LexUZ sharhi
Mazkur qaror O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi va O‘zbekiston Respublikasi Bosh prokuraturasi huzuridagi Iqtisodiy jinoyatlarga qarshi kurashish departamentining 2021-yil 17-iyundagi 34-son va 2021-yil 16-iyundagi 23-sonli “Lotereyalar tashkil etish faoliyatini amalga oshiruvchi tashkilotlar uchun jinoiy faoliyatdan olingan daromadlarni legallashtirishga, terrorizmni moliyalashtirishga va ommaviy qirg‘in qurolini tarqatishni moliyalashtirishga qarshi kurashish bo‘yicha ichki nazorat qoidalarini tasdiqlash to‘g‘risida”gi qaroriga (ro‘yxat raqami 3310, 17.06.2021-y.) asosan o‘z kuchini yo‘qotgan.
“Jinoiy faoliyatdan olingan daromadlarni legallashtirishga va terrorizmni moliyalashtirishga qarshi kurashish to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Qonuni (O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisining Axborotnomasi, 2004-y., 9-son, 160-modda) va O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2006-yil 21-apreldagi PQ–331-son “Moliya-iqtisodiy, soliq sohasidagi jinoyatlarga, jinoiy faoliyatdan olingan daromadlarni legallashtirishga qarshi kurashishni kuchaytirish to‘g‘risida”gi (O‘zbekiston Respublikasi qonun hujjatlari to‘plami, 2006-y., 18-son, 147-modda) qaroriga muvofiq, O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi va Bosh prokuratura huzurida Soliq, valyutaga oid jinoyatlarga va jinoiy daromadlarni legallashtirishga qarshi kurashish Departamenti qaror qiladi:
1. Jinoiy faoliyatdan olingan daromadlarni legallashtirishga va terrorizmni moliyalashtirishga qarshi kurashish bo‘yicha lotereyalar tashkil etish faoliyatini amalga oshiruvchi tashkilotlar uchun ichki nazorat qoidalari ilovaga muvofiq tasdiqlansin.
2. Mazkur qaror O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligida davlat ro‘yxatidan o‘tkazilgan kundan boshlab o‘n kun o‘tgandan keyin kuchga kiradi.
O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi va Bosh prokuratura huzuridagi Soliq, valyutaga oid jinoyatlarga va jinoiy daromadlarni legallashtirishga qarshi kurashish departamentining 2009-yil 13-oktabrdagi 103 va 40-sonli qaroriga
ILOVA
ILOVA
Mazkur Qoidalar O‘zbekiston Respublikasining “Jinoiy faoliyatdan olingan daromadlarni legallashtirishga va terrorizmni moliyalashtirishga qarshi kurashish to‘g‘risida”gi (O‘zbekiston Respublikasi qonun hujjatlari to‘plami, 2004-yil, 43-son, 451-modda) Qonuniga muvofiq lotereyalar tashkil etish faoliyatini amalga oshiruvchi tashkilotlar uchun jinoiy faoliyatdan olingan daromadlarni legallashtirishga va terrorizmni moliyalashtirishga qarshi kurashish bo‘yicha ichki nazoratni tashkil etish va amalga oshirish tartibini belgilaydi.
ichki nazorat — maxsus vakolatli davlat organiga xabar qilinishi lozim bo‘lgan operatsiyalarni aniqlash bo‘yicha lotereyalar tashkil etish faoliyatini amalga oshiruvchi tashkilotlarning faoliyati;
ichki hujjatlar — lotereyalar tashkil etish faoliyatini amalga oshiruvchi tashkilotlarning rahbarlari tomonidan tasdiqlanadigan ichki nazoratni tashkil etish va amalga oshirish tartibini belgilovchi hujjatlar;
jinoiy faoliyatdan olingan daromadlarni legallashtirishga va terrorizmni moliyalashtirishga qarshi kurashish sohasida xalqaro hamkorlikda ishtirok etmayotgan davlatlar — Jinoiy daromadlarni legallashtirishga qarshi kurashish bo‘yicha moliyaviy choralarni ishlab chiqish guruhining (FATF) rasmiy bayonotlarida xalqaro moliyaviy tizimga xavf tug‘diruvchi hamda jinoiy faoliyatdan olingan daromadlarni legallashtirishga va terrorizmni moliyalashtirishga qarshi kurashish tizimlarida strategik kamchiliklari mavjud deb belgilangan davlatlar va hududlar;
(1-band O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi va Bosh prokuratura huzuridagi Soliq, valyutaga oid jinoyatlarga va jinoiy daromadlarni legallashtirishga qarshi kurashish departamentining 2015-yil 7-apreldagi 28, 10-sonli qaroriga (ro‘yxat raqami 2037-2, 14.04.2015-y.) asosan to‘rtinchi xatboshi bilan to‘ldirilgan — O‘R QHT, 2015-y., 15-son, 188-modda)
lotereyalar tashkil etish faoliyatini amalga oshiruvchi tashkilot (bundan keyingi o‘rinlarda tashkilot deb yuritiladi) — lotereyalar tashkil etish bo‘yicha faoliyat bilan shug‘ullanish huquqini beruvchi litsenziyaga ega bo‘lgan, o‘yin tashkil etish va o‘tkazish bo‘yicha chora-tadbirlarning butun kompleksini o‘tkazishni tashkil qiluvchi va mablag‘ bilan ta’minlovchi yuridik shaxs — O‘zbekiston Respublikasi rezidenti;
mijoz — o‘yin qiymatini to‘lagan, tashkilot bilan shartnoma tuzgan va o‘yinda uni o‘tkazish shartlariga muvofiq qatnashuvchi yuridik yoki jismoniy shaxs;
mijozni identifikatsiyalash — tashkilot tomonidan mijoz haqidagi ma’lumotlarni u tomonidan taqdim etilgan hujjatlar asosida aniqlash;
mijozni lozim darajada tekshirish — tegishli hujjatlar asosida mijozning shaxsi va vakolatlarini tekshirish, shuningdek, mijozning amaliy ish munosabatlarini doimiy ravishda o‘rganish;
xabar qilinishi lozim bo‘lgan operatsiyalar — ichki nazoratni o‘tkazish davomida tashkilot tomonidan shubhali deb topilgan sodir etilayotgan va tayyorlanayotgan pul mablag‘lari yoki boshqa mol-mulk bilan bog‘liq operatsiyalar;
shubhali operatsiya — mazkur Qoidalarda belgilangan mezonlardan kelib chiqib tashkilotlarda jinoiy faoliyatdan olingan daromadlarni legallashtirish va (yoki) terrorizmni moliyalashtirish maqsadida shubha tug‘dirgan tayyorlash jarayonida bo‘lgan, amalga oshirishga mo‘ljallangan yoki amalga oshirilgan pul mablag‘lari yoki boshqa mol-mulk bilan bog‘liq operatsiyalar;
ichki nazorat tizimi — jinoiy faoliyatdan olingan daromadlarni legallashtirishga va terrorizmni moliyalashtirishga qarshi kurashishni tashkil etish va mazkur Qoidalarga rioya etish bo‘yicha tashkilot tomonidan ko‘riladigan chora-tadbirlar majmui;
maxsus vakolatli davlat organi — O‘zbekiston Respublikasi Bosh prokuraturasi huzuridagi Soliq, valyutaga oid jinoyatlarga va jinoiy daromadlarni legallashtirishga qarshi kurashish departamenti nomidan Jinoiy faoliyatdan olingan daromadlarni legallashtirishga va terrorizmni moliyalashtirishga qarshi kurashish boshqarmasi (bundan keyingi o‘rinlarda Departament deb yuritiladi).
