Oldingi tahrirga qarang.
O‘zbekiston Respublikasining “Adliya organlari va muassasalari faoliyati takomillashtirilishi munosabati bilan O‘zbekiston Respublikasining ayrim qonun hujjatlariga o‘zgartish va qo‘shimchalar kiritish to‘g‘risida”gi Qonuni (O‘zbekiston Respublikasi qonun hujjatlari to‘plami, 2010-y., 37-son, 313-modda) va O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2011-yil 23-avgustdagi PQ-1602-son “O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi faoliyatini yanada takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi qaroriga muvofiq buyuraman:
(muqaddima O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2011-yil 3-oktabrdagi 223-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2166-1, 3.10.2011-y.) tahririda — O‘R QHT, 2011-y., 40-son, 433-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
1. O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi huzuridagi Oliy malaka komissiyasi to‘g‘risidagi nizom ilovaga muvofiq tasdiqlansin.
2. Mazkur buyruq davlat ro‘yxatidan o‘tkazilsin va Idoraviy me’yoriy hujjatlarni davlat ro‘yxatidan o‘tkazish boshqarmasi (B. Boliyev) O‘zbekiston Respublikasi vazirliklari, davlat qo‘mitalari va idoralari normativ-huquqiy hujjatlarining davlat reyestriga tegishli yozuv kiritsin.
3. Qonun hujjatlarini turkumlash va huquqiy axborot boshqarmasi (S. Nuriyev) va Notariat, FHDY va advokatura boshqarmasi (D. Yakubova) ushbu normativ-huquqiy hujjatni o‘n kun muddat ichida barcha manfaatdor shaxslarga yetkazilishi va “O‘zbekiston Respublikasi qonun hujjatlari to‘plami” — “Sobraniye zakonodatelstva Respubliki Uzbekistan”da nashr etilishini ta’minlasin.
Mazkur Nizom “Notariat to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Qonunining (O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisining Axborotnomasi, 1997-y., 2-son, 42-modda) 31-moddasiga muvofiq, O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi huzuridagi Oliy malaka komissiyasining (bundan keyingi o‘rinlarda Oliy malaka komissiyasi deb yuritiladi) faoliyatini tartibga soladi.
Keyingi tahrirga qarang.
1. Oliy malaka komissiyasi notarius lavozimiga tayinlash bo‘yicha tanlov o‘tkazish to‘g‘risidagi masalani hal etish, notarius qasamyodini qabul qilish, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Adliya vazirligi, viloyatlar va Toshkent shahar adliya boshqarmalari huzuridagi malaka komissiyalarining (bundan keyingi o‘rinlarda malaka komissiyalari deb yuritiladi) qarorlari ustidan berilgan apellatsiyalarni ko‘rib chiqish, shuningdek malaka komissiyalarining ish amaliyotini umumlashtirish va tahlil qilish uchun tuziladi.
Keyingi tahrirga qarang.
2. Oliy malaka komissiyasi o‘z faoliyatida O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasi va qonunlariga, O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalarining qarorlariga, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari, qarorlari va farmoyishlariga, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qarorlari va farmoyishlariga hamda boshqa qonun hujjatlariga, shuningdek mazkur Nizomga amal qiladi.
Keyingi tahrirga qarang.
Notarius lavozimiga tayinlash bo‘yicha tanlov o‘tkazishda va notarius qasamyodini qabul qilishda “Notarius lavozimiga tayinlash bo‘yicha tanlov o‘tkazish tartibi to‘g‘risida”gi nizom (ro‘yxat raqami 2165, 2010-yil 20-dekabr) va unda tartibga solinmagan qismi bo‘yicha mazkur Nizom qoidalari qo‘llaniladi.
Keyingi tahrirga qarang.
3. Davlat organlari va boshqa manfaatdor shaxslarning Oliy malaka komissiyasining faoliyatiga aralashishiga yo‘l qo‘yilmaydi.
