Keyingi tahrirga qarang.
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2010-yil 2-iyundagi 104-sonli “O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “O‘zbekiston Respublikasida notariat institutini yanada takomillashtirish choralari to‘g‘risida” 2010-yil 5-maydagi PF-4216-son Farmonini amalga oshirish chora-tadbirlari haqida”gi qaroriga (O‘zbekiston Respublikasi qonun hujjatlari to‘plami, 2010-y., 22-son, 175-modda) muvofiq O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi, Mehnat va aholini ijtimoiy muhofaza qilish vazirligi hamda Moliya vazirligi qaror qiladi:
Keyingi tahrirga qarang.
1. Davlat notarial idoralari va notarial arxivlar faoliyatini moliyalashtirish tartibi to‘g‘risidagi nizom ilovaga muvofiq tasdiqlansin.
Keyingi tahrirga qarang.
2. O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi, Mehnat va aholini ijtimoiy muhofaza qilish vazirligi hamda Moliya vazirligining 2003-yil 1-fevraldagi 07-26, 01/367, 29-sonli “Davlat notarial idoralari faoliyatini moliyalashtirish tartibi to‘g‘risidagi nizomni tasdiqlash haqida”gi qarori (ro‘yxat raqami 1214, 2003-yil 1-fevral) (O‘zbekiston Respublikasi vazirliklari, davlat qo‘mitalari va idoralarining me’yoriy hujjatlari axborotnomasi, 2003-yil, 3-son) o‘z kuchini yo‘qotgan deb hisoblansin.
3. Mazkur qaror O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligida davlat ro‘yxatidan o‘tkazilgan kundan boshlab o‘n kun o‘tgandan keyin kuchga kiradi.
O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi, Mehnat va aholini ijtimoiy muhofaza qilish vazirligi hamda Moliya vazirligining 2010-yil 22-dekabrdagi 19, 201, 106-son qaroriga
ILOVA
ILOVA
Keyingi tahrirga qarang.
Mazkur Nizom O‘zbekiston Respublikasining 2010-yil 14-sentabrdagi O‘RQ-255-son “Adliya organlari va muassasalari faoliyati takomillashtirilishi munosabati bilan O‘zbekiston Respublikasining ayrim qonun hujjatlariga o‘zgartish va qo‘shimchalar kiritish to‘g‘risida”gi Qonuni (O‘zbekiston Respublikasi qonun hujjatlari to‘plami, 2010-y., 37-son, 313-modda) va O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2010-yil 2-iyundagi 104-son “O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “O‘zbekiston Respublikasida notariat institutini yanada takomillashtirish choralari to‘g‘risida” 2010-yil 5-maydagi PF-4216-son Farmonini amalga oshirish chora-tadbirlari haqida”gi qaroriga (O‘zbekiston Respublikasi qonun hujjatlari to‘plami, 2010-y., 22-son, 175-modda) muvofiq davlat notarial idoralari (bundan keyingi o‘rinlarda notarial idora deb yuritiladi) hamda Qoraqalpog‘iston Respublikasi Adliya vazirligi, viloyatlar va Toshkent shahar adliya boshqarmalari huzuridagi notarial arxivlar (bundan keyingi o‘rinlarda notarial arxivlar deb yuritiladi) faoliyatini moliyalashtirish hamda ularning moddiy-texnik bazasini mustahkamlash tartibini belgilaydi.
Keyingi tahrirga qarang.
notarial harakatlarni amalga oshirganlik uchun notariuslar tomonidan undiriladigan davlat boji summasidan 15 foiz miqdoridagi ajratmalar;
Keyingi tahrirga qarang.
notarial idoralar tomonidan huquqiy va texnik tusdagi qo‘shimcha harakatlar (xizmatlar) ko‘rsatilganligi uchun tushumlar;
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
2. O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi notarial harakatlarni amalga oshirganlik uchun undiriladigan davlat bojlari summasining hududiy adliya organlarining g‘aznachilik hisob raqamlariga tushadigan 15 foizi miqdoridagi mablag‘larining bir qismini (bundan keyingi o‘rinlarda jamlangan mablag‘lar deb yuritiladi) notarial idoralar va notarial arxivlar faoliyatini takomillashtirish tadbirlarini moliyalashtirishga, shuningdek ayrim mintaqalarning notarial idoralari va notarial arxivlarini saqlash uchun o‘z mablag‘larining yetishmagan qismini qoplashga maqsadli yo‘naltirgan holda jamlash huquqiga ega.