offshor hudud — imtiyozli soliq rejimini taqdim qiluvchi va (yoki) moliyaviy operatsiyalarni amalga oshirishda ular haqidagi ma’lumotlarni oshkor etmaslikni va taqdim qilmaslikni ko‘zda tutuvchi davlatlar va hududlar;
tavakkalchilik — mijozlar tomonidan jinoiy faoliyatdan olingan daromadlarni legallashtirish va terrorizmni moliyalashtirish maqsadida operatsiyalarni amalga oshirish tavakkalchiligi.
(1-band O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi va Bosh prokuratura huzuridagi Soliq, valyutaga oid jinoyatlarga va jinoiy daromadlarni legallashtirishga qarshi kurashish departamentining 2015-yil 7-apreldagi 28, 10-sonli qaroriga (ro‘yxat raqami 2037-2, 14.04.2015-y.) asosan xatboshilar bilan to‘ldirilgan — O‘R QHT, 2015-y., 15-son, 188-modda)
jinoiy faoliyatdan olingan daromadlarni legallashtirish va terrorizmni moliyalashtirishga yo‘naltirilgan pul mablag‘lari yoki boshqa mol-mulk bilan bog‘liq operatsiyalarni samarali ravishda aniqlash va to‘xtatish;
tashkilot faoliyati sohasidagi tavakkalchiliklarni, shuningdek ularni kamaytirish bo‘yicha chora-tadbirlarni belgilash va baholash;
(1-band O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi va Bosh prokuratura huzuridagi Soliq, valyutaga oid jinoyatlarga va jinoiy daromadlarni legallashtirishga qarshi kurashish departamentining 2015-yil 7-apreldagi 28, 10-sonli qaroriga (ro‘yxat raqami 2037-2, 14.04.2015-y.) asosan to‘rtinchi xatboshi bilan to‘ldirilgan — O‘R QHT, 2015-y., 15-son, 188-modda)
jinoiy faoliyatdan olingan daromadlarni legallashtirishga yoki terrorizmni moliyalashtirishga qarshi kurashish bo‘yicha tashkilotlar tomonidan qonun hujjatlari talablariga, shuningdek, pul mablag‘lari yoki boshqa mol-mulk bilan bog‘liq operatsiyalarni tayyorlash va amalga oshirishda ichki hujjatlarga qat’iy rioya qilinishini ta’minlash.
qonun hujjatlari, mazkur Qoidalar va ichki hujjatlarga muvofiq mijozlarni lozim darajada tekshirish bo‘yicha chora-tadbirlarni amalga oshirish;
ichki nazoratni amalga oshirishda aniqlangan va xabar qilinishi lozim bo‘lgan shubhali operatsiyalar haqidagi axborotlarni (hujjatlarni) Departamentga o‘z vaqtida taqdim etish;
alohida hollarda xabar qilinishi lozim bo‘lgan operatsiyalarni ushbu operatsiya amalga oshirilishi lozim bo‘lgan sanadan boshlab uch ish kuniga to‘xtatib turish va bunday operatsiya haqida u to‘xtatilgan kunda Departamentni xabardor qilish;
jinoiy faoliyatdan olingan daromadlarni legallashtirishga va terrorizmni moliyalashtirishga qarshi kurashish bilan bog‘liq bo‘lgan ma’lumotlarning maxfiyligini ta’minlash;
pul mablag‘lari yoki boshqa mol-mulk bilan bog‘liq operatsiyalar haqidagi axborotni, shuningdek, mijozlarni lozim darajada tekshirish bo‘yicha identifikatsiyalash ma’lumotlarini va materiallarni qonun hujjatlarida belgilangan muddatlarda saqlanishini ta’minlash;
tashkilot rahbariyatini tegishli qarorlar qabul qilish uchun zarur bo‘lgan ishonchli axborot va materiallar bilan tezkor va muntazam ravishda ta’minlab borish;
shubhali operatsiyalarning amalga oshirilishi yoki amalga oshirishga urinishlar, shubhali operatsiyalarni amalga oshirgan mijozlar bilan bog‘liq bo‘lgan shaxslar (rahbarlar, ta’sischilar) to‘g‘risidagi ma’lumotlar bazasini shakllantirish, shuningdek, qonun hujjatlariga muvofiq bunday axborotni davlat organlari va boshqa tashkilotlar bilan o‘zaro ayirboshlash;
operatsiyalarning anonimligini oshiruvchi yangi texnologiyalar yordamida qonunga xilof ish qilish, xususan, jinoiy faoliyatdan olingan daromadlarni legallashtirish va (yoki) terrorizmni moliyalashtirish uchun tashkilot xizmatlaridan foydalanish tahdidining oldini olishga alohida e’tibor qaratilishi maqsadida zarur bo‘lgan tadbirlar qo‘llash;
(3-band O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi va Bosh prokuratura huzuridagi Soliq, valyutaga oid jinoyatlarga va jinoiy daromadlarni legallashtirishga qarshi kurashish departamentining 2010-yil 9-iyundagi 48,16-son qaroriga (ro‘yxat raqami 2037-1, 08.07.2010-y.) asosan o‘ninchi xatboshi bilan to‘ldirilgan — O‘R QHT, 2010-y., 26-27-son, 224-modda)
so‘rovnomalar bo‘yicha ma’lumotlar bazasidan terrorizmni moliyalashtirish bilan bog‘liq shaxslar to‘g‘risida axborotni aniqlash.
