenziya talabgoridan qonun hujjatlarida belgilangan eng kam oylik ish haqining besh baravari miqdorida yig‘im undiriladi.
Keyingi tahrirga qarang.
Ariza ko‘rib chiqilganligi uchun yig‘im summasi litsenziyalovchi organning hisob raqamiga o‘tkaziladi. Litsenziya talabgori berilgan arizadan voz kechgan taqdirda to‘langan yig‘im summasi qaytarilmaydi.
15. Tibbiy faoliyatni litsenziyalash ushbu Nizomga ilova qilinayotgan sxemaga muvofiq amalga oshiriladi.
Litsenziya berish yoki litsenziya berishni rad etish to‘g‘risidagi qaror barcha zarur hujjatlar bilan birgalikda litsenziya talabgorining arizasi olingan kundan boshlab o‘ttiz kundan ortiq bo‘lmagan muddatda litsenziyalovchi organ tomonidan qabul qilinadi.
Litsenziya berish yoki litsenziya berishni rad etish to‘g‘risida qaror qabul qilish uchun Litsenziyalash va nazorat qilish boshqarmasi xodimlari litsenziya talabgori tomonidan tibbiy faoliyatni amalga oshirish uchun yaratilgan shart-sharoitlarni ekspertizadan o‘tkazadilar.
Litsenziyalovchi organ, zarurat bo‘lganda, ekspertizadan o‘tkazish uchun qo‘shimcha ravishda tegishli ixtisoslik bo‘yicha yuqori malakali mutaxassislarni jalb qilishga haqlidir.
Keyingi tahrirga qarang.
16. Litsenziya talabgori tomonidan tibbiy faoliyatni amalga oshirish uchun yaratilgan shart-sharoitlarni ekspertizadan o‘tkazish joyiga borgan holda litsenziyalovchi organning o‘z mablag‘lari hisobiga amalga oshiriladi.
Keyingi tahrirga qarang.
17. Taqdim etilgan hujjatlar va ekspertiza yakunlari bo‘yicha litsenziya talabgoriga litsenziya berish yoxud litsenziya berishni rad etish to‘g‘risidagi taklif bilan xulosa tuziladi.
18. Litsenziyalovchi organ uch kun muddatda Litsenziyalash va nazorat qilish boshqarmasining xulosasi asosida litsenziya berish yoki litsenziya berishni rad etish to‘g‘risida qaror qabul qiladi hamda qabul qilingan qaror to‘g‘risida litsenziya talabgorini ikki kun muddatda xabardor qiladi.
19. Litsenziya berilganligi uchun eng kam oylik ish haqining o‘n baravari miqdorida davlat boji undiriladi. Davlat boji summasi respublika budjetiga o‘tkaziladi.
Litsenziya berishga qaror qilinganligi to‘g‘risidagi bildirishnoma litsenziya talabgoriga bank hisob raqami rekvizitlari, davlat boji to‘lash muddati ko‘rsatilgan holda yozma shaklda yuboriladi (topshiriladi).
Keyingi tahrirga qarang.
20. Litsenziya litsenziya talabgori tomonidan davlat boji to‘langanligini tasdiqlovchi hujjat taqdim etilgan va u litsenziya bitimini imzolagan kunda beriladi. Litsenziya bitimi tashkilot rahbari yoki bosh vrach tomonidan imzolanadi.
Keyingi tahrirga qarang.
litsenziya bitimi talablari va shartlari bajarilishini litsenziyalovchi organ tomonidan nazorat qilish tartibi;
21. Litsenziyalar maxsus blankalarda rasmiylashtiriladi. Litsenziya blankasi namunasi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2000-yil 20-dekabrdagi 488-son qaroriga muvofiq litsenziyalovchi organ tomonidan tasdiqlanadi.
Litsenziyalar blankalari qat’iy hisobda turadigan hujjatlar hisoblanadi, hisobga olish seriyasiga, tartib raqamiga va himoyalanganlik darajasiga ega bo‘ladi. Litsenziyalar blankalari litsenziyalovchi organ buyurtmasiga ko‘ra “Davlat belgisi” davlat-ishlab chiqarish birlashmasi tomonidan bosmaxona usulida tayyorlanadi. Litsenziyalar blankalarining hisobga olinishi, saqlanishi va ulardan maqsadli foydalanilishi uchun Litsenziyalash va nazorat qilish boshqarmasi rahbari javob beradi.
