LexUZ sharhi
Mazkur qaror O‘zbekiston Respublikasi Mehnat va aholini ijtimoiy muhofaza qilish vazirligi, O‘zbekiston Respublikasi Xalq ta’limi vazirligi, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Davlat test markazining 2012-yil 18-maydagi 01-05/1377, 24, 19-Q/B-sonli “Xalq ta’limi xodimlari asosiy lavozimlarining malaka tavsiflarini tasdiqlash to‘g‘risida”gi qarori va unga o‘zgartirish va qo‘shimchalarni o‘z kuchini yo‘qotgan deb topish haqida”gi qaroriga (ro‘yxat raqami 1541-3, 31.05.2012-y.) asosan o‘z kuchini yo‘qotgan.
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2008-yil 8-iyuldagi PQ-910-son “Bolalar musiqa va san’at maktablarining moddiy-texnik bazasini mustahkamlash va ularning faoliyatini yanada yaxshilash bo‘yicha 2009 — 2014-yillarga mo‘ljallangan Davlat dasturi to‘g‘risida”gi qarori (O‘zbekiston Respublikasi qonun hujjatlari to‘plami, 2008-y., 28-son, 267-modda) va O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2005-yil 21-dekabrdagi 275-son “Xalq ta’limi xodimlari mehnatiga haq to‘lashni takomillashtirilgan tizimini tasdiqlash to‘g‘risida”gi qaroriga (O‘zbekiston Respublikasi qonun hujjatlari to‘plami, 2005-y., 51-son, 379-modda) muvofiq O‘zbekiston Respublikasi Mehnat va aholini ijtimoiy muhofaza qilish vazirligi, Xalq ta’limi vazirligi hamda Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Davlat test markazi qaror qiladilar:
1. O‘zbekiston Respublikasi Mehnat va aholini ijtimoiy muhofaza qilish vazirligi, Xalq ta’limi vazirligi va Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Davlat test markazining 2005-yil 30-dekabrdagi 105, 42 va 01-357-son qarori (ro‘yxat raqami 1541, 2006-yil 18-yanvar) (O‘zbekiston Respublikasi qonun hujjatlari to‘plami, 2006-y., 3-son, 20-modda) bilan tasdiqlangan Xalq ta’limi xodimlari asosiy lavozimlarining malaka tavsiflariga ilovaga muvofiq qo‘shimchalar kiritilsin.
2. Mazkur qaror O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligida davlat ro‘yxatidan o‘tkazilgan kundan boshlab o‘n kun o‘tgandan keyin kuchga kiradi.
O‘zbekiston Respublikasi Mehnat va aholini ijtimoiy muhofaza qilish vazirligi, Xalq ta’limi vazirligi va Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Davlat test markazining 2010-yil 30-martdagi 109-QQ, 11, 03/QQ-son qaroriga
ILOVA
ILOVA
Xalq ta’limi xodimlari asosiy lavozimlarining malaka tavsiflari quyidagi mazmundagi 31—34-paragraflar bilan to‘ldirilsin:
a) maktab faoliyatiga umumiy rahbarlik qiladi, o‘quv-tarbiya jarayonlari va ta’lim tizimini rivojlantirish hamda takomillashtirishning, shuningdek maktabda ta’lim sifatini yaxshilashning asosiy yo‘nalishlarini belgilaydi, davlat va jamoat tashkilotlarida maktab manfaatlarini himoya qiladi;
b) maktabning yillik o‘quv-tarbiya rejasini tasdiqlaydi va pedagogik jamoa tomonidan ushbu rejaning amalga oshirilishini nazorat qiladi;
v) musiqiy va badiiy pedagogikaning yangi yutuqlarini o‘quv jarayoniga tatbiq etishga rahbarlik qiladi;
d) maktabning pedagog kadrlarga bo‘lgan ehtiyojini aniqlaydi, kadrlarni tanlash va joy-joyiga qo‘yishni amalga oshiradi, pedagog kadrlar attestatsiyasini tashkil qiladi;
e) maktabda ta’lim olayotgan o‘quvchilarning bilimlarini ularning bilimiga qo‘yilgan davlat talablariga mos kelishini ta’minlaydi va nazorat qiladi;
j) o‘quvchilarni maktabga qabul qilish, keyingi sinfga o‘tkazish va ta’lim olganlik to‘g‘risidagi hujjatlar berishni tashkil qiladi;