Keyingi tahrirga qarang.
Jamlangan mablag‘larning miqdori O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining alohida buyruqlari bilan aniqlanadi va mazkur bandning birinchi xatboshisida ko‘rsatilgan xarajatlarni moliyalashtirish ehtiyojidan oshib ketmasligi lozim.
3. Notarial idoralar va notarial arxivlarning faoliyatini amalga oshirish bilan bog‘liq bo‘lgan daromadlar va xarajatlar tushumining hisobi tegishli hududiy adliya organlari tomonidan amalga oshiriladi.
Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri bo‘yicha alohida daromadlar va xarajatlar smetalari (bundan keyingi o‘rinlarda hududiy smetalar deb yuritiladi) — notarial idoralar va notarial arxivlarni saqlash uchun smeta;
O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi markaziy apparati daromadlari va xarajatlari smetasi (bundan keyingi o‘rinlarda markaziy apparat smetasi deb yuritiladi) — notarial idoralar va notarial arxivlar faoliyatini takomillashtirish tadbirlarini moliyalashtirish, shuningdek notarial idoralar va notarial arxivlar ta’minoti uchun ayrim mintaqalar mablag‘larining yetishmagan qismini qoplash uchun smeta;
daromadlar va xarajatlarning jamlama smetasi — hududiy smetalar va markaziy apparat smetasini o‘z ichiga oluvchi smeta.
5. Rejalashtirilayotgan yil uchun daromadlar hajmini aniqlashda rejalashtirilayotgan yil boshiga mablag‘lar qoldig‘i va oxirgi ikki yildagi tushumlarning dinamikasidan kelib chiqqan holda tushishi kutilayotgan tushumlarning hajmi hisobga olinadi.
hududiy smetalar bo‘yicha — notarial harakatlarni amalga oshirganlik uchun notariuslar tomonidan undiriladigan davlat boji summasidan 15 foiz miqdoridagi ajratmalar, daraja unvonlari va ko‘p yil ishlaganlik uchun lavozim maoshlariga qo‘shimcha haqlarni to‘lash uchun Sudlar va adliya organlarini rivojlantirish jamg‘armasidan ajratiladigan mablag‘lar, notarial idoralar tomonidan huquqiy va texnik tusdagi qo‘shimcha harakatlar (xizmatlar) ko‘rsatilganligi uchun tushumlar hisobiga;
Keyingi tahrirga qarang.
markaziy apparat smetasi bo‘yicha — notarial harakatlarni amalga oshirganlik uchun undiriladigan davlat bojlari summasining hududiy adliya organlarining g‘aznachilik hisob raqamlariga tushadigan 15 foizi miqdoridagi mablag‘larining O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligida jamlanadigan mablag‘lar qismi, shuningdek gerb yig‘imi hamda Sudlar va adliya organlarini rivojlantirish jamg‘armasidan ajratiladigan mablag‘lar hisobiga shakllantiriladi.
Keyingi tahrirga qarang.
Sudlar va adliya organlarini rivojlantirish jamg‘armasining mablag‘lari (daraja unvonlari va ko‘p yil ishlaganlik uchun lavozim maoshlariga qo‘shimcha haqlarni to‘lash uchun ajratiladigan mablag‘lar bundan mustasno) mazkur Nizomning 1-bandi ikkinchi, uchinchi va to‘rtinchi xatboshilarida ko‘rsatilgan manbalar bo‘yicha tushadigan mablag‘lar yetishmagandagina O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi tomonidan har yili tasdiqlanadigan Notarial idoralar va notarial arxivlarni rivojlantirish dasturini (bundan keyingi o‘rinlarda Dastur deb yuritiladi) amalga oshirishga ajratiladi.