22. Agar litsenziat litsenziya berish to‘g‘risida qaror qabul qilinganligi haqidagi bildirishnoma yuborilgan (topshirilgan) vaqtdan boshlab uch oy mobaynida litsenziyalovchi organga litsenziya berilganligi uchun davlat boji to‘langanligini tasdiqlovchi hujjatni taqdim etmasa yoxud litsenziya bitimini imzolamasa, litsenziyalovchi organ litsenziyani bekor qilish to‘g‘risida qaror qabul qilishga haqlidir.
23. Litsenziya berish “Faoliyatning ayrim turlarini litsenziyalash to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Qonunining 17-moddasida belgilangan asoslar bo‘yicha rad etilishi mumkin.
Litsenziya talabgori litsenziyalovchi organning litsenziya berishni rad etish to‘g‘risidagi qarori, shuningdek litsenziyalovchi organ mansabdor shaxsining xatti-harakati (harakatsizligi) yuzasidan qonun hujjatlarida belgilangan tartibda shikoyat qilish huquqiga ega.
24. Litsenziyalovchi organ tomonidan litsenziya berishni rad etish to‘g‘risida qaror qabul qilingan taqdirda rad etish to‘g‘risidagi bildirishnoma ikki kun muddatda litsenziya talabgoriga rad etishning aniq sabablari va litsenziya talabgori ko‘rsatib o‘tilgan sabablarni bartaraf etib hujjatlarni takroran ko‘rib chiqishga taqdim etishi uchun yetarli bo‘lgan muddat ko‘rsatilgan holda yozma shaklda yuboriladi (topshiriladi).
Keyingi tahrirga qarang.
Litsenziya berish rad etilishiga asos bo‘lgan sabablar litsenziya talabgori tomonidan bartaraf etilgan taqdirda, hujjatlarni takroran ko‘rib chiqish litsenziyalovchi organ tomonidan litsenziya talabgorining arizasi barcha zarur hujjatlar bilan birgalikda olingan kundan boshlab o‘n kundan ortiq bo‘lmagan muddatda amalga oshiriladi.
Litsenziyalash va nazorat qilish boshqarmasi taqdim etilgan hujjatlarni olti kundan ortiq bo‘lmagan muddatda takroran ko‘rib chiqadi va ular bo‘yicha litsenziya berish yoki litsenziya berishni rad etish to‘g‘risida ekspert xulosasi tayyorlaydi.
Litsenziyalovchi organ uch kun muddatda Litsenziyalash va nazorat qilish boshqarmasining xulosasi asosida litsenziya berish yoki litsenziya berishni rad etish to‘g‘risida qaror qabul qiladi va litsenziya talabgorini qabul qilingan qaror haqida ikki kun muddatda xabardor qiladi.
Litsenziya talabgorining arizasi takroran ko‘rib chiqilganligi uchun yig‘im undirilmaydi. Litsenziya berish rad etilganligi to‘g‘risidagi bildirishnomada ko‘rsatilgan muddat o‘tgandan keyin berilgan ariza yangidan berilgan ariza hisoblanadi.
Keyingi tahrirga qarang.
25. Litsenziat qayta tashkil etilganda, uning nomi yoki joylashgan joyi (pochta manzili) o‘zgarganda, litsenziat yoki uning huquqiy vorisi qayta ro‘yxatdan o‘tkazilgandan keyin bir oy muddatda litsenziyalovchi organga ko‘rsatib o‘tilgan ma’lumotlarni tasdiqlovchi tegishli hujjatlarni ilova qilgan holda litsenziyani qayta rasmiylashtirish to‘g‘risida ariza berishi shart.
Keyingi tahrirga qarang.
26. Litsenziat litsenziya qayta rasmiylashtirilgunga qadar unda ko‘rsatilgan faoliyat turini ilgari berilgan litsenziya asosida amalga oshiradi.
27. Litsenziyani qayta rasmiylashtirishda litsenziyalovchi organ litsenziyalar reyestriga tegishli o‘zgartirishlar kiritadi. Litsenziyani qayta rasmiylashtirish litsenziyalovchi organ tomonidan tegishli hujjatlar ilova qilingan holda litsenziyani qayta rasmiylashtirish to‘g‘risida ariza olingan kundan boshlab o‘n kun mobaynida amalga oshiriladi.
