Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari, O‘zbekiston Respublikasi “Davarxitektqurilish” qo‘mitasi tomonidan nazoratning susaytirib yuborilganligi natijasida, shuningdek shaharlar (tumanlar) hokimlarining loqaydligi oqibatida aholi punktlarini rekonstruksiya qilish va obodonlashtirishda, me’moriy va tarixiy-madaniy yodgorliklarni tiklashda, avtomobil yo‘llari qurishda, ishlab chiqarish va ijtimoiy infratuzilma obyektlarini joylashtirishda shaharsozlik faoliyati sohasida belgilangan normalar va qoidalarning qo‘pol ravishda buzilishi hollari davom etmoqda.
Hududiy arxitektura va qurilish bo‘linmalari rahbarlarida zarur qat’iyat yo‘qligi oqibatida aholi punktlarini qurish shaharsozlik va arxitektura normalari, kommunikatsiya, transport va sanitariya talablari, istiqbolli qurish rejalari bilan mutlaqo bog‘lanmasdan amalga oshirilmoqda.
Yuqorida ko‘rsatib o‘tilgan kamchiliklar, mahalliy davlat hokimiyati organlari tegishli mansabdor shaxslarining harakatsizligi, passivligi, shuningdek O‘zbekiston Respublikasi “Davarxitektqurilish” qo‘mitasi va uning hududiy bo‘linmalari rahbarlarining aholi punktlarini kompleks qurish muammolarini hal qilishdan o‘zlarini chetga olishlari shaharlar va tumanlarning tashqi qiyofasi buzilishiga, aholining asosli noroziligiga olib kelmoqda, shuningdek respublika mehmonlarida salbiy taassurot tug‘dirmoqda.
Respublika aholi punktlarini zamonaviy shaharsozlik talablari va milliy an’analarga muvofiq kompleks rivojlantirishni ta’minlash, me’moriy-tarixiy merosni saqlab qolish, qabul qilinayotgan loyiha yechimlari sifatini oshirish, shuningdek shaharsozlikka oid qonun hujjatlariga rioya etilishi ustidan nazoratni kuchaytirish maqsadida Vazirlar Mahkamasi qaror qiladi:
1. Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari, O‘zbekiston Respublikasi “Davarxitektqurilish” qo‘mitasi va uning hududiy bo‘linmalarining tegishli hududda shaharsozlik faoliyatini muvofiqlashtirish va nazorat qilish, aholi punktlarini kompleks qurishda bosh rejalarga, shaharsozlik normalari va qoidalariga rioya etilishini ta’minlash bo‘yicha ishlari qoniqarsiz deb hisoblansin.
2. Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi Raisi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimlari, O‘zbekiston Respublikasi “Davarxitektqurilish” qo‘mitasi va uning hududiy arxitektura va qurilish bo‘linmalari, davlat arxitektura-nazorati rahbarlari aholi punktlarini kompleks qurish bosh rejalariga rioya etilishi uchun shaxsan javobgar ekanliklari to‘g‘risida qat’iy ogohlantirilsin.
3. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzurida 1-ilovaga muvofiq tarkibda Aholi punktlari kompleks qurilishini nazorat qilish komissiyasi (keyingi o‘rinlarda Komissiya deb ataladi) respublika mintaqalari bo‘yicha ishchi guruhlari bilan tashkil etilsin.
Keyingi tahrirga qarang.
Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari, hududiy arxitektura va qurilish, yer resurslari va davlat kadastri bo‘linmalari, boshqa aloqador organlar tomonidan shaharsozlikka oid qonun hujjatlariga, shaharsozlik normalari va qoidalariga rioya etilishi ustidan ta’sirchan nazoratni ta’minlash;
Keyingi tahrirga qarang.
Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar, shaharlar va tumanlar hokimliklari, hududiy arxitektura va qurilish bo‘linmalari tomonidan aholi punktlarining tasdiqlangan bosh rejalarining asosiy qoidalari amalga oshirilishini nazorat qilish;
Keyingi tahrirga qarang.
aholi punktlarini zamonaviy talablar va milliy an’analarga muvofiq shaharsozlik jihatidan kompleks rivojlantirishni, ularning me’moriy-badiiy qiyofasini va boy me’moriy-tarixiy merosni saqlab qolishni ta’minlash masalalarini ko‘rib chiqish va ular bo‘yicha takliflar kiritish;
shaharsozlik faoliyati subyektlari tomonidan shaharsozlik normalari va qoidalari, atrof muhitni muhofaza qilish, ekologiya xavfsizligi talablariga, shuningdek sanitariya normalari va qoidalariga rioya etilishi ahvolini har tomonlama o‘rganish;
noqonuniy qurilishlarning, shaharsozlik faoliyatini amalga oshirish uchun berilgan yer uchastkalaridan noo‘rin foydalanilishining oldini olish va ularga yo‘l qo‘ymaslik yuzasidan aniq chora-tadbirlarni ishlab chiqish va ro‘yobga chiqarish;
shaharsozlik faoliyati samaradorligini oshirish, aholi punktlari bosh rejalarining asosiy qoidalarini o‘z vaqtida va sifatli amalga oshirish, shaharsozlikka oid qonun hujjatlari yuzasidan takliflar tayyorlash;
Keyingi tahrirga qarang.
aholi punktlarini kompleks qurishda shaharsozlikka oid qonun hujjatlarining qo‘pol buzilishiga yo‘l qo‘yilganligi uchun tegishli mansabdor shaxslarni javobgarlikka tortish to‘g‘risida takliflar kiritish.