z) ota-onalar, mahalla qo‘mitalari va jamoat tashkilotlari bilan o‘quv-tarbiyaviy ishlarni takomillashtirish bo‘yicha hamkorlikni tashkil qiladi;
i) xodimlarga mehnat qilish va malakasini oshirish uchun sharoitlar yaratadi, maktab faoliyati bo‘yicha hisobotlar tuzadi, buyruqlar chiqaradi, maktab xodimlarining vazifalari va majburiyatlarini belgilaydi, ularni moddiy va ma’naviy jihatdan rag‘batlantiradi hamda o‘z vakolati doirasida intizomiy jazo choralarini qo‘llaydi;
102. Bolalar musiqa va san’at maktabi direktori ta’lim sohasidagi va bolalar huquqlarini tartibga soluvchi normativ-huquqiy hujjatlarni, O‘zbekiston Respublikasi Xalq ta’limi vazirligining bolalar musiqa va san’at maktablari faoliyatini tashkil etish va yaxshilashga oid qarorlari, buyruqlari va farmoyishlarini, maktab faoliyati va uni rivojlantirishning iqtisodiy asoslarini, jamoani boshqarishning samarali usullarini, o‘quv va tarbiya sifati, kadrlarni tanlash va joy-joyiga qo‘yish usullari, ularning malakasini oshirish va qayta tayyorlash tartibini, maktab faoliyatiga qo‘yilgan sanitariya-gigiyena talablarini hamda texnika xavfsizligi va yong‘in xavfsizligini ta’minlash qoidalarini bilishi kerak.
a) maktab faoliyatini tahlil qila olishni, muammolarini aniqlash va ularni hal qilishning samarali yo‘llarini topishni;
b) maktab faoliyatini zamonaviy texnologiyalar asosida monitoring qilishni, o‘quv jarayonida ilg‘or pedagogik va axborot texnologiyalarini qo‘llay bilishni;
v) maktabni rivojlantirish dasturini ishlab chiqishni, shartnomalar tuzishni, nizomlar, qoidalar va lavozim yo‘riqnomalarini ishlab chiqishni;
105. Bolalar musiqa va san’at maktabining ma’naviy-ma’rifiy va o‘quv ishlari bo‘yicha direktor o‘rinbosarining lavozim majburiyatlariga quyidagilar kiradi:
a) ma’naviy-axloqiy tarbiyaviy ishlarni va o‘quv jarayonini tashkil qiladi, o‘quv-tarbiyaviy rejalar va dasturlarning bajarilishini ta’minlaydi, tarbiyaviy ishlarning yillik va oylik rejalarini ishlab chiqadi;
v) pedagog kadrlarga metodik yordam ko‘rsatadi, pedagog kadrlarning pedagogik faoliyatini tahlil qilishni tashkil qiladi va amalga oshiradi;
g) pedagog kadrlar faoliyatining oylik, choraklik va yillik rejalarini, musiqa va san’at yo‘nalishlari bo‘yicha kalendar ish rejalarini tasdiqlaydi, shuningdek yakka tartibdagi va guruh mashg‘ulotlari jadvalini tuzadi hamda ularning bajarilishini nazorat qiladi, pedagog kadrlarning ish vaqti hisobini olib boradi, darslar, imtihonlar jadvali va boshqa o‘quv tadbirlarini ishlab chiqadi;
e) yakka tartibdagi va guruh jurnallarining belgilangan tartibda yuritilishini ta’minlaydi, o‘quv-tarbiyaviy ishlar ahvoli va natijalari bo‘yicha hisobotlar tuzadi;
j) o‘quv yili davomida pedagog kadrlarning o‘quv yuklamalaridagi o‘zgarishlarni muvofiqlashtirib boradi;
106. Bolalar musiqa va san’at maktabining ma’naviy-ma’rifiy va o‘quv ishlari bo‘yicha direktor o‘rinbosari O‘zbekiston Respublikasi Xalq ta’limi vazirligining bolalar musiqa va san’at maktablari faoliyatini tashkil etish va yaxshilashga oid qarorlari, buyruqlari va farmoyishlarini, musiqiy ta’limning davlat talablari mazmunini, jamoaga rahbarlik qilishning metodlarini, kadrlarni tanlash va joy-joyiga qo‘yish usullarini, ularning malakasini oshirish va qayta tayyorlash tartibini bilishi kerak.