4. Oliy malaka komissiyasi o‘z vakolatlari doirasida qarorlar qabul qiladi. Oliy malaka komissiyasining qabul qilgan qarorlari Qoraqalpog‘iston Respublikasi Adliya vazirligi, viloyatlar va Toshkent shahar adliya boshqarmalari (bundan keyingi o‘rinlarda adliya boshqarmalari deb yuritiladi) hamda malaka komissiyalari tomonidan bajarilishi majburiydir.
5. Oliy malaka komissiyasining moddiy-texnika ta’minoti O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi tomonidan amalga oshiriladi.
Oldingi tahrirga qarang.
Oliy malaka komissiyasi tarkibiga O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyaviy sudining, O‘zbekiston Respublikasi Oliy sudining sudyalari, notariuslar hamda adliya organlarining boshqa xodimlari, advokatura vakillari kiradi. Oliy malaka komissiyasining shaxsiy tarkibi O‘zbekiston Respublikasi adliya vaziri tomonidan tasdiqlanadi.
(6-bandning ikkinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2017-yil 29-noyabrdagi 416-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2166-3 29.11.2017-y.) tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 30.11.2017-y., 10/17/2166-3/0337-son)
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining o‘rinbosarlaridan biri Oliy malaka komissiyasi raisi hisoblanadi. Oliy malaka komissiyasi raisi o‘rinbosari komissiya tarkibidan tayinlanadi.
Keyingi tahrirga qarang.
8. Bir shaxs bir vaqtning o‘zida Oliy malaka komissiyasi va malaka komissiyasining a’zosi bo‘lishi mumkin emas.
9. Oliy malaka komissiyasida ishlar komissiyaning ishchi organi va mas’ul kotibi tomonidan yuritiladi.
Oldingi tahrirga qarang.
Oliy malaka komissiyasi ishchi organining (bundan keyingi o‘rinlarda ishchi organ deb yuritiladi) shaxsiy tarkibi O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi Kadrlar boshqarmasi hamda Notariat, advokatura va FHDY organlari boshqarmasining soha bo‘yicha mas’ul xodimlari orasidan shakllantiriladi va komissiya raisi tomonidan tasdiqlanadi. Ishchi organ o‘z faoliyatini Oliy malaka komissiyasi raisining rahbarligida amalga oshiradi.
(9-bandning ikkinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2017-yil 23-yanvardagi 19-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2166-2, 23.01.2017-y.) tahririda — O‘R QHT, 2017-y., 4-son, 57-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
10. Oliy malaka komissiyasi yig‘ilishi zaruratga qarab, lekin bir yilda kamida ikki marta o‘tkaziladi.
Oliy malaka komissiyasining raisi majlis o‘tkazilishidan kamida o‘n kun oldin majlisning sanasi, vaqti va joyini belgilaydi.
Keyingi tahrirga qarang.
Oliy malaka komissiyasining majlisi, agar unda komissiya a’zolarining kamida uchdan ikki qismi qatnashsa, vakolatli (kvorumga ega) hisoblanadi.
Oliy malaka komissiyasi a’zolari notarius lavozimiga tayinlash bo‘yicha tanlovda talabgor sifatida ishtirok etgan vaqtlarida komissiya majlislarida qatnashmaydi.
Keyingi tahrirga qarang.
11. Oliy malaka komissiyasining qarori ochiq ovoz berish yo‘li bilan majlisda qatnashgan komissiya a’zolarining ko‘pchilik ovozi bilan qabul qilinadi. Ovozlar teng bo‘lganda, komissiya raisining ovozi hal qiluvchi hisoblanadi.
12. Oliy malaka komissiyasining majlisi bayonnoma bilan rasmiylashtiriladi. Bayonnoma komissiya a’zolari tomonidan imzolanadi.
Oliy malaka komissiyasining qaroridan norozi bo‘lgan komissiya a’zosi komissiya majlisining bayonnomasiga o‘zining fikr-mulohazalarini yozma shaklda bayon etishga haqli.