Keyingi tahrirga qarang.
5. Belgilab qo‘yilsinki, Komissiyaning o‘z vakolatlari doirasida qabul qilgan qarorlari Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar, shaharlar va tumanlar hokimliklari, shuningdek davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari tomonidan bajarilishi majburiydir.
6. Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari o‘n kun muddatda Aholi punktlari kompleks qurilishini nazorat qilish hududiy komissiyalari tashkil etsinlar.
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Aholi punktlari kompleks qurilishini nazorat qilish komissiyasi to‘g‘risidagi Nizom 2-ilovaga muvofiq;
Aholi punktlari kompleks qurilishini nazorat qilish hududiy komissiyasi to‘g‘risidagi Nizom 3-ilovaga muvofiq tasdiqlansin.
aholi punktlarini qurishda shaharsozlik normalari va qoidalariga rioya etilishining ishchi guruhlar tomonidan muntazam ravishda o‘rganilishini ta’minlasin;
tasdiqlangan jadvalga muvofiq ishchi guruhlar tomonidan o‘rganish natijalari ko‘rib chiqilishini, shuningdek mahalliy davlat hokimiyati organlari tegishli rahbarlarining hisobotlari eshitib borilishini ta’minlasin.
9. Mazkur qarorning bajarilishini nazorat qilish O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining o‘rinbosari N.M.Xanov zimmasiga yuklansin.
Xanov N.M. | — | O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining o‘rinbosari, Komissiya raisi |
Shoabdurahmonov R.M. | — | Iqtisodiyot vazirining o‘rinbosari, Komissiya raisining o‘rinbosari |
Qo‘ldoshev A.X. | — | Ichki ishlar vazirining o‘rinbosari, Komissiya raisining o‘rinbosari |
Maksumov N.E. | — | “Davarxitektqurilish” qo‘mitasi raisining birinchi o‘rinbosari |
Toxtayev A.R. | — | “Davarxitektqurilish” qo‘mitasi raisining o‘rinbosari |
Shodiyev M.I. | — | “Davarxitektqurilish” qo‘mitasi raisining o‘rinbosari |
Ochilov M.Q. | — | “Davarxitektqurilish” qo‘mitasi raisining o‘rinbosari |
Arabov A.S. | — | “Yergeodezkadastr” davlat qo‘mitasining raisi |
Alixonov B.B. | — | Davlat tabiatni muhofaza qilish qo‘mitasining raisi |
Xolmuxamedov O‘.O. | — | “O‘zkommunxizmat” agentligining bosh direktori |
Niyazmatov B.I. | — | Sog‘liqni saqlash vazirining o‘rinbosari, O‘zbekiston Respublikasining Bosh davlat sanitariya vrachi |
Abdullayev M.A. | — | “O‘zavtoyo‘l” davlat-aksiyadorlik kompaniyasi raisi |
Axmedov A.A. | — | “Mahalla” jamg‘armasining raisi |
Akopdjanyan V.A. | — | “ToshkentboshplanLITI” institutining direktori |
Lenneshmidt E.F. | — | “O‘zshaharsozlikLITI” institutining direktori |
lavozimiga ko‘ra | — | “Qishloqqurilishloyiha” institutining direktori |
Qodirov B. | — | Vazirlar Mahkamasi Kommunal soha, transport, kapital qurilish va qurilish industriyasi masalalari axborot-tahlil departamentining bosh mutaxassisi, Komissiyaning mas’ul kotibi |
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Aholi punktlari kompleks qurilishini nazorat qilish komissiyasining ishchi guruhlari tarkiblari | ||
Qoraqalpog‘iston Respublikasi va Xorazm viloyati bo‘yicha ishchi guruh | ||
Arabov S.A. | — | “Yergeodezkadastr” davlat qo‘mitasining raisi, ishchi guruh rahbari |
Toshpo‘latov F.X. | — | “Davarxitektqurilish” qo‘mitasi Davlat arxitektura-qurilish nazorati bosh boshqarmasining bosh mutaxassisi |
Dadaboyev A. | — | “Davarxitektqurilish” qo‘mitasi arxitektura va shaharsozlik boshqarmasining bosh mutaxassisi |
Rahmatullayev Z.A. | — | “Davarxitektqurilish” qo‘mitasi qurilishda tanlov savdolari boshqarmasining bosh mutaxassisi |
Qashqadaryo va Surxondaryo viloyatlari bo‘yicha ishchi guruh | ||
Ochilov M.Q. | — | “Davarxitektqurilish” qo‘mitasi raisining o‘rinbosari, ishchi guruh rahbari |
Amirsaidov T.A. | — | “Davarxitektqurilish” qo‘mitasi Davlat arxitektura-qurilish nazorati bosh boshqarmasining bosh mutaxassisi |
Abdurahmonov D. | — | “Davarxitektqurilish” qo‘mitasi arxitektura va shaharsozlik boshqarmasining bosh mutaxassisi |
Aripov S.Sh. | — | “Davarxitektqurilish” qo‘mitasi qurilishda tanlov savdolari boshqarmasining bosh mutaxassisi |
Samarqand, Buxoro va Navoiy viloyatlari bo‘yicha ishchi guruh | ||