Litsenziyani qayta rasmiylashtirishda litsenziya talabgorining litsenziya berish to‘g‘risidagi arizasi ko‘rib chiqilganligi uchun to‘lanadigan summaning yarmi miqdorida yig‘im undiriladi. Yig‘im summasi litsenziyalovchi organning hisob raqamiga o‘tkaziladi.
28. Litsenziyaning amal qilish muddatini uzaytirish litsenziatning arizasiga ko‘ra amalga oshiriladi.
Litsenziyaning amal qilish muddatini uzaytirish to‘g‘risidagi ariza litsenziyalovchi organga litsenziyaning amal qilish muddati o‘tgunga qadar ikki oydan kechikmay berilishi kerak.
Litsenziyaning amal qilish muddatini uzaytirish litsenziya berish uchun nazarda tutilgan tartibda amalga oshiriladi.
29. Amal qilish muddati o‘tmagan yo‘qolgan yoki yaroqsiz holga kelgan litsenziya yoki litsenziya bitimi o‘rniga litsenziatning arizasiga ko‘ra dublikat berilishi mumkin.
Litsenziyalar dublikatlarini berishda litsenziya talabgorining litsenziya berish to‘g‘risidagi arizasi ko‘rib chiqilganligi uchun to‘lanadigan summaning yarmi miqdorida yig‘im undiriladi. Yig‘im summasi litsenziyalovchi organning hisob raqamiga o‘tkaziladi.
30. Litsenziya bitimini qayta rasmiylashtirish litsenziatning tegishli hujjatlarni ilova qilgan holda berilgan arizasi asosida litsenziyani qayta rasmiylashtirishda, shuningdek filial ochilgan (yopilgan), tibbiy faoliyatni amalga oshirish joyi, muassasa turi, ixtisoslashuv turlari va ko‘rsatiladigan tibbiy xizmatlar hajmi o‘zgargan hollarda, ariza qabul qilingan sanadan boshlab 20 kun mobaynida amalga oshiriladi.
Litsenziya bitimi qayta rasmiylashtirilgunga qadar litsenziat ilgari berilgan litsenziya bitimi asosida o‘z faoliyatini amalga oshiradi.
31. Litsenziya bitimini qayta rasmiylashtirishda litsenziya talabgorining litsenziya berish to‘g‘risidagi arizasi ko‘rib chiqilganligi uchun to‘lanadigan summaning yarmi miqdorida yig‘im undiriladi. Yig‘im summasi litsenziyalovchi organning hisob raqamiga o‘tkaziladi. Litsenziat tomonidan arizadan voz kechilganda to‘langan summa qaytarilmaydi.
32. Tibbiy faoliyatni amalga oshirish joyi, muassasa turi, ixtisoslashuv turlari va ko‘rsatiladigan tibbiy xizmatlar hajmi o‘zgarishi munosabati bilan litsenziya bitimini qayta rasmiylashtirish uchun joyiga borgan holda ekspertiza o‘tkaziladi.
33. Litsenziyalovchi organ, zarurat bo‘lganda, ekspertiza o‘tkazish uchun tegishli ixtisosga ega bo‘lgan yuqori malakali mutaxassislarni jalb qilishga haqlidir.
34. Taqdim etilgan hujjatlar va joyiga borgan holda yaratilgan shart-sharoitlarni o‘rganish asosida litsenziya bitimini qayta rasmiylashtirish mumkinligi yoki qayta rasmiylashtirishni rad etish to‘g‘risida ekspert xulosasi tuziladi.
35. Litsenziyalovchi organ Litsenziyalash va nazorat qilish boshqarmasining xulosasi asosida litsenziya bitimini qayta rasmiylashtirish yoki litsenziya bitimini qayta rasmiylashtirishni rad etish to‘g‘risida qaror qabul qiladi va litsenziya talabgorini qabul qilingan qaror haqida xabardor qiladi.
litsenziat tomonidan taqdim etilgan hujjatlarda ishonchsiz va buzib ko‘rsatilgan ma’lumotlar mavjud bo‘lgan;
36. Litsenziya bitimini qayta rasmiylashtirishda litsenziyalovchi organ litsenziyalar reyestriga tegishli o‘zgartirishlar kiritadi.