Keyingi tahrirga qarang.
6. Har bir smetaning xarajat qismi O‘zbekiston Respublikasi Davlat budjeti xarajatlari tasnifiga muvofiq moddalar bo‘yicha xarajatlarning to‘liq izohi va ular yuzasidan hisob-kitoblar va tasdiqlangan shtat jadvali ilova qilingan holda xarajatlar guruhlari bo‘yicha tuziladi.
qonun hujjatlariga muvofiq O‘zbekiston Respublikasi adliya vaziri tomonidan tasdiqlangan notarial idoralar notariuslari va boshqa xodimlari lavozimlari soni doirasida har bir notarial idora kesimida;
Keyingi tahrirga qarang.
O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi bilan kelishilgan holda O‘zbekiston Respublikasi adliya vaziri tomonidan tasdiqlanadigan notarial arxivlar xodimlari soni doirasida har bir notarial arxiv kesimida tasdiqlanadi.
Keyingi tahrirga qarang.
7. Hududiy adliya organlari rahbarlari tasdiqlangan notarial idoralar notariuslari va notarial idoralar va notarial arxivlarning boshqa xodimlari lavozimlari soni doirasida shtat jadvallarini tasdiqlaydi, shuningdek, hududiy smetalarni tuzadi va imzolaydi hamda ularni O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligiga taqdim etadi.
O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi hududiy smetalar va markaziy apparati smetasini, shuningdek, daromadlar va xarajatlarning jamlama smetasini tasdiqlaydi hamda ularni budjet smetalari xarajatlari uchun belgilangan muddatlarda O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligiga ro‘yxatdan o‘tkazish uchun taqdim etadi.
Keyingi tahrirga qarang.
8. Hududiy adliya organlari va O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi markaziy apparatining g‘aznachilik hisob raqamlariga kelib tushadigan tushumlar hajmidan kelib chiqib, hududiy smetalarga, markaziy apparat smetasiga hamda daromadlar va xarajatlarning jamlama smetasiga O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligida belgilangan tartibda ro‘yxatdan o‘tkazgan xolda o‘zgartirishlar kiritilishi mumkin.
Keyingi tahrirga qarang.
9. Mazkur Nizomning 1-bandida nazarda tutilgan mablag‘lar notarial idoralar va notarial arxivlarning joriy saqlash, moddiy-texnik bazasini mustahkamlash va O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2010-yil 2-iyundagi 104-son “O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “O‘zbekiston Respublikasida notariat institutini yanada takomillashtirish choralari to‘g‘risida” 2010-yil 5-maydagi PF-4216-son Farmonini amalga oshirish chora-tadbirlari haqida”gi qarorida (O‘zbekiston Respublikasi qonun hujjatlari to‘plami, 2010-y., 22-son, 175-modda) nazarda tutilgan chora-tadbirlarni amalga oshirish bo‘yicha xarajatlarni moliyalashtirishga yo‘naltiriladi.
Keyingi tahrirga qarang.
a) mazkur Nizomning 1-bandi ikkinchi xatboshisida ko‘rsatilgan mablag‘lar, O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligida jamlanadigan mablag‘larni o‘z ichiga olgan holda, notarial idoralar va notarial arxivlarning quyidagi xarajatlarini qoplash uchun yo‘naltiriladi:
mazkur Nizomning 12-bandi (to‘rtinchi xatboshisi bundan mustasno) va 13-bandiga muvofiq xodimlar mehnatiga haq to‘lashning amaldagi shartlari bilan nazarda tutilgan to‘lovlarga, ish beruvchilarning to‘lovlarini o‘z ichiga olgan holda;
Keyingi tahrirga qarang.