Qo‘ldoshev A.X. | — | Ichki ishlar vazirining o‘rinbosari, ishchi guruh rahbari |
Akopdjanyan V.A. | — | “ToshkentboshplanLITI” institutining direktori |
Donayev D.T. | — | “Yergeodezkadastr” davlat qo‘mitasi davlat kadastrlari boshqarmasining bo‘lim boshlig‘i |
Mirzakarimov A. | — | “Davarxitektqurilish” qo‘mitasi ekspertiza boshqarmasining bosh mutaxassisi |
Saidov G.D. | — | “Davarxitektqurilish” qo‘mitasi qurilishda tanlov savdolari boshqarmasining bosh mutaxassisi |
Jizzax va Sirdaryo viloyatlari bo‘yicha ishchi guruh | ||
Qodirov B. | — | Vazirlar Mahkamasi Kommunal soha, transport, kapital qurilish va qurilish industriyasi masalalari axborot-tahlil departamentining bosh mutaxassisi, ishchi guruh rahbari |
Nurimov M.X. | — | “Davarxitektqurilish” qo‘mitasi qurilishda tanlov savdolari boshqarmasining bosh mutaxassisi |
Najimov R.M. | — | “Davarxitektqurilish” qo‘mitasi Davlat arxitektura-qurilish nazorati bosh boshqarmasining yetakchi mutaxassisi |
Tillayev A. | — | “Davarxitektqurilish” qo‘mitasi kapital qurilishda iqtisodiy islohotlar boshqarmasining bosh mutaxassisi |
Toshkent viloyati bo‘yicha ishchi guruh | ||
Maksumov N.E. | — | “Davarxitektqurilish” qo‘mitasi raisining birinchi o‘rinbosari, ishchi guruh rahbari |
Abduraxmanova K.Ch. | — | “Yergeodezkadastr” davlat qo‘mitasi Respublika axborot-tahlil markazining bo‘lim boshlig‘i |
Mo‘minov A. | — | “Davarxitektqurilish” qo‘mitasi loyihalashtirish tashkilotlari faoliyati monitoringi boshqarmasining bosh mutaxassisi |
Latipov A.D. | — | “Davarxitektqurilish” qo‘mitasi arxitektura va shaharsozlik boshqarmasining yetakchi mutaxassisi |
Andijon, Farg‘ona va Namangan viloyatlari bo‘yicha ishchi guruh | ||
Shoabdurahmonov R.M. | — | Iqtisodiyot vazirining o‘rinbosari, ishchi guruh rahbari |
Normatov T. | — | “Yergeodezkadastr” davlat qo‘mitasi Respublika axborot-tahlil markazining bosh mutaxassisi |
Sultanov R.I. | — | “Davarxitektqurilish” qo‘mitasi kapital qurilishda iqtisodiy islohotlar boshqarmasining bosh mutaxassisi |
Raxmatullayev Z.A. | — | “Davarxitektqurilish” qo‘mitasi qurilishda tanlov savdolari boshqarmasining bosh mutaxassisi |
Toshkent shahri bo‘yicha ishchi guruh | ||
Xanov N.M. | — | O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining o‘rinbosari, ishchi guruh rahbari |
Sodiqov B.G. | — | “Yergeodezkadastr” davlat qo‘mitasi yer resurslari va davlat kadastri boshqarmasining bo‘lim boshlig‘i |
Sobirov Z. | — | “Davarxitektqurilish” qo‘mitasi qurilishda tanlov savdolari boshqarmasi boshlig‘ining o‘rinbosari |
Toshpo‘latov D. | — | “Davarxitektqurilish” qo‘mitasi ekspertiza boshqarmasining bosh mutaxassisi |
Keyingi tahrirga qarang.
1. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Aholi punktlari kompleks qurilishini nazorat qilish komissiyasi (keyingi o‘rinlarda Komissiya deb ataladi) respublika aholi punktlarini kompleks qurishda shaharsozlik normalari va qoidalariga rioya etilishi ustidan nazoratni kuchaytirish maqsadida tashkil etilgan.
2. Komissiya o‘z faoliyatida O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasiga, O‘zbekiston Respublikasi qonunlariga, O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalari qarorlari va boshqa hujjatlariga, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari, qarorlari va farmoyishlariga, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qarorlari va farmoyishlariga, boshqa qonun hujjatlariga, shuningdek ushbu Nizomga amal qiladi.
Keyingi tahrirga qarang.
4. Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari huzurida Aholi punktlari kompleks qurilishini nazorat qilish hududiy komissiyalari (keyingi o‘rinlarda hududiy komissiyalar deb ataladi) faoliyat ko‘rsatadi, ularning tarkibi Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari tomonidan tasdiqlanadi.
Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari, hududiy arxitektura va qurilish, yer resurslari va davlat kadastri bo‘linmalari, boshqa aloqador organlar tomonidan shaharsozlikka oid qonun hujjatlariga, shaharsozlik normalari va qoidalariga rioya etilishi ustidan ta’sirchan nazoratni ta’minlash;
Keyingi tahrirga qarang.
Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar, shaharlar va tumanlar hokimliklari, hududiy arxitektura va qurilish bo‘linmalari tomonidan aholi punktlarining tasdiqlangan bosh rejalarining asosiy qoidalari amalga oshirilishini nazorat qilish;
Keyingi tahrirga qarang.
aholi punktlarini zamonaviy talablar va milliy an’analarga muvofiq shaharsozlik jihatidan kompleks rivojlantirishni, ularning me’moriy-badiiy qiyofasini va boy me’moriy-tarixiy merosni saqlab qolishni ta’minlash masalalarini ko‘rib chiqish va ular bo‘yicha takliflar kiritish;
shaharsozlik faoliyati subyektlari tomonidan shaharsozlik normalari va qoidalari, atrof muhitni muhofaza qilish, ekologiya xavfsizligi talablariga, shuningdek sanitariya normalari va qoidalariga rioya etilishi ahvolini har tomonlama o‘rganish;
noqonuniy qurilishlarning, shaharsozlik faoliyatini amalga oshirish uchun berilgan yer uchastkalaridan noo‘rin foydalanilishining oldini olish va ularga yo‘l qo‘ymaslik yuzasidan aniq chora-tadbirlarni ishlab chiqish va ro‘yobga chiqarish;
shaharsozlik faoliyati samaradorligini oshirish, aholi punktlari bosh rejalarining asosiy qoidalarini o‘z vaqtida va sifatli amalga oshirish, shaharsozlikka oid qonun hujjatlari yuzasidan takliflar tayyorlash;
Keyingi tahrirga qarang.
aholi punktlarini kompleks qurishda shaharsozlikka oid qonun hujjatlarining qo‘pol buzilishiga yo‘l qo‘yilganligi uchun tegishli mansabdor shaxslarni javobgarlikka tortish to‘g‘risida takliflar kiritish.
Keyingi tahrirga qarang.
o‘z qarorlarining Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar, shaharlar va tumanlar hokimliklari, shuningdek davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari tomonidan bajarilishini nazorat qilish;
davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, mahalliy davlat hokimiyati organlaridan Komissiyaga yuklangan vazifalarni bajarish uchun zarur bo‘lgan ma’lumotlar va hujjatlarni so‘rash;
mahalliy davlat hokimiyati organlari, davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari hududiy bo‘linmalari tegishli rahbarlarining hisobotlarini eshitish;
davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlariga, mahalliy davlat hokimiyati organlariga Komissiya qarorlarining bajarilishini ta’minlamagan tegishli mansabdor shaxslarga intizomiy va boshqa jazo choralari qo‘llash to‘g‘risida taqdimnomalar kiritish;
vakolatli davlat organlariga tegishli hududda shaharsozlikka oid qonun hujjatlari talablari buzilgan holda amalga oshirilayotgan shaharsozlik faoliyatini cheklash, to‘xtatib turish yoki belgilangan tartibda taqiqlash to‘g‘risida taqdimnomalar kiritish.
Keyingi tahrirga qarang.
Komissiyaga yuklangan vazifalarni bajarish yuzasidan Komissiya a’zolari ishlarini muvofiqlashtirish;
8. Komissiya o‘z ishlarini Komissiya raisi tomonidan tasdiqlanadigan yillik reja va ishchi guruhlar tomonidan o‘tkazilgan o‘rganishlar natijalarini ko‘rib chiqish jadvali asosida tashkil qiladi.
9. Komissiya majlislari tasdiqlangan ish rejasi va jadvalga muvofiq har oyda kamida bir marta o‘tkaziladi. Komissiya raisi tomonidan navbatdan tashqari majlislar chaqirilishi mumkin.
10. Komissiya majlisini uning raisi boshqaradi. Komissiya raisi bo‘lmagan taqdirda majlisni uning o‘rinbosari boshqaradi. Komissiya majlisi unda Komissiya a’zolarining kamida uchdan ikki qismi qatnashgan taqdirda vakolatli hisoblanadi.
11. Komissiya raisi bilan kelishgan holda uning obyektiv sabablarga ko‘ra majlisda qatnashmayotgan a’zolari o‘rniga ularning vakolatli vakillari ovoz berish huquqisiz qatnashishlari mumkin.
12. Komissiya majlisiga tegishli ishchi guruhlar a’zolari, hududiy komissiyalarning rahbarlari, hokimliklarning rahbarlari va boshqa mansabdor shaxslari, shuningdek, ko‘rib chiqilayotgan masalalar xarakteriga ko‘ra, davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari rahbarlari taklif etiladi.
13. Komissiya majlislarida ishchi guruhlar tomonidan o‘tkazilgan o‘rganishlarning natijalari ko‘rib chiqiladi, shuningdek hududiy komissiyalarning, mahalliy davlat hokimiyati organlari, davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari hududiy bo‘linmalari tegishli rahbarlarining hisobotlari eshitiladi.
15. Komissiya yuklangan vazifalarni amalga oshirish uchun ishchi guruhlar tashkil qiladi, ularga ishlash uchun tegishli mutaxassislarni jalb etadi.
16. Ishchi guruhlar faoliyati Komissiyaning uning raisi tomonidan tasdiqlanadigan ish rejasiga va joylarda aholi punktlarini kompleks qurish masalalarini o‘rganish jadvaliga muvofiq tashkil etiladi.
17. Ishchi guruh joylarga borgan holda aholi punktlarini kompleks qurishning ahvolini o‘rganadi va tahlil qiladi. Bunda o‘rganish va tahlil qilish Komissiya raisi tasdiqlaydigan o‘rganish rejasiga va savollariga muvofiq amalga oshiriladi.