37. Agar litsenziya bitimini qayta rasmiylashtirish to‘g‘risida qaror qabul qilinganligi haqidagi bildirishnoma yuborilgan (topshirilgan) vaqtdan boshlab 3 oy mobaynida litsenziya bitimi imzolanmasa, litsenziyalovchi organ qarorni bekor qilishga haqlidir.
38. Litsenziyalovchi organning litsenziya bitimini qayta rasmiylashtirishni rad etish to‘g‘risidagi qarori, shuningdek litsenziyalovchi organ mansabdor shaxsining xatti-harakati (harakatsizligi) yuzasidan qonun hujjatlarida belgilangan tartibda shikoyat qilinishi mumkin.
39. Litsenziya bitimini qayta rasmiylashtirish rad etilishiga asos bo‘lgan sabablar litsenziya talabgori tomonidan bartaraf etilgan taqdirda, litsenziyalovchi organ tegishli hujjatlarni ilova qilgan holda takroran berilgan arizani olingan kunidan boshlab o‘n besh kun muddatda ko‘rib chiqadi.
40. Litsenziyalash va nazorat qilish boshqarmasi taqdim etilgan hujjatlarni o‘n kun muddatda takroran ko‘rib chiqadi (zarur hollarda joyiga borgan holda) va litsenziya bitimini qayta rasmiylashtirish yoki qayta rasmiylashtirishni rad etish to‘g‘risida ekspert xulosasi tayyorlaydi.
41. Litsenziyalovchi organ uch kun muddatda Litsenziyalash va nazorat qilish boshqarmasining xulosasi asosida litsenziya bitimini qayta rasmiylashtirish yoki qayta rasmiylashtirishni rad etish to‘g‘risida qaror qabul qiladi va ariza beruvchini qabul qilingan qaror haqida ikki kun muddatda xabardor qiladi.
43. Filial ochilishini, tibbiy faoliyatni amalga oshirish joyi, muassasa turi, ixtisoslik turlari va ko‘rsatiladigan xizmatlar hajmining o‘zgarishini ekspertizadan o‘tkazish jarayonida ayni bir vaqtda tibbiy xizmatlar ko‘rsatishga ruxsat berilgan ixtisoslikning boshqa turlari bo‘yicha monitoring o‘tkaziladi.
Ixtisoslikning mavjud turlari bo‘yicha litsenziya talablari va shartlari buzilishi holatlari aniqlangan taqdirda qayta rasmiylashtirishni rad etish to‘g‘risida qaror qabul qilinadi va aniq muddat ko‘rsatilgan holda qoida buzilishlarini tezkorlik bilan bartaraf etish to‘g‘risida ko‘rsatma beriladi.
Agar litsenziat litsenziya bitimini qayta rasmiylashtirishni ikkinchi marta rad etgandan keyin qoidabuzarlikni bartaraf etmasa, u holda litsenziyalovchi organ litsenziatning faoliyatini 10 kunga to‘xtatib turishga, keyinchalik belgilangan tartibda sudga murojaat qilishga haqlidir.
44. Filial ochilishida, tibbiy faoliyatni amalga oshirish joyi, muassasa turi, ixtisoslik turlari va ko‘rsatiladigan xizmatlar hajmi o‘zgarganda litsenziya bitimini qayta rasmiylashtirish uchun litsenziat litsenziyalovchi organga quyidagi hujjatlarni taqdim etishi zarur:
yuridik shaxsning nomi va tashkiliy-huquqiy shakli, uning joylashgan joyi (pochta manzili) va tibbiy faoliyatni amalga oshirish joyining, filialning manzili, bank rekvizitlari;
qo‘shiladigan yoki o‘zgartiriladigan ixtisoslik turi, muassasa turi va ko‘rsatiladigan tibbiy xizmatlar hajmi;
b) hududiy davlat sanitariya-epidemiologiya nazorati organining arizada ko‘rsatilgan muassasa turi, ixtisoslik turi va tibbiy xizmatlar hajmi bo‘yicha tibbiy faoliyatni amalga oshirish uchun mo‘ljallangan binolarning sanitariya normalari va qoidalariga muvofiqligi to‘g‘risidagi xulosasi;
Keyingi tahrirga qarang.