kommunal-ekspluatatsion va joriy saqlash bo‘yicha boshqa xizmatlar xarajatlarini (kommunal xizmatlar, aloqa xizmati, binolar ijarasi, kanselyariya va idora anjomlarini sotib olish, texnikani ta’mirlash va xizmat ko‘rsatish, arxivga ishlov berish va boshqa xarajatlarni) qoplashga;
Dasturga muvofiq moddiy-texnik bazani (orgtexnika vositalari bilan ta’minlash, kompyuterlashtirish, boshqa texnik vositalarni sotib olish, notarial idoralar binolarini qurish va ta’mirlash hamda boshqalar) mustahkamlashga;
notarial idoralar va notarial arxivlar faoliyatini yaxshilashga yo‘naltirilgan (seminarlar, konferensiyalar va boshqa tadbirlarni o‘tkazish) boshqa chora-tadbirlarga;
Keyingi tahrirga qarang.
b) mazkur Nizomning 1-bandi uchinchi xatboshisida ko‘rsatilgan mablag‘lar mazkur Nizomning IV bo‘limi 3-paragrafida nazarda tutilgan xodimlarni moddiy rag‘batlantirishga va kommunal-ekspluatatsion va joriy saqlash bo‘yicha boshqa xizmatlar xarajatlarini to‘lashga yo‘naltiriladi. Bunda, ko‘rsatilgan manbalar hisobiga moddiy rag‘batlantirishga yo‘naltiriladigan mablag‘larning miqdori mazkur bandning “a” kichik bandi ikkinchi xatboshisiga muvofiq amalga oshiriladigan xarajatlarning 80 foizidan oshmasligi lozim;
Keyingi tahrirga qarang.
v) mazkur Nizomning 1-bandi to‘rtinchi xatboshisida ko‘rsatilgan mablag‘lar Dasturga muvofiq gerbli blankalar tayyorlashga hamda boshqa shaxsga berish taqiqlangan va xatlab qo‘yilgan avtomototransport vositalari to‘g‘risidagi elektron ma’lumotlar bankini yaratishga, shuningdek notarial idoralar va notarial arxivlarning moddiy-texnik bazasini mustahkamlashga yo‘naltiriladi.
Keyingi tahrirga qarang.
11. Jamlangan mablag‘lar hisobiga notarial idoralar va notarial arxivlarni saqlash uchun mablag‘lar har yili tasdiqlanadigan hududiy smetalarda nazarda tutish yoki yil davomida markaziy apparat smetasida nazarda tutilgan mablag‘lar hisobiga ajratilishi mumkin.
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 1996-yil 12-apreldagi 147-son “Davlat hokimiyati va boshqaruvi organlari, sud organlari va notarial idoralar xodimlari mehnatiga haq to‘lashning tarif setkasini joriy etish to‘g‘risida”gi qarori bilan belgilangan xodimlarning lavozim maoshlari;
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 1997-yil 3-iyuldagi 339-son “Davlat xizmatchilarining lavozim maoshlariga yigirma foizli ustama haq belgilash to‘g‘risida”gi qaroriga muvofiq lavozim maoshlariga 20 foiz miqdoridagi ustamalar;
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamamning 1993-yil 9-iyuldagi 343-son “O‘zbekiston Respublikasi sudyalarini, prokuratura va adliya organlari xodimlarini ijtimoiy himoya qilishni kuchaytirish to‘g‘risida”gi qaroriga muvofiq daraja unvonlari va ko‘p yil ishlaganlik uchun lavozim maoshlariga qo‘shimcha va ustamalar;
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 1996-yil 12-apreldagi 147-son “Davlat hokimiyati va boshqaruvi organlari, sud organlari va notarial idoralar xodimlari mehnatiga haq to‘lashning tarif setkasini joriy etish to‘g‘risida”gi qarori va “Budjet muassasalari va tashkilotlari xodimlarini moddiy rag‘batlantirish maxsus fondi to‘g‘risida”gi nizom (ro‘yxat raqami 177, 1995-yil 20-sentabr) bilan nazarda tutilgan moddiy rag‘batlantirishdan tashkil topadi.