18. Ishchi guruhlar o‘z faoliyatini hududiy komissiyalar bilan yaqin hamkorlikda amalga oshiradi. Joylardagi ishchi guruhlar faoliyatini tashkiliy jihatdan ta’minlash hududiy komissiyalar raislari zimmasiga yuklanadi.
19. Ishchi guruh joylarga borgungacha, tayyorlangan o‘rganish rejasi va savollari tegishli hududiy komissiyaga yuboriladi, hududiy komissiya ular asosida zarur materiallar tayyorlanishini ta’minlaydi.
20. Ishchi guruh joylarga kelgach hududiy komissiya tomonidan tayyorlangan materiallarni, hududiy komissiya faoliyatini, Komissiya qarorlarining bajarilishini o‘rganadi va tahlil qiladi.
Aholi punktlarini kompleks qurishning ahvolini o‘rganish ishchi guruh tomonidan, tegishli aholi punktlariga, ishlayotgan, qurilayotgan va rekonstruksiya qilinayotgan obyektlarga, kelgusida qurish mo‘ljallanayotgan hududlarga bevosita borgan holda amalga oshiriladi.
aholi punktlarini kompleks qurishning ahvolini o‘rganish uchun mahalliy davlat hokimiyati organlarining, davlat va xo‘jalik boshqaruvi tegishli organlarining mutaxassislarini jalb qilish;
mahalliy davlat hokimiyati organlaridan, davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari bo‘linmalaridan zarur ma’lumotlar va hujjatlarni so‘rash;
mahalliy davlat hokimiyati organlari, davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari hududiy bo‘linmalari tegishli rahbarlarining hisobotlarini eshitish;
tegishli hududiy komissiyalarga, mahalliy davlat hokimiyati organlariga, davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari bo‘linmalariga aholi punktlarini kompleks qurish sohasidagi mavjud kamchiliklarni bartaraf etish, shaharsozlikka doir qonun hujjatlariga, shaharsozlik normalari va qoidalariga qat’iy va izchil rioya qilinishini ta’minlash bo‘yicha zarur chora-tadbirlar ko‘rish to‘g‘risida takliflar kiritish;
Keyingi tahrirga qarang.
mahalliy davlat hokimiyati organlariga, davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari bo‘linmalariga Komissiya qarorlari bajarilishini ta’minlamagan tegishli mansabdor shaxslarga nisbatan intizomiy va boshqa jazo choralari qo‘llash to‘g‘risida taqdimnomalar kiritish.
21. Ishchi guruh o‘rganish natijalari bo‘yicha hududiy komissiya bilan birgalikda, komissiya majlislarida ko‘rib chiqish uchun xulosa va tegishli materiallar tayyorlaydi. Xulosa ishchi guruh va hududiy komissiya rahbari tomonidan imzolanadi hamda boshqa materiallar bilan birga Komissiyaga kiritiladi.
Ishchi guruhlar va hududiy komissiyalarning rahbarlari va a’zolari tayyorlangan materiallarning sifati va xolisonaligi uchun shaxsan javob beradilar.
22. Ishchi guruhlarning ish reglamenti, shaharsozlik faoliyati sohasidagi ishlarning ahvolini o‘rganish va Komissiya majlisida ko‘rib chiqishga kiritish uchun tegishli takliflar tayyorlash tartibi Komissiya tomonidan belgilanadi.
23. O‘zbekiston Respublikasi Davlat arxitektura va qurilish qo‘mitasi Komissiyaning ishchi organi hisoblanadi.
Keyingi tahrirga qarang.
Komissiyaning navbatdagi majlisiga barcha zarur materiallarning o‘z vaqtida tayyorlanishini ta’minlaydi va vazirliklar, idoralar, yuridik shaxslar birlashmalari, mahalliy davlat hokimiyati organlari, tijorat banklari, korxonalar hamda Komissiya a’zolaridan zarur materiallar va ekspert xulosalarni olish huquqiga ega bo‘ladi;
kun tartibidagi masalalar bo‘yicha tahliliy materiallar tayyorlashni va Komissiya majlislarini o‘tkazishni tashkil qiladi;
Komissiyaning navbatdagi majlisiga barcha zarur materiallarning o‘z vaqtida tayyorlanishini ta’minlaydi;
Komissiya majlisiga materiallarni tayyorlash bo‘yicha ishchi guruhlar va ishchi organ ishlarini tashkil qiladi;
Komissiya raisi bilan majlislarni o‘tkazish muddatlari va joyini, shuningdek taklif etiladiganlar kontingentini kelishib oladi;
Komissiya a’zolari va taklif etilgan shaxslarni majlisning o‘tkazilish sanasi, vaqti, joyi to‘g‘risida xabardor qiladi;
Komissiya qarorlarining bajarilishi monitoringini olib boradi va uning natijalarini Komissiya majlisida ko‘rib chiqish uchun taqdim etadi;
Komissiya protokollarini rasmiylashtiradi va tasdiqlangan protokollarni Komissiya a’zolariga, manfaatdor vazirliklar, idoralar, mahalliy davlat hokimiyati organlariga yuboradi.
26. Ishchi guruhlar va hududiy komissiyalar tomonidan taqdim etilgan materiallarni ishchi organ ko‘rib chiqadi, u Komissiya majlisida ko‘rib chiqish uchun ularni rasmiylashtiradi, Komissiya majlisining kun tartibini tayyorlaydi va hujjatlar paketini Komissiya kotibiga taqdim etadi.