v) litsenziyatda muassasa turi, ixtisoslashuv turlari va ko‘rsatiladigan xizmatlar hajmining o‘zgarishini hisobga olgan holda tibbiy faoliyatni amalga oshirish uchun zarur bo‘lgan mavjud tibbiyot asbob-uskunalari, inventarlari, apparatlari va anjomlari ro‘yxati;
g) “O‘zstandart” agentligi organlari yoki “O‘zstandart” agentligida tegishli xulosalar berish huquqi uchun akkreditatsiya qilingan metrologiya xizmatlari tomonidan tibbiyot asbob-uskunalari va apparatlarining metrologiya normalari va standartlariga muvofiqligi to‘g‘risida berilgan xulosa;
Keyingi tahrirga qarang.
d) ixtisoslashuv turlari o‘zgarganda mutaxassis uchun – oliy tibbiy ma’lumot to‘g‘risidagi diplomning, malaka toifasi berilganligi to‘g‘risidagi guvohnomaning, oxirgi 5 yilda malaka oshirganlik yoki ixtisoslashuvdan o‘tganlik to‘g‘risidagi hujjatning notarial tasdiqlangan nusxasi;
Keyingi tahrirga qarang.
e) litsenziat tomonidan litsenziya talabgorining arizasi litsenziyalovchi organ tomonidan ko‘rib chiqilganligi uchun yig‘im to‘langanligini tasdiqlovchi hujjat;
j) tibbiy faoliyatni amalga oshirish joyining manzili o‘zgarganda – binolar va inshootlarga mulk huquqini yoki boshqa qonuniy asosda egalik qilish huquqini tasdiqlaydigan hujjatlar nusxasi.
Keyingi tahrirga qarang.
45. Hujjatlar litsenziat tomonidan litsenziyalovchi organga chopar yoxud pochta aloqa vositasi orqali ularni olganligi to‘g‘risidagi bildirishnoma bilan yetkaziladi.
Hujjatlar O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligining Litsenziyalash va nazorat qilish boshqarmasining mas’ul shaxsi tomonidan ro‘yxat bo‘yicha qabul qilinadi, ro‘yxatning nusxasi hujjatlar qabul qilib olingan sana to‘g‘risida belgi qo‘yilgan holda arizachiga topshiriladi (yuboriladi).
46. Ishonchsiz yoki buzib ko‘rsatilgan ma’lumotlar taqdim qilinganligi uchun litsenziat qonun hujjatlariga muvofiq javob beradi.
47. O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti yoki O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi qarorlari bilan tashkil etilgan davlat muassasalari, shuningdek davlat unitar korxonalari va muassasalari tomonidan amalga oshiriladigan tibbiy faoliyatni, shu jumladan litsenziya talablari va shartlariga rioya etilishini nazorat qilishni O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligining tegishli tarkibiy bo‘linmalari amalga oshiradi.
48. Litsenziat tomonidan litsenziya talablari va shartlariga rioya etilishi yuzasidan nazoratni amalga oshirishda litsenziyalovchi organ o‘z vakolatlari doirasida quyidagi huquqlarga ega:
litsenziat tomonidan litsenziya talablari va shartlariga rioya etilishini qonun hujjatlarida belgilangan tartibda, Nazorat qiluvchi organlar faoliyatini muvofiqlashtirish Respublika kengashi va uning hududiy komissiyalari bilan qo‘shimcha ravishda kelishmasdan rejali, rejadan tashqari tekshirishlarni amalga oshirish;
litsenziya talablari va shartlariga rioya etilishini tekshirish chog‘ida paydo bo‘ladigan masalalar yuzasidan litsenziatdan zarur axborotni so‘rash va olish;
tekshirishlar natijalari asosida, litsenziat tomonidan litsenziya talablari va shartlarining aniq buzilishlarini ko‘rsatgan holda dalolatnomalar (ma’lumotnomalar) tuzish;
litsenziatga aniqlangan buzilishlarni bartaraf etish majburiyatini yuklovchi qarorlar chiqarish, bunday buzilishlarni bartaraf etish uchun yetarli bo‘lgan muddatlarni belgilash;
litsenziyalarning amal qilishini to‘xtatib turish, to‘xtatish yoki ularni bekor qilish to‘g‘risida qonun hujjatlarida belgilangan tartibda qarorlar chiqarish va taqdimnoma bilan sudga murojaat qilish;
xo‘jalik yurituvchi subyektlar tomonidan tibbiy faoliyatni litsenziya olmasdan amalga oshirish va/yoki litsenziya bitimida nazarda tutilmagan tibbiy xizmatlar ko‘rsatishning aniqlangan holatlari to‘g‘risidagi materiallarni qonun hujjatlarida nazarda tutilgan choralar ko‘rish uchun belgilangan tartibda davlat soliq xizmati organlariga yuborish.