tashkilot faoliyati doirasida tavakkalchiliklarni aniqlash, baholash va kamaytirish bo‘yicha tegishli chora-tadbirlarni ko‘rish;
(3-band O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi va Bosh prokuratura huzuridagi Soliq, valyutaga oid jinoyatlarga va jinoiy daromadlarni legallashtirishga qarshi kurashish departamentining 2015-yil 7-apreldagi 28, 10-sonli qaroriga (ro‘yxat raqami 2037-2, 14.04.2015-y.) asosan xatboshi bilan to‘ldirilgan — O‘R QHT, 2015-y., 15-son, 188-modda)
4. Ichki nazoratni tashkil etish maqsadida tashkilotlarda tashkilot rahbari buyrug‘i bilan mazkur Qoidalarga rioya etilishiga mas’ul bo‘lgan shaxs (bundan keyingi o‘rinlarda mas’ul shaxs deb yuritiladi) tayinlanadi. Buyruq nusxasi buyruq qabul qilingan kundan boshlab besh kun ichida O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligiga yuboriladi.
5. Tashkilotlarining ichki nazorat tizimi ularning faoliyat ko‘rsatish xususiyatlari, faoliyatining asosiy yo‘nalishlari, mijozlar va ularning operatsiyalari bilan bog‘liq mijozlar bazasi va tavakkalchilik darajasini hisobga olgan holda tashkil etiladi. Bunda ichki nazorat tizimi tashkilotning ham O‘zbekiston Respublikasi hududida, ham uning tashqarisida joylashgan alohida bo‘linmalarining (sho‘ba bo‘linmalar, vakolatxonalar, filiallar, bo‘limlar va boshqalar — ular mavjud bo‘lsa) jinoiy faoliyatdan olingan daromadlarni legallashtirish va (yoki) terrorizmni moliyalashtirishga qarshi kurashish bo‘yicha faoliyatini ham nazarda tutishi lozim.
(5-band O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi va Bosh prokuratura huzuridagi Soliq, valyutaga oid jinoyatlarga va jinoiy daromadlarni legallashtirishga qarshi kurashish departamentining 2010-yil 9-iyundagi 48,16-son qarori (ro‘yxat raqami 2037-1, 08.07.2010-y.) tahririda — O‘R QHT, 2010-y., 26-27-son, 224-modda)
jinoiy faoliyatdan olingan daromadlarni legallashtirishga va terrorizmni moliyalashtirishga qarshi kurashish to‘g‘risidagi xalqaro talablarni bajarmaydigan yoki yetarli darajada bajarmaydigan davlatlarda joylashgan o‘zining chet eldagi alohida bo‘linmalari tomonidan ushbu sohadagi xalqaro standartlarga rioya qilinishiga e’tibor qaratishi;
o‘zining chet eldagi alohida bo‘linmalaridan ular joylashgan mamlakatlar qonun hujjatlarida tegishli choralar taqiqlanganligi mavjudligi sababli, jinoiy faoliyatdan olingan daromadlarni legallashtirishga va terrorizmni moliyalashtirishga qarshi kurashish bo‘yicha tegishli choralarni tatbiq qilish imkoniyati bo‘lmagan taqdirda, bosh ofisga axborot berilishini talab qilishga majburdir. O‘z navbatida, tashkilot bu haqda Moliya vazirligi va Departamentga xabar berishi;
jinoiy faoliyatdan olingan daromadlarni legallashtirish va (yoki) terrorizmni moliyalashtirish maqsadida texnologik yutuqlardan foydalanilishining suiiste’mol qilinishini oldini olishga qaratilgan choralarni ko‘rishi shart.
(5-1-band O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi va Bosh prokuratura huzuridagi Soliq, valyutaga oid jinoyatlarga va jinoiy daromadlarni legallashtirishga qarshi kurashish departamentining 2010-yil 9-iyundagi 48,16-son qaroriga (ro‘yxat raqami 2037-1, 08.07.2010-y.) asosan kiritilgan — O‘R QHT, 2010-y., 26-27-son, 224-modda)
5-2. Tashkilotlarning chet eldagi alohida bo‘linmalari jinoiy faoliyatdan olingan daromadlarni legallashtirishga va terrorizmni moliyalashtirishga qarshi kurashish borasidagi chora-tadbirlarni amalga oshirishda ular joylashgan mamlakat talablariga rioya qilishlari lozim. Agar bunday talablar O‘zbekiston qonun hujjatlari talablaridan farq qilgan taqdirda, jinoiy faoliyatdan olingan daromadlarni legallashtirishga va terrorizmni moliyalashtirishga qarshi kurashish sohasidagi yuqoriroq standartlar qo‘llaniladi.
(5-2-band O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi va Bosh prokuratura huzuridagi Soliq, valyutaga oid jinoyatlarga va jinoiy daromadlarni legallashtirishga qarshi kurashish departamentining 2010-yil 9-iyundagi 48,16-son qaroriga (ro‘yxat raqami 2037-1, 08.07.2010-y.) asosan kiritilgan — O‘R QHT, 2010-y., 26-27-son, 224-modda)
6. Tashkilot o‘z tashkiliy tuzilmasining o‘ziga xos xususiyatlarini hisobga olgan holda mas’ul shaxs boshchilik qiladigan jinoiy faoliyatdan olingan daromadlarni legallashtirishga va terrorizmni moliyalashtirishga qarshi kurashish bo‘yicha tarkibiy bo‘linmani (bundan keyingi o‘rinlarda tarkibiy bo‘linma deb yuritiladi) tashkil qilishi va belgilashi mumkin.
6-1. Tashkilot bo‘linmalari xodimlarining mas’ul shaxs — tarkibiy bo‘linma boshlig‘i yoki uning xodimlari o‘rtasidagi o‘zaro munosabat tartibi tashkilotning ichki hujjatlari bilan belgilanadi.