27. Komissiya majlisi kun tartibidagi har bir masala uchun hujjatlar paketida qaror qabul qilish uchun zarur materiallar (ishchi guruhlarning xulosalari, tahliliy ma’lumotnomalar, jadvallar va shu kabilar) hamda Komissiya qarorining loyihasi mavjud bo‘lishi kerak.
28. Komissiya kotibi taqdim etilgan materiallar to‘g‘risida Komissiya raisiga axborot beradi, Komissiya raisi kun tartibi va taqdim etilgan materiallar ma’qullangan taqdirda Komissiya majlisi o‘tkaziladigan vaqtni va sanani, shuningdek Komissiya majlisiga taklif etiladigan shaxslarni belgilaydi.
29. Komissiya kotibi ishchi organ bilan birgalikda majlis materiallarini protokol loyihasi bilan birga Komissiya a’zolariga, zaruriyat bo‘lganda, shuningdek majlisga taklif etilgan boshqa shaxslarga yuborishni ta’minlaydi.
30. Komissiya qarori Komissiyaning majlisda qatnashayotgan a’zolarining oddiy ko‘pchilik ovozi bilan qabul qilinadi.Ovozlar teng bo‘lgan taqdirda Komissiya raisining ovozi hal qiluvchi hisoblanadi.
Komissiyaning har bir a’zosi qabul qilinayotgan qarorlar yuzasidan o‘z fikrini yozma ravishda bildirish huquqiga ega.
31. Komissiya raisi qarorlarni tezkor qabul qilish maqsadida Komissiyaning alohida masalalar bo‘yicha Komissiya a’zolari bilan kelishilgan qarorlarini so‘rov yo‘li bilan tasdiqlashi mumkin.
32. Komissiya qarorlari Komissiya majlisi protokoli bilan rasmiylashtiriladi. Komissiya majlisi protokoliga uning barcha a’zolari tomonidan rozilik belgisi qo‘yiladi, u kotib tomonidan imzolanadi, Komissiya raisi tomonidan tasdiqlanadi va bir hafta muddatda Komissiya a’zolariga hamda manfaatdor tashkilotlarga yuboriladi.
33. Komissiya protokolining asl nusxasi va unga tegishli materiallar O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining Kommunal soha, transport, kapital qurilish va qurilish industriyasi masalalari axborot-tahlil departamentida saqlanadi.
Keyingi tahrirga qarang.
34. Komissiyaning o‘z vakolatlari doirasida qabul qilingan qarorlarining Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar, shaharlar va tumanlar hokimliklari, shuningdek davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari tomonidan bajarilishi majburiydir.
35. Komissiya qarorlarining bajarilishini nazorat qilish Komissiyaning ishchi organi va ishchi guruhlari tomonidan amalga oshiriladi.
36. Ishchi organ va ishchi guruhlar Komissiya qarorlarini bajarilishini muntazam ravishda o‘rganishadi va ko‘rib chiqishadi, zaruriyat bo‘lganda Komissiya raisiga tegishli takliflar kiritishadi.
Qabul qilingan qarorlar bajarilmagan taqdirda Komissiya raisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga aybdor mansabdor shaxslarga nisbatan javobgarlik choralarini qo‘llash to‘g‘risida takliflar kiritishga haqlidir.
37. Komissiya qarorlarining hududlarda bajarilishini tashkil etish hududiy komissiyalarga yuklanadi. Hududiy komissiyalar Komissiya qarorlari bajarilishini tashkil etish bo‘yicha zarur tadbirlarni ishlab chiqadilar va ularning o‘z vaqtida amalga oshirilishini ta’minlaydilar.
38. Ishchi organ, ishchi guruhlar va hududiy komissiyalar Komissiya qarorlarining bajarilishi natijalari to‘g‘risida har oyda Komissiyaga zarur materiallarni ilova qilgan holda tegishli tahliliy ma’lumotnoma taqdim etadilar.
39. Komissiya qabul qilingan qarorlarning bajarilishi ahvolini o‘z majlislarida muntazam ravishda ko‘rib chiqadi.
1. Aholi punktlari kompleks qurilishini nazorat qilish hududiy komissiyalari Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari huzurida tegishli hududda aholi punktlarini kompleks qurishda shaharsozlik normalari va qoidalariga rioya etilishi ustidan nazoratni kuchaytirish maqsadida tashkil etiladi.
2. Aholi punktlari kompleks qurilishini nazorat qilish hududiy komissiyasi (keyingi o‘rinlarda hududiy komissiya deb ataladi) o‘z faoliyatida O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasiga, O‘zbekiston Respublikasi qonunlariga, O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalari qarorlari va boshqa hujjatlariga, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari, qarorlari va farmoyishlariga, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qarorlari va farmoyishlariga, boshqa qonun hujjatlariga, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Aholi punktlari kompleks qurilishini nazorat qilish komissiyasi to‘g‘risidagi Nizomga, shuningdek ushbu Nizomga amal qiladi.
Keyingi tahrirga qarang.
3. Hududiy komissiya tegishli ravishda Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashiga, viloyatlar va Toshkent shahar hokimlariga, shuningdek O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Aholi punktlari kompleks qurilishini nazorat qilish komissiyasiga (keyingi o‘rinlarda Komissiya deb ataladi) hisob beradi.