lavozim maoshlardan — O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 1996-yil 12-apreldagi 147-son “Davlat hokimiyati va boshqaruvi organlari, sud organlari va notarial idoralar xodimlari mehnatiga haq to‘lashning tarif setkasini joriy etish to‘g‘risida”gi qarorining 25a-ilovasiga muvofiq arxiv mudiri uchun, 24-ilovasiga muvofiq arxivarius uchun;
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 1997-yil 3-iyuldagi 339-son “Davlat xizmatchilarining lavozim maoshlariga yigirma foizli ustama haq belgilash to‘g‘risida”gi qaroriga muvofiq lavozim maoshlariga 20 foiz miqdoridagi ustamalardan;
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 1996-yil 12-apreldagi 147-son “Davlat hokimiyati va boshqaruvi organlari, sud organlari va notarial idoralar xodimlari mehnatiga haq to‘lashning tarif setkasini joriy etish to‘g‘risida”gi qarori va “Budjet muassasalari va tashkilotlari xodimlarini moddiy rag‘batlantirish maxsus fondi to‘g‘risida”gi nizom (ro‘yxat raqami 177, 1995-yil 20-sentabr) bilan nazarda tutilgan moddiy rag‘batlantirishdan tashkil topadi.
14. Mazkur Nizomning 1-bandi uchinchi xatboshisida ko‘rsatilgan mablag‘lar hisobidan notarial idoralar va notarial arxivlar xodimlarini (bundan keyingi o‘rinlarda xodimlar deb yuritiladi) moddiy rag‘batlantirish bajariladigan ishlarning sifatini yaxshilash manfaatdorlikni oshirishga xizmat qiladi va quyidagi shakllarda amalga oshiriladi:
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
15. Lavozim maoshlariga har oylik shaxsiy ustama o‘rnatish xodimlar tomonidan xizmat vazifalarini tashabbuskorlik va vijdonan bajarishni rag‘batlantirish maqsadida amalga oshiriladi.
16. Xodimlarning lavozim maoshlariga har oylik shaxsiy ustama miqdori ularning malakasiga, bajarilgan ishlarning sifatiga, amalga oshirilgan notarial harakatlarning va ko‘rsatilgan huquqiy va texnik tusdagi qo‘shimcha harakatlarning hamda undirilgan davlat boji summasining hajmiga bog‘liq.
Keyingi tahrirga qarang.
notariat institutini takomillashtirishda, jumladan, normativ-huquqiy hujjatlarning loyihalarini ishlab chiqishda qatnashish.
Keyingi tahrirga qarang.
18. Notariuslar va boshqa xodimlar uchun bajarilgan ishlarning sifati quyidagi mezonlar bo‘yicha aniqlanadi:
Keyingi tahrirga qarang.
19. Bitta xodimga o‘rtacha choraklik yuklamaning tuman (shahar), viloyat bo‘yicha bitta xodimning shakllangan o‘rtacha choraklik yuklamasi bilan solishtirilishi notarial harakatlarni amalga oshirish hamda huquqiy va texnik tusdagi qo‘shimcha harakatlar ko‘rsatish va undirilgan davlat boji summasining hajmini aniqlash mezoni bo‘lib hisoblanadi.
Keyingi tahrirga qarang.
20. Notariuslarning lavozim maoshlariga har oylik shaxsiy ustamalar miqdori lavozim maoshlarining 100 foizidan, notarial idoralar va notarial arxivlarning boshqa xodimlarining esa lavozim maoshlarining 50 foizidan oshmasligi lozim.
Keyingi tahrirga qarang.
21. Lavozim maoshlariga har oylik shaxsiy ustamalar qoida tariqasida 6 oyga yoki 1 yilga belgilanadi. Bunda, notariuslarga lavozim maoshlarining 50 foizidan oshiqroq hamda notarial idoralar va notarial arxivlarning boshqa xodimlariga lavozim maoshlarining 25 foizidan oshiqroq miqdoridagi ustamalar mos ravishda notariuslar va boshqa xodimlar umumiy sonining 50 foizidan ko‘p bo‘lmagan xodimlariga o‘rnatiladi.