(6-1-band O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi va Bosh prokuratura huzuridagi Soliq, valyutaga oid jinoyatlarga va jinoiy daromadlarni legallashtirishga qarshi kurashish departamentining 2010-yil 9-iyundagi 48,16-son qaroriga (ro‘yxat raqami 2037-1, 08.07.2010-y.) asosan kiritilgan — O‘R QHT, 2010-y., 26-27-son, 224-modda)
oliy ma’lumotlilik va rahbarlik lavozimlarida 2 yildan kam bo‘lmagan ish tajribasiga ega bo‘lishlik;
oliy ma’lumotlilik va tashkilotda 2 yildan kam bo‘lmagan ish tajribasiga (texnik va xizmat ko‘rsatuvchi xodimlar lavozimlaridagi ish tajribasidan tashqari) ega bo‘lishlik, oliy ma’lumot mavjud bo‘lmaganda esa — tashkilotda uch yildan kam bo‘lmagan ish tajribasiga (texnik va xizmat ko‘rsatuvchi xodimlar lavozimlaridagi ish tajribasidan tashqari) ega bo‘lishlik;
8. Tashkilotlar har yili yanvar oyining 10-sanasidan kechiktirmay tayinlangan mas’ul shaxs haqidagi ma’lumotlarni O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligiga taqdim etishlari shart.
Mas’ul shaxs o‘zgargan taqdirda, bu haqda tashkilot besh kun mobaynida O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligini xabardor qilishi lozim.
(8-band O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi va Bosh prokuratura huzuridagi Soliq, valyutaga oid jinoyatlarga va jinoiy daromadlarni legallashtirishga qarshi kurashish departamentining 2015-yil 7-apreldagi 28, 10-sonli qarori (ro‘yxat raqami 2037-2, 14.04.2015-y.) tahririda — O‘R QHT, 2015-y., 15-son, 188-modda)
9. O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi har yili yanvar oyining 20-sanasidan kechiktirmay tashkilotlardagi mas’ul shaxslar haqidagi ma’lumotlarni Departamentga taqdim etadi.
(9-bandning birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi va Bosh prokuratura huzuridagi Soliq, valyutaga oid jinoyatlarga va jinoiy daromadlarni legallashtirishga qarshi kurashish departamentining 2015-yil 7-apreldagi 28, 10-sonli qarori (ro‘yxat raqami 2037-2, 14.04.2015-y.) tahririda — O‘R QHT, 2015-y., 15-son, 188-modda)
Agar hisobot yili davomida tashkilotlarda mas’ul shaxslar o‘zgarsa, O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi tashkilotlardan tegishli o‘zgarishlarni tasdiqlovchi hujjatlarni olgan kundan boshlab 5 kun ichida Departamentga qo‘shimcha ravishda xabar beradi.
10. Mas’ul shaxslarni o‘qitish va malakasini oshirish Departament tomonidan Moliya vazirligi bilan birgalikda o‘tkaziladi.
jinoiy faoliyatdan olingan daromadlarni legallashtirishga va terrorizmni moliyalashtirishga qarshi kurashish to‘g‘risidagi qonun hujjatlari bilan tanishish;
jinoiy faoliyatdan olingan daromadlarni legallashtirish va terrorizmni moliyalashtirishga qarshi kurashishning uslublari va zamonaviy usullarini o‘rganish;
(10-band O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi va Bosh prokuratura huzuridagi Soliq, valyutaga oid jinoyatlarga va jinoiy daromadlarni legallashtirishga qarshi kurashish departamentining 2010-yil 9-iyundagi 48,16-son qaroriga (ro‘yxat raqami 2037-1, 08.07.2010-y.) asosan to‘rtinchi xatboshi bilan to‘ldirilgan — O‘R QHT, 2010-y., 26-27-son, 224-modda)
mas’ul shaxsning jinoiy faoliyatdan olingan daromadlarni legallashtirishga va terrorizmni moliyalashtirishga qarshi kurashish muammolariga bag‘ishlangan konferensiyalar, seminarlar va boshqa tadbir (shuningdek, xalqaro)larda ishtirok etishi (imkoniyat darajasida).
Ichki nazoratni muvaffaqiyatli amalga oshirilishining asosiy sharti bu — mazkur jarayonda har bir xodim o‘z vakolati doirasida qatnashishi nuqtai nazaridan kelib chiqqan holda o‘qitish o‘tkaziladi.
11. Jinoiy faoliyatdan olingan daromadlarni legallashtirishga va terrorizmni moliyalashtirishga qarshi kurashish maqsadida mas’ul shaxs quyidagi funksiyalarni bajaradi:
mazkur Qoidalarga muvofiq ichki nazorat jarayonini va mijozlarni lozim darajada tekshirishni joriy etish va amalga oshirilishini tashkil etadi;
tashkilot faoliyatining o‘ziga xos xususiyatlaridan kelib chiqqan holda, ichki nazoratni amalga oshirish bo‘yicha ichki hujjatlar va dasturlarni ishlab chiqadi hamda rahbariyatga tasdiqlash uchun kiritadi;
ichki nazoratni amalga oshirish davomida aniqlangan mijozlarning shubhali operatsiyalari to‘g‘risidagi xabarlarni tashkilot rahbariyati bilan kelishgan holda Departamentga o‘z vaqtida yuborilishini, shuningdek, Departamentning qo‘shimcha axborot taqdim etish to‘g‘risidagi so‘rovlarining bajarilishini ta’minlaydi;
jinoiy faoliyatdan olingan daromadlarni legallashtirishga va terrorizmni moliyalashtirishga qarshi kurashish bo‘yicha ichki nazoratni amalga oshirish natijasida olingan tegishli ma’lumotlarni (materiallar, hujjatlar va boshqalar) yig‘ish, rasmiylashtirish, saqlashni o‘rnatilgan tartibda amalga oshiradi, ularning maxfiyligini ta’minlaydi;
(11-band O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi va Bosh prokuratura huzuridagi Soliq, valyutaga oid jinoyatlarga va jinoiy daromadlarni legallashtirishga qarshi kurashish departamentining 2010-yil 9-iyundagi 48,16-son qaroriga (ro‘yxat raqami 2037-1, 08.07.2010-y.) asosan beshinchi xatboshi bilan to‘ldirilgan — O‘R QHT, 2010-y., 26-27-son, 224-modda)
mazkur Qoidalar va ichki nazorat dasturlarini amalga oshirish jarayonining maxfiyligini ta’minlaydi.
ichki nazorat tizimini tashkil etish va O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi tomonidan Departament bilan hamkorlikda monitoring va nazorat o‘tkazilishi davomida tashkilot faoliyatida aniqlangan kamchiliklarni bartaraf etish bo‘yicha monitoringni amalga oshiradi.