Hududiy komissiyaning o‘z vakolatlari doirasida qabul qilgan qarorlarining tumanlar (shaharlar) hokimliklari, hududiy arxitektura va qurilish bo‘linmalari, shuningdek tegishli hududda joylashgan davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, ularning tarkibiy bo‘linmalari tomonidan bajarilishi majburiydir.
Keyingi tahrirga qarang.
tumanlar (shaharlar) hokimliklari, hududiy arxitektura va qurilish, yer resurslari va davlat kadastri bo‘linmalari, boshqa aloqador organlar tomonidan shaharsozlikka oid qonun hujjatlariga, shaharsozlik normalari va qoidalariga rioya etilishi ustidan nazoratni amalga oshirish;
Keyingi tahrirga qarang.
tumanlar (shaharlar) hokimliklari, hududiy arxitektura va qurilish bo‘linmalari tomonidan aholi punktlarining tasdiqlangan bosh rejalarining asosiy qoidalari, hududlarni rejalashtirish sxemalari, muhandislik, transport va ijtimoiy infratuzilmani rivojlantirish, obodonlashtirish sxema va loyihalari, tumanni (tumanlar guruhini) rejalashtirish loyihalari, qurish qoidalari amalga oshirilishini muvofiqlashtirish va ta’minlash;
Keyingi tahrirga qarang.
muhandislik, transport va ijtimoiy infratuzilmalarni oqilona joylashtirish, rivojlantirish, aholi punktlari yerlaridan maqsadli foydalanish, uy-joy fondi hamda ijtimoiy va ishlab chiqarish maqsadidagi obyektlar saqlanishini ta’minlash bo‘yicha kompleks chora-tadbirlarni ishlab chiqish va amalga oshirish;
zamonaviy talablar va milliy an’analarga muvofiq aholi punktlarini shaharsozlik bo‘yicha kompleks rivojlantirishni, ularning me’moriy-badiiy qiyofasi va boy me’moriy-tarixiy meros saqlanishini ta’minlash bo‘yicha masalalarni ko‘rib chiqish va takliflar kiritish;
shaharsozlik faoliyati obyektlarining, shaharsozlik hujjatlarini amalga oshirish, ularni ekspertizadan o‘tkazish, shaharsozlik faoliyati subyektlari tomonidan shaharsozlik normalari va qoidalariga, atrof muhitni muhofaza qilish, ekologik xavfsizlik talablariga, shuningdek sanitariya norma va qoidalariga rioya etilishi monitoringini olib borish;
noqonuniy qurilishlarning, shaharsozlik faoliyatini amalga oshirish uchun berilgan yer uchastkalaridan noo‘rin foydalanishning oldini olish va unga yo‘l qo‘ymaslik chora-tadbirlarini ko‘rish;
shaharsozlik faoliyati samaradorligini oshirish, aholi punktlari bosh rejalari asosiy qoidalarining o‘z vaqtida va sifatli amalga oshirilishi, shaharsozlikka doir qonun hujjatlarini takomillashtirish bo‘yicha takliflar tayyorlash.
Keyingi tahrirga qarang.
o‘z qarorlarining shaharlar va tumanlar hokimliklari, shuningdek davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari tomonidan bajarilishini nazorat qilish;
davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlaridan, mahalliy davlat hokimiyati organlaridan hududiy komissiyaga yuklangan vazifalarni bajarish uchun zarur bo‘lgan ma’lumotlar va hujjatlarni so‘rash;
mahalliy davlat hokimiyati organlari, davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari hududiy bo‘linmalari tegishli rahbarlarining hisobotlarini eshitish;
davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlariga, mahalliy davlat hokimiyati organlariga Komissiya qarorlarining bajarilishini ta’minlamagan tegishli mansabdor shaxslarga nisbatan intizomiy va boshqa jazo choralarini qo‘llash to‘g‘risida taqdimnomalar kiritish;
Keyingi tahrirga qarang.
vakolatli davlat organlariga tegishli hududda shaharsozlikka doir qonun hujjatlari talablarini buzgan holda amalga oshirilayotgan shaharsozlik faoliyatini cheklash, to‘xtatib turish yoki belgilangan tartibda to‘xtatish to‘g‘risida takliflar kiritish.
Keyingi tahrirga qarang.
hududiy komissiya a’zolarining unga yuklangan vazifalarni bajarish bo‘yicha ishlarini muvofiqlashtirish;
Komissiyaga va uning ishchi guruhlariga haqqoniy va mufassal axborotning o‘z vaqtida taqdim etilishi;
hududiy komissiyaning unga yuklangan vazifalarni bajarish bo‘yicha faoliyatining natijadorligi uchun javob beradi.
8. Hududiy komissiya a’zolari ular o‘rtasida taqsimlangan vazifalarning bajarilishi uchun javob beradilar.
9. Hududiy komissiya o‘z ishlarini O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Aholi punktlari kompleks qurilishini nazorat qilish komissiyasi ish rejasiga muvofiq ishlab chiqiladigan va hududiy komissiya raisi tasdiqlaydigan yillik reja asosida tashkil qiladi.