107. Bolalar musiqa va san’at maktabining ma’naviy-ma’rifiy va o‘quv ishlari bo‘yicha direktor o‘rinbosari quyidagilarni bajara olishi kerak:
a) maktabni boshqarishning tashkiliy tarkibini tuzishni, metodik tavsiyalar, o‘quv rejalari va dasturlarini ishlab chiqishni;
b) maktab faoliyatini zamonaviy texnologiyalar asosida monitoring qilishni, o‘quv jarayonida ilg‘or pedagogik va axborot texnologiyalarini qo‘llay bilishni;
108. Bolalar musiqa va san’at maktabining ma’naviy-ma’rifiy va o‘quv ishlari bo‘yicha direktor o‘rinbosari lavozimiga quyidagi malaka talablari qo‘yiladi:
109. Bolalar musiqa va san’at maktabining pedagog kadrlarining lavozim majburiyatlariga quyidagilar kiradi:
a) yosh avlodning iste’dodini har tomonlama kamol toptirish, milliy va jahon madaniyatining durdona namunalariga tayanib yoshlarning estetik didini o‘stirish hamda yuksak ma’naviy ruhda tarbiyalash ishlarini amalga oshiradi;
b) pedagogik axloq normalariga rioya qiladi, o‘quvchilarni tarbiyalash va o‘qitish masalalari bo‘yicha ularning ota-onalari bilan individual uchrashuvlar va suhbatlar o‘tkazadi;
g) yakka darslarni olib boruvchi pedagog kadrlar har bir o‘quvchiga yarim yillik shaxsiy va o‘quv yili boshida nazariy fanlar bo‘yicha taqvimiy ish rejalarini tuzadi.
110. Pedagog kadrlar O‘zbekiston Respublikasi Xalq ta’limi vazirligining bolalar musiqa va san’at maktablari faoliyatini tashkil etish va yaxshilashga oid qarorlari, buyruqlari va farmoyishlarini, musiqiy ta’limga oid davlat talablari mazmunini, o‘quv rejalari va dars berayotgan fani bo‘yicha dasturiy talablarni, o‘qitishning ilg‘or shakl va uslublarini, darslarni tashkil etish va uni o‘tkazish uslublarini, o‘quv va tarbiya sifatini, nazorat vositalarini hamda o‘quvchilarning bilimini baholash mezonlarini bilishi kerak.
111. Bolalar musiqa va san’at maktabining pedagog kadrlari kamida o‘rta maxsus musiqaviy ma’lumotga ega bo‘lishi lozim.
a) o‘zbek mumtoz va xorijiy klassik musiqa va san’at namunalari asosida o‘quvchilarni musiqiy va badiiy saviyasini o‘stirishni ta’minlaydi;
b) pedagog kadrlarga musiqiy ta’limga oid davlat talablari va o‘quv dasturlari asosida darslarni tayyorlash va o‘tkazishda amaliy yordam beradi;
v) cholg‘ular, xor, estrada va an’anaviy xonandalik, xoreografiya, turli ansambllar mashg‘ulotlarida jo‘rnavozlik qilish, ko‘rik-tanlov va festivallar, konsertlar va boshqa tadbirlarda ishtirok etadi.
113. Konsertmeysterlar O‘zbekiston Respublikasi Xalq ta’limi vazirligining bolalar musiqa va san’at maktablari faoliyatini tashkil etish va yaxshilashga oid qarorlari, buyruqlari va farmoyishlarini hamda ularning bilimiga qo‘yilgan davlat talablarining mazmunini bilishi kerak.
114. Konsertmeyster lavozimiga kamida o‘rta-maxsus ma’lumotga ega bo‘lgan mutaxassislar qabul qilinadi”.