(11-band O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi va Bosh prokuratura huzuridagi Soliq, valyutaga oid jinoyatlarga va jinoiy daromadlarni legallashtirishga qarshi kurashish departamentining 2015-yil 7-apreldagi 28, 10-sonli qaroriga (ro‘yxat raqami 2037-2, 14.04.2015-y.) asosan xatboshi bilan to‘ldirilgan — O‘R QHT, 2015-y., 15-son, 188-modda)
o‘z tashkilotining rahbarlari va xodimlaridan ichki nazoratni amalga oshirish uchun zarur bo‘lgan hujjatlarni talab qilib olish;
xabar qilinishi lozim bo‘lgan operatsiyalar bo‘yicha kelgusidagi xatti-harakatlarga oid (shu jumladan, mijoz yoki operatsiya to‘g‘risida qo‘shimcha axborot olish yoki mavjud axborotni tekshirish maqsadida o‘tkazilayotgan operatsiyani to‘xtatib turish bo‘yicha) takliflarni rahbariyatga kiritish.
jinoiy faoliyatdan olingan daromadlarni legallashtirish va terrorizmni moliyalashtirish bo‘yicha o‘z tavakkalchiliklarini aniqlash va baholash bo‘yicha tegishli chora-tadbirlarni ko‘rish, ushbu tavakkalchiliklarni hujjatlashtirish va ularni kamaytirish choralarni ko‘rish;
(13-band O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi va Bosh prokuratura huzuridagi Soliq, valyutaga oid jinoyatlarga va jinoiy daromadlarni legallashtirishga qarshi kurashish departamentining 2015-yil 7-apreldagi 28, 10-sonli qaroriga (ro‘yxat raqami 2037-2, 14.04.2015-y.) asosan ikkinchi xatboshi bilan to‘ldirilgan — O‘R QHT, 2015-y., 15-son, 188-modda)
ichki nazoratni amalga oshirish jarayonida olingan hujjatlarning saqlanishi va qaytarilishini ta’minlash;
mijozni lozim darajada tekshirish materiallariga qo‘shib qo‘yiladigan barcha g‘ayrioddiy yirik miqdordagi operatsiyalar bo‘yicha lozim darajada tekshirish natijalari va xulosalarini yozma ravishda qayd etishi;
(13-band O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi va Bosh prokuratura huzuridagi Soliq, valyutaga oid jinoyatlarga va jinoiy daromadlarni legallashtirishga qarshi kurashish departamentining 2010-yil 9-iyundagi 48,16-son qaroriga (ro‘yxat raqami 2037-1, 08.07.2010-y.) asosan to‘rtinchi xatboshi bilan to‘ldirilgan — O‘R QHT, 2010-y., 26-27-son, 224-modda)
14. Tashkilotlar quyidagi holatlarda mijozlarni lozim darajada tekshirish bo‘yicha chora-tadbirlarni amalga oshiradi:
amalga oshirilayotgan operatsiyalarning jinoiy faoliyatdan olingan daromadlarni legallashtirish yoki terrorizmni moliyalashtirish maqsadida ekanligiga har qanday shubha mavjud bo‘lsa;
operatsiya amalga oshirish kunidagi eng kam oylik ish haqi miqdorining 300 baravari miqdoridan ortiq bo‘lgan bir martalik operatsiyalar amalga oshirilganda;
(14-band O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi va Bosh prokuratura huzuridagi Soliq, valyutaga oid jinoyatlarga va jinoiy daromadlarni legallashtirishga qarshi kurashish departamentining 2015-yil 7-apreldagi 28, 10-sonli qaroriga (ro‘yxat raqami 2037-2, 14.04.2015-y.) asosan uchinchi xatboshi bilan to‘ldirilgan — O‘R QHT, 2015-y., 15-son, 188-modda)
14-1. Mijozni lozim darajada tekshirish bo‘yicha tashkilotlar tomonidan ko‘riladigan chora-tadbirlar quyidagilarni o‘z ichiga olishi shart:
mijozning va u tegishli hujjatlar asosida qaysi shaxslar nomidan ish ko‘rayotgan bo‘lsa, o‘sha shaxslarning shaxsini hamda vakolatlarini tekshirishni;
mijoz tomonidan amalga oshiriladigan pul mablag‘lari yoki boshqa mol-mulk bilan bog‘liq operatsiyalarni ularning bunday mijoz va uning faoliyati to‘g‘risidagi ma’lumotlarga muvofiqligini tekshirish maqsadida doimiy asosda o‘rganish o‘tkazishni.
(14-1-band O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi va Bosh prokuratura huzuridagi Soliq, valyutaga oid jinoyatlarga va jinoiy daromadlarni legallashtirishga qarshi kurashish departamentining 2010-yil 9-iyundagi 48,16-son qaroriga (ro‘yxat raqami 2037-1, 08.07.2010-y.) asosan kiritilgan — O‘R QHT, 2010-y., 26-27-son, 224-modda)
142. Agarda operatsiyaning taraflaridan biri jinoiy faoliyatdan olingan daromadlarni legallashtirishga va terrorizmni moliyalashtirishga qarshi kurashish sohasida xalqaro hamkorlikda ishtirok etmayotgan davlatlarda yoxud offshor hududlarda doimiy yashayotgan, turgan yoki ro‘yxatga olingan, shuningdek tavakkalchilikning yuqori darajasi toifasiga kiritilgan shaxs bo‘lganda tashkilotlar mijozlarni lozim darajada tekshirishning kuchaytirilgan chora-tadbirlarni ko‘rishlari lozim.
mijoz haqida qo‘shimcha ma’lumotlar (faoliyat turi, aktivlar miqdori, ochiq ma’lumotlar bazasi orqali olinishi mumkin bo‘lgan ma’lumot va boshqalar) olish va mijoz yoki benefitsiar mulkdor bo‘yicha ma’lumotlarni yanada tezroq yangilab borish;
operatsiyalarni (bitimlarni) amalga oshirish sabablarini aniqlashning boshqa kuchaytirilgan choralarini amalga oshirish.