10. Hududiy komissiya doimiy va muntazam ravishda, tegishli aholi punktlariga, ishlayotgan, qurilayotgan va rekonstruksiya qilinayotgan obyektlarga istiqbolli qurish mo‘ljallanayotgan hududlarga bevosita borgan holda shaharsozlikka oid qonun hujjatlari, shaharsozlik normalari va qoidalarining talablari bajarilishining ahvolini o‘rganadi.
Keyingi tahrirga qarang.
11. Hududiy komissiya majlislari tasdiqlangan ish rejasiga muvofiq har oyda kamida bir marta o‘tkaziladi. Hududiy komissiya raisi tomonidan navbatdan tashqari majlislar chaqirilishi mumkin.
12. Hududiy komissiya majlisini uning raisi boshqaradi. Hududiy komissiya raisi bo‘lmagan taqdirda majlisni uning o‘rinbosari boshqaradi. Hududiy komissiya majlisi unda o‘z a’zolarining kamida uchdan ikki qismi qatnashgan taqdirda vakolatli hisoblanadi.
Hududiy komissiya qarori a’zolarning oddiy ko‘pchilik ovozi bilan qabul qilinadi. Ovozlar teng bo‘lgan taqdirda hududiy komissiya raisining ovozi hal qiluvchi hisoblanadi.
Hududiy komissiyaning har bir a’zosi qabul qilinayotgan qarorlar yuzasidan o‘z fikrini yozma ravishda bildirishga haqlidir.
13. Hududiy komissiya raisi bilan kelishgan holda uning obyektiv sabablarga ko‘ra majlisda qatnashmayotgan a’zolari o‘rniga ularning vakolatli vakillari ovoz berish huquqisiz qatnashishlari mumkin.
14. Hududiy komissiya raisi qarorlarni tezkor qabul qilish maqsadida hududiy komissiya a’zolari bilan kelishilgan alohida masalalar bo‘yicha qarorlarni so‘rov yo‘li bilan tasdiqlashi mumkin.
15. Hududiy komissiya majlislariga hokimliklarning rahbarlari va boshqa mansabdor shaxslari, shuningdek, ko‘rib chiqilayotgan masalalar xarakteriga ko‘ra, davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari bo‘linmalari rahbarlari taklif etiladi.
Hududiy komissiya majlislarida hududiy guruhlar tomonidan o‘tkazilgan o‘rganishlarning natijalari ko‘rib chiqiladi, shuningdek mahalliy davlat hokimiyati organlari, davlat va xo‘jalik boshqaruvi hududiy bo‘linmalari tegishli rahbarlarining hisobotlari eshitiladi.
16. Hududiy komissiya qarorlari hududiy komissiya majlisining protokoli bilan rasmiylashtiriladi. Hududiy komissiya majlisi protokoliga uning barcha a’zolarining rozilik belgisi qo‘yiladi, protokol kotib tomonidan imzolanadi, hududiy komissiya raisi tomonidan tasdiqlanadi hamda bir hafta muddatda hududiy komissiya a’zolariga, manfaatdor tashkilotlarga va Komissiyaning ishchi organiga yuboriladi.
17. Hududiy komissiya protokolining asl nusxasi va unga tegishli materiallar hududiy komissiyaning ishchi organida saqlanadi.
18. Hududiy komissiya qarorlarining bajarilishini nazorat qilish hududiy komissiyaning ishchi organi tomonidan amalga oshiriladi.
19. Hududiy komissiya har oyda, oy tugagandan keyin 10 kun mobaynida Komissiyaga hisobot davrida bajarilgan ishlar to‘g‘risida hisobot taqdim etadi.
20. Qoraqalpog‘iston Respublikasi Davlat arxitektura va qurilish qo‘mitasi, viloyatlar va Toshkent shahar arxitektura va qurilish bosh boshqarmalari tegishli ravishda hududiy komissiyaning ishchi organi hisoblanadi.
Keyingi tahrirga qarang.
hududiy komissiyaning navbatdagi majlisiga barcha zarur materiallarning o‘z vaqtida tayyorlanishini ta’minlaydi va mahalliy davlat hokimiyati tegishli organlaridan, davlat va xo‘jalik boshqaruvi hududiy organlaridan hamda hududiy komissiya a’zolaridan zarur materiallar va ekspert xulosalarni olish huquqiga ega bo‘ladi;
kun tartibidagi masalalar bo‘yicha tahliliy materiallar tayyorlashni va hududiy komissiya majlislarini o‘tkazishni tashkil qiladi;
hududiy komissiyaga ko‘rib chiqish uchun uning qarorlariga muvofiq boshqa materiallarni taqdim etadi;
hududiy komissiya raisi bilan majlislarni o‘tkazish muddatlari va joyini, shuningdek taklif etiladiganlar kontingentini kelishib oladi;
hududiy komissiya a’zolarini va taklif etilgan shaxslarni majlisning o‘tkazilish sanasi, vaqti, joyi to‘g‘risida xabardor qiladi;
hududiy komissiya qarorlarining bajarilishi monitoringini olib boradi va uning natijalarini hududiy komissiya majlisida ko‘rib chiqish uchun taqdim etadi;
hududiy komissiya protokollarini rasmiylashtiradi va tasdiqlangan protokollarni hududiy komissiya a’zolariga, manfaatdor tashkilotlarga yuboradi.
1. Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi Raisining, viloyatlar va Toshkent shahar hokimlarining qurilish masalalariga mutasaddi o‘rinbosari (hududiy komissiya raisi).
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.