Keyingi tahrirga qarang.
apellatsiyada bayon etilgan vajlar, Oliy malaka komissiyasi a’zolarining, manfaatdor shaxslarning so‘zga chiqishlari hamda tegishli tashkilotlar tomonidan taqdim etilgan hujjatlarning asosiy mazmuni;
malaka komissiyalarining ish amaliyotini umumlashtirish va tahlil qilish natijalari, jumladan, stajirovkadan o‘tgan shaxslarning (talabgorlarning) hisobotlarini qabul qilish va malaka imtihonlarini o‘tkazishda malaka komissiyalari tomonidan yo‘l qo‘yilgan kamchiliklar, ularni bartaraf etish bo‘yicha tavsiyalar;
majlis kun tartibiga kiritilgan har bir masalani ko‘rib chiqish natijalari bo‘yicha ovoz berish yakunlari hamda ular bo‘yicha qabul qilingan qarorlar;
Keyingi tahrirga qarang.
kun tartibiga kiritilgan masalalar yuzasidan tegishli tashkilotlardan zarur bo‘lgan hujjatlarni so‘rab olish;
apellatsiya hamda malaka komissiyalarining ish amaliyotini umumlashtirish va tahlil qilish yuzasidan tegishli adliya boshqarmalaridan zarur bo‘lgan hujjatlarni talab qilib olish;
malaka komissiyasining qarorini o‘zgarishsiz qoldirish va apellatsiyani qanoatlantirishni rad etish;
malaka komissiyasi qarorini bekor qilish va malaka komissiyasi tomonidan takroran malaka imtihoni o‘tkazish to‘g‘risida qaror chiqarish;
Keyingi tahrirga qarang.
mazkur Nizomda nazarda tutilgan hollarda, stajirovka o‘tagan shaxsdan (talabgordan) malaka imtihonini qabul qilish;
Keyingi tahrirga qarang.
apellatsiyani ko‘rib chiqish jarayonida apellatsiyada ko‘rsatilmagan, lekin to‘g‘ri qaror qabul qilish uchun ahamiyatli bo‘lgan boshqa holatlarni o‘rganib chiqish;
malaka komissiyasining faoliyatini tugatish va qayta tuzish to‘g‘risida O‘zbekiston Respublikasi adliya vaziriga takliflar kiritish;
Keyingi tahrirga qarang.
malaka komissiyalari tomonidan qonun hujjatlarini buzgan holda qabul qilingan qarorlari bo‘yicha aybdor bo‘lgan mansabdor shaxslarni javobgarlikka tortish to‘g‘risida O‘zbekiston Respublikasi adliya vaziriga takliflar kiritish;
Keyingi tahrirga qarang.
malaka komissiyalariga ularning ish amaliyotini umumlashtirish va tahlil qilish natijalari bo‘yicha tavsiyalar berish;
malaka komissiyalari faoliyatini yanada takomillashtirish bo‘yicha O‘zbekiston Respublikasi adliya vaziriga takliflar kiritish.
Keyingi tahrirga qarang.
16. Oliy malaka komissiyasi qonun hujjatlariga muvofiq boshqa huquq va majburiyatlarga ega bo‘lishi mumkin.
Keyingi tahrirga qarang.
17. Malaka komissiyasining malaka imtihoni natijalari bo‘yicha qarori ustidan apellatsiya stajirovkadan o‘tgan shaxslar (talabgorlar) yoki boshqa manfaatdor shaxslar tomonidan malaka komissiyasining qarori ularga topshirilgan kundan e’tiboran Oliy malaka komissiyasiga bir oylik muddat ichida beriladi.
Adliya boshqarmalari rahbarlari malaka komissiyalarining malaka imtihoni natijalari bo‘yicha qarorlari qonunchilik talablari buzilgan holda qabul qilinganligi haqida yetarli asoslarga ega bo‘lgan hollarda, Oliy malaka komissiyasiga apellatsiya kiritishi mumkin.