(142-143-bandlar O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi va Bosh prokuratura huzuridagi Soliq, valyutaga oid jinoyatlarga va jinoiy daromadlarni legallashtirishga qarshi kurashish departamentining 2015-yil 7-apreldagi 28, 10-sonli qaroriga (ro‘yxat raqami 2037-2, 14.04.2015-y.) asosan kiritilgan — O‘R QHT, 2015-y., 15-son, 188-modda)
15. Mijozlarni lozim darajada tekshirish bo‘yicha chora-tadbirlar mijoz tomonidan taqdim etilgan ma’lumot va hujjatlar asosida amalga oshiriladi. Mijozni tekshirish bo‘yicha chora-tadbirlarni amalga oshirishga imkon beruvchi barcha hujjatlar ular taqdim etilgan sanaga haqiqiy bo‘lishi lozim.
16. Mijozlarni lozim darajada tekshirish operatsiyalarni amalga oshirishning barcha bosqichlarida olib borilishi lozim.
Mijozni identifikatsiyalash bilan bir qatorda u tomonidan qonun hujjatlariga muvofiq taqdim etiladigan hujjatlardan foydalangan holda uning operatsiyalarni amalga oshirishga bo‘lgan vakolatlari tekshirilishi shart.
o‘tgan hisobot davrida (oy, chorak, yarim yil, yil) mazkur mijozning ilgari lotereya bo‘yicha yutuqlarini o‘rganib chiqish, agar uning tasarrufida bunday operatsiyalar to‘g‘risida axborot mavjud bo‘lsa.
18. Mijoz — jismoniy shaxsni identifikatsiyalash uning shaxsini tasdiqlovchi hujjat (pasport yoki unga tenglashtirilgan hujjat) asosida amalga oshiriladi.
Agar mijoz — jismoniy shaxs yakka tartibdagi tadbirkor bo‘lsa, uning davlat ro‘yxatidan o‘tkazilganligi to‘g‘risidagi guvohnomasi ham o‘rganilishi kerak.
19. Mijoz — yuridik shaxsni identifikatsiyalashda tashkilot uning davlat ro‘yxatidan o‘tganligi to‘g‘risidagi tegishli hujjatlarni, rahbariyati haqidagi, shuningdek, ta’sis hujjatlarida ko‘rsatilgan ma’lumotlarni olishlari lozim.
Bunda, agar mijoz — yuridik shaxs nomidan qonun hujjatlariga muvofiq jismoniy shaxs ish ko‘rayotgan bo‘lsa, tashkilot bunday jismoniy shaxsni identifikatsiyalash bo‘yicha ham ma’lumotlarni olishi lozim.
Davlat hokimiyati va boshqaruv organlariga nisbatan mijozlarni lozim darajada tekshirish chora-tadbirlarining o‘tkazilishi talab qilinmaydi.
(19-band O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi va Bosh prokuratura huzuridagi Soliq, valyutaga oid jinoyatlarga va jinoiy daromadlarni legallashtirishga qarshi kurashish departamentining 2010-yil 9-iyundagi 48,16-son qarori (ro‘yxat raqami 2037-1, 08.07.2010-y.) tahririda — O‘R QHT, 2010-y., 26-27-son, 224-modda)
21. Tashkilot quyidagi hollarda mijozga pul mablag‘lari yoki boshqa mol-mulk bilan bog‘liq operatsiyalarni amalga oshirishni rad etadi:
Mijoz — jismoniy shaxsning o‘zining doimiy yoki vaqtinchalik yashash joyi (pasport ma’lumotlariga muvofiq) bo‘yicha mavjud bo‘lmaganida;
shak-shubhasiz noto‘g‘ri bo‘lgan hujjatlar taqdim etilganda yoki qonun hujjatlariga muvofiq tashkilot tomonidan so‘raladigan hujjatlar taqdim etilmaganda.
(21-band O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi va Bosh prokuratura huzuridagi Soliq, valyutaga oid jinoyatlarga va jinoiy daromadlarni legallashtirishga qarshi kurashish departamentining 2010-yil 9-iyundagi 48,16-son qarori (ro‘yxat raqami 2037-1, 08.07.2010-y.) tahririda — O‘R QHT, 2010-y., 26-27-son, 224-modda)
211. Tashkilot mijozlar tomonidan jinoiy faoliyatdan olingan daromadlarni legallashtirish yoki terrorizmni moliyalashtirish maqsadida operatsiyalarni amalga oshirishda tavakkalchilik darajasini (keyingi o‘rinlarda tavakkalchilik darajasi deb yuritiladi) aniqlash, baholash va kamaytirish chora-tadbirlarini ko‘rishi shart.
Tavakkalchilik darajasi mijoz taqdim etgan axborot asosida, mazkur Qoidalarda belgilangan mezonlar, mijozni lozim tarzda tekshirish natijalarini hisobga olgan holda mas’ul shaxs tomonidan har yili aniqlanadi va baholanadi.
Tavakkalchiliklarni baholash natijalari yozma ravishda rasmiylashtirilishi va Departamentga taqdim etilishi lozim.
212. Tashkilot avvaldan quyidagi mezonlarga javob beruvchi mijozlarni tavakkalchilikning yuqori darajasi toifasiga tegishli deb topishi va ularga nisbatan kuchaytirilgan e’tiborni qaratishi lozim:
terrorchilik faoliyatida ishtiroki yoxud terrorchilik faoliyati bilan shug‘ullanayotgan shaxslarning nazorat ostida ekanligi yoxud terrorchilik faoliyati bilan shug‘ullanayotgan yoki shug‘ullanishda gumon qilinayotgan tashkilotning bevosita yoki bilvosita mulkdori yoxud uni nazorat qiluvchi ekanligi to‘g‘risida ma’lumot mavjud bo‘lgan shaxslar;
jinoiy faoliyatdan olingan daromadlarni legallashtirishga va terrorizmni moliyalashtirishga qarshi kurashish sohasida xalqaro hamkorlikda ishtirok etmayotgan davlatda yoxud offshor hududda doimiy yashayotgan, turgan yoki ro‘yxatga olingan shaxslar;
haqiqatda joylashgan joyi ta’sis yoki ro‘yxatga olish hujjatlarida ko‘rsatilgan ma’lumotlardagi manzilga to‘g‘ri kelmaydigan yuridik shaxslar;
haqiqiy egasi ushbu bandning ikkinchi va uchinchi xatboshilarida ko‘rsatilgan shaxs bo‘lgan yuridik shaxslar va yakka tartibdagi tadbirkorlar;
muntazam ravishda (uch oy mobaynida ikki martadan ortiq) shubhali operatsiyalarni amalga oshirayotgan mijozlar;
mas’ul shaxsda asosli shubha uyg‘otadigan moliyaviy operatsiyalarni amalga oshiruvchi boshqa shaxslar.