Ish sifati yomonlashganda, vazifalar o‘z vaqtida bajarilmaganda va mehnat intizomi buzilganda lavozim maoshlarga har oylik shaxsiy ustamalar bekor qilinadi yoki kamaytiriladi.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Davriy mukofotlash har bir chorak yakunlari bo‘yicha amalga oshiriladi hamda ish natijalari, haqiqatda ishlagan vaqt, notariat institutini takomillashtirishda qatnashishga bog‘liq va eng ko‘p miqdorlar bilan chegaralanmaydi.
Bir martalik mukofotlanish va qimmatbaho sovg‘alar bilan rag‘batlantirilish notarial idoralarda va notarial arxivlarda uzoq yillar ishlagan xodimlarga, avval ishlaganlarni hisobga olgan xolda (intizomsizlik va xizmat xatti-harakatlari uchun ishdan bo‘shatilganlar bundan mustasno) yubiley sanalari (50, 60, 70 yosh va shu kabi), nafaqaga chiqish, bekamu ko‘st uzoq mehnat faoliyati munosabati bilan amalga oshiriladi.
Keyingi tahrirga qarang.
Xodim vafot etganda moddiy yordam uning xotiniga (eriga) yoki voyaga yetmagan bolalariga yoxud voyaga yetmagan bolalarning vasiylariga (saqlab oluvchilariga), agar xodim oila qurmagan bo‘lsa, ota-onasiga to‘lanadi.
Xodimga bir yilda haqiqatda to‘lanadigan moddiy yordamning cheklangan miqdori eng kam oylik ish haqining o‘n baravaridan oshmasligi lozim.
Keyingi tahrirga qarang.
24. Notarial idoralar va notarial arxivlar xodimlarini moddiy rag‘batlantirish hududiy adliya organlari rahbarlarining buyruqlariga muvofiq:
Keyingi tahrirga qarang.
hududiy adliya organlari rahbarlari o‘rinbosarlarining takliflari bo‘yicha — notariuslar va notarial arxivlarning xodimlariga;
notariuslar (katta notariuslar)ning takliflari bo‘yicha — notarial idoralarning boshqa xodimlariga nisbatan moddiy rag‘batlantirish amalga oshiriladi.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
25. Notarial idoralar va notarial arxivlarning daromadlar va xarajatlari hisobi belgilangan tartibda O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligining G‘aznachiligi va uning hududiy bo‘linmalari orqali O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi markaziy buxgalteriyasi va hududiy adliya boshqarmalarining buxgalteriyalari tomonidan amalga oshiriladi.
Keyingi tahrirga qarang.
26. Hududiy adliya organlarining g‘aznachilik hisob raqamlarida jamlangan mablag‘lardan foydalanish haqida hisobotlar hisobot choragidan keyingi oyning 10 sanasigacha belgilangan tartibda O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligiga taqdim etiladi.
27. Hududiy adliya organlarining hisobotlari O‘zbekiston Respublikasining Adliya vazirligining markaziy buxgalteriyasida umumlashtiriladi va har chorakda, buxgalteriya hisobotlarini taqdim etish uchun belgilangan shakl va muddatlarda O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi tomonidan O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligiga tarmoq va shtatlar bo‘yicha rejaning bajarilishi yuzasidan hamda notarial idoralar va notarial arxivlarni moliyalashtirish uchun tushgan va yo‘naltirilgan mablag‘lar bo‘yicha daromadlar va xarajatlar smetasining ijrosi haqida hisobot taqdim etiladi.
Keyingi tahrirga qarang.
28. Mablag‘larning maqsadli ishlatilishi ustidan nazorat O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi va Moliya vazirligi tomonidan amalga oshiriladi.
Keyingi tahrirga qarang.
29. Mazkur Nizom talablarini buzishda aybdor bo‘lgan shaxslar qonun hujjatlariga muvofiq javobgarlikka tortiladi.
Keyingi tahrirga qarang.