Keyingi tahrirga qarang.
18. Apellatsiya Oliy malaka komissiyasiga manfaatdor shaxs tomonidan bevosita yoki adliya boshqarmasi orqali yuboriladi.
Apellatsiya adliya boshqarmasi orqali berilganda, adliya boshqarmasi uch kunlik muddat ichida apellatsiyani u bilan bog‘liq barcha hujjatlarni ilova qilgan holda Oliy malaka komissiyasiga yuboradi.
Keyingi tahrirga qarang.
19. Oliy malaka komissiyasiga kelib tushgan apellatsiya ishchi organ tomonidan O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi devonxonasidan ro‘yxatdan o‘tkaziladi. Apellatsiya bergan manfaatdor shaxsga apellatsiyani ko‘rib chiqish kuni haqida komissiya majlisi o‘tkazilishidan kamida bir hafta oldin xabar qilinadi.
Apellatsiyalar O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligiga kelib tushgan kundan e’tiboran bir oy muddat ichida ko‘rib chiqilishi lozim.
Keyingi tahrirga qarang.
20. Oliy malaka komissiyasi tegishli malaka komissiyasining xolisligi va beg‘arazligiga asosli shubhalar mavjud bo‘lgan hollarda stajirovkadan o‘tgan shaxslardan (talabgorlardan) malaka imtihonini qabul qiladi. Malaka imtihonini qabul qilish “Qoraqalpog‘iston Respublikasi Adliya vazirligi, viloyatlar va Toshkent shahar adliya boshqarmalari huzuridagi malaka komissiyalari to‘g‘risida”gi nizomga (ro‘yxat raqami 2151, 2010-yil 29-oktabr) (O‘zbekiston Respublikasi qonun hujjatlari to‘plami, 2010-y., 44-45-son, 390-modda) muvofiq amalga oshiriladi.
Keyingi tahrirga qarang.
22. Oliy malaka komissiyasi qabul qilgan qaroridan ko‘chirma tegishli adliya boshqarmasiga hamda manfaatdor shaxsga yuboriladi.
Keyingi tahrirga qarang.
23. Oliy malaka komissiyasi qabul qilgan qarorning ijrosi to‘g‘risida ushbu qaror tegishli adliya boshqarmasiga kelib tushgandan boshlab uch kun muddat ichida adliya boshqarmasi tomonidan Oliy malaka komissiyasi va manfaatdor shaxs yozma ravishda xabardor qilinishi lozim.
Keyingi tahrirga qarang.
24. Ishchi organ Oliy malaka komissiyasining topshirig‘iga yoki o‘zining tashabbusiga ko‘ra malaka komissiyalarining ish amaliyotini umumlashtirish va tahlil qilish maqsadida ularning faoliyatini o‘rganadi.
Malaka komissiyalarining faoliyatini o‘rganish yakunlari bo‘yicha ishchi organ tomonidan malaka komissiyalarining ish amaliyotini umumlashtirish va tahlil qilish natijalari, shuningdek, tavsiyalarni o‘z ichiga olgan ma’lumotnomalar tayyorlanadi.
25. Malaka komissiyalarining faoliyatiga doir ma’lumotnomalar Oliy malaka komissiyasining majlisida ko‘rib chiqiladi va uning qarori bilan tasdiqlanadi.
26. Oliy malaka komissiyasining qaroriga binoan ma’lumotnomalar rahbarlik va ijro qilish uchun tegishli adliya boshqarmalari va malaka komissiyalariga yuboriladi.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
28. Oliy malaka komissiyasiga apellatsiya bergan manfaatdor shaxs o‘z apellatsiyasini yozma murojaati asosida qaytarib olishga haqli.
Keyingi tahrirga qarang.
30. Mazkur Nizomning buzilishida aybdor bo‘lgan shaxslar qonun hujjatlariga muvofiq javobgarlikka tortiladi.
Keyingi tahrirga qarang.