213. Mijoz tomonidan amalga oshiriladigan operatsiyalarning tavsifi o‘zgarishiga qarab, tashkilot zarur bo‘lganda u bilan ishlash bo‘yicha tavakkalchilik darajasini qayta ko‘rib chiqishi lozim.
Tashkilot barcha murakkab, g‘ayrioddiy yirik operatsiyalarga, shuningdek aniq iqtisodiy yoki qonuniy maqsadga ega bo‘lmagan operatsiyalarni amalga oshirishning g‘ayrioddiy sxemalariga kuchaytirilgan e’tibor qaratishi kerak.
Amalga oshirilgan chora-tadbirlar haqida ma’lumot tashkilotning rahbariyatiga taqdim etilishi lozim.
214. Tashkilot jinoiy faoliyatdan olingan daromadlarni legallashtirish va terrorizmni moliyalashtirish maqsadida texnologik yutuqlardan foydalanilishiga yo‘l qo‘ymaslik bo‘yicha chora-tadbirlarni ko‘rishi kerak. Bu maqsadlarda tashkilot:
yangi hamda amaldagi xizmat turlarida yangi yoki rivojlanayotgan texnologiyalardan foydalanish natijasida vujudga kelishi mumkin bo‘lgan tavakkalchilik darajasini aniqlashi va baholashi lozim.
Bunday tavakkalchilikning baholanishi xizmatlarning yangi turlari, yangi ish amaliyotining ishga tushirilishi yoxud yangi yoki rivojlanayotgan texnologiyalarni foydalanishga tushirishdan avval o‘tkazilishi lozim.
Tashkilot bunday tavakkalchilikni monitoring qilish va ularni pasaytirish bo‘yicha tegishli choralarni ko‘rishi lozim.
(III1 bob O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi va Bosh prokuratura huzuridagi Soliq, valyutaga oid jinoyatlarga va jinoiy daromadlarni legallashtirishga qarshi kurashish departamentining 2015-yil 7-apreldagi 28, 10-sonli qaroriga (ro‘yxat raqami 2037-2, 14.04.2015-y.) asosan kiritilgan — O‘R QHT, 2015-y., 15-son, 188-modda)
22. Pul mablag‘lari yoki boshqa mol-mulk bilan bog‘liq operatsiya quyidagi holatlarda shubhali deb topilishi mumkin:
bir vaqtning o‘zida tashkilot tomondan yirik pul yutuqlarini (eng kam oylik ish haqining 1500 baravaridan yuqori) ikki yoki undan ortiq yutuqli biletlar egalariga to‘lashda (berishda);
23. Operatsiyani shubhali deb topish har bir aniq holatda ushbu Qoidalar bilan o‘rnatilgan shubhalilik mezonlaridan foydalangan holda o‘tkaziladigan kompleks tahlil asosida, shuningdek, mijoz shaxsi, uning obro‘si, amaliy ish munosabatlarining xususiyati, bitimning asoslari, maqsadlari, hajmi va turi, uni amalga oshirish usuli bilan hamda shubhali operatsiyani to‘g‘ri aniqlash uchun ahamiyatli bo‘lgan boshqa holatlar asosida aniqlanadigan tavakkalchilik xavfiga bog‘liq ravishda amalga oshiriladi.
24. Pul mablag‘lari yoki boshqa mol-mulk bilan bog‘liq har qanday operatsiya, shu operatsiyalarning taraflaridan biri:
terrorchilik faoliyatida ishtirok etayotgan yoxud ishtirok etishda gumon qilinayotgan yuridik yoki jismoniy shaxs;
terrorchilik faoliyatini amalga oshirayotgan yoxud amalga oshirishda gumon qilinayotgan tashkilotning bevosita yoki bilvosita mulkdori bo‘lgan yoxud uni nazorat qilayotgan yuridik yoki jismoniy shaxs;
terrorchilik faoliyatini amalga oshirayotgan yoki amalga oshirishda gumon qilinayotgan jismoniy shaxsning yoxud tashkilotning mulkidagi yoki nazorati ostidagi yuridik shaxs ekanligi haqida belgilangan tartibda olingan axborot mavjud bo‘lsa, Departamentga xabar qilinishi va to‘xtatib turilishi kerak.
Bunday hollarda tashkilot pul mablag‘lari yoki boshqa mol-mulk bilan bog‘liq operatsiyani bu operatsiya bajarilishi lozim bo‘lgan sanadan e’tiboran uch ish kuniga to‘xtatib turishga va ushbu operatsiya haqida uni to‘xtatib qo‘yilgan kunning o‘zida Departamentni xabardor qilishga majbur. Pul mablag‘lari yoki boshqa mol-mulk bilan bog‘liq operatsiyani to‘xtatish haqida Departamentning ko‘rsatmasi bo‘lmaganda, ko‘rsatilgan muddat tugashi bilan tashkilot to‘xtatilgan operatsiyani tiklashga kirishadi.
241. Operatsiyaning taraflaridan biri jinoiy faoliyatdan olingan daromadlarni legallashtirishga va terrorizmni moliyalashtirishga qarshi kurashish sohasida xalqaro hamkorlikda ishtirok etmayotgan davlatda doimiy yashayotgan, turgan yoki ro‘yxatga olingan shaxs bo‘lsa, bunday operatsiya ham Departamentga xabar qilinishi kerak.
(241-band O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi va Bosh prokuratura huzuridagi Soliq, valyutaga oid jinoyatlarga va jinoiy daromadlarni legallashtirishga qarshi kurashish departamentining 2015-yil 7-apreldagi 28, 10-sonli qaroriga (ro‘yxat raqami 2037-2, 14.04.2015-y.) asosan kiritilgan — O‘R QHT, 2015-y., 15-son, 188-modda)
25. Mijozning operatsiyasi shubhali deb topilgandan so‘ng, mas’ul shaxs shubhali operatsiyani amalga oshirishga tayyorgarlik ko‘rilayotganligini yoki amalga oshirilganligini tasdiqlovchi asoslangan hujjatlarni tayyorlaydi va tashkilot rahbariga ko‘rib chiqish uchun taqdim etadi, rahbar mijozga nisbatan kelgusidagi xatti-harakatlar haqida qaror qabul qiladi, jumladan:
26. Shubhali operatsiya to‘g‘risidagi xabar operatsiya shubhali deb topilgan vaqtdan boshlab bir ish kunidan kechiktirmay O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi tomonidan belgilangan tartibga muvofiq tashkilot tomonidan Departamentga taqdim etiladi.