49. Litsenziya talablari va shartlariga rioya etilishini tekshirishda litsenziyalovchi organning tekshirayotgan xodimlari tomonidan ikki nusxada dalolatnoma tuziladi, ularning bittasi litsenziatga beriladi, ikkinchi nusxasi litsenziyalovchi organda qoladi.
O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligining markaziy apparatida va sog‘liqni saqlashni boshqarish hududiy organlarida o‘rnatilgan “ishonch telefoni” orqali axborot olish;
litsenziatlar faoliyatini boshqa nazorat qiluvchi organlar tomonidan o‘tkazilgan tekshirishlar yakunlari bo‘yicha tushadigan axborotlarni to‘plash, umumlashtirish va tahlil qilish;
litsenziyalanadigan faoliyatni amalga oshirishning holati va shart-sharoitlari bilan, ularning moliyaviy-xo‘jalik faoliyatiga aralashmagan holda, joyida tanishish.
51. Litsenziyaning amal qilishini to‘xtatib turish va to‘xtatish, uni bekor qilish “Faoliyatning ayrim turlarini litsenziyalash to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Qonunining 22 — 24-moddalarida nazarda tutilgan hollarda va tartibda amalga oshiriladi.
Litsenziyalovchi organning litsenziyaning amal qilishini to‘xtatib turish to‘g‘risidagi qarori yuzasidan sudga shikoyat qilish mumkin. Litsenziyalovchi organ qarorining asossiz ekanligi sud tomonidan e’tirof etilgan taqdirda litsenziyalovchi organ litsenziat oldida litsenziat ko‘rgan zarar miqdorida javob beradi.
a) yuridik shaxsning nomi va soliq to‘lovchining identifikatsiya raqami, mulkchilik shakli, filiallar to‘g‘risidagi ma’lumotlar, yuridik shaxs rahbarining familiyasi, ismi, otasining ismi;
Keyingi tahrirga qarang.
j) litsenziya va litsenziya bitimini qayta rasmiylashtirish, uning amal qilishini to‘xtatib turish va tiklashning asoslari va sanasi;
53. Litsenziyalar reyestridagi ma’lumotlar litsenziyalovchi organning veb-saytiga joylashtiriladi va tanishish uchun ochiq hisoblanadi.
54. Ushbu Nizomning buzilishida aybdor bo‘lgan shaxslar qonun hujjatlarida belgilangan tartibda javob beradilar.
Keyingi tahrirga qarang.
16. Otorinolaringologiya (LOR organlarning murakkab tug‘ma nuqsonlarini bartaraf etishga oid operatsiyalardan tashqari).
27. Koloproktologiya (maslahat-diagnostika yordami, konservativ davolash, kichik operativ koloproktologiya).
Keyingi tahrirga qarang.
1. Vazirlar Mahkamasining “Tibbiy faoliyatni litsenziyalash tartibini yanada takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida” 2008-yil 3-apreldagi 61-son qarori 1-bandining ikkinchi xatboshi va qarorga 1-ilova (O‘zbekiston Respublikasi QT, 2008-y., 4-son, 13-modda).
2. Vazirlar Mahkamasining “O‘zbekiston Respublikasi Hukumatining ayrim qarorlariga o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritish to‘g‘risida (O‘zbekiston Respublikasining “Fuqarolarning sog‘lig‘ini saqlash to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Qonunining 10 va 11-moddalariga o‘zgartishlar kiritish haqida” 2010-yil 19-maydagi O‘RQ-246-son Qonuni)” 2010-yil 26-noyabrdagi 270-son qarorining (O‘zbekiston Respublikasi QT, 2010-y., 11-son, 64-modda) 2-bandi, shuningdek qarorga 1-ilova 2-bandining “a” va “b” kichik bandlari va 2-ilova.