27. Har bir shubhali operatsiya to‘g‘risidagi ma’lumot mas’ul shaxs tomonidan qog‘oz va elektron ko‘rinishda yuritiluvchi maxsus jurnalga kiritiladi.
28. Tashkilotlar tegishli operatsiyadan shubhani tasdiqlovchi yoki olib tashlovchi har qanday ma’lumotni Departamentga kechiktirmay topshirishlari zarur.
28-1. Tashkilot ichki nazoratni amalga oshirish uchun zarur bo‘lgan ma’lumot va hujjatlarni har bir operatsiya bo‘yicha, jumladan lozim darajada tekshirish natijalari bo‘yicha shubhali deb tan olinmagan operatsiyalar bo‘yicha mijozdan talab qilib oladi va yig‘adi.
28-2. Tashkilot faoliyatining o‘ziga xos xususiyatlari, faoliyatning asosiy yo‘nalishlarini hisobga olgan holda, hamda mazkur Qoidalar va ichki hujjatlar asosida ichki nazoratni amalga oshirish jarayonida olingan ma’lumotlar va hujjatlarni shakllantiradi.
28-3. Taqdim qilingan hujjatlar nusxalarining to‘g‘riligiga gumon yoki boshqa zarurat paydo bo‘lgan taqdirda, tashkilot tanishish uchun hujjatlarning asl nusxalari taqdim qilinishini talab qilish huquqiga ega.
28-4. Lozim darajada tekshirish jarayonida olingan barcha ma’lumotlar va hujjatlar tashkilotning mijozlarni identifikatsiyasini amalga oshiruvchi xodimlariga mijoz to‘g‘risidagi ma’lumotlarni tekshirish uchun ochiq bo‘lishi lozim.
28-5. Pul mablag‘lari yoki boshqa mol-mulk bilan bog‘liq operatsiyalar to‘g‘risidagi ma’lumotlar zarurat tug‘ilgan taqdirda operatsiya tafsilotlarini qayta tiklash mumkin bo‘lgan tarzda rasmiylashtirilishi lozim.
28-6. Mijozni lozim darajada tekshirish va identifikatsiyalash natijasida olingan ma’lumotlar har yili yangilanib borilishi lozim.
(28-1 — 28-6-bandlar O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi va Bosh prokuratura huzuridagi Soliq, valyutaga oid jinoyatlarga va jinoiy daromadlarni legallashtirishga qarshi kurashish departamentining 2010-yil 9-iyundagi 48,16-son qaroriga (ro‘yxat raqami 2037-1, 08.07.2010-y.) asosan kiritilgan — O‘R QHT, 2010-y., 26-27-son, 224-modda)
29. Tashkilotlar pul mablag‘lari yoki boshqa mol-mulk bilan bog‘liq operatsiyalar to‘g‘risidagi axborotni, shuningdek, mijozlarni lozim darajada tekshirish bo‘yicha identifikatsiyalash ma’lumotlarini va materiallarni qonun hujjatlarida belgilangan, lekin operatsiyalar amalga oshirilganidan yoki mijoz bilan munosabatlar to‘xtatilganidan keyin besh yildan kam bo‘lmagan muddatlar mobaynida saqlashlari shart.
30. Tashkilotlar jinoiy faoliyatdan olingan daromadlarni legallashtirishga va terrorizmni moliyalashtirishga qarshi kurashish bilan bog‘liq bo‘lgan axborotdan erkin foydalanishni cheklaydilar, uni tarqalib ketmasligini ta’minlaydilar hamda yuridik va jismoniy shaxslarga, ularning operatsiyalari haqida Departamentga ma’lumot berilganligi to‘g‘risida axborot berishga haqli emaslar.
Tashkilotlar o‘z xodimlari tomonidan ichki nazorat bo‘yicha funksiyalarini bajarish jarayonida olingan axborotlarni boshqalarga oshkor qilmasliklarini (yoxud shaxsiy maqsadlar yoki uchinchi shaxslar manfaatlari uchun foydalanishga ruxsat berilmasligini) ta’minlaydilar.
301. Mas’ul shaxsning faoliyatida foydalanilgan barcha hujjatlar (ichki nazoratni amalga oshirish bilan bog‘liq yozishmalar, shu jumladan, Departamentga yuborilgan xabarlarning qog‘ozdagi va elektron nusxalari, mijozlarning qog‘ozdagi va elektron anketalari, maxsus jurnallar va h.k.) dan foydalanilishini cheklash maqsadida, bunday hujjatlar va ularning ro‘yxati bevosita maxsus jihozlangan xonada yoki yonmaydigan va muhrlanadigan seyfda ushbu shaxs tomonidan saqlanishi lozim.
302. Hujjatlarning elektron shakllari dasturiy usulda arxivlashtirilishi, elektron axborot tashuvchi uskunalarga yozib qo‘yilishi hamda mas’ul shaxs tomonidan ularning ro‘yxati bilan birgalikda yonmaydigan va muhrlanadigan seyfda saqlanishi zarur.
(301-302-bandlar O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi va Bosh prokuratura huzuridagi Soliq, valyutaga oid jinoyatlarga va jinoiy daromadlarni legallashtirishga qarshi kurashish departamentining 2015-yil 7-apreldagi 28, 10-sonli qaroriga (ro‘yxat raqami 2037-2, 14.04.2015-y.) asosan kiritilgan — O‘R QHT, 2015-y., 15-son, 188-modda)
31. Tashkilotlar tomonidan mazkur Qoidalar talablariga rioya etilishi ustidan monitoring va nazorat Moliya vazirligi tomonidan Departament bilan birgalikda amalga oshiriladi.
32. Jinoiy faoliyatdan olingan daromadlarni legallashtirishga va terrorizmni moliyalashtirishga qarshi kurashish sohasidagi qonun hujjatlari buzilganligi hollarini yashirishda, shuningdek, mazkur Qoidalar talablarining buzilishida aybdor bo‘lgan shaxslar qonun hujjatlarida belgilangan tartibda javobgarlikka tortiladilar.